تاریخ انتشار
چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۴۷۳۱۹۰
در گفت‌و‌گوی اختصاصی با کبنانیوز مطرح شد

رحیمی‌صادق، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری: برای احیای دو وظیفه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کرده‌ام / ۳۰ سال هست که با جوانان در دانشگاه و آموزش و پرورش از نزدیک ارتباط دارم / می‌توان مشکلات مردم را منتقل کرد و از راه‌های معقول پیگیری کرد

۱
۰
رحیمی‌صادق، نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری: برای احیای دو وظیفه در انتخابات مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کرده‌ام /  ۳۰ سال هست که با جوانان در دانشگاه و آموزش و پرورش از نزدیک ارتباط دارم / می‌توان مشکلات مردم را منتقل کرد و از راه‌های معقول پیگیری کرد
کبنا ؛
حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به نظر من اولین قدم این هست که باید با بدنه مردم جامعه مرتبط شد، و صادقانه همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای آن‌ها بیان کرد و درد دل آن‌ها را شنید، اولین کاری که باید صورت گیرد، این هست که هیئت‌اندیشه ورزی از فضلا و روحانیت استان، فرهیختگان دانشگاهی، جوانان فرهیخته و تحول گرای استان تشکیل داد. برای ارتقای معنوی و بصیرتی استان برنامه‌ریزی کنند، و حقیر نیز می‌توانم به عنوان پل ارتباطی با مجموعه نظام دوطرفه ایفای نقش کنم.
کبنا نیوز گفت و گویی با حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری ترتیب داده، از سوابق حجت الاسلام رحیمی صادق، 6 سال مدیر حوزه علمیه استان فارس، 7 سال مدیر حوزه علمیه استان تهران، استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه،عضو جامعه روحانیت مبارز تهران،عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور بوده است. که در ادامه می خوانید:
مجلس خبرگان رهبری چه نقش و جایگاهی دارد؟ چرا مجلس خبرگان در مسائل اقتصادی و درخصوص مشکلات مردم ورود نمی کند؟
مجلس خبرگان رهبری از بالاترین جایگاه‌ها در نظام و قانون اساسی برخوردار است، گرچه رسالت اصلی مجلس خبرگان تعیین رهبر و نظارت بر عملکرد رهبری است، که این جایگاه بسیار خطیری است. عملکرد درخشان مجلس خبرگان خبری در تعیین مقام معظم رهبری، زمانی که دشمنان تصور می‌کردند بعد از ارتحال امام نظام ما دچار بن بست می‌شود و فروپاشی از درون آغاز می‌شود، همان چیزی که دشمنان اسلام بعد از فوت پیامبر احساس می‌کردند. اما با انتساب‌امیرالمؤمنین این رشته امامت ادامه پیدا کرد.
بعد از فوت امام خمینی (ره)، مجلس خبرگان نظام را از این بن بست نجات داد و اقدام خوب و سریع و درخشانی از خود نشان داد. منتها جایگاه مجلس خبرگان منحصر در این موارد نیست، رسالت‌ها و نقش‌های دیگری نیز دارد. تک تک افراد اعضای مجلس خبرگان رسالت‌ها و نقش‌های دیگری هم دارند، هر کدام از این اعضا یا نمایندگان مقام معظم رهبری هستند یا از علمای حوزه‌های علمیه هستند، و نقش‌های بسیار ویژه‌ای ایفا می‌کنند که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
علاوه بر این مقام معظم رهبری انتظار دارند نمایندگان مجلس خبرگان رهبری دو نقش را بصورت جدی ایفا کنند که در دیدار‌ با مجلس خبرگان بر آن تأکید کردند، از انگیزه‌های حقیر برای حضور در این عرصه انتخابات احیای این دو وظیفه است، با وجود اینکه این بزرگواران نقش‌هایی را ایفا کرده‌اند، ولی شاید این دو نقش روی زمین مانده باشند.
نقش اول این هست که اعضای مجلس خبرگان باید در حوزه جهاد تبیین و تحکیم مبانی نظام و محوری‌ترین مبانی نظام، یعنی بحث ولایت فقیه، بیشترین نقش را ایفا کنند. مقام معظم رهبری فرمودند خودتان با جوان‌ها و مردم بنشینید، حضور نمایندگان مجلس خبرگان باید در متن جامعه و در جمع فرهیختگان، جوانان دانشجو و دانش‌آموز، و در تحکیم جایگاه ولایت و رهبری پررنگ‌تر شود. لذا جامعه ما نیاز به ولایت پژوهی دارد و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری باید بیشترین نقش را در این زمینه ایفا کنند.
