تاریخ انتشار
يکشنبه ۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۴۰۱۰۰۵
کبنا گزارش می‌دهد

سخنان دردآور کارگران شهرداری یاسوج؛ آقایان زیر کولر «درد کارگران» را نمی‌فهمند

۶
۱
سخنان دردآور کارگران شهرداری یاسوج؛ آقایان زیر کولر «درد کارگران» را نمی‌فهمند
کبنا ؛کارگران سازمان پارک‌ها، فضای سبز و زیباسازی شهرداری یاسوج هرروز مقابل این سازمان برای حقوق معوقات خود دست به اعتراض می‌زدند و همچنین کارگران شهرداری یاسوج چند ماهی هست که حقوق آن‌ها پرداخت‌ نشده و خواستار دریافت مطالب و حقوق خود هستند اما تا کنون حق و حقوق آن‌ها پرداخت‌نشده است.
«س» کارگر سازمان فضای سبز شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا نیوز، گفت: «به خدا قسم از فروردین‌ماه امسال تا کنون یک ریال حقوق دریافت نکرده‌ام و حتی حقوق معوق 3 ماهه سال گذشته را پرداخت نکرده‌اند و بیمه هم برای ما واریز نمی‌شود.»
این کارگر ادامه می‌دهد: «به خدا قسم بچه‌هایم از گرسنگی غذا ندارند که بخورند، هرروز پیاده به «سروک» می‌روم و پیاده سرکار می‌آیم. به امام حسین قسم»
کارگر فضای سبز شهرداری یاسوج افزود: «ما چندماهه‌ی است که حقوق دریافت نکرده‌ایم، چه‌کار کنیم؟ شما خودتان در نظر بگیرید که چند ماه حقوق نداشته باشید و بچه کوچک هم داشته باشید دیگر نمی‌دانم چه‌کار کنم!»
این کارگر تصریح کرد: «دخترم 20 هزار تومان برای ثبت‌نام دوره زبانکده از من پول می‌خواهد اما ندارم.»
این کارگر اضافه کرد: «از ساعت 7 صبح تا ساعت 10 شب‌کار می‌کنم، اما تنها 10 روز برای ما بیمه واریزشده است، این چه قانونی است؟ حالا اگر فردا من فوت کنم بچه‌هایم چه بخورند؟»
این کارگر بیان داشت: «قبلاً ماهیانه یک‌میلیون و 800 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردیم، اما الآن یک‌میلیون و 200 هزار تومان شده است، 200 کارگر هستیم، وقتی اعتصاب می‌کنیم می‌گویند کار نمی‌کنید مهم نیست بروید بیرون اخراج هستید.»
به خدا بچه‌هایم یک تکه نان برای خوردن نداشتند
کارگر فضای سبز ادامه داد: «پلاستیک و آهن از آشغال‌ها جمع می‌کنم و می‌فروشم، هفته‌ای که این پلاستیک‌ها را می‌فروشم 5 هزار تومان می‌شود تا با آن نان بخرم، به خدا قسم دیروز بچه‌هایم یک‌تکه نان برای خوردن نداشتند. آخر بروم دست به چه کاری بزنم؟ فکر کنید باید چه‌کار کنم!»
«م» یکی دیگر از کارگران فضای سبز نیز در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: «از اسفندماه پارسال تا کنون هیچ حقوقی به ما تعلق نگرفته، آخرین باری که به‌حساب ما حقوق واریز شد، تنها 200 هزار تومان بوده است.»
«م» در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا عیدی شما پرداخت‌ شده است؟ افزود: «حقوق به ما نداده‌اند، شما می‌گویید عیدی! بیمه هم اصلاً نریخته‌اند و بیمه 6 ماه کاری ما را تنها 10 روز حساب کرده‌اند.»
این کارگر اضافه کرد: «ما نه حقوقی دریافت می‌کنیم و نه بیمه‌ای داریم، هر روز برای هیچ و پوچ کار می‌کنیم و به خانه‌هایمان می‌رویم، نه شهرداری و نه اعضای شورای شهر یاسوج به ما اهمیت نمی‌دهند و آقایان زیر کولر می‌نشینند و درد ما را نمی‌فهمند و فقط زورشان به کارگر بدبخت می‌رسد.»
کارگر فضای سبز ادامه داد: «به شورای شهر یاسوج رأی داده‌ایم که از مردم حمایت کنند، کارگر مظلوم است و باید از ما دفاع کنند.»
