تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۰۲۷۰۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد

مقصر سرقت از امامزاده علی (ع) خادم و هیئت‌امنای هستند/ از میراث فرهنگی استان شکایت می‌کنیم

۳
۰
مقصر سرقت از امامزاده علی (ع) خادم و هیئت‌امنای هستند/ از میراث فرهنگی استان شکایت می‌کنیم
کبنا ؛حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور گفت: روز چهارم شهریورماه جاری ‌سارقانی اقدام به سرقت و دستبرد از امامزاده علی (ع) شهرستان چرام کرده که تاکنون شناسایی و دستگیر نشده‌اند.
 
وی بابیان اینکه بنا به گفته هیئت‌امنای این امامزاده سرنخ‌هایی از شناسایی سارقان به‌دست‌آمده است، خاطرنشان کرد: به عقیده من، مقصر اصلی سرقت از امامزاده علی (ع) شهرستان چرام خود خادم و هیئت‌امنای امامزاده هستند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه خادم و هیئت‌امنای هر امامزاده‌ای بایستی شبانه‌روز مراقبت‌های لازم از امامزادگان را داشته باشند، اظهار داشت: خادم و هیئت‌امنای امامزاده علی (ع) مراقبت و پیگیری‌های لازم را برای این امامزاده نکردند.
 
جنتی پور گفت: 225 امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد داریم که امامزادگان شاخص در این استان دارای دوربین مداربسته هستند.
 
وی حدود 60 ‌امامزاده در استان کهگیلویه و بویراحمد را درآمدزا خواند و یادآور شد: تمامی این امامزادگان به دوربین مداربسته مجهز هستند اما متأسفانه میراث فرهنگی استان به ما اجازه نصب دوربین مداربسته در این امامزاده را نداده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاریخچه ساخت بناهای امامزاده علی (ع)، اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی چون بناهای این امامزاده را تاریخی می‌داند اجازه زدن یک میخ یا کار با دریل جهت انجام سیم‌کشی داخل ساختمان این امامزاده را به ما نمی‌دهد چه برسد به اینکه دوربین مداربسته در آن نصب کنیم.
 
دزد نگرفته پادشاه است
 
جنتی پور از شکایت کردن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اداره کل میراث فرهنگی این استان در محاکم قضایی هم خبر داد و ادامه داد: تنها اقدام میراث فرهنگی این است که به ما اجازه نمی‌دهد دوربین مداربسته در امامزاده علی (ع) نصب کنیم.
 
وی گفت: هرچند شاکی اصلی پرونده اداره کل اوقاف و امور خیریه است ‌چون به امامزاده بی‌حرمتی شده است.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سؤال که اگر سارق امامزاده علی (ع) دستگیر نشد چه نهادی باید خسارت‌های وارده را جبران کند؟ افزود: اگر دزد امامزاده پیدا شد که باید خسارت‌ها را پرداخت کند و اگر هم پیدا نشد که‌ دزد نگرفته پادشاه است.
 
جنتی پور با تأکید بر اینکه مقصر اصلی در این پرونده خادم و هیئت‌امنای امامزاده علی (ع) هستند، ادامه داد: خادم امامزاده استخدام دولت بوده و بیمه آن‌هم برایشان پرداخت‌شده است. اگر همکاران ما در اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان نیز در این زمینه مقصر باشند باید پاسخگو بوده و به‌طور حتم با آنان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
وی تأکید کرد اگر اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد اجازه نصب دوربین مداربسته به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در این امامزاده را ندهد بدون شک از آنان به دستگاه قضایی شکایت می‌کنیم.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان احتمالی پول به سرقت رفته در ضریح امامزاده علی (ع) چرام را حدود شش تا هفت میلیون تومان ذکر و اظهار داشت: ماهیانه و یا هر 45 روز یک‌بار نذورات مردم از ضریح این امامزاده جمع‌آوری می‌شود. درآمد این امامزاده از محل نذورات مردمی بستگی به فصل سال دارد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
United States
امام زاده
Iran, Islamic Republic of
پول برا چی امامزاده س میخواد پولو چکار کنه! اون کسی ک پول برده کار پسندیده ایی نکرده! اما فقر باعث چنین ناهنجارهای در جامعه میشه
Iran, Islamic Republic of
سایت ترسو مزمت
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1