نکته دوم این است که درد دل و گرفتاری‌های مردم را بشنوند. البته این انتظار که اعضای مجلس خبرگان در مسائل اقتصادی، عزل و نصب‌ها و... ورود کنند، انتظار درستی نیست، ولی اینکه به عنوان عالم دین، و سفیر ولایت و رهبری کنار درد دل مردم بنشینند، مشکلات را از نزدیک ببینند و مشکلات را منتقل کنند و در حد توان و شأن و جایگاه نماینده مجلس خبرگان رهبری پیگیر باشند، ناصح باشند و تذکر دهند، وظیفه دوم نمایندگان مجلس خبرگان رهبری است که می‌تواند پررنگ‌تر از وضعیت کنونی به آن پرداخته شود.
چرا نمایندگان مجلس خبرگان نقشی در ارجاع مشکلات مهم مردم به مقام اول کشور ایفا نمی‌کنند تا در سیاست‌های کلی کشور به آن توجه شود؟
اینطور نیست که اصلاً ورود نکرده باشند، یک شأن این افراد نمایندگی مجلس خبرگان است، بخشی از این‌ها علمای حوزه هستند، با مردم مرتبط هستند، برخی از آن‌ها نمایندگان مقام معظم رهبری هستند، اما احساس می‌شود این ارتباط باید تقویت شود و این افراد باید بیشتر ایفای نقش کنند، انگیزه من این بوده که مجلس خبرگان بیش از این می‌توانند ایفای نقش کنند.
نزدیک ۳۰ سال هست که با جوانان در دانشگاه و آموزش و پرورش از نزدیک ارتباط دارم، بخش زیادی از سؤالات و شبهاتی که جوانان دارند، از هم نشینی با آن‌ها و بحث دوستانه و منطقی می‌توان به آن‌ها پاسخ داد، دشمنان ما متأسفانه این را به عنوان رخنه‌ای دیدند و در ذهن جوانان شبهه ایجاد می‌کنند، این شبهه‌ها اگر پاسخ داده نشود، تبدیل به مسائل دیگری خواهد شد. اعضای مجلس خبرگان به عنوان یک عالمان دینی برامده از متن نظام و حوزه و متصل به رهبری می‌تواند با ارتباط نزدیک با نخبگان و مردم نسبت به مسائل مختلف به عنوان سوپاپ اطمینان ایفای نقش کند.
از کهگیلویه و بویراحمد چه شناختی دارید؟
از سال ۱۳۶۴ که وارد حوزه علمیه قم شدم با مجموعه طلبه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد کم و بیش مرتبط بودم، این استان یکی از استان‌های عالم‌خیز و نخبه‌پرور هست، اما از زمانی که در سال ۱۳۸۴ در استان فارس پا به عرصه انجام تکلیف گذاشتم، و در شهرستان فسا حوزه‌ای تأسیس کردم، بخشی از طلبه‌ها و اساتید ما اهل استان کهگیلویه و بویراحمد بودند، هم اینکه ارتباط بین استانی داشتیم، همچنین سال ۱۳۸۸ که به عنوان مدیر حوزه استان فارس منصوب شدم ارتباطم با علما و طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر شد و رفت و آمد‌هایی که در مناسبت‌های مختلف به این استان داشتم، آشنایی‌ام با ظرفیت‌های این استان بیشتر شده، ویژگی‌های خوبی مردم این استان دارند، صداقت و غیرت دینی که دارند، ولایت مداری و اینکه صددرصد پیرو مکتب اهل بیت هستند، حضوری که در صحنه دارند و مشارکت بیشتر از ۷۰ درصدی داشته‌اند، در راهپیمایی‌ها نیز حضور و مشارکت پررنگی دارند، البته استان گرفتار محرومیت‌هایی هست که از قبل از انقلاب بسیار زیاد بوده، بعد از انقلاب قدم‌های خیلی خوبی برداشته شده، جالب این هست که مردم نیز نسبت به نظام و انقلاب قدرشناس هستند اما به نظر می‌رسد می‌توان قدم‌های بلندتری برای رفع محرومیت‌ها برداشته شود.
به نظر من اولین قدم این هست که باید با بدنه مردم جامعه مرتبط شد، و صادقانه همه ظرفیت‌هایی که وجود دارد برای آن‌ها بیان کرد و درد دل آن‌ها را شنید، اولین کاری که باید صورت گیرد، این هست که هیئت‌اندیشه ورزی از فضلا و روحانیت استان، فرهیختگان دانشگاهی، جوانان فرهیخته و تحول گرای استان تشکیل داد. برای ارتقای معنوی و بصیرتی استان برنامه‌ریزی کنند، و حقیر نیز می‌توانم به عنوان پل ارتباطی با مجموعه نظام دوطرفه ایفای نقش کنم.
