تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۴۰۶۰۰۱
ترامپ به دردسر افتاده است؛

آغاز دموكرات ها بر ای پایان تر امپ

۰
آغاز دموكرات ها بر ای پایان تر امپ
کبنا ؛از دیروز و در نخستین روز از سال 2019 میلادی، شمارش معکوس برای پایان کار دونالد ترامپ در کاخ سفید آغاز شد و شواهد بسیاری وجود دارد که نشان می دهد میلیاردر نیویورکی، یا پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 یا با یک شکست بزرگ از صحنه سیاست کنار خواهد رفت.البته این داستان آنقدرها هم پیچیده نیست؛ در تاریخ سیاست آمریکا، سابقه داشته که یک رییس‌جمهور نتواند برای بار دوم در کاخ سفید ماندگار شود؛ مثلا جورج بوش پدر، رییس‌ جمهور پیشین آمریکا که به‌تازگي درگذشت، آخرین رییس جمهور این کشور بود که قدرت را یک‌دوره در دست داشت.علاوه بر بوش پدر، جیمی کارتر و جرالد فورد هم نتوانسته‌اند برای دومین بار حکم اقامت در کاخ سفید را تمدید کنند. جالب است بدانید که از جنگ جهانی دوم، هشت رییس‌جمهور مستقر آمریکا برای بار دوم انتخاب شدند و سه نفر فقط یک دوره در کاخ سفید ماندند.شرایط دونالد ترامپ شبیه جورج بوش پدر نیست؛ درست است که ترامپ از لحاظ اقتصادی و اشتغال تا حدودی موفق عمل کرده است اما انواع و اقسام بحران‌های شخصی مثل ارتباط با روسیه، فساد اخلاقی و ... درواقع ترامپ را در لبه پرتگاه قرار داده است. می‌توان به جرات گفت که ترامپ هرگز برای دومین‌بار رییس جمهور نخواهد شد. او یک رییس‌جمهور تک دوره ای است که چهار سال وقت جهان را با شخصیت جنجالی خود گرفت. در آخر درباره این نقل قول از رابرت دبلیو مری، نویسنده کتاب «آن‌ها کجا ایستاده‌اند: ريیس‌جمهوری‌های آمریکا از دید مورخ‌ها و رای‌دهنده‌ها» کمی تامل کنید: «مردم آمریکا هنگام قضاوت اصلا احساساتی نیستند. اگر شما به رییس‌جمهوری‌های یک دوره‌ای نگاه کنید، خیلی بعید است که متوجه نشوید آن‌ها عملکردی که باید را نداشته‌اند. باید به مردم اعتبار داد و آن روسای جمهور را سرزنش کرد. من با این عقیده که آن‌ها را ناظرانی بیگناه می‌داند، مخالفم».نکته دیگری که باید بگویم این است که با وجود سروصداها، الیزابت وارن، کاندیدای نهایی دموکرات‌ها نخواهد بود.
الیزابت وارن از ایالت ماساچوست روز دوشنبه اعلام کرد كه کمیته ارزیابی را برای بررسی رقابت در انتخابات ریاست جمهوری 2020 تشکیل می‌دهد. به گزارش ان بی سی، سناتور وارن متعهد شد حامی سرسخت عدالت اقتصادی و بازسازی طبقه متوسط در آمریکا باشد. وارن با پرکردن اوراق کمیسیون انتخاباتی فدرالی که به وی امکان جمع آوری کمک مالی و صرف هزینه را برای نامزدی در انتخابات می دهد ، اولین نامزد معروف دموکرات‌ها است که برای رقابت در این عرصه رسما وارد عمل شد.
واي به روزي كهاصالتم مشخص شود
از سوی دیگر، اما شوخی لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در شبکه فاکس‌نیوز کار دست او داده است.او در یکی از برنامه‌های این شبکه با خنده گفت: وای به وقتی که با آزمایش دی‌ان‌ای معلوم شود که رگ و ریشه‌‌اش ایرانی است. او این مساله را دهشتناک دانسته بود. گراهام این اظهارنظر را در ارتباط با تصمیم سناتور الیزابت وارن بیان کرد که قصد دارد برای اثبات تبار بومی اجدادش، تست دی ان ای بدهد.شوخی گراهام اما دردسرساز شد و سیلی از اعتراض به راه انداخت. شماری از کارآفرینان و مدیران ایرانی حوزه صنایع و فناوری در آمریکا، خواستار عذرخواهی سناتور گراهام شدند.
