تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۱:۴۱
کد مطلب : ۴۰۴۹۲۶
به مناسبت هفته بسیج:

در دیدار فرمانده سپاه با دانشگاه فرهنگیان چه گذشت؟

۰
در دیدار فرمانده سپاه با دانشگاه فرهنگیان چه گذشت؟
کبنا ؛به مناسبت هفته بسیج رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.
به گزارش کبنا، روز چهارشنبه 7 آذرماه 97 به مناسبت هفته بسیج رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد با فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.


استقبال رتبه‌های برتر آزمون سراسری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان
نوروز هاشمی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج الهام گرفته از تفکر والای حضرت امام خمینی (ره) است و همه پیشرفت‌های امروز ایران اسلامی نشأت گرفته از تفکر و روحیه بسیجی است.
 نوروز هاشمی به رسالت دانشگاه فرهنگیان و چگونگی شکل‌گیری این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی نوپاست که از سال ۱۳۹۰ شکل گرفت و از نظر آموزشی زیر نظر وزارت علوم است و در تعامل با وزارت آموزش و پرورش دانشجو معلمان را جهت حرفه معلمی تربیت می‌کند.
وی تربیت معلمانی در طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مهمترین وظایف دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نسلهای آینده  بر شمرد و تاکید کرد: علی رغم نوپا بودن این دانشگاه و وجود مشکلات زیر ساختی متعدد، توان مجموعه بر آن بوده که دانشجویانی به عنوان معلم تربیت کنیم که بهترین ناقلان فرهنگ به نسل‌های آینده باشند.
هاشمی افزود: ۷۰۰ دانشجوی پیوسته ۷۰ دانشجوی ناپیوسته  و ۲۰۰ نفر دانشجوی مهارت‌آموز در دانشگاه فرهنگیان استان در دو پردیس شهید ایزدپناه و کوثر مشغول تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کهگیلویه و بویراحمد از استقبال رتبه‌های برتر آزمون سراسری برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: بسیاری از دانشجویان جذب شده در این دانشگاه رتبه‌های زیر ۱۰۰۰و گاها دو رقمی دارند و این پتانسیل خوبی در حوزه دانشجویی است که آینده روشنی را نیز برای آموزش و پرورش در تربیت نسلی خلاق و پویا به دنبال دارد.
هاشمی با اشاره به فعالیت تشکل بسیج دانشجویی در  هر دو پردیس دانشگاه فرهنگیان استان گفت: فضا و امکانات لازم در اختیار آنها قرار داده‌ایم  و این تشکل در دانشگاه یکی از بخش‌های فعال دانشجویی است در سال‌های اخیر با برگزاری اردوهای جهادی، تعهد و مسئولیت پذیری خود را در زمینه خدمات جهادی به مناطق محروم نشان داده است.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه فرهنگیان نیز در این دیدار با اشاره به خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، این سازمان را نه تنها متعلق به آحاد جامعه ایران، بلکه از آن همه مسلمانان جهان معرفی کردند.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌نسب یکی از دلایل شکست جنبش‌های قبل از انقلاب اسلامی را نبود تشکیلات نظامی منسجم و مقتدر عنوان کردند و زیر پرچم ولایت بودن و همگام با ملت را از مهم ترین ویژگی‌های سپاه پاسداران عنوان کردند.
سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مجموعه سپاه آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه فرهنگیان در حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی برای توسعه استان در ابعاد مختلف را دارد گفت: سپاه متعلق به همه اقشار و مردم است.
وی مهمترین مشکل امروز استان کهگیلویه و بویراحمد را اشتغال و نبود فرهنگ کار و کارآفرینی عنوان کرد و اظهار داشت: این استان با داشتن مردمی غیور، باصفا و مهمان نواز در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی ندارد که باید با کمک روحانیت، جامعه دانشگاهی و مسؤولان برای ارتقاء آنها برنامه‌ریزی و چاره‌اندیشی شود.
وی با اشاره به معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از جوانان دنبال شغل کارمندی و پشت میزنشینی هستند در صورتی که با آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان صاحب شغل و درآمد پایدار شد و به توسعه استان نیز کمک کرد.
فرمانده سپاه فتح استان  کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهاجرت نخبگان، ضعف فرهنگ کار، سیاست زدگی و بی تفاوتی از مهم‌ترین مشکلات استان است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد گفت:  استفاده از ظرفیت اساتید و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در این زمینه می‌تواند تاثیر‌گذار باشد.
وی از آمادگی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برای استفاده از سالن‌های ورزشی سپاه برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: در زمینه ورزشی و سایر زمینه‌ها آماده تعامل و همکاری برای کمک به دانشگاه فرهنگیان هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1