تاریخ انتشار
جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : ۴۵۰۶۳۶
عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه و‌ بویراحمد:

حمایت از هنرمندان محدود به جشنواره‌ها نشود / حمایت واقعی دستگاه‌های اجرایی از هنرمندان جایگزین اهدای هدایای مرسوم به آنان شود

۳
حمایت از هنرمندان محدود به جشنواره‌ها نشود / حمایت واقعی دستگاه‌های اجرایی از هنرمندان جایگزین اهدای هدایای مرسوم به آنان شود
کبنا ؛داور و عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشنواره هنرهای تجسمی استان با حضور هنرمندان رشته‌های مختلف طراحی، نقاشی، عکاسی گرد هم آمده‌اند، و در یک روز اثر خود را ارائه می‌کنند، پس از ارزیابی داوران، به نفرات برتر جوایزی اهدا خواهد شد.
زیرساخت‌های فرهنگ و هنر نداریم

اسحاق آقایی داور و عکاس برتر کشور و استان کهگیلویه وبویراحمد امروز جمعه (31 تیرماه 1401) در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا، اظهار داشت: جزو استان‌های جوان کشور هستیم و در سال 1342 تبدیل به استان شدیم، به تبع فاقد یک سری از زیرساخت‌ها در زمینه فرهنگ و هنر هستیم، تنها استانی هستیم که دبیرستان هنر و دانشگاه هنر نداریم. خیلی از زیرساخت‌های فرهنگ و هنر را نداریم و همین مسئله باعث شده هنرمندان ما به رشد و بلوغی که باید برسند نرسیدند.
سعدی‌ها و حافظ‌های ناشناخته کهگیلویه و بویراحمد
آقایی در حاشیه جشنواره هنرهای تجسمی استان اظهار کرد: آقای حسین پناهی جمله‌ای دارد که می‌گوید «چقدر سعدی‌ها و حافظ‌ها در این استان متولد شدند و بدون اینکه یک بیت شعر بگویند مردند»، به دلیل اینکه شرایط برایشان فراهم نبود.
جشنواره هنرهای تجسمی بستری برای شناسایی استعدادها
وی گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی بستری برای این است که چنین استعدادهایی شناسایی شود. وقتی این استعدادها شناسایی شد، دستگاه‌های فرهنگی وظیفه دارند که شرایط را فراهم کنند که این هنرمندان رشد کنند و بالنده شوند و فقط به این جشنواره ختم نشود.
آقایی بیان کرد: در همین جشنواره جوانی از شهر بهمئی روی سنگ حکاکی می‌کند که بی نظیر است، این جشنواره کارش این است که این افراد را کشف کند. در حوزه عکاسی نیز جوانان، دانش آموزان و دانشجویانی داریم که استعدادهای بی نظیری دارند، و فقط باید چتر حمایتی باشد که از نظر امکاناتی و آموزشی از آنها حمایت شود و فکر این افراد رشد و ارتقا داده شود و بتوانند پا به پای دیگر هنرمندان کشور آثار هنری بزرگی خلق کنند.
این داور جشنواره هنرهای تجسمی استان اظهار کرد: هنرمندان ما همیشه در تحولات اجتماعی پیشرو بوده‌اند. زمانی که مردم نیاز به تزکیه روح و روان دارند هنرمندان در این عرصه پا می‌گذارند و با یک قطعه موسیقی، فیلم یا سریالی و اثر هنری اثرگذاری خوبی بر مردم می‌گذارند و موجب تلطیف شرایط می‌شود و تسکین دهنده مردم می‌شوند.
اهدای هدایا به هنرمندان برچیده شود / هنرمندان حمایت شوند
آقایی بیان کرد: نه فقط وظیفه دستگاه‌های فرهنگی، بلکه وظیفه همه دستگاه‌های اجرایی است، بر اساس قانون، دستگاه‌های اجرایی یک تا دو درصد از بودجه اداره خود را باید به مسائل فرهنگی اختصاص دهند. انتظار است و تقاضامندم که ادارات این میزان هزینه را به خرید آثار هنری اختصاص دهند، این باعث می‌شود که اولاً از هنرمند حمایت شود دوما باعث می‌شود که استان در هنر هنرمند معرفی شود. سوم آنکه بجای اینکه هدایای مرسوم را به افراد اهدا کنند، اثر هنرمندان را خریداری می‌کنند. بنابراین هم هنرمند را حمایت می‌کنند و هم مهمان خود را احترام کرده‌اند و هم در معرفی استان قدمی برداشته‌اند و هم سیاست دستگاه خود را به شکل احسن انجام داده‌اند. چون یک یا دو درصد از بودجه هر دستگاهی باید با مسائل فرهنگی اختصاص یابد. این هزینه‌ها در جشن‌های مرسوم دعوت از هنرمندان و سفره‌های افطاری دعوت از هنرمندان هدر می‌رود، در حالی که این بودجه را باید در راستای فرهنگ و هنر استان هزینه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

راه تغییرات از کدام طرف است؟

راه تغییرات از کدام طرف است؟

اولین و شاید جدی‌ترین گام در مسیر انجام اصلاحات و تغییرات در جوامع مختلف، نیازمند پذیرش ...
روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی: کاش یک استعفای نمایشی می‌دادید

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: آنچه که اکنون در سرزمین ما اتفاق می‌افتد، به سادگی می‌شد ...
متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

متن و حاشیه «مولوی عبدالحمید»

رهبر معنوی اهل سنت ایران در جریان حیات دینی و سیاسی خود همواره مواضع قابل تامل و جنجالی ...
1