تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۶۲۰۳۴
کبنا گزارش می‌دهد

حواشی تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در تنگ تامرادی / روشنفکر: به مزاح به استاندار این حرف را زدم / وقتی نامی نشان از هویت تاریخی و فرهنگی یک منطقه دارد لزومی ندارد که تغییر کند و اولویت ما نیست / تعصبات کورکورانه کنار گذاشته شود / از پیش داوری و قضاوت عجولانه و تفرقه افکنی بپرهیزیم.

۷۸
۳
حواشی تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد در تنگ تامرادی / روشنفکر: به مزاح به استاندار این حرف را زدم / وقتی نامی نشان از هویت تاریخی و فرهنگی یک منطقه دارد لزومی ندارد که تغییر کند و اولویت ما نیست / تعصبات کورکورانه کنار گذاشته شود / از پیش داوری و قضاوت عجولانه و تفرقه افکنی بپرهیزیم.
کبنا ؛در آئین کلنگ‌زنی گازرسانی به روستاهای تنگ تامرادی سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_ در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اسامی برخی روستاها اظهار داشت که با اعلام رضایت مردم و هماهنگی با آنها، اسامی ثقیل و سخت برخی از روستاها با حفظ هویت فرهنگی همان روستا، کوتاه تر شود. به این دلیل که اگر فردی یا گردشگری خارج از این استان آمد، تلفظ این نام‌ها برای آنها سخت خواهد بود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به مهدی روشنفکر_ نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: در سطح استان هم اگر این کار انجام بگیرد، خوب است.
در ادامه مهدی روشنفکر_ نماینده مجلس_ با لحن شوخی گفت: سختی تلفظ نام استان در ابتدای آن «کهگیلویه» و  «و» آن است و تلفظ «بویراحمد» مشکلی ندارد. این صحبت‌ها با حواشی مواجه شد که مهدی روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگاران در این باره توضیح داده است.
مهدی روشنفکر_ نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی_ در واکنش به سؤال ما درباره حواشی ایجاد شده اظهار داشت: ضمن احترام به فعلالان سیاسی آگاه و اخلاق مدار، متأسفانه عده‌ای نیز هستند از فعالان حوزه رسانه، یا از آگاهی قابل قبولی برخوردار نیستند یا بهایی به اخلاق در رسانه نمی‌دهند.
وی افزود: انسان عاقل و بالغ قبل از قضاوت و اظهار نظر، باید کمی تحقیق کند، کمی بررسی کند، وقتی به آگاهی رسید باید بین این آگاهی و اخلاق پیوند ایجاد کند، تعصبات کورکورانه را کنار بگذارد بعد قضاوت کند.
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: این خیلی بد است که انسان صرفاً با دیدن یک تصویر، یک فیلم، قضاوت و اظهار نظر سطحی کند، فکر نکنم در دنیا کاری سخت‌تر از قضاوت کردن باشد.
دوستان ما و دوستان شما در بخش رسانه خیلی باید در این خبر‌هایی به مردم می‌رسانید این نظراتی در سایت‌های خبری خود منتشر می‌کنند دقت کنند تا خدای ناکرده حق‌الناسی به گردن شما نباشد.
روشنفکر در ادامه به اصل موضوع پرداخت و بیان کرد: در منطقه تنگ تامرادی ما به همراه استاندار محترم برای کلنگ‌زنی گازرسانی چندین روستا سفر کرده بودیم، استاندار محترم اشاره کردند نام استان طولانی‌ست تلفظش سخت است، باید تغییرش داد، بنده جهت مزاح به آقای دکتر احمدزاده گفتم، سختی تلفظش برای اون اولش هست چون حقیقت نیز همین بود، اگر قرار است سختی تلفظ نام استان، دلیل تغییر نام باشد همه ما می‌دانیم تلفظ بخش ابتداییش کمی سخت هست. ما که قرار نیست تغییر نامی انجام بدیم! وقتی نامی نشان از هویت تاریخی و فرهنگی یک منطقه دارد پس فعلا لزومی ندارد، نام استان تغییر کند.
وی افزود: حالا رسانه‌ای این صحبت بنده که کاملاً مشخص بود به مزاح خدمت استاندار عرض کردم را منتشر کرد، شاهد انواع قضاوت‌ها بودیم و خیلی افراد که تا دیروز بعضاً بنده را محکوم می‌کردند، بزرگ شده فلان شهرستان هستم چرا در بویراحمد نماینده شدم، الان ژست دلسوزی گرفتند و به قول معروف می‌خواهند آب را گل‌آلود کرده و سپس بهره سیاسی ببرند.
روشنفکر خاطرنشان کرد: این در حالی‌ست استاندار خود بومی شهرستان گچساران می‌باشد و شخص بنده یک بخش از زندگی خود را در شهرستان کهگیلویه بوده‌ام پس لطفاً روی این موضوع تفرقه افکنی کسی بی‌جهت مانور ندهد.
