تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۴۷۰۰۷۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد: با مچ‌گیری و قبیله‌بازی استان پیشرفت نمی‌کند / بعضی از مدیران شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند / استاندار باید مدیر توانمند داشته باشد / مسائل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد واقعاً مظلوم است / سد آبریز برای شهرستان کهگیلویه یک ضرورت است، ائمه جمعه برای اجرای سد پیش قراول بودند / بیشتر کارگران بهبهان از شهرستان کهگیلویه هستند /حفظ حرمت رقبای انتخاباتی از ضرورت‌های اخلاق است / مردم دیگر فریب قول‌های دروغین را نمی‌خورند

۹
۰
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد: با مچ‌گیری و قبیله‌بازی استان پیشرفت نمی‌کند /  بعضی از مدیران شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند / استاندار باید مدیر توانمند داشته باشد / مسائل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد واقعاً مظلوم است / سد آبریز برای شهرستان کهگیلویه یک ضرورت است، ائمه جمعه برای اجرای سد پیش قراول بودند / بیشتر کارگران بهبهان از شهرستان کهگیلویه هستند /حفظ حرمت رقبای انتخاباتی از ضرورت‌های اخلاق است / مردم دیگر فریب قول‌های دروغین را نمی‌خورند
کبنا ؛حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه سابق شهرستان باشت و رئیس فعلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد است. او معتقد است بعضی از مدیران ما شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند چون بر اساس جناح، قبیله‌بازی، سیاست‌بازی و قوم‌گرایی این جایگاه را در اختیار گرفته‌اند. عبودی در جمع تعدادی از خبرنگاران شهر یاسوج نظراتش را پیرامون انتخابات، چالش‌های استان، اهمیت سرمایه‌گذاری، سد آبریز و همچنین دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها داده که در ادامه آن را می‌خوانید.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در این دیدار اظهار کرد: برای پیشرفت استان همه شامل، مسئول، امام جمعه، مردم و خبرنگاران دخیل‌اند و چنانچه همه در کنار هم قرار گیرند استان بیشتر پیشرفت خواهد کرد.
وی افزود: نخستین چالش استان این است که این هماهنگی و انسجام نیاز به تقویت دارد و همه در کنار هم باشند. نه بنده امام جمعه بخواهم مچ کسی را بگیرم و نه اینکه یک مسئول بخواهد سیاسی‌بازی و قبیله‌بازی در بیاورد زیرا با این روند استان پیشرفت نمی‌کند.
حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: چالش دوم در بحث سرمایه‌گذاری در استان است که برای نمونه کارخانه سیمان در مارگون تأسیس شد و سرمایه‌گذار آوردند و به نظر می‌رسد آخرین استفاده را خود سرمایه‌گذار می‌برد.
وی ابراز کرد: با این وجود بر سر راه سرمایه‌گذاران گاهی مانع تراشی می‌شود؛ سرمایه‌گذار سیمان مارگون نگران است زیرا گاز را چند برابر کرده‌اند و حتی گاز را قطع می‌کنند و سرمایه‌گذار ادعا می‌کند که باید نصف نیرو‌ها را اخراج کند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سرمایه‌گذار بیان کرده است چنانچه با بنده در استان همراهی شود فاز دوم کارخانه سیمان را هم راه‌اندازی خواهم کرد.
وی ادامه داد: استان در زمینه سرمایه‌گذارای و راه‌اندازی کارخانه‌هایی همچون سیمان مارگون بسیار نیاز دارد، شهرستان کهگیلویه با این همه جمعیت بیکار صنعت خاصی ندارد که بتواند این افراد را جذب کند.
حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن شود و جلویشان تعظیم شود تا کار‌ها پیش رود و نباید در بحث سرمایه‌گذاری مانع تراشی شود. اگر سرمایه‌گذار دلگرم نباشد کار را ر‌ها می‌کند.
وی بیان کرد: چالش سوم استان این است که بعضی از مدیران ما شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند چون بر اساس جناح، قبیله‌بازی، سیاست‌بازی و قوم‌گرایی این جایگاه را در اختیار گرفته‌اند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: خواهش دارم مسئولان ارشد استان این دقت را داشته باشند و نگذارند چنین اتفاقی بیفتد.
حجت الاسلام عبودی افزود: استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک نیروی متدین، پاک و بسیار در تلاش است اما استاندار باید نیروی همراه داشته باشد و مدیر توانمند داشته باشد تا بتواند آن سیاست‌گذاری‌ها را که مد نظر دارد را انجام بدهند.
وی با اشاره به موضوع فرهنگ، ادامه داد: ذات کار ما مباحث فرهنگی است که مسائل فرهنگی در این استان واقعاً مظلوم واقع شده‌اند و واقعیت این است که اعتبارات فرهنگی را اینقدر جزئی و ریز می‌کنند که به جایی نمی‌رسد.
وی ادامه داد: درصدی از پروژه‌ها را به کار فرهنگی اختصاص می‌دهند اما این درصد باید چگونه تعیین شود و بدست بیاید مکافات است و می‌طلبد در مسائل فرهنگی باید توجه جدی شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مسائل فرهنگی زیر بناست و یک شعار نیست بلکه واقعیت است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، گفت: سفر‌های رئیس جمهور به استان‌های مختلف کشور کلاسیک و نمادین نیست بلکه میدانی و عملیاتی است و این مهم به وضوح ملموس است.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی اظهار کرد: نگاه‌مان نسبت به دولت سیزدهم این است که دولت انقلابی و مکتبی است و معتقدیم که آیت الله رئیسی نیروی انقلابی است و وفادار به نظام و رهبری و ولایت است.
