تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
کد مطلب : ۴۶۲۵۵۳
در گفت‌وگو با مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

دانش‌آموز: به 72 درصد از متقاضیان وام ازدواج تسهیلات پرداخت شده است / نسبت پرداخت تسهیلات به منابع در استان 111 درصد است / رئیس جمهور خط اعتباری ویژه‌ای برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد / دو شرکت بدهکار بانکی در استان کدامند؟

۵
۰
دانش‌آموز: به 72 درصد از متقاضیان وام ازدواج تسهیلات پرداخت شده است / نسبت پرداخت تسهیلات به منابع در استان 111 درصد است / رئیس جمهور خط اعتباری ویژه‌ای برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد / دو شرکت بدهکار بانکی در استان کدامند؟
کبنا ؛
مدیرعامل بانک ملی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر کبنا نیوز به تحلیلی از عملکرد بانک ملی استان پرداخت.
به گزارش کبنا، منصور دانش‌آموز _مدیرعامل بانک ملی کهگیلویه و بویراحمد_ اظهار داشت: اقتصاد کشور و به‎ویژه استان ما بانک‌محور و وابسته به تسهیلات بانکی است.
وی با بیان این‌که یکی از مشکلات ما محدودیت شدید منابع و تعداد بالای متقاضیان است، گفت: در کهگیلویه و بویراحمد تسهیلات تکلیفی زیادی به عهده بانک‌ها گذاشته شده است.
وی افزود: در استان ما که مازاد مصرف دارند، بانک‌ها با چالش‌های متعددی روبه‌رو خواهند بود.
وی با وجود این معتقد است تسهیلات مطلوبی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است و گفت: در اسفند ماه سال 1400، نسبت پرداخت تسهیلات به منابع صد و هفت درصد و در سال 1401 به صد و 11 درصد افزایش یافته است.
دانش‌آموز یکی از دغدغه‌های مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد را تسهیلات ازدواج عنوان کرد و گفت: معاون وزارت ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و خراسان شمالی را دو استان آخر در پرداخت تسهیلات ازدواج معرفی کرده است.
وی ادامه داد: اما درصدگیری وزارت و بانک مرکزی بر اساس یک فرمول درست نیست؛ در حالی که 13 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند، اما 9 هزار و 400 نفر از این میان، این تسهیلات را دریافت و حدود چهار هزار نفر آن را دریافت نکرده‌اند.
دانش‌آموز افزود: در استان‌های دیگر، چنان‌چه بیش از دو هفته از معرفی افراد به بانک بگذرد و آنها مراجعه نکنند، حذف می‌شوند، اما ما این کار را انجام می‌دهیم. به همین دلیل آن استان‌ها تعداد افراد در صف انتظار را کاهش می‌دهند. ازاین‌رو درصدگیری وزارت از نظر بنده و کارشناسان بانک مرکزی اشتباه است.
وی تصریح کرد: افرادی که تسهیلات دریافت کرده نسبت به تعداد ثبت نامی‌ها 72/6 درصد است و پس از استان گیلان با اختلاف ناچیز چهار صدم درصدی رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.  
وی با بیان این‌که از تسهیلاتی که برای بانک ملی در نظر گرفته شده، 98 درصد پرداخت کرده‌ایم، گفت: از هزار و 596 میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات ازدواج، بانک ملی هزار 562 میلیارد ریال پرداخت کرده است.
وی ادامه داد: بانک‌ها می‌توانند 85 درصد از منابعشان را تسهیلات پرداخت کنند. در کل کشور در سال 1401، میزان تسهیلات پرداختی 81 درصد بوده، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد صد و 11 درصد بوده است.
مدیرعامل بانک ملی با بیان اینکه چون ما از منابع استان‌های دیگر استفاده می‌کنیم امتیاز منفی می‌گیریم، گفت: ما دنبال کسب امتیاز نیستیم؛ چون عملاً امکان‌پذیر هم نیست؛ چرا که منابع به حد کافی نداریم.
وی با اشاره به این‌که تعداد تسهیلات تکلیفی در استان ما زیاد است، گفت: از طرف دیگر، همکاران ما و سایر ادارات دولتی که متولی تسهیلات تکلیفی هستند، بیش از سهم استانی سهم کسب می کنند و این امتیاز است.
دانش‌آموز یکی از مشکلات در حوزه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی را عدم پرداخت تسهیلات با نرخ ارز ترجیحی عنوان کرد و گفت: بانک‌ها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار باید پرداخت می‌کردند و واحدهای تولیدی تمایلی به دریافت آن ندارند.
وی یکی دیگر از مشکلات در واحدهای تولیدی را آن واحدهایی دانست که منابع آنها در نزد استان کهگیلویه و بویراحمد متمرکز نیست.
وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز به استان‌ها اعلام کرده به این واحدها دیگر از طرف بانک‌ها خدمات و تسهیلات داده نشود.
دانش‌آموز در ادامه به مشکل ضمانت در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: تعداد وام‌گیرنده‌ها در استان ما زیاد و تعداد ضامنین کم است و گاهی برخی از افراد بیش از 20 نفر را ضمانت می‌کنند.
مدیرعامل بانک ملی در ادامه به تسهیلات مسکن اشاره کرد و گفت: سال گذشته تنها بانک مسکن تسهیلات مسکن ملی پرداخت می‌کرد، اما در سال جاری بانک ملی و ملت نیز شروع کرده‌اند و سایر بانک‌ها نیز بر اساس پیگیری‌های انجام شده در خردادماه پرداختی خواهند داشت.
دانش‌آموز در خصوص انحراف تسهیلات در بانک‌های استان گفت: به جرئت می‌توانم بگویم شاید یک درصد انحراف در تسهیلات نیز رخ نداده است.
وی افزود: بیشترین تسهیلات ما خرد است و با نظارت بنیاد مسکن، کمیته امداد و ... صورت می‌گیرد.
دانش‌آموز تأکید کرد: اگر مورد خاصی در ارتباط با انحراف تسهیلات وجود داشته باشد، حتماً برخورد می‌شود.
وی در خصوص واحدهای تولیدی بدهکار در کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرکت صنایع غذایی بیدزرد حدود 15 سال است که بالغ بر شش میلیارد تومان به بانک بدهکار است و شرکت آب معدنی سپیدار، با وجود دریافت تسهیلات تنها یک سوله ساخته و عملاً هیچ کاری انجام نداده است.