وی بیان کرد: متأسفانه سه عامل آگاهی‌کم، عدم اخلاق‌مداری و تعصبات کورکوارانه بلای جان فضای سیاسی این استان بوده و خواهد بود.
روشنفکر گفت: اول اینکه دوستانی حساسیت نشون می‌دن باید مطالعات تاریخی خود را بیشتر کنند، کهگیلویه مربوط به قلمرو گیلویه می‌باشد، که در منابع تاریخی از منطقه بیضا شروع شده تا منطقه رامهرمز و به قسمتی از شهرستان گناوه منتهی می‌شود، یعنی بخش اعظم و شاید خیلی مهم کوه‌های گیلویه که مربوط به مناطق کوهستانی، جنگل و مربوط به سرچشمه‌ها و منابع آبی و پوشش گیاهی آن زمان بوده مربوط به سه شهرستان دنا، مارگون، بویراحمد و بخشی از شهرستان گچساران و کهگیلویه بوده و اگر قرار بر تعصب و غیرت است باید بدانیم که کوه‌ها و قلمرو گیلویه صرفاً مربوط به شهرستان کهگیلویه نیست.
وی ابراز داشت: متأسفانه عده‌ای احساس می‌کنند گیلویه فقط مربوط به یک شهرستان است اینگونه نیست، بخشی از بیضا در استان فارس تا استان کهگیلویه و بویراحمد و بخش اندکی از استان چهارمحال بختیاری تا بخشی از خوزستان و بوشهر گستره کوه‌های گیلویه را تشکیل می‌دادند. و شهرستان کهگیلویه فعلی، بخش کوچکی از قلمرو گیلویه بوده است. در ضمن بخش زیادی از ساکنین فعلی شهرستان کهگیلویه خود بویراحمدی می‌باشند یعنی لزومی نداشت عده‌ای تعمدی این شوخی بنده را به فلان شهرستان نسبت دهند.
روشنفکر در ادامه عنوان کرد: در برخی منابع تاریخی ریشه نسبی و سببی برخی گرو‌ها در بویراحمد را به گیلویه نسبت می‌دهند، یعنی چون در فلان منبع گفته شاید گیلویه جد فلان گروه از مردم استان است، الان این گروه باید نسبت به شوخی بنده جبهه‌گیری کنند که نام جد ما رو اقای روشنفکر می‌خواهد حذف کند!! یا مثلاً دعوا راه بندازند که روشنفکر گفته تلفظ نام جَد ما سخت است! عده‌ای کلاً در کمینند از کاه کوه بسازند. به جای این مسائل به نقد عملکرد بنده در مجلس بپردازید ارقام و اعداد دوره بنده را با دیگران مقایسه کنید.
وی گفت: بسیاری از اسامی شهر‌های جهان تلفظ‌شان سخت است، و حتی گا‌هاً ریشه تاریخی یا فرهنگی دارند دیگه با سختی اسم کنار آمدند. حالا برخی شهر‌ها که به هر دلیلی توانستند کاری کنند تا اسمشون زیاد تکرار شود کم کم تلفظشون آسون شده، چون مداوم در رسانه‌ها یا تریبون‌ها یا تولیدات و موارد متعدد تکرار شده است.
وی افزود: نه تنها اولویت ما، تغییر نام استان نیست بلکه اصلاً لزومی ندارد نام استان که درونش تاریخ، جغرافیا، فرهنگ، زبان و... نهفته است و اکثریت مردم نسبت به این اسم رضایت در حال حاضر دارند را تغییر دهیم. اگر روزی مردم و نخبگان ما به این نتیجه رسیدند که نام استان باید تغییر کند حتی اگر بنده مخالف تغییر نام استان باشم باز مطیع امر مردمیم و تلاش می‌شود اسمی در خور‌شان منطقه و مردم انتخاب شود. فعلا ما باید راهی برای معرفی استان و استفاده ظرفیت‌های استان برای بهبود شرایط زندگی مردم پیدا کنیم.
مهدی روشنفکر گفت: مشکل اصلی گمنامی، فقر، عقب‌ماندگی و عدم توسعه یافتگی با اینهمه منابع، استعداد طبیعی و انسانی می‌باشد و این موضوع را باید از کسانی پرسید که از کوپن مردم این استان، از منابع این استان به نام و نانی رسیدند اما کاری برای استان نکردند تا در فلان زمینه نام استان انقدر تکرار شود تا کمی شناخته شده باشد.
وی افزود: هر جایی نشستند به جای ما گفتن، به جای نام اوردن از استان، مَن مَن کردند و نام خودشان معروف کردند به جای اینکه به نام استان شهرت ببخشند. استانشان گمنام ماند اما خودشان شهرت گرفتند.
وی افزود: باید از کسانی پرسید که وکیل دولت‌های باب میل‌شان در مجلس بودند به جای وکالت مردم، وکیل دولت بودند، اما حتی حق وکالت خودشون را هم نگرفتند.
نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمار و ارقام بودجه، اعتبارات را شما با ادعای برخی مدعیان مقایسه کنید واقعاً اگر بعضی‌ها با آنهمه ادعا و درامد نجومی دولت، از مسئولیت خود کنار می‌رفتند شاید منابع و بودجه بیشتری وارد استان می‌شد. پیشنهاد می‌کنم به شما اصحاب رسانه، خلاصه بودجه‌ها و اعتبارات در یکی دو دهه اخیر را با توجه به درامد‌های دولت و محدودیت‌ها از طریق سازمان مدیریت تهیه کنید و در اختیار مردم بگذارید.

