تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۵۱
کد مطلب : ۴۳۴۸۹۵
حمید کرمی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج:

اگر اراده‌ی مردم یاسوج خروج از این وضعیت باشد، باید آدم‌های شایسته‌ای را انتخاب کنند / زنده بودن و پویا بودن شورا و شهرداری در گرو ارتباطش با مردم است / شهرداری که به دنبال او می‌رویم، با کسی که به دنبال ما می‌آید خیلی تفاوت دارد

۹
۳
اگر اراده‌ی مردم یاسوج خروج از این وضعیت باشد، باید آدم‌های شایسته‌ای را انتخاب کنند / زنده بودن و پویا بودن شورا و شهرداری در گرو ارتباطش با مردم است / شهرداری که به دنبال او می‌رویم، با کسی که به دنبال ما می‌آید خیلی تفاوت دارد
کبنا ؛«من سراغ دارم کسی یک میلیارد جریمه شده ولی آن را آورده به 50 تا 100 میلیون تومان. کسی هم بوده که 100 میلیون جریمه شده و شده 90 میلیون. این تفاوت‌ها هست. ما به خاطر همین ورود کردیم که این یک فساد است و باید ریشه کن شود و تنها راه آن هم انتخاب شورای متعهد و متخصص است.» این بخشی از اظهارات حمید کرمی نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج است. پایگاه خبری کبنا نیوز در گفت‌وگو با او مسائل مختلف شهری را مورد بررسی قرار داده است که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 
کبنا نیوز: لطفاً به صورت مختصر یک معرفی از خودتان داشته باشید.
بنده حمید کرمی هستم. حوزه‌ی تخصصیِ بنده، حوزه‌ی فرهنگی و ورزشی است. تحصیلات بنده مقطع دکترای مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی هست و در حوزه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی، سوابق اجرایی دارم و به اخصار به چند مورد از این سوابق اشاره می‌کنم: به عنوان مربی تیم فوتبال اتحاد باکوی آذربایجان می‌توان اشاره کرد و این‌که چیزی حدود 9 سال رئیس کانون مربیان استان بودم. سال‌ها رئیس کمیته‌ی آموزش و مربیان فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد بودم. سوابق فرهنگی که در حوزه کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های فرهنگی داشتم از جمله قائم مقام جبهه‌ی جوانان عصر جدید انقلاب و عضو مجمع و کانون شهدای طایفه‌ی گودرزی و مجرب برگزاری یکی دو تا از یادمان‌های شهدای طایفه و شهدای ورزشکار در خدمتتان بوده‌ام.
 