این کارگر می‌گوید: «حقوق کارگر را نمی‌دهند حداقل هر 2 ماهی یک‌بار حقوق ما را بدهند، نه اینکه 5 ماه یک‌بار حقوق ما پرداخت می‌شود.»
«ک» یکی دیگر از کارگران شهرداری یاسوج در گفت‌وگو با کبنا می‌گوید: «4 ماه شهرداری یاسوج حقوق ما را پرداخت نکرده است، عیدی نداده و بیمه هم پرداخت نکردند، لگن بنده قبل از عید شکست و در شیراز بستری بودم و حتی یک ریال عیدی هم ندادند.»
«ق» یکی از کارگران دیگر در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، گفت: «وقتی می‌گوییم که حقوق و عیدی می‌خواهیم میگویند که همین یک‌میلیون و 200 هزار تومان هم عیدی و هم حقوق شما است.»
این کارگر ادامه داد: «هرچقدر هم تجمع می‌کنیم فایده‌ای ندارد شهرداری یاسوج هم قول داده است اما هیچ‌کس به داد ما نمی‌رسد، گفتند اگر تجمع کنید شما را اخراج می‌کنیم.»
نیک‌مرام: در اسرع وقت حقوق کارگران را پیگیری می‌کنم
پروانه نیک‌مرام مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هم در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار کرد: پیمانکار طرف قرارداد شهرداری یاسوج است، در جلسه‌ای برای پرداخت حقوق و مزایای کارگران فضای سبز و شهرداری یاسوج که با پیمانکاران داشتیم این پیمانکاران اعلام کردند: هرزمانی که شهرداری یاسوج حق‌ و حقوق ما را پرداخت کند قطعاً حقوق کارگران را هم پرداخت خواهیم کرد.
نیک‌مرام اظهار کرد: حق‌وحقوق کارگران را بررسی خواهیم کرد تا در اسرع وقت حقوق معوقه کارگران پرداخت شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: خواستارم از کارفرمایان این است که قراردادهایی با پیمانکاران منعقد شود تا مشکلات کارگری به وجود نیاید و شاهد این نباشیم که کارگری برای حقوق معوق خود اعتراض کرده است.
نیک‌مرام افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حمایت از حقوق کارگران است که حق‌وحقوق کارگران رسیدگی ‌شود.
هدایت اکبری رئیس شورای شهر یاسوج  نیز در گفت‌وگو با کبنا، بیان کرد: تا چند سال پیش فضای سبز خودش یک سازمان مستقلی بود و ارتباطی به شهرداری یاسوج نداشت که طبق اساسنامه جدید الآن دیگر سازمان پارک‌ها، فضای سبز و زیباسازی زیر نظر شهرداری یاسوج است.
اکبری افزود: درگذشته مدیرعامل سازمان پارک‌ها، فضای سبز و زیباسازی شهرداری یاسوج از سوی معاون عمرانی استانداری انتخاب می‌شد و از زمانی که این مجموعه زیر نظر شهرداری یاسوج است سعی کردیم که معوقات کارگران پرداخت شود.
وی افزود: اما مطالبات گذشته این کارگران پرداخت‌نشده است و کارگران معترض هستند که حق سنوات کارگران پرداخت می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
باز. از اکبری رئیس شورای شهر
امیر محمد 65
Iran, Islamic Republic of
سازمان همیاری العان 23ماه که حقوق نگرفتن.چرا به اونجا سر نمیزنید و گزارش تهیه کنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر سایت حقیقت گوی کبنا نیوز
سایت ب...نیوز و کامنت ها را درج نمی کند . احسنت بر صداقت رسانه ای شما
هموطن
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه همیشه کارگران ومحرومان باید زیربارمشکلات کمرشان خم شودتاعده ای درکاخ های مجلل دررفاه زندگی کنندوهرجا یک کاخی هست کوخی کنارش است وهرجایک ظالمی یه مظلومی بوده است
کارمند
Romania
متاسفانه کارگران زمانی که ۸ماه و۹ماه حقوق نمیگرفتن اعتراضی نبود ولی الان که بیسترین حقوق را میگیرن دست به اعتراض میزنن.مشخصه دارن تحریک میشن
123
Iran, Islamic Republic of
سلام به قران قسمتون میدم حال واحوال بقیه کارگران رو در بقیه ادارات پیگیری کنید دست کمی از شهرداری ندارن به خاطر امنیت شغلی دم نمیزنن ظلم بیداد میکنه بخصوص ادارات وشرکت های سیاست زده
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1