روشنفکر گفت: خود بنده نیز شاید این گمنامی بی‌تقصیر نباشم اما بنده در دوره‌ای نماینده مجلس شدم که شاهد اتفاقات تلخ بودیم... از سیل و طوفان و زلزله گرفته تا کرونا و شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه و عدم فروش نفت!!! و همانگونه که خود شما شاهدین از همان روز ۳ اسفند ۹۸، یک روز بعد انتخابات تا به امروز، عده‌ای فضای استان را انتخاباتی کردند و از درون استان، چه موانعی برای بنده درست می‌کردند هر روز باید در این مسیر از یک مانع می‌گذشتیم نمی‌دانستیم به سمت جلو حرکت کنیم و برای پیشرفت استان با مسئولین چانه‌زنی کنیم یا مواظب پشت سرمان باشیم که از پشت و توسط نیرو‌های خودی درون استان خنجر نخوریم. شما یک مقایسه بکنید دوره بنده را با دوره افرادی که خود را قهرمان مینامیدند. در زلزله سیسخت که خدا رو شکر تلفات جانی نداشتیم شما ببینید بنده و اطرافیانم و به خصوص تیم رسانه تا چه اندازه این حادثه تلخ رو به مسئولان کشور گزارش دادیم و تلاش کردیم به جای اینکه نام مهدی روشنفکر شنیده بشه نام سی‌سخت و استان کهگیلویه و بویراحمد شنیده شود. چند گروه از مسئولان کشوری و نمایندگان را ما راهی سیسخت کردیم در تذکر خود در مجلس در کنار زلزله از گمنامی بهشت خاورمیانه گفتیم. به اندازه ۴۰ درصد بودجه مصوب عمرانی مجلس در سال ۹۹ بنده در یک ایتم جداگانه و متفرقه فقط ۳۰۰میلیارد برای سیسخت گرفتم این رقم جدای از مبلغی بود که طبق قانون و رویه معمول به مناطق زلزله‌زده می‌دادند. برای همین بسیاری از افراد مرتبط با بودجه باور نمی‌کردند که این ادعای بنده درست باشد و به سیسخت بودجه جداگانه بدهند.
وی افزود: بنده مخالف مطالبه‌گری نیستم اتفاقاً توصیه می‌کنم شما مطالب رسانه‌ها را از دوم اسفند ۹۸ به بعد با قبل مقایسه بکنید، از دوم اسفند۹۸، مردم در مورد جزئیات بودجه صحبت می‌کنند، در حالی که اکثریت فعالان رسانه حتی برخی سردبیر‌های سایت‌های خبری قبل اسفند ۹۸، حتی رقم کلی بودجه را نمی‌دانستند، حجم اظهارات مردم از دوم اسفند ۹۸ به بعد در مورد منابع آبی، در مورد سد‌های استان، در مورد طرح رتبه‌بندی و همسان‌سازی، در مورد محیط زیست، را خود شما در رسانه‌ها با قبل ۹۸ مقایسه کنید!! ؟
وی بیان کرد: نباید به مردم آمار و ارقام غلط بدهیم، قبلاً طرف می‌گفت من قهرمانم ده نفر از منفعت‌بگیران اطرافش تأیید می‌کردند، خیلی‌ها باور می‌کردند، امروز هزار نفر بگویند فلانی چه‌ها کرده یا نکرده است برای مردم مهم نیست! مردم واقعیت‌ها را به طریق مختلف به ویژه از طریق رسانه می‌بینند و قضاوت می‌کنند. برای همین عده‌ای که خود را قهرمان میدانستند امروز دیگر در مورد اعداد و ارقام صحبت نمی‌کنند، چون مردم بررسی می‌کنند، مقایسه می‌کنند و بعد متوجه می‌شوند تا چه اندازه طرف بزرگنمایی کرده و از عدم اگاهی مردم سوءاستفاده کرده است.