کبنا نیوز: به عنوان جوانی که هم در حوزه‌ی ورزشی و هم فرهنگی فعالیت داشتید، چه ضرورتی ایجاب کرد که در انتخابات ورود پیدا کردید؟
واقعیت امر این است که بخش مغفول‌مانده‌ی شهر ما حوزه‌ی فرهنگی و ورزشی هست. توجه داشته باشید وقتی در جامعه‌ای شور و نشاط و هیجان نباشد، آن جامعه جامعه‌ای پژمرده، افسرده و بیماری هست. به عنوان مثال وقتی فردی می‌خواهد در یک کاری ورود کند، فرقی نمی‌کند در هر حوزه‌ای، وقتی آن هیجان و شور و نشاط را ندارد، قطعاً در آن کار درجا می‌زند و بی‌انگیزه است. لازمه‌ی یک شهر و جامعه‌ی بانشاط، این است که از لحاظ ورزشی ما آن جامعه را به یک سمتی ببریم که ورزش را ببریم به خانواده‌ها تزریق کنیم؛ هم در حوزه‌ی همگانی و هم حوزه‌ی قهرمانی. شهرداری و شورای شهر جایی هست که قانون به صراحت اشاره کرده که از وظایف مهمِ شهرداری‌ها توسعه‌ی ورزش‌های همگانی و ورزش‌های قهرمانی آماتور هست. مثلاً لیگ‌های کشور، جز ورزش‌های آماتوری کشور هستند و اخیراً ظاهراً لیگ یک به ورزش حرفه‌ای تبدیل شده. منتهی منعی هم ندارد برای شهرداری‌ها. مثل شاهین شهرداری بوشهر در حوزه‌ی فوتبال. لیگ برتر را اداره کردند که با هماهنگی وزارت کشور می‌توانند این مهم را انجام دهند. با توجه به این نواقصاتی که شهر دارد و واقعاً جوانان ما چه پسر و چه دختر، امکانات سخت‌افزاری و زیرساخت ورزشی در اختیارشان نیست، تصمیم گرفتیم که به این عرصه ورود کنیم. ان شاء الله هم در حوزه‌ی قهرمانی و هم در حوزه‌ی همگانی در زیرساخت‌های ورزشی بتوانیم باری را از دوش مردم برداریم و ان شاء الله نشاط و سلامتی و پویایی را به درونِ خانواده‌ها بیاوریم. همان‌طور که می‌دانید به طور مثال، تیم فوتبال شهرداری وقتی که این‌جا فعال بود، همان روز بازی و یک روز قبل‌تر مردم درگیرِ این تیم بودند. همان روز بازی چیزی حدود چهار هزار پنج هزار تماشاگر مستقیم با این تیم درگیر بودند و خیلی‌ها هم از طریق گیرنده‌ها درگیر این تیم بودند. بر اساس آمار، روز بازی تیم فوتبال شهرداری، کمترین معضل اجتماعی را ما در شهر یاسوج شاهد بودیم. این مشخص می‌کند که ورزش در همه‌ی عرصه‌های سیاست، فرهنگ و اقتصاد تأثیر مستقیم دارد. ورزش صرفاً مختص به فوتبال نیست و دربرگیرنده‌ی تمامیِ رشته‌هاست و ما تلاش داریم که اگر قبول شدیم همه‌ی رشته‌ها را زیر پوشش یک نهاد قرار دهیم تا انشاالله به سهم خودمان وظیفه‌مان را انجام دهیم.
 
کبنا نیوز: مشکلات شهر یاسوج تنها به ورزش برنمی‌گردد. مشکلات دیگری نیز در این شهر وجود دارد. شما علاوه بر بحث ورزش، چه موضوعات دیگری مدنظرتان هست؟
بله نواقصات شهر ما فقط به این منتج نمی‌شود که ما فقط در حوزه‌ی ورزشی کمبودهایی را داریم. از ورودی و خروجیِ شهر، پارکینگ‌ها، سرویس‌های بهداشتی. فضای سبز. حوزه‌ی زیباسازی شهری. مبلمان شهری. در همه‌ی این‌ها ما مشکلاتی داریم که نمی‌توان یک‌شبه رفع کرد و من تنها بتوانم جمع‌شان کنم. بلکه این‌ها نیاز به فرهنگ‌سازی دارند. تا زمانی که سطح مطالبه‌ی شهروندان ما این باشد که مثلاً سرویس‌های بهداشتی ضعیف است و مسائلی از این قبیل، وضعیت همین خواهد بود که الان دارید می‌بینید. من ضمن تشکر از شوراهای گذشته، به سهم خود برای شهر زحماتی کشیدند، اما ضررهای زیادی هم بر پیکره‌ی شهر وارد شد. یا شناخت کاملی از شهر نداشتند یا تسلط بر آیین‌نامه‌ها نداشتند. این باعث می‌شد به راحتی حق مردم نادیده گرفته شود. به جای این‌که اعضای شورای شهر به فکر مردم و برای مردم باشند، بیشتر به فکر این بودند که شهردار ما کی می‌تواند باشد. به فکر این بودند که حوزه‌ی معاونت‌های شهرداری را بین چه کسانی تقسیم کنند. زمانی شورای شهر می‌تواند موفق باشد که وقتی شهردار توانمند و قوی و محکم باشد شهر ما هم شهر آبادی است. ما باید سراغ شهرداری برویم که از او خواهش بکنیم، نه سراغ شهرداری که دنبال رایزنی با اعضای شورای شهر باشد که رأی بگیرد. ما باید دنبال شهرداری باشیم که کار کرده و امتحان پس داده است. اگر چنین کسی نداریم باید سراغ شهردارهای غیربومی برویم که در این حوزه کار کرده‌اند. اگر من شورا در کار او دخالت کردم بگوید این‌جا جای من نیست. کسی که ما به دنبال او می‌رویم، با کسی که او به دنبال ما می‌آید خیلی تفاوت دارد. من اعتقاد دارم در این دوره، جوانان پارلمان شهری را به دست می‌گیرند و مسائل گذشته را جبران می‌کنند.
 
