کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در جمع خبرنگاران مطرح شد

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد: با مچ‌گیری و قبیله‌بازی استان پیشرفت نمی‌کند / بعضی از مدیران شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند / استاندار باید مدیر توانمند داشته باشد / مسائل فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد واقعاً مظلوم است / سد آبریز برای شهرستان کهگیلویه یک ضرورت است، ائمه جمعه برای اجرای سد پیش قراول بودند / بیشتر کارگران بهبهان از شهرستان کهگیلویه هستند /حفظ حرمت رقبای انتخاباتی از ضرورت‌های اخلاق است / مردم دیگر فریب قول‌های دروغین را نمی‌خورند

15 آذر 1402 ساعت 9:58

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه سابق شهرستان باشت و رئیس فعلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد است. او معتقد است بعضی از مدیران ما شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند چون بر اساس جناح، قبیله‌بازی، سیاست‌بازی و قوم‌گرایی این جایگاه را در اختیار گرفته‌اند. عبودی در جمع تعدادی از خبرنگاران شهر یاسوج نظراتش را پیرامون انتخابات، چالش‌های استان، اهمیت سرمایه‌گذاری، سد آبریز و همچنین دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها داده که در ادامه آن را می‌خوانید.


حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی، امام جمعه سابق شهرستان باشت و رئیس فعلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد است. او معتقد است بعضی از مدیران ما شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند چون بر اساس جناح، قبیله‌بازی، سیاست‌بازی و قوم‌گرایی این جایگاه را در اختیار گرفته‌اند. عبودی در جمع تعدادی از خبرنگاران شهر یاسوج نظراتش را پیرامون انتخابات، چالش‌های استان، اهمیت سرمایه‌گذاری، سد آبریز و همچنین دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها داده که در ادامه آن را می‌خوانید.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی در این دیدار اظهار کرد: برای پیشرفت استان همه شامل، مسئول، امام جمعه، مردم و خبرنگاران دخیل‌اند و چنانچه همه در کنار هم قرار گیرند استان بیشتر پیشرفت خواهد کرد.
وی افزود: نخستین چالش استان این است که این هماهنگی و انسجام نیاز به تقویت دارد و همه در کنار هم باشند. نه بنده امام جمعه بخواهم مچ کسی را بگیرم و نه اینکه یک مسئول بخواهد سیاسی‌بازی و قبیله‌بازی در بیاورد زیرا با این روند استان پیشرفت نمی‌کند.
حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: چالش دوم در بحث سرمایه‌گذاری در استان است که برای نمونه کارخانه سیمان در مارگون تأسیس شد و سرمایه‌گذار آوردند و به نظر می‌رسد آخرین استفاده را خود سرمایه‌گذار می‌برد.
وی ابراز کرد: با این وجود بر سر راه سرمایه‌گذاران گاهی مانع تراشی می‌شود؛ سرمایه‌گذار سیمان مارگون نگران است زیرا گاز را چند برابر کرده‌اند و حتی گاز را قطع می‌کنند و سرمایه‌گذار ادعا می‌کند که باید نصف نیرو‌ها را اخراج کند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سرمایه‌گذار بیان کرده است چنانچه با بنده در استان همراهی شود فاز دوم کارخانه سیمان را هم راه‌اندازی خواهم کرد.
وی ادامه داد: استان در زمینه سرمایه‌گذارای و راه‌اندازی کارخانه‌هایی همچون سیمان مارگون بسیار نیاز دارد، شهرستان کهگیلویه با این همه جمعیت بیکار صنعت خاصی ندارد که بتواند این افراد را جذب کند.