درباره الیزابت وارن
سناتور دموکرات الیزابت وارن می‌گوید برای بررسی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠٢٠ کمیته‌ای تشکیل می‌دهد.خانم وارن که ٦٩ سال دارد، نخستین چهره برجسته دموکرات است که احتمال نامزدی خود را مطرح می‌کند و به این ترتیب می‌تواند گردآوری بودجه برای تبلیغات انتخاباتی خود را آغاز کند.خانم وارن، سناتور ایالت ماساچوست ویديویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر و در آن دیدگاهایش را مطرح کرده و وعده داده که برای تمام آمریکایی‌ها فرصت ایجاد کند:«همه در آمریکا باید بتوانند سخت کار کنند، قوانین یکسانی شامل حال‌شان باشد و بتوانند از خود و خانواده‌شان مراقبت کنند. من برای همین مبارزه خواهم کرد و به همین دلیل یک کمیته بررسی نامزدی تشکیل می‌دهم. من به شما نیاز دارم».
ترامپ موقتی است، ۲۰۲۰ می‌رود
«جرج سوروس»، میلیاردر آمریکایی که مجارستانی‌الاصل است، چندی پیش در حاشیه یکی از اجلاس‌های سالانه اروپا پیش‌بینی کرده که دونالد ترامپ، ريیس‌جمهور آمریکا به زودی از قدرت در کاخ سفید کنار گذاشته خواهد شد.سوروس البته در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 میلادی بیش از 25 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون، کاندیدای دموکرات رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کمک کرده بود و هرچند که در آن زمان هم احتمال ظهور چهره‌ای همچون ترامپ را پیش بینی می‌کرد اما هنگامی که ترامپ به عنوان ريیس‌جمهور آمریکا معرفی شد، همانند همه متعجب بود.
کاندیداهای احتمالی دموکرات ها
خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم جان وایتسایدز تحت عنوان « رقبای احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا» نوشت: دموکرات‌ها با توجه به دستاورد بزرگ‌شان در انتخابات میان دوره ای کنگره و کسب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا ، از هم اکنون می‌توانند تمام توجه خود را بر رقابت های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 متمرکز كنند.جو بایدن، معاون سابق ريیس جمهور آمریکا، 75 ساله که با توجه به فعالیت چند ده ساله به عنوان سناتور و هشت سال خدمت در مقام مرد شماره دوي باراک اوباما، ريیس جمهور قبلی ، از چهره های نام آشنای حزب دموکرات برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری به شمار می رود.برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت ، 77 ساله که پس از رقابت با هیلاری کلینتون در سال 2016 ، به خاطر تمرکز بر مسائلی مانند مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ، کاهش بی‌عدالتی و تبعیض درآمد و حمایت از تحصیلات رایگان در دانشگاه‌ها، از حمایت زیادی در حزب دموکرات برخوردار است. با وجود اينکه سندرز دو سال پیش نامزدی یاغی به شمار می رفت، ولی هم اکنون به عنوان یک رقیب اصلی در انتخابات 2020 ، زیر ذره بین دقیق مقامات حزب دموکرات قرار گرفته است.مایکل بلومبرگ، شهردار اسبق نیویورک و از جمهوری‌خواهان سابق که در گذشته برای تصدی ریاست جمهوری در کاخ سفید به عنوان یک نامزد مستقل تلاش می کرد، ولی این بار بلومبرگ 76 ساله در نظر دارد از حزب دموکرات در انتخابات حاضر شود. بلومبرگ موسس، مدیرعامل اجرایی و مالک بلومبرگ ال پی،از شرکت‌های داده‌های مالی جهانی و رسانه‌ای است که نام او را بر خود دارد. ثروت و شهرت بلومبرگ از وی چهره ای قدرتمند ساخته است و حمایت وی از موضوع لزوم کنترل سلاح موجب شده در میان فعالان این حوزه از پشتیبانی و حمایت برخوردار شود. ولی هضم برخی ازدیدگاه و مواضع وی مانند مخالفتش با پیشنهاد دموکرات‌ها که موجب تضعیف بانک‌های وال استریت می شد ، برای برخی از سیاستمداران این حزب دشوار به نظر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1