تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : ۴۰۶۷۹۵
رئیس جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران:

«پوچ و گل» جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قبل و بعد از انقلاب

۳
۰
«پوچ و گل» جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد قبل و بعد از انقلاب
کبنا ؛بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه 57، با وجود دشمنی‌ها، تحریم‌های ناجوانمردانه و فشارهای بین‌المللی کار سازندگی و پیشرفت در کشور آغاز شد و رفته رفته نظام اسلامی در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی کرد. استان کهگیلویه و بویراحمد زمانی که از کمترین امکانات و تجهیزات برخوردار بود، الان 44 هکتار اراضی تحت کشت گلخانه‌ای دارد. این استان علاوه بر بخش کشاورزی در سایر بخش‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی کرده است. همین چند روز پیش بود که 4 مرکز درمانی بزرگ در این استان با حضور مسوولان به بهره‌برداری رسید.
الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره می‌گوید: ایران با همراهی ملتش مسیر تعالی و آبادانی را با شتاب طی می‌کنند. در بخش کشاورزی ما انقلاب کردیم.
تاج‌الدینی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ما در یک جنگ نابرابر اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در دوران جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک این میهن پای کار بوده است و الان هم در جنگ اقتصادی این بخش کشاورزی است که می تواند به عنوان یک مولفه مهم در وسط میدان حضور داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به اهمیت و جایگاه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: در قبل و حتی در اوایل انقلاب ما از کشت نوین کشاورزی بهره نمی بردیم، مثلاً در اوایل انقلاب ما کشت گلخانه ای نداشتیم، اما الان 44 هکتار از اراضی و محصولات ما تحت کشت گلخانه ای است و با توجه به سیاست های بخش کشاورزی کشت خیلی از محصولات در سال های آینده دیگر در محیط آزاد انجام نمی گیرد و به شکل گلخانه ای صورت می گیرد.
تاج الدینی گفت: 38 هزار 321 هکتار سطح باغات داریم که از همین سطوح 260 هزار تن محصولات باغی برداشت می کنیم و قبل از انقلاب 22 هزار تن بود.
وی افزود: قبل از انقلاب کل تولیدات ما از در بخش های مختلف از جمله زراعی، شیلات و باغات بین 10 تا 50 هزار تن بود و الان 750 هزار تن تا 950 هزار تن متغیر با توجه به خشکسالی که وجود دارد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید گوشت مرغ صنعتی قبل از انقلاب 190 تن بود و الان 12 هزار تن گوشت مرغ صنعتی تولید می شود.
تاج الدینی در ادامه گفت: قبل از انقلاب هیچ واحد تولیدی تخم مرغ صنعتی نداشتیم، اما الان 3 هزار و 587 تن این محصول را تولید می کنیم.
وی گفت: قبل از انقلاب گوشت قرمز صنعتی، حداکثر 23 تن داشتیم، اما الان 14 هزار و 800 تن گوشت قرمز تولید داریم و مازاد بر مصرف گوشت تولید می کنیم و در کل نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد  8 هزار و 500 تن گوشت قرمز نیاز داریم. عسل در قبل از انقلاب 6 تن تولید می شد و الان بالغ بر هزار تن تولید عسل داریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از اتقلاب 9 هزار و 801 نفر در بخش کشاورزی مشغول بودند و الان با پیشرفت هایی که در حوزه کشاورزی داشتیم 115 هزار نفر در بخش کشاورزی اشتغال دارند.
وی با تبریک دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر 30 طرح کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که از این تعداد 27 طرح افتتاحی و 3 طرح کلنگ زنی با اعتبار 523 هزار میلیون ریال انجام می‌گیرد.
تاج الدینی به میوه شب عید هم اشاره کرد و گفت: 300 تن سیب و 300 تن پرتقال با کیفیت خریداری می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع کمبود مرغ و گوشت قرمز هم اشاره کرد و گفت: این مسئله مختص به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و به عوامل درونی و برونی بستگی دارد.افزایش قیمت ارز باعث شده وقتی دامدار همسایه دامش را با قیمت بالای می فروشد، دامدار ما هم دوست دارد، دامش را با قیمت بالا بفروشد. امیدوارم با تمهیداتی که از سطح وزارت خانه و دولت در این خصوص دیده می شود این مشکلات کمتر شود.
جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از انقلاب خدمات زیادی ارائه داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

عشایر
Iran, Islamic Republic of
جان خودت یک کمی علمیتر استدلال کن تو را به خون شهیدان با مردم رو راست باش وای این استدلال ببین
مه قلی
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج الدینی
قبل انقلاب جمعیت یاسوج ۳ هزار نفر بود و برای همه میوه و گوشت و تخم مرغ و نان و .....به وفور بود.
قبل انقلاب مدیر جهاد کشاورزی
رهگذز
Iran, Islamic Republic of
خداییش خودش فهمیده چه گفته اخه این صحبتها چه ربطی به مرغ داشته
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1