حجت الاسلام عبودی عنوان کرد: در بحث سرمایه‌گذاری به نظر می‌رسد باید فرش قرمز برای سرمایه‌گذار پهن شود و جلویشان تعظیم شود تا کار‌ها پیش رود و نباید در بحث سرمایه‌گذاری مانع تراشی شود. اگر سرمایه‌گذار دلگرم نباشد کار را ر‌ها می‌کند.
وی بیان کرد: چالش سوم استان این است که بعضی از مدیران ما شایسته جایگاهی که در آن قرار دارند، نیستند چون بر اساس جناح، قبیله‌بازی، سیاست‌بازی و قوم‌گرایی این جایگاه را در اختیار گرفته‌اند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: خواهش دارم مسئولان ارشد استان این دقت را داشته باشند و نگذارند چنین اتفاقی بیفتد.
حجت الاسلام عبودی افزود: استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یک نیروی متدین، پاک و بسیار در تلاش است اما استاندار باید نیروی همراه داشته باشد و مدیر توانمند داشته باشد تا بتواند آن سیاست‌گذاری‌ها را که مد نظر دارد را انجام بدهند.
وی با اشاره به موضوع فرهنگ، ادامه داد: ذات کار ما مباحث فرهنگی است که مسائل فرهنگی در این استان واقعاً مظلوم واقع شده‌اند و واقعیت این است که اعتبارات فرهنگی را اینقدر جزئی و ریز می‌کنند که به جایی نمی‌رسد.
وی ادامه داد: درصدی از پروژه‌ها را به کار فرهنگی اختصاص می‌دهند اما این درصد باید چگونه تعیین شود و بدست بیاید مکافات است و می‌طلبد در مسائل فرهنگی باید توجه جدی شود.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: مسائل فرهنگی زیر بناست و یک شعار نیست بلکه واقعیت است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در ادامه صحبت‌های خود، گفت: سفر‌های رئیس جمهور به استان‌های مختلف کشور کلاسیک و نمادین نیست بلکه میدانی و عملیاتی است و این مهم به وضوح ملموس است.
حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی اظهار کرد: نگاه‌مان نسبت به دولت سیزدهم این است که دولت انقلابی و مکتبی است و معتقدیم که آیت الله رئیسی نیروی انقلابی است و وفادار به نظام و رهبری و ولایت است.
وی افزود: آیت الله رئیسی خادم و خدتمگزار به مردم است و آنچه هم رصد می‌شود در همین مسیر در حال پیش رفتن است و سفر‌های استانی‌شان بسیار بی‌نظیر است.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سفر‌های رئیس جمهور کلاسیک و نمادین نیست و ما به وضوح می‌بینیم، البته توصیه‌ای که در اینجا وجود دارد این است که آقای رئیسی باید نیرو‌هایی را منصوب کند که مثل خودش انقلابی و ولایی باشند و دوندگی داشته باشند.
حجت الاسلام عبودی با اشاره به ارتباط میان دولت و مجلس، ابراز کرد: دولت ضمن تعامل با مجلس ضروری است در بحث عزل و نصب‌ها گوشگیر نماینده‌ها نباشد.
وی ادامه داد: نمایندگان نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند و اینجا تعارفی وجود ندارد و نمایندگان نباید ناراحت شوند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کار نماینده عزل و نصب نیست و طبق قانون کار نماینده قانون‌گذاری و نظارت است و دولت نباید این اجازه را بدهد.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: تعامل با نمایندگان را قبول داریم اما اینکه از صفر تا صد نماینده‌ها بخواهند در عزل و نصب‌ها دخالت کنند قابل قبول نیست.
وی افزود: ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای سد آبریز پیش قدم و پیش قراول بودند و از زمانی که نماینده ولی فقیه در استان در نماز جمعه مسأله سد آبریز و ضرورت آن را مطرح کردند بلافاصله هفته بعد تمامی ائمه جمعه استان به حمایت از این فرمایش موضع گرفتند و صحبت کردند.