وی افزود: حالا بنده چنین ادعایی ندارم که دلیل توسعه، مطالبه‌گری و پرداختن مردم به مسائل‌اصلی می‌باشم ولی به هر دلیلی شما یک آمار بگیرید، ببینید واژه‌های بودجه، سد‌سازی، محیط زیست، منابع آبی، حقابه، اعتبارات، چند ده برابر گذشته تکرار شده است. همزمان آمار و ارقام بودجه و اعتبارات رو با وجود مشکلات اقتصادی با قبل مقایسه کنید. بنده به جای تخریب و هیاهو با کارنامه، با عملکرد و با اعداد و ارقام در انتخابات ۱۴۰۲ به رقابت با رقبایم خواهم پرداخت.
مجدد توصیه می‌کنم تلاش کنیم تعصبات کورکورانه در تمامی زمینه‌ها تا حد ممکن کنار گذاشته شود از پیش داوری و قضاوت عجولانه بپرهیزیم رسانه‌ها و فعالان این حوزه باید آگاه و اخلاق مدار باشند از تفرقه افکنی بپرهیزیم. به دنبال وحدت و همدلی باشیم بسیاری از فرصت‌ها را مسائل حاشیه‌ای و تقابل‌های مسخره نابود کرد. و در پایان ارزوی سربلندی دارم برای مردم استان و درود می‌فرستم به منتقدان و مخالفان آگاه که از بنده و دیگر مسئولان مطالبه‌گری می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

حسین
Iran, Islamic Republic of
برادرجان شوخی کردن بخندیم .....
Iran, Islamic Republic of
تمام شدی
هیچ گاه لایق این سمت نبودی
بویراحمد هرگز دوباره چنین اشتباهی را تکرار نخواهد کرد
منشاءحسادت،نفاق و نفرت پراکنی
بایگانیت ابدی است
Iran, Islamic Republic of
رحمه الله تعالی من قرا فاتحه مع الصلوات.
Iran, Islamic Republic of
زدی بوبراحمد را نابود کردی
زدی اعتماد بین مردم را از بین بردی
زدی نفاف و تفرقه را دامن زدی
...
Iran, Islamic Republic of
واقعیتش حرف زدن بلد نیست
تو هرگز مرد این کار نبودی
ایل را با عملکردت منفور همه کردی
Iran, Islamic Republic of
مردم انگور پرور
Iran, Islamic Republic of
چهارصد و سیصد و ..
روشنفکر متعلق به تمام استان هست، تفرقه اندازی زشت ترین کار دتیاست
یه گرمسیر یه روشنفکر تمام،حواشی درست نکنید
Germany
عوامل تفرقه افکن همان هایی هستند که شعار عزت بویراحمد را مطرح کردند واعتقادی به حوزه گرمسیر استان نداردند الان دایه مهربان تر از مادر شده اند
Iran, Islamic Republic of
آقای نمایند دیگر حنایت رنگ ندارد نابود کردی استان را
Iran, Islamic Republic of
نماینده مثل پیام بازرگانی است هر روز دنبال رای جمع کن است برو دیگر پشیمانمان کردی
Iran, Islamic Republic of
کاش دوکلمه خوب صحبت می کردی کاش شما نماینده نبودی
گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
کسی که به زادگاهش هم رحم نمیکند ودنبال حذف نام زاد گاهش کهگیلویه است،چه توقعی می توان داشت.
عالم
Iran, Islamic Republic of
یقین دارم اگه ازدستت ساخته باشد نه تنها نام کهگیلویه بلکه واو گچساران وتمامیت بویراحمد راعوض میکنی ونام طایفه ات را میزازی
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
از عدد ورقم صحبت میکنی واقزایش اعتبارات استان ،غافل ازاینکه فکر میکنید عوام نمی دانند تورم بی سروسامان موجود کاری کرده که کل اعتبارات دریافتی شما معادل نصف اعتبارات قبل ازشما ارزش ریالی ندارد.
ترس از نام روشنفکر باعث حاشیه سازی از این قبیل میشه
Iran, Islamic Republic of
کور کور کور وخم که رای به شما دادم پشیمون پشیمون وخوم
رقبای روشنفکر به حواشی دامن نزنیدبویراحمد و دنا و مارگون و تنگ تانرادی با سرزمین و طبیعتی بکر و زیبا شرایط لازم برای تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد اما برای رسیدن به این مهم نیازمند توجه به زیرساختهای عمرانی و صنعتی است که در سایه حضور فردی برخوردار از تجارب علمی و آکادمیک همچون روشنفکر محقق خواهند شد.ترس از روشنفکر طبیعیه حاشیه هم به دنبالش
Iran, Islamic Republic of
ولی خداییش باید اسم استان عوض بشه
خارج از تعصب کور کورانه شما جناب روشنفکر .
بچه هامون هم بدشون ازین اسم میاد .