وی افزود: آیت الله رئیسی خادم و خدتمگزار به مردم است و آنچه هم رصد می‌شود در همین مسیر در حال پیش رفتن است و سفر‌های استانی‌شان بسیار بی‌نظیر است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سفر‌های رئیس جمهور کلاسیک و نمادین نیست و ما به وضوح می‌بینیم، البته توصیه‌ای که در اینجا وجود دارد این است که آقای رئیسی باید نیرو‌هایی را منصوب کند که مثل خودش انقلابی و ولایی باشند و دوندگی داشته باشند.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به ارتباط میان دولت و مجلس، ابراز کرد: دولت ضمن تعامل با مجلس ضروری است در بحث عزل و نصب‌ها گوشگیر نماینده‌ها نباشد.
وی ادامه داد: نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و اینجا تعارفی وجود ندارد و نمایندگان نباید ناراحت شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کار نماینده عزل و نصب نیست و طبق قانون کار نماینده قانون‌گذاری و نظارت است و دولت نباید این اجازه را بدهد.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: تعامل با نمایندگان را قبول داریم اما اینکه از صفر تا صد نماینده‌ها بخواهند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند قابل قبول نیست.
وی افزود: ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای سد آبریز پیش قدم و پیش قراول بودند و از زمانی که نماینده ولی فقیه در استان در نماز جمعه مسأله سد آبریز و ضرورت آن را مطرح کردند بلافاصله هفته بعد تمامی ائمه جمعه استان به حمایت از این فرمایش موضع گرفتند و صحبت کردند.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: سد آبریز برای شهرستان کهگیلویه یک ضرورت است زیرا شهرستان کهگیلویه که شامل چرام، دهدشت، بهمئی و لنده، سوق، قلعه رئیسی، سرفاریاب و دیشموک زمین‌های خاصلخیزی دارند که بدون آب مانده‌اند.
وی ادامه داد: بیشتر کارگران بهبهان از شهرستان کهگیلویه هستند و برای بحث گوجه چینی و کشاورزی همه از این استان به بهبهان ‌می‌روند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صنعتی در کهگیلویه نیست و حتی برای پتروشیمی دهدشت که هنوز در دست اجراست نیرو معرفی شده است البته پس از چند صباحی این نیرو‌ها هم اخراج می‌شوند.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: توصیه‌مان این است که مسئولان در استان برای این موضوع همدل باشند و همه با هم باشند.
وی بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، استاندار و همه دلسوزان نسبت به سد آبریز حساسیت دارند و هر جا جلسه‌ای بوده صحبت‌های لازم انجام شده است و معتقدیم سد آبریز باید تأسیس شود.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ حرمت رقبای انتخاباتی از سوی نامزد‌ها، از ضرورت‌های اخلاق انتخاباتی در جامعه است و نامزد‌ها وعده‌های محقق نشدنی ندهند زیرا مردم دیگر فریب قول‌های دروغین را نمی‌خورند.
وی یادآور شد: همه افرادی که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شود مورد احترام است و مردم می‌توانند از میان این افراد شایسته‌ترین فرد و انکه بیشر درد مردم را می‌فهمد انتخاب کند.
حجت‌الاسلام عبودی: انتخاب فرد اصلح تنها با تکیه بر مرزبندی‌های سیاسی و قبیله‌ای از آسیب‌های انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد است که آهنگ توسعه این استان را کند می‌کند.
عبودی تأکید کرد: اگرچه در وهله نخست مشارکت در انتخابات مسأله مهمی در تعیین سرنوشت کشور محسوب می‌شود اما انتخاب براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه بیشتری شود.
وی تصریح کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی استان مراقب باشند که در دام جناح‌بندی‌های سیاسی و برخی جریان‌سازی‌های قومی و قبیله‌ای و در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیفتند.
عبودی با اشاره به اینکه راه نجات و رفع مشکلات کشور از مسیر حضور در انتخابات می‌گذرد، اظهار کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم برای شرکت در انتخابات دارند و نیامدن پای صندوق رأی مشکلی را حل نخواهد کرد. همچنین خبرنگاران با پوشش رویدادهای مربوط به انتخابات، بدون توجه به مرزبندی های سیاسی و قومی نقش مهمی در انتخاب فرد اصلح دارند.
وی ادامه داد: حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های روزنه های‌امیدی برای دشمنان نظام و انقلاب اجاد می‌کند که برنامه‌ریزی بیشتری برای ضربه زدن به انقلاب و کشور انجام دهند.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزد‌ها در انتخابات پیش رو باید پایبند به قانون باشند و آرامش انتخاباتی مهمترین خواسته ملت ایران است. 
نام شما