کبنا نیوز: انتظار می‌رود به شهر یاسوج به عنوان مرکز استان توجه ویژه‌ای شود. اما ما می‌بینیم که در حوزه‌های مختلف مشکلات متعددی دارد. زیرساخت‌های لازم را نداریم. لطفاً بفرمائید چه برنامه‌هایی دارید.
یادمان باشد هر چه ما داریم نعمت خدادادی هستند و مسئولین تا حالا بدهکار ما هستند. بدهکار از این جهت که ظرفیتی که خداوند به این شهر داده، از این ظرفیت می‌توانستند بهترین استفاده را بکنند و شهر یاسوج را به تمام دنیا بشناسانند. شما اگر به کشورهای حوزه‌ی خلیج فارس و یا اروپایی سری زده باشید، می‌بینید که از لحاظ جغرافیایی و طبیعت، ما واقعاً سرآمد هستیم و این یک ظرفیت خدادای بسیار بزرگ است که ما قدرش را ندانستیم. من در حوزه‌ی معماری و شهرسازی تخصصی ندارم. این را به حوزه‌ی کارشناسی واگذار می‌کنم. فقط این را می‌توانم بگویم که یاسوج در ده سال آینده با همین روال به بن‌بست تبدیل می‌شود و شهر به کما خواهد رفت. امیدوارم مردم برنامه‌های کاندیداها را ببینند و با توجه به تعهد و تخصص‌شان، بهترین‌ها را برای آینده‌ی فرزندان‌شان انتخاب کنند. این‌که می‌گویم یاسوج در ده سال آینده به کما خواهد رفت را تحقیق کرده‌ام. شش ماه تمام همراه با تیمی که دارم این موضوع را بررسی کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که شهر ما به بن‌بست خواهد رسید، منتهی الأن یک فرصت داریم که می‌توانیم استفاده کنیم و کم کم این مشکل را پشت سر بگذاریم. ما جنگ را با 20 ساله‌ها بردیم. بزرگ‌ترها چراغ راه ما هستند. آن‌ها ما را راهنمایی بکنند. ما سربازیم. مطمئن باشند که جوان‌ها خوب بلدند بروند پای کار. من اگر قبول شوم برای این چهار سال، چهار برنامه‌ی کاربردی دارم. من خدا را شاهد می‌گیرم که با یک نیت الهی و خدایی وارد این عرصه شده‌ام که بتوانم از تجربیاتم و آن چیزی که در رویاهایم هست و احساس قلبی‌ام را برای همین مردم بگذارم. این دنیا را خدا آفریده است. چه اشکال دارد که ما در این دنیا لذت‌مان را ببریم.
 