وی در خصوص طلب بانک‌ها از مردم گفت: دو هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی با سود حدود هزار و دویست میلیارد تومان، جمعاً چهار هزار میلیارد تومان مردم به بانک‌ها بدهکار هستند و از طرف دیگر، میزان منابعی که مردم دست ما دارند حدود دو هزار و 500 میلیارد تومان است
بانک ملی در مناسبت‌های اجتماعی نیز فعالیت‌هایی داشته است. به گفته دانش‌آموز ساخت پنج مدرسه در مناطق محروم، اعطای شش دستگاه احیاکننده قلب به اورژانس‌های بین راهی، پرداخت 30 میلیون تومان به بیماران صعب العلاج سرطانی و 70 میلیون تومان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از جمله این فعالیت‌ها بوده است.
یکی از مشکلات مردم در استفاده از خودپردازها، خرابی و یا کمبود موجودی در آنهاست. دانش‌آموز در خصوص آن گفت: برای مدیریت این خودپردازها ابزارهای تشویقی و تنبیهی در مقابل متصدیان به کار می‌بریم. برای رفع نقص فنی و کمبود پول به متصدیان اضافه کار و در مقابل هر ساعت عدم سرویس‌دهی ابزارهای تنبیهی اعمال می‌کنیم.
مدیرعامل بانک ملی یکی از مسائل بانک‌ها در استان را عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی از سوی بانک‌های خصوصی عنوان کرد و گفت: این بانک‌ها در گذشته تسهیلات تکلیفی پرداخت نمی‌کردند و نظارت خاصی روی آنها نبود، اما با پیگیری‌های استانداران، این مشکل تا حد زیادی برطرف شد.
دانش‌آموز در مورد برنامه بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد برای سفر ریاست جمهوری گفت: از رئیس جمهور درخواست داریم خط اعتباری ویژه‌ای برای کهگیلویه و بویراحمد در نظر بگیرد.
وی افزود: مشکل اصلی بانک‌های استان کمبود منابع است؛ بنابراین از رئیس جمهور تقاضا داریم با نگاه ویژه‌ای با کهگیلویه و بویراحمد برخورد کند و اعتبار خاصی بدون محدودیت منابع در اختیار استان قرار داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

باورساد
Iran, Islamic Republic of
۶ ساله این آقا مدیر عامل بانک ملی هست سید ناصر یه نیروی قوی باشتی بزاره.. این اقای دانش آموز هیچ عملکرد مثبتی نداشته
Iran, Islamic Republic of
با سلام .آقای دانش آموز چرا میگید کدوم تسهیلات ازدواج پرداخت شده .از مبنا تقاضا دارم نامحسوس به شعب بانک ملی در استان برود و ببیند پاسخ روسای شعب به جوانان چیه .آقای دانش آموز شما با انتصاب معاونین و روسای شعب بانک ملی رو از چشم مردم این استان انداختید.مبشه لطفا نمودار عملکرد خودتون رو با مستندات در سایت منتشر کنید
علی
United States
اقای محترم وام امتیازی من برج ۹پارسال تشکیل پرونده شده چرا پرداخت نمیکنی وام فرزنداوری هم همینطور چرا پرداخت نمیکنی بانک ملی واقعا ابهت گذشته و نداره
Romania
سلام .ی کمکی به بانک ملی استان کنید آقای استاندار که ی مدیر توانمند بیاد سر کار .
Iran, Islamic Republic of
فامیلا ...................خخخخخخخخخخخخخ
پروژه حذف قالیباف؟

پروژه حذف قالیباف؟

مجادله جریان اصلی در مجلس به رهبری قالیباف با جریان پایداری در هفته‌های اخیر به شکل بی‌سابقه‌ای ...
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
1