تاریخ انتشار
يکشنبه ۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۱۶
کد مطلب : ۴۰۳۳۷۶
در نشست تصمیم‌گیری مشکلات عشایر چاروسا عنوان شد

مشکل آنتن‌دهی موبایل در مناطق عشایری چاروسا / کسانی که قلدرمآبانه مانع توسعه جاده برفکوه می‌شوند

۰
مشکل آنتن‌دهی موبایل در مناطق عشایری چاروسا / کسانی که قلدرمآبانه مانع توسعه جاده برفکوه می‌شوند
کبنا ؛در نشست تصمیم‌گیری مشکلات عشایر چاروسا موضوعاتی از جمله مشکل آنتن‌دهی موبایل در مناطق عشایری مطرح شد.
ظهر امروز با حضور بخشدار چاروسا، رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه و دهیاران چاروسا جهت بررسی مشکلات عشایر چاروسا نشستی برگزار شد.
علی محمودی در این نشست با بیان اینکه حضور مدیران در مناطق و بخش‌ها سبب شناسایی مشکلات است یادآور شد: عشایر نقش بسزایی در اشتغال جامعه دارند و از تامین کنندگان اصلی گوشت و لبنیات می‌باشند که باید مسئولان به این قشر توجه ویژه داشته باشند.

بخشدار چاروسا بیان کرد: امور عشایر باید جهت توانمندسازی عشایر تلاش و توان بسزایی بکار ببندد.
وی به مشکلات عشایر اشاره و افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر آب شرب یکی از مشکلات عشایر است که اداره امور عشایر باید به این مورد توجه کند تا با احیا چشمه‌ها و ساخت مخزن آب در مناطق عشایری مشکلی از این جهت نداشته باشند و همچنین می‌توانند با پرداخت تسهیلات کم بهره به عشایر و روستائیان را تشویق به اشتغال زایی کنند.
محمودی خواستار تامین سوخت عشایر از سوی این نهاد شد و در خصوص جاده برفکوه چاروسا گفت: یکی از محورهایی که می‌تواند کمک شایانی به عشایر منطقه داشته باشد محور برفکوه چاروسا است که امسال در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان توجه ویژه ای به آن شد همچنین ضرورت دارد به دیگر محورهای عشایری منطقه توجه ویژه شود.
بخشدار چاروسا خواستار همکاری و مهیا کردن امکانات زیرساختی در مناطق عشایری شد و بیان کرد: مشکل خطوط تلفن همراه در مناطق عشایری از دیگر مشکلات است که امیدواریم امور عشایر با همکاری مخابرات استان به این مورد توجه کند تا شاهد رفع مشکل ارتباطی عشایر باشیم.
وی همچنین خواستار توجه امور عشایر به بهبود وضعیت اسکان و زندگی عشایر شد.




سید خداداد اجتهادی هم در این نشست با تقدیر از بخشدار چاروسا در خصوص برگزاری چنین نشستی و با گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: عشایر نقش بسزایی در هشت سال دفاع مقدس داشتند و آنان با این نقش آفرینی همواره آماده خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.
رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه خیلی از کارها نیاز به پول ندارد خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای در سطح کشور و به خصوص در مناطق محروم نیاز به پول ندارد و می‌توان با ظرفیت داخلی یک نهاد و اداره مشکلات را برطرف کرد.

وی عشایر را یک جامعه اشتغال‌زا دانست و افزود: تولید انواع محصولات کشاورزی، صنایع دستی و فرآورده‌های دامی و اشتغال عشایر از اولویت‌های این سازمان است.
اجتهادی کار در محور برفکوه را یک کار جهادی دانست و بیان کرد: 10 کیلومتر از مسیر برفکوه را در اختیار امور عشایر قرار دادند که ما به صورت جهادی و شبانه روزی کار کردیم و توانمند بودیم که کل مسیر را در کمترین زمان ممکن سال گذشته به پایان برسانیم ولی متاسفانه فشار آوردند و نگذاشتند تکمیل شود و همچنان هنوز بازگشایی نشد.

رئیس امور عشایر شهرستان کهگیلویه یادآور شد: بخش چاروسا دارای نمایندگی فروش سیلندر گاز است که به صورت مداوم در حال خدمات رسانی است و باید به قیمت 7000 تومان به دست خریداران برساند و همچنین در تلاش هستیم با همکاری مخابرات آنتن تلفن همراه در مناطق عشایری و سردسیری چاروسا و دیشموک نصب کنیم.
اکبر دیناری، دهیار روستای المور و اندام دهیار دار گنجی هم به مشکلات عشایر اشاره کردند.
-----------------------------
خبر: حسن آرمند
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1