کبنا نیوز: شهر یاسوج نواقصات زیادی دارد. ما نمی‌بینیم که به بسیاری از ظرفیت‌های این شهر توجه شود. این در حالی است که یاسوج از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است. شما چه برنامه‌ای دارید؟
این‌که شهر یاسوج، اسم پایتخت طبیعت را یدک می‌کشد به خاطر نعمات خدادای است نه به خاطر تلاش مسئولین. ما نواقصات بسیار زیادی در حوزه‌ی زیرساخت‌های شهری‌مان داریم. در حوزه‌های پارک‌ها و معابر اصلی مشکلاتی داریم. یک آبشاری خدا به ما داده که اگر هنوز سیصد تا دست‌انداز در مسیرش هست. برای شهر یاسوج واقعاً زشت است. برای من اصلاً قابل هضم نیست که این شورای شهر به چه فکری بودند. البته من همه‌ی آن‌ها را که نمی‌خواهم به کار نکردن محکوم کنم. بعضی از آن‌ها که اتفاقاً مشخص هم هستند شهر را به حاشیه برده‌اند. بر شهردار حاکمیت دارند. ضمن احترامی که برای شهردار قائل هستم معتقدم که عملکرد ایشان کاملاً قابل نقد هست و من به عنوان یک شهروند می‌توانم از عملکرد شورا و شهردار انتقاد کنم. منتهی اگر اراده‌ی مردم بر این باشد که از این وضعیت خارج شویم، آدم‌های شایسته‌ای را انتخاب کنند. من از همین رسانه قول می‌دهم اگر آدم‌های متعهد و متخصص را انتخاب کنید این معضلات حل خواهند شد. حل آن‌ها اراده می‌خواهد، کار می‌خواهد و اتفاقاً چندان هزینه‌ای نمی‌خواهد. یکی از دلایل عمده‌ی این درجازدن‌ها ناتوانی در جذب سرمایه‌گذار هست. شورا آنقدر درگیری داشته که نتوانسته با یک تیم منسجم مطالبه‌گری کنند. من تا حالا ندیدم. اگر هم هست بگویند هست. من از شورای شهر خواهش دارم که حاضرم رو در رو با آن‌ها صحبت کنم در یک فضای بسیار صمیمی و خارج از تنش. بیایید صحبت کنیم من به عنوان یک نفر که می‌خواهد به این عرصه ورود کند نه به عنوان مدعی عموم. من حاضرم با این عزیزان مناظره کنم و آگاهی مردم را نسبت به نواقصات نشان دهم.
 
کبنا نیوز: موضوعی که وجود دارد و مهم است این است که شهرداری نیاز به درآمد پایدار دارد. با توجه به این‌که شهرداری ما درآمد دارد چرا برای پرداخت حقوق کارکنانش برخی اوقات مشکل دارد؟ آیا شما برای درآمد پایدار شهرداری و این مسائل برنامه‌ای دارید؟
شهرداری یاسوج یکی از شهرداری‌های پردرآمد است و این‌که نمی‌تواند حقوق کارمندان و کارگرانش را بدهد دلایل خاصی دارد. فلان شورا شهردار منتسب به خودش را آورده است. هر چقدر توانسته نیروی انسانی مازاد تزریق کرده و این نیروی انسانی بی برنامه است. این نیرو باشد اما باید برنامه روی این‌ها داشته باشند. بروید ببینید فضای سبز ما در این فصل خشکیده. این فقط به دلیل سوءمدیریت است. یک گروهی هستند که واقعاً زحمت می‌کشند اما یکی گروهی دیگر را آورده‌اند که حقوق می‌گیرند و خودشان هم دوست دارند کار کنند. منتهی شهرداری از آن‌ها کار نمی‌خواهد. این یک معضل بسیار بزرگ است. من بعضی وقت‌ها تأسف می‌خورم که فلان عزیز در شورای شهر می‌گوید چرا اجازه نمی‌دهید برای حقوق کارگرها زمین بفروشیم. این چه کاری است. با این کار به راحتی به سرمایه‌ی شهرداری آتش می‌زنید. اگر می‌خواهید کارکنان شهرداری به حقوقشان برسند، اول از اینها مطالبه کنید که کار کنند. خیلی از آن‌ها الان بیکار هستند. جهت درآمدزایی راهکارهای زیادی می‌توانیم داشته باشیم که بسیار طولانی هستند. به طور مثال ما یک سالن داریم. همین که بیایید این سالن را به چند غرفه و مغازه تبدیل کنید، خودش تبدیل به یک درآمد می‌شود. خیلی از دارایی‌ها همین‌طور راکد مانده است. انگار برنامه‌ی شهرداری خلاصه شده است در دیوارنویسی. آخر دیوارنویسی چه دردی از مردم این شهر دوا می‌کند؟ بروید دنبال این‌که شهرداری را درآمدزا کنید. کمااین‌که خود شهرداری یک نهاد پردرآمد است.
 