آدرس ايميل شما

Ukraine
/حضور حداکثری مشارکت امنیت و سلامت انتخابات است در یکی از پستهای کلیدی یکی از شهرستانها دخالت صد درصدی و فشار حداکثری چه بر سر آن شهرستان آورد
ق
Iran, Islamic Republic of
دم انتخابات این حرفها .
سلام
Iran, Islamic Republic of
با شبخ صفدر دست به دست هم دادید / خدا بزرگ است. موسوی را آوردین رئیس حوزه و آن عملکردش بود‌.
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
حاج آقا ریشه برخی از مدیران ناکار آمد و ضعیف استان حمایت ها است
Iran, Islamic Republic of
خوب می دانید علی رغم اعتراض و مراجعه مردم برخی شهرستان ها در مورد عملکرد دوستانتان نه تنها پیگیری نکردید
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا در همه زمینه ها صاحب نظره
همشهری
Iran, Islamic Republic of
جناب عبودی بروید این حرفها را به دوست مثلا اصولگر منتظریان بگویید. که پاروی اصول خود گذاشته
Iran, Islamic Republic of
کم سی منتظریانت تبلیغ کن
Iran, Islamic Republic of
به حضرت عباس تو هرجا رفتی .
مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

مهاجری: چرا اصلاح‌طلبان بهانه‌جو را خلع‌سلاح نمی‌کنید؟

در دو انتخابات اخیر (۱۳۹۸ و ۱۴۰۰) رکورد کاهش مشارکت شکسته شد و اصولگرایان پیروز میدانی ...
عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی کارگران در ۱۴۰۳ چقدر است؟

عیدی سال ۱۴۰۳ کارگران که در اسفند ۱۴۰۲ دریافت می‌کنند اعلام شد. با توجه به مصوبه جدید ...
در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در این کشور مردم مادام العمر مستاجر هستند

در زمانی که بسیاری از جوانان در مکان ‌هایی مانند کالیفرنیا و نیویورک نمی‌توانند راهی ...
1