تاریخ انتشار
دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۴۰۰۳۱۷
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:

طلاق در کهگیلویه و بویراحمد شش درصد کاهش داشت

۲
۰
طلاق در کهگیلویه و بویراحمد شش درصد کاهش داشت
کبنا ؛الماس گشتاسبی در نشست پیشگیری از وقوع جرم در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: در راستای این امر و در حوزه طلاق کارگاههای تربیت مربی و برنامه های هماهنگی و مشارکت در نهادینه سازی آموزشهای پیش ازازدواج برگزار شد.

وی با بیان اینکه کارگاههای زوجین متقاضی طلاق با همکاری بهزیستی برگزار شد، گفت: در این راستا هشت مرکز مشاوره ایجاد شد و در مرکز استان در سال گذشته ۱۰۰۰ پرونده طلاق به این مراکز ارجاع شد که ۲۰ درصد از این میزان یعنی ۲۰۰ پرونده به صلح قطعی رسید.

گشتاسبی با اشاره به فعالیتهای انجام شده برای رفاه حال فرزندان طلاق و جلوگیری از آسیبهای روانی به این فرزندان تصریح کرد: در این راستا مراکز ملاقات فرزندان با خانوادها به عنوان مراکز مهر خانواده ویژه فرزندان طلاق ایجاد شده و ملاقات به جای کلانتری در این مراکز انجام می شود.

وی افزود: در شهرستانها نیز فرزندان طلاق برای ملاقات به واحدهای مشاوره در بهزیستی مراجعه می کنند.

گشتاسبی با بیان اینکه کارگاههای مشاوره زوجین نقش مهمی در کاهش طلاق دارد،  گفت: در این کارگاهها شش هزا رو ۹۳۹ نفر ساعت  با اعتبار ۵۳ میلیون تومان شرکت کردند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان بر نقش مشاوره پیش از ازدواج در کاهش طلاق و تعهد زوجین به زندگی تاکید کرد و افزود: اگر مشاوره در زمان مناسب و پیش از ازدواج و یا در ابتدای ورود به بحث طلاق میان زوجین انجام شود، تاثیر مطلوب و بیشتری دارد.

118 میلیون تومان در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی هزینه شد

گشتاسبی با اشاره به اعتبار پرداخت شده در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت: ۱۱۸ میلیون تومان در دو مرحله از حوزه معاونت اجتماعی دریافت کردیم که این اعتبارات در آخر سال پرداخت می شود و این یکی از آسیبهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: در حوزه اعتیاد ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه شده که در این راستا پنج کارگاه آموزشی در زندان و در دو کمپ ترک اعتیاد اجباری برگزار شد.

گشتاسبی افزود: همچنین برای ناامن سازی حوزه توزیع مواد مخدر نیز ۱۰۹  نفر از بسیجیان در پایگاههای آموزشی در کارگاههای تخصصی شرکت کرده و آموزشهای لازم را فرا گرفتند.

وی تصریح کرد: پنج هزار و  ۹۸۸ نفر ساعت در این کارگاهها شرکت کردند.

گشتاسبی با اشاره به مبحث پیشگیری از مفاسد اجتماعی گفت: در بحث مفاسد اخلاقی نیز کارگاههای تشکیل شد و سه هزار و ۴۵۹ نفر ساعت با مبلغ ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در این کارگاهها با عنوان اصلاح و اجتماعی کردن زندانیان شرکت کردند.

وی همچنین مشاوره و آموزش مرتکبین مفاسد اخلاقی را راهی مناسب برای کاهش این جرائم عنوان کرد و افزود: این افراد به جای مجازات در کارگاهها شرکت کرده و در داگاهها مجازات تعزیری ندارند که سابقه کیفری نداشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

United States
طلاق شش درصد کم شده چون به همان نسبت ازدواج هم کاهش داشته.به این میگن قاعده نسبیت یا همون نسبت و تناسب‌.نقش کم اثر خودتون رو اینطور نمایش ندید.
مندنی
Iran, Islamic Republic of
آمارها صدرصد رشد داشته بروید دادگاههارا ببینید اینآمار ریسی دولت مثل تورم تک رقمی هست کجا کاهش یافته مشکلات بیشتر شده
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1