تاریخ انتشار
دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۴۰۷۴۸۲
کبنا گزارش می‌دهد

لگدی که هم حیثیت گچساران را برد و هم «عنبریان» را معلق کرد / مدیریت خانوادگی عاقبتش همین است

۰
لگدی که هم حیثیت گچساران را برد و هم «عنبریان» را معلق کرد / مدیریت خانوادگی عاقبتش همین است
کبنا ؛ 
در بازی نفت و گاز گچساران و نیروی زمینی یکی از نزدیکان باشگاه نفت و گاز گچساران با لگد داور را کتک زد که همین مساله باعث واکنش تند داود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال شد.
او در برنامه فوتبال یک گفت اگر نظر من را بخواهید باید این تیم به یک رده پایین‌تر سقوط کند فوتبال باید عاری از این مسائل باشد یکبار در مسابقه تیم بادران در لیگ دسته اول نیز چنین اتفاقی رخ داد و اکنون این دومین بار است که یک داور کتک می‌خورد.
من از کمیته انضباطی می‌خواهم برخورد شدید و قانونی با این مساله انجام شود از فتاحی هم می‌خواهم که به لیگ دو سامان بدهد زیرا مسابقات لیگ دسته دو بی‌ در و پیکر است.
، فریبرز محمودزاده مسئول لیگ یک هم در واکنش به این صحبت‌ها اعلام کرد: باید حرمت داوران در مسابقات رعایت شود و این تاکید ما در سازمان لیگ است اما یک مسئول دیگر هم نباید مسابقات لیگ دسته دو و دسته اول را بی در و پیکر بخواند او باید در حیطه وظایف خودش عمل کند آقای بهاروند تاکید دارند که هر کسی در حیطه وظایف قانونی خود عمل کند نباید یکی از مسئولان فدراسیون مسابقات لیگ را بی‌ در و پیکر بخواند.
ماجرا از این قرار بود که برنامه فوتبال یک در حالی به صورت زنده به بررسی اتفاقات بازی روز چهارشنبه ( 1 اسفندماه 97) تیم‌های نیروی زمینی تهران و نفت و گاز گچساران پرداخت که در حین تماس تلفنی مدیرعامل تیم فوتبال نفت و گاز گچساران برای ارائه توضیحات پشت خط این برنامه حاضر شد.
روز چهارشنبه(اول اسفند ماه 97) ورزشگاه غدیر تهران میزبان مسابقه تیم‌های نیروی زمینی تهران و نفت و گاز گچساران از هفته شانزدهم لیگ دسته دو کشور بود.
مسابقه دو تیم در نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به کار خود پایان داد اما نیمه دوم این مسابقه آبستن حوادث تلخی از سوی دو تیم و البته بیشتر از طرف تیم هم استانی بود.
در دقیقه در دقیقه ۵۱ این بازی ضربه پنالتی تیم نیروی زمینی توسط عباس بختیاری دروازبان نفت و گاز گچساران مهار شد.
در دقیقه ۵۲ فرشید علیزاده از روی نقطه پنالتی گل اول تیم نفت و گاز گچساران را به ثمر رساند.
در دقایق میانی نیمه دوم وحید امانی را از بازی اخراج کرد و تیم نفت از دقیقه ۶۵ با ۱۰ بازیکن به کار خود ادامه داد.
با تلاش بازیکنان تیم نفت و گاز گچساران تا دقیقه ۹۰ برتری از آن این تیم بود.
اخراج یوسف نادریان سرمربی نفت و گاز گچساران و جنگ لفظی از حواشی این دیدار بود.
پس از اعلام ۱۰ دقیقه وقت تلف شده از سوی داور حملات نیروی زمینی به اوج خود رسید و با وجود گرفتن وقت اضافه بیش از مدت اعلام شده که حدود ۷ دقیقه بیشتر از ۱۰ دقیقه اعلام شده که ضربه کرنر تیم نیروی زمینی از سوی کمک داور به اشتباه گل اعلام شد.
این امر موجب اعتراض شدید بازیکنان و مربیان نفت و گاز گچساران شد و داور بازی زمین را ترک کرد.
صحنه‌های پخش شده از تلویزیون حکایت از آن داشت که به دنبال دریافت گل تساوی توسط تیم نفت و گاز، بازیکنان و نیمکت نشینان این تیم به داور حمله ور شدند و در این حین یکی از نیمکت نشینان ضربه سنگینی به داور زد و پس از آن به شکل تاسف باری تا درب رختکن داوری به دنبال داور مسابقه دوید.
مجری برنامه یک با دعوت از مدیرعامل تیم نفت و گاز گچساران خواهان ارائه توضیحات در این خصوص شد که جهانبخش عنبریان گفت: شما بجای حل مسئله دارید صورت مسئله را پاک می‌کنید داور ده دقیقه وقت اضافه گرفت که بعد از این ده دقیقه ۷ دقیقه دیگر نیز وقت اضافه گرفت.
حسین عسکری کارشناس داوری مهمان این برنامه گفت: ده دقیقه وقت اضافه باید کامل باشد و وقت‌های تلف شده در این ده دقیقه به وقت اضافه اضافه می‌شود.
پوربخش مجری برنامه گفت: کلاً یک دقیقه وقت اضافه گرفته شد.
مجری برنامه از عنبری پرسید: شخصی که از روی نیمکت به داور مسابقه حمله کرد در تیم شما چه سمتی داشت.
