تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۱:۵۷
کد مطلب : ۴۳۴۳۸۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنانیوز:

یزدان‌پناه در واکنش به سئوال کبنانیوز: کسی برای من تصمیم گیری نکرده و نمی‌کند / در دانشگاه تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم / توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی در باره تغییر مدیران و بکارگیری نیروها

۳۲
۰
یزدان‌پناه در واکنش به سئوال کبنانیوز: کسی برای من تصمیم گیری نکرده و نمی‌کند / در دانشگاه تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم / توضیحات رئیس دانشگاه علوم پزشکی در باره تغییر مدیران و بکارگیری نیروها
کبنا ؛«من اجازه نمی‌دهم هچکس در زندگی، نقش اصلی را برای من ایفا کند. در همه‌ی عملکردم، چه از گذشته، چه حال و چه در آینده، کسی برای من تصمیم‌گیری نکرده و نخواهد کرد. مشورت از خانواده، افراد دیگر، همکاران و از غیرهیئت علمی می‌گیرم. ولی کسی به جای من تصمیم‌گیری نمی‌کند. من همه‌ی صحبت‌ها را می‌شنوم ولی تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم.» این بخشی از صحبت‌های پرویز یزدان‌پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد است که کبنا نیوز با او پیرامون موضوعات مختلف حوزه بهداشت و درمان گفت‌وگویی انجام داده‌است که از نظر خوانندگان می‌گذرد.
 کبنا نیوز: خیلی خوشحالیم که در خدمتِ شما هستیم. آقای دکتر لطفاً برنامه‌ای که برای سال 1400 دارید را بفرمائید؟
به نام خدا و با عرض سلام و ادب و احترام. دانشگاه و وزارت بهداشت، برنامه‌های استراتژیکی دارند. ما هم بر اساس آن، برنامه‌ی هر ساله‌مان را مشخّص می‌کنیم و در آن چارچوب سعی می‌کنیم برنامه‌هایی را اجرا کنیم. امسال در حوزه‌های مختلف، برنامه‌هایی مشخّص شده که مدیریت دانشگاه، ان شاء الله بر اساس آن حرکت می‌کند و به آن اهداف ان شاء الله خواهد رسید.
در حوزه‌های درمان، پروژه‌های خیلی خوبی داریم. امیدواریم بتوانیم در 10 تا 15 روز آینده آن‌ها را افتتاح کنیم. احتمالاً پروژه‌هایی که آماده است را با حضور استاندار و مدیران استانی و احتمالاً یکی از معاونین وزارت افتتاح خواهد شد. مهم‌ترین پروژه‌ای که افتتاح خواهیم کرد، پروژه‌ی بیمارستان نرگسی است که یک بیمارستانِ 138 تخت‌خوابی است. از دیگر پروژه‌ها پروژه‌ی کلینیک دهدشت، آزمایشگاه پی‌سی‌آر دهدشت، سی‌تی اسکن دهدشت، مرکز جامعِ سلامتِ لنده، مرکز درمانِ ناباروری در بیمارستانِ شهید جلیل یاسوج که یکی از بزرگترین مراکز درمانِ ناباروری در حوژه‌ی جنوب خواهد بود. همین‌طور جراحیِ قلب و عروق و آنژیوگرافی که تعطیلیِ سه‌ساله داشته، امیدواریم بتوانیم در 10 تا 15 روز آینده مورد استفاده‌ی دوباره قرار گیرد. یک سری پروژه‌های دیگر هم هست که به افتتاح خواهیم رساند.
در حوزه‌های بهداشت شاید کار اصلی‌مان همین خدمات روتینِ حوزه‌ی بهداشت است که خوشبختانه در حال انجام است. سال گذشته با وجود کرونا، میزان خدمت‌دهی در حوزه‌ی بهداشت، در دو استان افزایش پیدا کرده بود؛ استانِ کهگیلویه و بویراحمد و آذربایجانِ شرقی. در استانِ خودمان 4/2 برابر میزان خدمات افزایش یافته بود. امسال هم واکسیناسیون اضافه شده و یکی از کارهای بزرگی که تا اوایل پاییز انجام خواهد شد این است که انتظار داریم درصد خیلی زیادی از مردم را واکسن بزنند.