حجت الاسلام عبودی ادامه داد: سد آبریز برای شهرستان کهگیلویه یک ضرورت است زیرا شهرستان کهگیلویه که شامل چرام، دهدشت، بهمئی و لنده، سوق، قلعه رئیسی، سرفاریاب و دیشموک زمین‌های خاصلخیزی دارند که بدون آب مانده‌اند.
وی ادامه داد: بیشتر کارگران بهبهان از شهرستان کهگیلویه هستند و برای بحث گوجه چینی و کشاورزی همه از این استان به بهبهان ‌می‌روند.
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: صنعتی در کهگیلویه نیست و حتی برای پتروشیمی دهدشت که هنوز در دست اجراست نیرو معرفی شده است البته پس از چند صباحی این نیرو‌ها هم اخراج می‌شوند.
حجت الاسلام عبودی تصریح کرد: توصیه‌مان این است که مسئولان در استان برای این موضوع همدل باشند و همه با هم باشند.
وی بیان کرد: نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه، استاندار و همه دلسوزان نسبت به سد آبریز حساسیت دارند و هر جا جلسه‌ای بوده صحبت‌های لازم انجام شده است و معتقدیم سد آبریز باید تأسیس شود.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفظ حرمت رقبای انتخاباتی از سوی نامزد‌ها، از ضرورت‌های اخلاق انتخاباتی در جامعه است و نامزد‌ها وعده‌های محقق نشدنی ندهند زیرا مردم دیگر فریب قول‌های دروغین را نمی‌خورند.
وی یادآور شد: همه افرادی که صلاحیت آنان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید شود مورد احترام است و مردم می‌توانند از میان این افراد شایسته‌ترین فرد و انکه بیشر درد مردم را می‌فهمد انتخاب کند.
حجت‌الاسلام عبودی: انتخاب فرد اصلح تنها با تکیه بر مرزبندی‌های سیاسی و قبیله‌ای از آسیب‌های انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد است که آهنگ توسعه این استان را کند می‌کند.
عبودی تأکید کرد: اگرچه در وهله نخست مشارکت در انتخابات مسأله مهمی در تعیین سرنوشت کشور محسوب می‌شود اما انتخاب براساس شایستگی‌ها و توانمندی‌ها موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه بیشتری شود.
وی تصریح کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی استان مراقب باشند که در دام جناح‌بندی‌های سیاسی و برخی جریان‌سازی‌های قومی و قبیله‌ای و در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی نیفتند.
عبودی با اشاره به اینکه راه نجات و رفع مشکلات کشور از مسیر حضور در انتخابات می‌گذرد، اظهار کرد: رسانه‌های ارتباط جمعی نقش مهمی در آگاه‌سازی مردم برای شرکت در انتخابات دارند و نیامدن پای صندوق رأی مشکلی را حل نخواهد کرد. همچنین خبرنگاران با پوشش رویدادهای مربوط به انتخابات، بدون توجه به مرزبندی های سیاسی و قومی نقش مهمی در انتخاب فرد اصلح دارند.
وی ادامه داد: حضور کمرنگ مردم در پای صندوق‌های روزنه های‌امیدی برای دشمنان نظام و انقلاب اجاد می‌کند که برنامه‌ریزی بیشتری برای ضربه زدن به انقلاب و کشور انجام دهند.
رئیس دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزد‌ها در انتخابات پیش رو باید پایبند به قانون باشند و آرامش انتخاباتی مهمترین خواسته ملت ایران است. 


کد مطلب: 470076

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/470076/رئیس-شورای-سیاست-گذاری-ائمه-جمعه-کهگیلویه-بویراحمد-مچ-گیری-قبیله-بازی-استان-پیشرفت-نمی-کند-بعضی-مدیران-شایسته-جایگاهی-قرار-نیستند-استاندار-باید-مدیر-توانمند-داشته-باشد-مسائل-فرهنگی-واقعا-مظلوم-سد-آبریز-شهرستان-یک-ضرورت-اجرای-پیش-قراول-بودند-بیشتر-کارگران-بهبهان-هستند-حفظ-حرمت-رقبای-انتخاباتی-ضرورت-های-اخلاق-مردم-دیگر-فریب-قول-های-دروغین-نمی-خورند

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1