عنبری جواب داد: در حال بررسی هستیم که ببینبیم وقایع به چه شکل اتفاق افتاده است و قطعاً این فرد که به داور حمله کرده هیچ سمتی در باشگاه ما نداشته است.
مجری پرسید: نام این شخص کی هست؟
حسین عسکری گفت: اتفاقاً گرمکن باشگاه را هم پوشیده است.
عنبری گفت: من نمی‌شناسم این نفر قطعاً از بیرون آمده است من نمی‌شناسم قطعاً بررسی می‌کنیم
مجری گفت: همه می گویند برادر شما است
عنبری گفت: نه نه اینها یک سری مسائل شخصی را دارند اعمال می‌کنند
پوربخش مجری برنامه گفت: یعنی این شخص برادر شما نیست؟
عنبریان گفت: من تصویر را ندارم بین راه هستم
مجری گفت: آقا شما این فیلم را هزار بار دیدید همین الان روی فیلم توضیح دادید اصلاً اسم برادر شما چی هست؟
عنبری گفت: کدوم برادرم من چند تا برادر دارم.
پوربخش گفت: همین که کنار تیم هستند.
عنبریان گفت: اصلاً ما همچنین شخصی نداریم شما اگر به لیست بازیکنان و کادر فنی نگاه کنید اسمی از برادر من در تیم نیست، اما من انتظار دارم شما کاری کنید کنید که حق به حقدار برسد.
مجری گفت: آقا حق چی حق دار چی برادر شما مثل بروسلی اومده داور را له کرده به کجای حق برسیم
عنبریان گفت: ما محکوم می‌کنیم و به شدت برخورد خواهیم کرد.
وی در ادامه به اشتباهات داوری در این دیدار اشاره کرد و خواهان رسیدگی جدی به داوری این دیدار شد.
مجری برنامه در ادامه برنامه با پخش صحنه‌های دیگری از عنبری پرسید: اینجا کادر فنی شما به چه اعتراض می‌کند.
عنبریان گفت: اینجا نمی‌دانم دقیقاً موضوع چی بوده، یه بحثی بوده که داور میاد دروازبان ذخیره ما را صدا می‌کند و کارت قرمز می‌دهد.
مجری گفت: شما گفتید من نمی‌بینم چطوری آین صحنه را می‌بینید اما آن یکی را ندیدید.
عنبری گفت: الان بچه‌ها به من می گویند الان رسیدم خونه می بیبنم،.
مجری گفت: این شخص برادر شما حسن عنبری نیست؟
عنبری گفت: چون کلاه پوشیده من نمی‌بینم اگر هم برادر من هم باشد هیچ سمتی در تیم ندارد.
مجری گفت: دیگه بدتر شد سمتی برادر شما ندارد اما روی نیمکت به داور حمله می‌کند.
در ادامه برنامه از داوود رفعتی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال جهت ارائه توضیحات روی خط آمد و در همان ابتدا توهیبن زننده‌ای به تیم گچسارانی کرد و گفت: من در بازی با بادران هم که چنین اتفاقی افتاد گفتم مگر اینجا جنگل است که همچنین برخوردی می‌کنند اخر این برخورد را کدام انسان انجام می‌دهد.
رفعتی ادامه داد: مدیرعامل این تیم به‌راحتی دروغ می‌گوید و حرف کذب می زند همه حمله کنندگان بازیکنان و کادر فنی و نیمکت نشینان تیم بودند.
وی افزود: این تیم باید یک دسته به پایین‌تر سقوط کند، گزارش ناظر بازی حکایت از درستی تمامی تصمیمات داوری داشته است وقتی که این چنین رفتاری می‌کند جایگاهی در لیگ دو ندارم من از مسئولان تقاضا دارم ساختار برگزاری این مسابقات را مثل لیگ برتر کنند تا هر شخصی به خود اینطور اجازه ندهد که به داور به‌صورت وحشیانه حمله کند.
داوود رفعتی اضافه کرد: همین آدمی که به داور حمله می‌کند و مدیرعامل آن‌ها می‌گوید ندیدم بعد می‌گوید دیدم از عوامل کادر فنی تیم گچساران است که ذرخواست دارم بشدت برخورد کنند که در غیر اینصورت رفتارهایی افراد که درشان خودشان و خانواده خودشان هست با داور مسابقه انجام می‌دهند را شاهد خواهیم بود.
 به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، رای کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد حوادث بازی نفت و گار گچساران و نیروی زمینی تهران اعلام شد.
دیدار تیم‌های استقلال جنوب پاکدشت و خونه به خونه مازندران از سری رقابتهای لیگ دسته اول برگزار و از سوی حسن اختری، تدارکات تیم استقلال جنوب پاکدشت، تخلفاتی مبنی بر حکات غیر ورزشی که سبب تحریک تماشاگران شد، رخ داد. وی به استناد ماده 100 مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، از همراهی تیم خود و حضور در تمامی مسابقات تا اطلاع ثانوی معلق و محروم است و باید روز سه شنبه 14 اسفندماه در کمیته انضباطی حضور داشته باشد.
همچنین با توجه به مضروب کردن داور توسط حسن عنبریان یکی از عوامل منتسب تیم نفت و گاز گچساران در دیدار برابر نیروی زمینی تهران، وی نیز به استناد ماده 100 مقررات انضباطی و تا صدور رای مقتضی، از همراهی تیم خود و حضور در تمامی مسابقات تا اطلاع ثانوی معلق و محروم است و باید روز سه شنبه 14 اسفندماه در کمیته انضباطی حضور داشته باشد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1