در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی هم کارهای خوبی است که در حال انجام است؛ رشته‌های جدید در دانشگاه که امسال در آن‌ها دانشجو خواهیم گرفت که در سطح فوق‌لیسانس است که امیدواریم تعداد دانشجو و هیئتِ علمیِ بیشتری برای این دانشگاه جذب بکنیم. در تا تیر و یا مرداد 1400 از دانشکده‌ی دندان‌پزشکی که تقریباً آماده است، بتوانیم استفاده کنیم. دانشکده‌ی پرستاریِ بهداشت هم قول داده شده که تا پاییز در اختیار دانشگاه قرار گیرد.
یک‌سری پروژه‌ها هم شروع شده؛ عملیات ساختمانیِ مرکز پزشکیِ هسته‌ای خوشبختانه آغاز شده است. ما امیدواریم عملیات ساختمانی مرکز رادیوتراپی استان را هم شروع کنیم تا میزان ارجاع بیماران استان به خارج از استان کم شود.
عملیات ساختمانیِ بیمارستان دنا هم شروع شده است. عملیات ساختمانی بیمارستان‌های چرام و لنده هم در حال انجام است. بیمارستانِ بهمئی هم پیمانکار قول داده که تا تیر ماه در اختیارِ ما قرار دهد. هر وقت پروژه در اختیار دانشگاه قرار داده شود، ما می‌توانیم حدود 10 روز بعد آن را تجهیز و افتتاح کنیم.
 کبنا نیوز: لطفاً آمارِ آخرین وضعیتِ کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را نیز بفرمائید؟
در کشور چهار پیکِ کرونا و در استان دو پیک داشتیم. پیک دوم از اواخر اسفند شرو شد و تا همین 10 تا 15 روز پیش ادامه داشت. خوشبختانه وضعیت استان به وضعیت نزولی رسید و الان قابل قبول است. یک پیک هم در آبان و آذر داشتیم. همین باعث شد که تعداد مرگ و میرها کم شود. در پیک دوم تعداد بیمارانمان خیلی زیاد شد. حدوداً 580 بیمار در بیمارستان‌ها داشتیم که خوشبختانه الان به 290 بیمار رسیده است. تعداد نمونه‌های مثبتِ تست پی‌سی‌آر، حدود 60 درصد بود، الأن به کمتر از 30 درصد رسیده است. خوشبخاته بعد از دو ماه امروز اولین روزی است که مرگ و میر به دلیل کرونا در استان نداشتیم. ما تا حالا کمترین میزانِ کشندگی بیماری را در کشور داشته‌ایم. بالاترین درصد نمونه‌گیری را هم در کشور داریم. لازم است از زحماتِ مدیریت کلان استان، و همه‌ی نیروهای ستاد کرونای استان و مردم شریف استان تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین به‌طور ویژه از کادر بهداشت و درمان استان تشکر و قدردانی داشته باشیم. با وجودی که زیرساخت‌های استان ما کمتر بود، هیچ بیماری در استانِ ما بدون تخت رها نشد. ما در این پیک حدوداً 200 تختِ رزرو داشتیم که مدویون زحماتِ کادر بهداشت و درمانِ استان هستیم.