کبنا نیوز: اگر به شورا ورود پیدا کردید ارتباط‌تان با مردم و نخبگان به چه صورت خواهد بود؟
شهر متخصصان زیادی می‌خواهد. مردم صاحب ایده هستند. مرحوم محمدبیگی می‌گوید مردم ایران صاحب ایده و تفکر هستند. در این کشور و مردم این منطقه باهوش‌ترین مرمد این مملکت هستند. این به ما می‌گوید که این یک نشانه خوب است. اگر چوانی هست، اگر میانسالی هست و حتی پیر و بزرگی است که برای ما طرحی را آماده می‌کند وظیفه‌ی ما آن است که آن را بررسی کنیم و آن چیزی که قابل قبول است و قابلیت اجرایی دارد را اجرا کنیم. ما هر چه داریم از این مردم داریم. من که همه چیز را یکجا ندارم و بلد نیستم. زنده بودن و پویا بودن شورا و شهرداری در گرو ارتباطش با مردم است. اگر ارتباط نداشته باشیم ما به بی‌راهه می‌رویم و شهر به بی‌راهه می‌رود. بنابراین ارتباط با مردم در اولویت بنده است.
 
کبنا نیوز: بعضی‌ها می‌گویند شهرداری متعلق به عده‌ی خاصی از مردم است نه همه‌ی مردم. یعنی فقط عده‌ی خاصی از شهرداری سود می‌برند. لطفاً نظرتان را در این باره بیان کنید.
سؤال به‌جایی پرسیدید. گاهی احساس می‌شود شهرداری متعلق به قشر خاصی است. من سراغ دارم از یک طایفه‌ی خاص بیش از 211 نفر نیروی انسانی به کار گرفته‌اند. ما دنبال این نیستیم که این‌ها را تعدیل کنیم. دنبال این هستیم که به آن‌ها برنامه دهیم و از آن‌ها کار بگیریم. یک کسی هست که رابطه دارد و کارش به راحتی راه می‌افتد. من سراغ دارم کسی یک میلیارد جریمه شده ولی آن را آورده به 50 تا 100 میلیون تومان. کسی هم بوده که 100 میلیون جریمه شده و شده 90 میلیون. این تفاوت‌ها هست. ما به خاطر همین ورود کردیم که این یک فساد است و باید ریشه کن شود و تنها راه آن هم انتخاب شورای متعهد و متخصص است. شورایی که فارغ از مسأله‌ی قومی و قبیله‌ای انتخاب شود. یکی از برنامه‌های من سازماندهی و استفاده از همین نیروهایی است که استخدام شده‌اند و از آن‌ها کار بگیریم. آن‌ها خودشان هم دوست دارند کار کنند. قطعاً هر کسی وارد این عرصه شد اولویتش این باشد بدنه‌ی شورای شهر را از این مسأله پاک کند. یک کسی هست که پارتی دارد. یکی هم ندارد. نباید بین آن‌ها تفاوت قائل شد. مگر خداوند بین ما تفاوت قائل شده است. امیدوارم اول مردم رضایت خدا را در نظر بگیرند و بعد رضایت قلبی خودشان. رأیِ سفارشی را نپذیرید و با شناخت رأی بدهید.
 