..
چه یک مرد جنگی چه دشتی از مرد

درود بر دکتر روشنفکر که یک تنه و بادست خالی به مصاف زرو زور تزویر رفته.
فراجناحی و فرا منطقه ای بودن ایشان و ایشون اومدن برای عبور از همین مرزبندی ها.جای تحسین داره ک یک نیروی انقلابی از اقشار مختلف دورورش باشن.این نشان ازمحبوبیت و مقبولیت مردمی ایشان است ک هرکسی این توانمندی و این پتانسیل رو نداره.شعهر ایشان وحدت بود و عبور از همین واژه‌ای گرمسیر و سردسیر ، اصلاح‌طلب و اصولگرا، وحدت وحدت وحدت، ما و کهگیلویه بزرگ همه یک پیکریم
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
جدا قصد نداشتم ازتون دیگه حمایت کنم اما لذت بردم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا درست میفرماییند تاجگردون و هدایتخواه سه سالی هست در مورد بودجبلف نمیدهند چون از رسانه ها و اگاهی مردم میترسند
دست خدا بالاتر از همه دستهاست
Iran, Islamic Republic of
تخریبگران وحسودان وتمامیت خواهان فقط بار خودشان را در دنیا وآخرت سنگین تر میکنند وکرده اند.
خدا با با مهدی روشنفکر ومظلومان است
آقای روشنفکر چه جمله تاریخی گفتند:
از روز ۳اسفند۹۸ تنور انتخابات وفضارا در بویر احمد عده ای بعداز ۲ اسفند فضا را انتخاباتی کرده اند.
این جمله خودش یک دنیا تحلیل تاریخی وسیاسی دارد
مطالبه گری
Iran, Islamic Republic of
دو نفر در این استان به دلیل لاف زدن و بزرگنمایی خود و اطرافیانشان از اگاهی مردم میترسند یکی تاجگردون و دیگری هدایتخواه
Iran, Islamic Republic of
نکته جالب متن


۳۰۰ میلیارد زلزله شهرستان دنا

برابری میکند با ۴۰ درصد کل بودجه مصوب عمرانی ۱۳۹۹
Iran, Islamic Republic of
از خدا بترسید چون صداقت و مظلومیت وصراحت مهدی روشنفکر خواب را خیلی ها گرفته است .
تواضع
Iran, Islamic Republic of
کارتون تا حالا عالی بوده دکتر....ولی مغرور نشید که سقوط می کنید
Iran, Islamic Republic of
تخریب کردنها فقط باعث بیشتر دیده شدن؛ مظلومیت آقای روشنفکر ومحبوبیت بیشتر او‌ شده است
الله مراد
Iran, Islamic Republic of
همینکه در هیچ یک از طرح های مسخره و رانت خواری نمایندگان اسمت نیست

همینکه یک ریال از حق الناس نگرفتی

همینکه نحابت داری

همین کافیه...

وقتی چیزی برای تخریب پیدا نمیکنند مجبورند بی اخلاقی کنند.