کهگیلویه و بویراحمد نیاز به مدیران و نمایندگانی دارد که صدای محرومیت آن‌ها را به مسئولان عالی رتبه برساند، آیا شما در این راستا برنامه‌ای دارید؟
اگر هیئت‌اندیشه ورز با اضلاع سه‌گانه شکل بگیرد، می‌توان مشکلات مردم را منتقل کرد و از راه‌های معقول پیگیری کرد، همچنین اگر صادقانه مسائل و مشکلات به مردم منتقل شود، همیشه مردم بهترین پاسداران و محافظان نظام بوده‌اند و باز هم پای نظام خواهند‌ ایستاد. مقصودم از نکته دوم این است که در عین حال که باید پیگیر مشکلات و محرومیت‌ها بود، باید صادقانه واقعیات را به مردم گفت و سطح توقعات مردم را با توجه به امکانات موجود تنظیم کرد، نه اینکه خدای ناکرده افراد شعارگونه مسائلی را مطرح کنند و سطح توقعات را به گونه‌ای بالا ببرند که قابل انجام نباشد و متأسفانه به اعتماد و صداقت مردم لطمه بزند.
توصیه‌ام این هست که این افتخار و رکوردی که مردم کهگیلویه و بویراحمد در حضور خود در انتخابات و صحنه‌های مختلف داشتند، همچنان برای خودشان حفظ کنند، این میراث گذشتگان و ۲ هزار شهید عزیزی است که جانشان را تقدیم انقلاب کردند. مشکلات و گرفتاری‌ها وجود دارد و دشمن هم همه تلاشش این است که مردم عزیز را ناامید کند و حضور آنان را در صندوق‌های رأی کمرنگ کند. عرضم این است که به تأسی از گذشتگان خود، در این انتخابات نیز بسیار پررنگ حضور پیدا کنند و توجه داشته باشند که تک تک آرای آن‌ها و انتخابی که می‌کنند باید مسئولانه باشد، بهترین‌هایی که به مردم خدمت کنند و از نظام دفاع کنند، انتخاب کنند، هم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان این موارد را در نظر بگیرند. از همه رسانه‌های برخط و صداوسیما که این روز‌ها زحمت زیادی می‌کشند و ممکن است دیده نشوند، تشکر می‌کنم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق داوطلب ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان کهکیلویه و بویراحمد
🔵تحصیلات:
▫️حوزوی: اتمام سطح، 15 سال خارج، اتمام سطح 4 کلام
▫️دانشگاهی: کارشناسی ارشد مدرسی الهیات و معارف اسلامی
🔹اساتید: آیات عظام و مراجع عالیقدر: بهجت، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، وحید خراسانی، جوادی آملی و مقام معظم رهبری دامت برکاتهم
🟢سوابق:
◾️رزمنده دفاع مقدس و برادر شهید
◾️مسئول مخابرات گردان و تیپ غواصی لشکر ثارالله
◾️مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه رفسنجان (1 سال)
◾️فرمانده گردان و معاون بسیج تیپ امام صادق علیه السلام روحانیون رزمی تبلیغی 7 سال
◾️امام جمعه شهرستان فسا و دبیر ائمه جمعه شرق فارس 6 سال
◾️مدیر حوزه علمیه استان فارس 6سال
◾️عضو جامعه روحانیت مبارز کرمان و فارس
سمتها:
🔸مدیر حوزه علمیه استان تهران از سال 1395 تاکنون
🔸استاد سطوح عالی حوزه و دانشگاه
🔸استاد راهنما و داور پایان نامه های حوزوی و دانشگاهی
🔸عضو جامعه روحانیت مبارز تهران
🔸عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حق ایشان است
فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

فیلم: تاجگردون: به بزرگواری رأی می‌دهم

اردشیر یاری، معاون سابق آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد و از نزدیکان به غلامرضا ...
بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

بودجه دفتر زاکانی: فقط ۲ هزار میلیارد تومان!

حوزه دفتر شهردار تهران از جمله بخش‌هایی از شهرداری است که از بودجه سالانه اداره پایتخت،...
در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

در کره شمالی به‌روی گردشگران باز شد

زمانی که ووسکرسنسکی با سایر گردشگران در پیونگ یانگ سوار اتوبوس شد به ندرت خودرویی را ...
1