کبنا نیوز: لطفاً به برنامه‌های‌تان هم اشاره کنید.
یکی از برنامه‌های من توسعه‌ی توریسم ورزشی است که شهر را بی‌نیاز می‌کند. به این صورت که ما یک مناطق بکر و دست‌نخورده‌ای داریم که ظرفیتی هست برای ایجاد کمپِ ورزش‌های المپیکی. مثلاً ما پارک جنگلی داریم که دوره‌ِ ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد در اختیار شهرداری قرار داده شد. اگر هم تحت اختیار شهرداری نباشد، شورا می‌توانند رایزنی کنند و بر اساس این موقعیت خاصی که داریم برای ایجاد کمپ ورزشی با جذب سرمایه‌گذار. این یک رونق و توسعه‌ی بزرگ در حوزه‌ی توریسم ورزشی است که هزاران شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند. شادی، شور و نشاط و هیجان را هم به جامعه تزریق می‌کند. با این طرح، جوانان دیگر کمتر درگیر مسائل اجتماعی می‌شوند. این یکی از کارها و رؤیاهای من است.
برنامه‌ی دوم من در همین حوزه‌ی کارکنان شهرداری است. این‌ها افرادی هستند که برای ما زحمت می‌کشند. آن‌ها با وجودشان برای مردم کار می‌کنند. به جای این‌که این زمین‌ها را بفروشیم و حقوق بدهیم به آن‌ها. همین زمین‌هایی که در اختیار شهرداری است یک تعاونی درست می‌کنیم برای کارمندان و کارگران شهرداری. با چانه‌زنی با مرکز می‌توان تعاونی مسکن راه‌اندازی کرد که همه‌ی این‌ها صاحب خانه شوند. از حقوق خودشان هم کسر شود. این چقدر کارمندان و کارگران شهرداری را خوشحال می‌کند و به تبع آن مردم هم خوشحال می‌شوند. این یکی از برنامه‌های اساسی من است. آن‌ها اگر مسکن خوبی داشته باشند، بیشتر تن به کار می‌دهند.
یک بحث سوم هم دارم که خواهش می‌کنم مردم به آن دقت کنند. عزیزان یادتان باشد یاسوج بسیار پتانسیل بزرگی در حوزه‌ی گردشگری دارد. امروزه خیلی از کشورها درآمد گردشگریشان بیشتر از درآمد نفت ما هست. ما نتوانستیم این ظرفیت را به دیگران بشناسانیم. برای آن یک برنامه‌ی راحت و بسیار جذاب دارم. امروزه در دست جوانان ما یک گوشی موبایل هست. تکنولوژی خلاصه شده در گوشی‌های موبایل. اگر ما بیاییم 200 نفر از همین جوانان را به کار بگیریم که من نام آن را گذاشته‌ام نهضت دویست نفره (البته این فقط ایده‌ی من نیست، بخشی از آن ایده‌ی من و بخشی از آن را از یکی از دوستان شنیدم). و سرشان هم در فضای مجازی است. اگر ما آن‌ها را برای مدت زمان مشخص مثلاً شش ماهه‌ای استخدام کنیم، به آن‌ها آموزش دهیم. ما یک تیم تحلیل محتوایی داشته باشیم که به این‌ها آموزش بدهند. ده نفر متخصص در حوزه‌ی زبان انگلیسی و اسپانیایی داشته باشیم. این‌ها می‌توانند یک انفجار رسانه‌ای ایجاد کنند و یاسوج را به تمام کشور، به تمام خاورمیانه و جهان معرفی کنند. ما از این طریق می‌توانیم گردشگر جذب کنیم. گردشگر برای همه سود دارد و یک رونق بسیار بزرگ به بار می‌آورد. حقوق و هزینه‌ی این کار بیش از سه تا چهار میلیارد نمی‌شود. ولی این درآمدی چندین میلیارد دلاری خواهد داشت. گردشگری می‌تواند شغل‌های زیادی ایجاد کند. ما تا امروز کوتاهی کرده‌ایم. بنابراین گردشگری هم یکی از برنامه‌های من است.
بحث چهارم بنده زیباسازیِ شهر یاسوج هست. سنگ‌فرش کردن برخی از معابر و خیابان‌ها و یک نمای هماهنگ با هارمونی مشخص برای حداقل بازار یاسوج که من به عنوان یک شهروند برای خرید مایحتاج اولیه، وقتی که می‌خواهم خرید کنم با روحیه و لذت بروم، این لازمه‌اش این است که این کار را پیگیری کنیم. من این کار را به زودی از طریق فضای اینستاگرام منتشر خواهم کرد. حتی دموی آن را آماده کرده‌ام که به چه شکلی می‌شود. تا مردم با یک رغبت و انگیزه وارد بازار شوند. یک بازار شکیل با امکاناتی نظیر وای‌فای رایگان برای مردم، تعبیه نیمکت‌ها، سنگ‌فرش و ... . این مسأله اتفاقاً بسیار هم کم‌هزینه است. منتهی فقط اراده می‌خواهد. بازار ما رونق می‌گیرد. ارزش شهر ما هم بیشتر می‌شود. به اعتقاد من یاسوج از این حالت افسرده و پژمرده درمی‌آید.
 