مصمم باش که تو پیروزی در این کارزار
علی سفر
Iran, Islamic Republic of
کبرنامه و بودجه رو تاجگردون با ورود افراد بدون تخصص و بدون تجربه در مورد بودجه نابود کرد.....روزی تاوان خواهد داد
محمدی
Iran, Islamic Republic of
جناب روشنفکر صحبتات رو کاملا قبول دارم

اما ۵۰ درصد مدیرانت حتی کارمندی از سرشون زیاده چه برسه به مدیریت...لطفا تغییر بدین.
Iran, Islamic Republic of
عالییییییییییییییییییی


فقط مواظب پوست موزایی باش متملقین اطرافت، منفعت طلبان اطرافت زیر پات میندازن
دار مکارفات
Iran, Islamic Republic of
کل اعتبارات عمرانی سال ۹۹ ۴۷۷میلیارد بود.

مصاحبه پورشریف امور اقتصادی و شهابی را بخوانید


سال ۹۸ نیز تقریبا ۵۰۰ میلیارد بود


خودنمایی بزرگترین هنر تاجگردون است.


البته نه تنها مردم اگاهی ندارند
اساتید دانشگاههای ما اکثرا بیسوادند.

یعنی تاجگردون همه اساتید رو تو دو دقیقه .


منتظر انتقام نظام هستی باشید
از هر کسی خیانت میکنه
درود بر دکتر روشنفکر
دقیقا نام استان هویت ماست

اتفاقا خوب کاری کردی به استاندار هشدار دادی
احسنت بر کهگیلویه و بویراحمد
بی نام
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تعمدا چنین صحبتی کردید لطفا نقشه های تاریخی را ملاحظه بفرمایید کهگیلویه با مرکزیت دهدشت در تمام نقشه های تاریخی وجود دارد و در تمام ادوار از ولایت های مهم بوده ولی نامی از بویراحمد و گچساران وجود نداشت. حتی در سال ۵۳ گچساران از تابعیت دهدشت درامد و به شهرستان مستقل تبدید شد. قبل از صحبت کردن تاریخ مطالعه کنید جناب.
چراغی بیژن
Iran, Islamic Republic of
بهترین قسمت مطلب اونجاییه که اقای روشنفکر گفته

بعضیا با نام استان من شدند و من من میکنند.


بله اقای تاجگردون اقای هدایتخواه مَن مَن نکنید که روزگار روزی شما رو به مِن مِن کردن خواهد انداخت.


این مردم خدا رو دارند و شما دلخوش به چه قدرتی هستید که از خدا قویتر باشه؟؟

اقای روشنفکر خودتم مواظب باش

از مردم بترسید.

کنار مردم باشید
Iran, Islamic Republic of
نمره ۱۸ میدم به مطلب

خوب بود

از نمره ۲۰ متنفر بودم همیشه
چون هم رفقات ازت دور میشن هم دشمنات زیاد میشن هم انتظارات ازت زیاد میشه هم دیگه هر زمانی مثلا ۱۹ اوردی احساس میکنی ضعیف شدی غصه میخوری
مارگون
Iran, Islamic Republic of
یک نفر بیشتر نمیتونه روشنفکر شکست بده اونم خواهر زاده عزیزمان مرادعلی پیونده
حواس جمع
Iran, Islamic Republic of
کاملا تفرقه افکنیت مشخصه
Iran, Islamic Republic of
جناب !
حرف شما به شوخی بوده یا هر چیزی، نباید بیان می شد

سیاستمدار کارکشته و واقعی کسی است که عواقب هر حرف خود را می سنجد و سپس حرف می زند