 کبنا نیوز: سؤالی که پیش می‌آید این است که استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود نداشتن کارخانه‌ی بزرگ، پایانه‌ی اتوبوسرانیِ قوی، و همچنین نداشتن مترو و اتوبوس‌رانیِ گسترده‌ی درون‌شهری، به چه دلیل با این شدت با کرونا درگیر شد؟
اولین استانی که درگیر کرونای انگلیسی شد، استانِ خوزستان بود. کسانی که از عراق آمده بودند آن‌جا را آلوده کرده بودند و ما چون در مجاورتِ استان خوزستان هستیم و مردمِ استانِ ما مراودات زیادی با مردمِ استان خوزستان دارند، این بیماری به راحتی به استان ما منتقل شد. طبیعتاً بعد از استان خوزستان، اولین استانی که وارد پیک کرونای انگلیسی شد، استان کهگیلویه و بویراحمد بود. امّا آن‌چه مشخص است این است که میزان بروز بیماری در استان، یکی از بالاترین میزان‌های بروز بیماری در کشور است که عوامل زیادی در آن دخیل است که مهمتر از همه تجمعات و تشییع جنازه‌ها، مراسمات عروسی و دورهمی‌ها هستند که عمدتاً می‌توانند این شرایط را ایجاد کنند. بالاخره به خاطر فرهنگِ مردم است. باید طوری با بیماری کرونا کنار بیایند که آلودگیِ بیشتری ایجاد نکند. به هر حال مردم باید دستورالعمال‌های بهداشتی را رعایت کنند و بعضی اوقات سفر به استان‌های مجاور می‌تواند منشأ آلودگی شود نداشته باشند. پذیرش مسافر از استان‌های مجاور هم نداشته باشیم.
 کبنا نیوز: آقای دکتر انگار به این صورت مردم مقصر می‌شوند. ولی به نظر می‌رسد که این وضعیت نتیجه‌ی تصمیمات ستاد کرونا باشد. انگار تصمیماتِ آن‌ها کارساز نبوده است. به نظر شما این‌طور نیست؟
نه. ببینید تصمیمات مؤثر بوده. وقتی که می‌گوییم از چهار پیک در کشور، ما دو پیک داشتیم، نتیجه‌ی تصمیماتی است که در سطح کلان، استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌ها گرفته شده است. بالاخره تصمیمات نهادهای حکومتی و دولتی بوده که کنترل کرده است. همین که ما با آسیب کمتری توانستیم از این پیک عبور کنیم نتیجه‌ی تصمیماتی است که گرفته شده. خیلی از تصمیمات نیاز به مشارکت مردم دارد، این‌که ما فقط تصمیم بگیریم شاید کافی نباشد. مثلاً ما وقتی بخواهیم اصناف را ببندیم یا باید زمان آن کم باشد یا بتوانیم حمایت‌های مالی و بانکی از آن‌ها کنیم. اما در بعضی اوقات مشکل وجود داشت. چیزی که وجود دارد این است که مردم، نهایتِ همکاری را داشتند. در رعایتِ پروتکل‌ها، در کشور، استان فارس اول بوده و استان کهگیلویه و بویراحمد دوم. این رعایت پروتکل‌ها توسط مردم انجام شده و نشان دهنده‌ی این است که مردم همکاری کرده‌اند.
کبنا نیوز: لطفاً بفرمائید میزان رعایت پروتکل‌ها در بین تاکسیران‌ها چقدر است؟
کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در همین سامانه‌های حمل و نقل عمومی است. یکی هم سأله‌ی آرامستان‌ها هست. در بعضی جاه هم پیشخوان‌ها هست. ولی الأن میزان رعایت پروتکل‌ها افزایش یافته. فکر می‌کنم بالای 60 درصد باشد. ولی باز می‌طلبد ما رعایت پروتکل‌ها را در اصناف مختلف، بالای 90 درصد داشته باشیم.
 کبنا نیوز: در مورد واکسیناسیون ابهاماتی وجود دارد؛ چه گروه‌هایی قرار است در اولویّت باشند؟ چون یک‌سری بحث‌هایی وجود دارد درباره‌ی این‌که شاید حقی ضایع شده باشد، لطفاً آن را شفاف‌سازی کنید؟
این‌که چه کسانی واکسن بزنند، مصوبه‌ی ستادِ ملیِ کرونا هست. دستورالعملی هم که آمده، دستورالعمل شورای عالیِ امنیت ملی است. اگر کسی خارج از این پروتکل عمل کند، به عنوان متخلف شناخته می‌شود. در یک استان، تخلفی رخ داده بود. اما در بقیه‌ی استان‌ها مواردی وجود دارد. اینکه کسی بگوید صد در صد قانون رعایت شده وجود ندارد. ولی تخلفات جزئی وجود دارد. در مراحل اولیه، اما در مراحل بعدی این اتفاق نمی‌افتد. هر اداره‌ای که بخواهد واکسن دریافت کند باید همراه با حراستِ آن اداره بیاید. در بعضی حوزه‌ها هم ممکن است سوءتفاهم به وجود بیاید. ولی تخلف و قانون‌شکنی رخ نداده است.