کبنا نیوز: صحبت پایانی اگر دارید بفرمائید.
من دوست دارم مردم برای آینده‌ی شهر و فرزندانشان تصمیم بگیرند و مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشند. با شرکت نکردن در انتخابات چیزی درست نمی‌شود. من بحثم را با یک شعر می‌گویم: اگر فکرتان با ما یار باشد، در این کندو عسل بسیار باشد. این شهر همان کندو است. عسلش هم همان مردمی هستند که در این شهر زندگی می‌کنند. ما باید از این نیروی انسانی استفاده کنیم. انتخاب خوبی بکیند تا از آن‌ها استفاده بکنید. امیدوارم مردم آتش به اختیار بر اساس عقل و قلب‌شان تصمیم بگیرند. بر اساس رضایت خداوند و رضایت قلبی خودتان رأی بدهید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
جناب کرمی بردگپو نشانه نزدن است آنکه عمل میکند زیاد حرف نمیزند
Iran, Islamic Republic of
جناب کرمی بردگپو نشانه نزدن است آنکه عمل میکند زیاد حرف نمیزند
Iran, Islamic Republic of
بفرما کدوم رئیس کانون مربیان بوده ایشون گفته ایشون بدرود و بدون اطلاع مربیان صاحب سبک خودش رو بعنوان رئیس کانون مربیان انتخاب کرده ایشون مردم رو چی فرض کرده واقعا مسخرست فکر نمیکنه یکی این مصاحبه رو میخونه
Iran, Islamic Republic of
هرکسی ازرفیقش بشناسید،به افرادی هم خواه دورت چه حرفی زدی؟
شادی
Iran, Islamic Republic of
درودبرمرد بزرگ ...به امید پیروزی
مهسا
Iran, Islamic Republic of
دکتر کرمی فردی شایسته و توانمند ...
فرانک
Iran, Islamic Republic of
درود بر انسانی توانمند و جسور دکتر کرمی
امیر
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما دکتر کرمی عزیز ...احسنت به توانایی های شما و دست مریزاد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن آقای کرمی وقتی که دامیده ریس تربیت بدنی بود راهزنی میکرد این طرف آن طرف برات چندمدرک گرفت ...
آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

آیا مدارس بازگشایی می‌شوند؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا و پیک پنجم و فراهم نبودن شرایط ، کمیسیون ...
دو خلیفه در یک اقلیم

دو خلیفه در یک اقلیم

تحلیلگران بر این باورند که بدون شک با روی‌کارآمدن طالبان، افغانستان به بهشتی برای رشد ...
تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

تأثیر طالبان بر اقتصاد ایران

سقوط دولت افغانستان و روی‌کار‌آمدن طالبان، شرایط این کشور را در همه زمینه‌ها در ابهام ...
1