شما بد صحبت کردید، خیلی هم بد صحبت کردید و اصلا قابل توجیه نیست و حتی الان هم در این سخنان حاضر به یک عذرخواهی ساده و تشریفاتی هم نشده اید
تامرادی
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بساطت را بخدا تیت ده مجلس نیبینه
محمد
Iran, Islamic Republic of
درو د فراوان خدمت سردار بزرگ ندای وحدت خوب گوش کنید
چی گفت خود واقعیت بعضی ها نمیدونستن بودجه چطوری است تعریف میشه قبل از نمایندگی دکتر روشن فکر اما الان به جزییات هم می پردازند،
سد ها را خوب نکاه کنید بررسی کنید ببینید دوره کدام نماینده کلنگ زنی شد فروخته شد18سال از کلنگ زنی می گذره
کدوم رسانه مطالبه کرد مسول مربوطه را ازش سوال کرده یا انتقاد،
خودتون انصا ف اگه ادعا دارید انصاف شرافت دارید،
شرایط سیاسی نمایندگان گذشته را با الان مقایسه کنید
از تحریم های ظالمانه
ومشکلات طبیعی مثل سیل
وبقیه چیزها، بدترین شرایط دوران نمایندگی دکتر روشنفکر
فلسفی
Iran, Islamic Republic of
خودت نمیتونی بویراحمد راتلفظ کنی تاچه برسدبه کهگیلویه آقای روشنفکذ شمانه حافظه تاریخی داری ونه میدونی اهل کجایی شمابااین ترفندها درجهت جذب آراءمردمی هستی که میدونی ریزش محسوس داری ودوره ی تاخت وتازت تمام سده
Iran, Islamic Republic of
خودش می گوید من بچه کهگلویه مردم بویراحمد خوابند
علی
Iran, Islamic Republic of
دیگه روی مردم کهگیلویه حساب باز نکن
United Kingdom
اون موقع که پوز برنوی ایل بویراحمد کار ایکرد خو بعضی جرات نیاشتن بیان بیرون ایسو زبون دراوردنه که اسم بویراحمد تغییر کنه؟؟؟؟ تا تاریخ و دنیا پابرجاست بویراحمد برقراره
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا گل فرمودی ،جناب دکتر روشنفکر همه مردم با تلفظ کهگیلویه مشکل دارند ،چرا باید بیخود حساس باشیم ،چرا نبایو نام استان تغیر کند مگر چه اشکالی دارد آیا نام تمامی استانها برگرفته از فرهنگ اونهاست،حتما در اینده نسل جدید خواهان تغیر این نام هستند کما اینکه امروز هم خواهان این تغیر هستند ،پس باید منطقی عمل کنیم ،کهگیلویه اگر میخواهد باشد چه اشکالی دارد نام یک شهرستان هست کافیست، مگر با تغیر نام هویت عوض میشود ،این جفای بسیار بزرگی است به این مردم که ماها عرق در یک باور غلط باشیم ،استان زاگراس ،یا دنا چه اشکالی دارد این اسامی هم نشانه فرهنگ و سلحشوری این مرز بوم هست ،ولی عده ای کم بین نمیزارند چرا از نسل جوان ،نباید اظهار نظر خواست،
بی نام
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه اسمی که از زمان ساسانیان تا الان روی این منطقست حذفش مضحک و احمقانست. کهگیلویه در تمام نقشه های تاریخی یک ولایت مهم بوده شامل گچساران و بویراحمد هم بوده. بویراحمد اخیرا اضافه شده
Iran, Islamic Republic of
عامل عقب ماندکی استان: طایفه و منطقه گرایی و دخالت در انتصابات ضعیف و افراد ناکارامد
پیمان
Iran, Islamic Republic of
دست از سر بویراحمد و مردمش بردار روشنفکر
روان
Iran, Islamic Republic of
خود شما برای مردم شناخته شدی و دیگه رای نخواهی آورد
هرکس به شما رای بدهد به انقلاب و مردم مظلوم یاسوج ظلم کرده
مارگون
Iran, Islamic Republic of
اگر شما ۳۰۰ میلیارد تومان برای سی سخت بودجه گرفته باشی می‌شود شهری مثل سیسخت را دوبار تخریب و دوباره ساخت
پس خواهشا آمار درست بدهید چون عمر شما رو به پایان هست
Iran, Islamic Republic of
از مجلس خواهشمندیم تا لیست دریافت کنندگان خودرو رانتی را انتشار دهند.
Iran, Islamic Republic of
لیست درخبرگزاری ایرنا زده شده ملا هم جزشونه
Iran, Islamic Republic of
عامل و بانی اصلی حاشیه ها خود شما هستید
Iran, Islamic Republic of
مردم کهگیلویه جواب این حرفتو در انتخابات پیش رو خواهند داد. با رای مردم گرمسیر به مجلس را پیدا کردی
منتظرم هستیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
باید عوض بشه یه تریلی اسمش نمیکشه یسری جو گیر میگن نام و نشان استان تو اسم هست مگه به اسم هستش
Iran, Islamic Republic of
فقط نادر منتظریان
تنگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
این بودجه ها کجا خرج شد
گوراب تنگ تامرادی
Iran, Islamic Republic of
گاز رسانی طرح زمان نماینده های قبل به مجلس داده شده بود ۰۰۰ واکنون با حمایت منتظریان که در این بخش مشغول فعالیت دارند شدت گرفت
باشت
Iran, Islamic Republic of
تغییر نام استان و روستاها یعنی فراموش کردن نیاکانمان
Iran, Islamic Republic of
بگذارید لرستان جنوبی، واقعا تلفظ نام کهگیلویه و بویراحمد برای غیر لر زبانان سخته
علی
Iran, Islamic Republic of
در زمان میرشکار زاگرس(تاجگردون) همان واو اندازه کل استان بودجه میگرفت...خخخخخخخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
بیخیال حاج مهدی

این اسم مسخره بازیه مگه اینم انتخابات مجلس ه؟
نوشتنش مصیبت تلفظش بدتر
Iran, Islamic Republic of
تو که از بودجه چیزی نمی دانی
تو که شیوه ی صحبت کردن
تو که میگی مشکل کهگیلویه و واو است
تو که به دیگران اتهام می زدی و حالا خودت شفاف نیستی
تو که مردِ آوردن بودجه مثل نمایندگان قبل نیستی
تو که از احساسات پاکِ مردم برای خودت نردبان ساختی
تو که فقط دیدگاه ناسیونالیستی داری
تو که لیاقت این کار را نداشتی
تو که در همه ی مسئولیت های اجرایی قبلی قهر می کردی
تو که وعده ی آرمانشهر داده بودی و حالا مثل دولت های غربگرا می گویی نمی گذارند کار کنیم
تو که خودت هم باور نمی کردی و حالا هم باور نمی کنی نماینده شدی
مگر مجبورت کرده اند که حرف بزنی.
ع.س
Iran, Islamic Republic of
به این نماینده بگین از کدام ارقام حرف می زنی؟ گیرم ارقام شما سه برابر دوره قبل باشد؛ ایا ارزش نصف ارقام قبلی را دارد؟ کاری که اون دوره با ۳۰۰ میلیارد می شد الان با هزار میلیارد الان نمی شود. ..
خدا ترس
Iran, Islamic Republic of
کمایی چرا کامنتا رو منتشر نمیکنی


از خدا بترس....خدای حامیان صادق روشنفکر خیلیا رو زده ...شاید روشنفکر خودش هم بزنه.....حامیان وشنفکر صداقت دارند خوش قلبن...

به جان بچه هات اگر از خدا نترسیدی روزی طوری زمین میخوری که همه این چیزا یادت میاد
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله خدا روشنفکر
United States
خداروشکر دیگه همه مشکلاتمون حل شده فقط تغییر نام استانمون مونده بود که اینم داره حل میشه خخخخ ههههه
شجاعت
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای روشنفکر همه ماها میدانم این مطلب از توان شما بر نمیاید
اما قضاوت را دست خودتان میسپاریم و اعداد و ارقام را با قبل مقایصه کنید و ببینید چقدر هرسه نماینده استان ناتوان بودید
در ضمن جناب روشنفکر به خدای واحد شما در انتخابات ۱۴۰۲نفر دوم هم نمیشوید و شک نکنید شما نفر سوم انتخابات هستید
و با انتشار این عملکرد دل هیچ شخصی را نمیتوانید بدست بیاورید و مردم انقدر اگاه هستند که شما را خوب شناختند
Iran, Islamic Republic of
شاسی بلندت مبارک
Romania
مقام معظم رهبری فرمودند بجای مسائل حاشیه ای به مشکلات اصلی پرداخته بشود الان مشکل ما اسم استان هست یا گرانی و تورم و بیکاری. بهتره بجای این موضوعات فکری بحال سرمایه های استان بشه. نطارت بر انتصاب مدیران و جلوگیری از ورود باندبازی و جناح بازی بشه.
مرزدار
Iran, Islamic Republic of
کارت تمامه به میش ایگی بجه وگرگ ایگی بگر دستت برای مردم بویراحمد روشده
Iran, Islamic Republic of
به نام الله پاسدار حرمت خون شهدا ؛دکتر جان فراموش نکن که" درهمین شهری که به تعبیر خودتان به طنز گفتید با واو وکهگیلویه اش مشکل داریم "معاون فرماندارش بودی ،مسول دانش سرایش بودی ،دبیر مدارسش بودی ،خرده نگیر لطفا ،نمک خورده ای متوجه باش نمکدان نشکنی ،یاهو
Iran, Islamic Republic of
چهارمحال و بختیاری هم طولانی ه
(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

(عکس) داستان حجاب به ماراتن شیراز کشید

ماجرا وارد فاز تازه‌تری هم شد؛ چون به غیر از حضور ورزشکارانی که گفته شد حجاب را به‌صورت ...
قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

قطع شبانه درختان بلوط در روستاهای دنا

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: متخلفی که شبانه با اره موتوری ۱۵ اصله ...
بنزین دردسرساز

بنزین دردسرساز

کیفیت پایین بنزین ایران سال‌ها مورد مناقشه ارگان‌های داخلی بوده است. سازمان استاندارد ...
1