 کبنا نیوز: این نوع از سوءاستفاده‌ها از مصادیق فساد اداری محسوب می‌شود. یعنی به نظر شما چنین چیزی وجود نداشته است؟
ما نمی‌توانیم بگوییم صد در صد قوانین رعایت شده است. بالاخره در بعضی از حوزه‌های خارج از دانشگاه که واکسن زده‌اند، به هر حال باید در آن مراحل اولیه، مراقبت بیشتری می‌کردند. یک موردی در یکی از شهرستان‌ها بود که ما به نهادهای ذی‌ربط هم گزارش دادیم. ولی این‌که در حوزه‌ی دانشگاه کارمندی مثلاً واجدالشرایط نباشد و واکسن زده باشد، تا حالا موردی به ما گزارش نشده است. اگر گزارش شود، ما برخورد قانونی لازم را خواهیم کرد.
 کبنا نیوز: نگرانی‌هایی بین مردم وجود دارد در این باره که آیا امکان دارد در زمان واکسیناسیون، فساد اتفاق بیفتد؟ یعنی شما این اطمینان را به مردم می‌دهید که چنین اتفاقی نمی‌افتد؟
ما این اطمینان را به مردم می‌دهیم. هر چه جلوتر می‌رویم. ببینید نهاد بازرسی دانشگاه، معاونِ درمان، معاونِ بهداشتی، حوزه‌ی بهداشتِ شهرستان‌ها و حوزه‌های دیگری وجود دارند که کنترل کامل انجام می‌دهند. هر چه جلوتر رویم، دقت بیشتر می‌شود. یکی از سالم‌ترین استان‌هایی که کمترین تخلف را داشته، استان کهگیلویه و بویراحمد است. بنابراین این اعتمادی که مردم به دانشگاه و همکاران ما در حوزه‌های بهداشت و پزشکی دارند، بدون دلیل به وجود نیامده است. این اطمینان را داشته باشند که سعی می‌کنیم حقوق کسی ضایع نشود و دقت و سرعتِ کار بیشتر شود.
 کبنا نیوز: لطفاً در این باره که تا زمانی واکسیناسیون عمومی صورت گیرد، مردم چه کاری باید انجام دهند؟
برای این‌که ما به یک ایمنی جمعی برسیم، باید حدود 70 درصدِ جامعه واکسن بزنند. زدن واکسن هم به تنهایی ایمنی ایجاد نمی‌کند. ممکن است بنده که واکسن زده‌ام ناقل باشم. بنابراین ما تا رسیدن به یک جایی که بیماری کنترل شود یا 70 درصد جامعه واکسن بزنند باید دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شوند. اولین مسأله استفاده از ماسک است. ماسک‌هایی که ما استفاده می‌کنیم در 56 درصدِ موارد می‌تواند جلوی کرونا را بگیرد. فرد باید یک ماسک سه‌لایه و یک ماسک پارچه‌ای هم بزند. مسأله‌ی بعدی رعایت فاصله‌گذاریِ فیزیکی است که حداقل حدود دو متر باید رعایت شود. در یک محیط بسته‌ای که چند نفر هستند و تهویه هم مناسب نیست. ماسک هم داشته باشیم، فرد مبتلا می‌شود. این‌که فضا باز باشد یا بسته هم مسأله‌ی مهمی است که مردم باید توجّه کنند.
مسأله‌ی اصلی که وجود دارد، تجمعات است. برخی تجمعات خیلی می‌توانند منشأ آلودگی باشند، برخی هم کمتر. مسأله‌ی دیگر، عدمِ حضور در مکان‌های پرخطر است؛ مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، بازارها، مکان‌هایی که سربسته هستند، بانک‌ها و ... . بعضی وقت‌ها هم سفر می‌تواند منشأ آلودگی باشد. بعضی وقت‌ها هم محیط‌های کاری می‌توانند باعث انتقال کرونا شوند. به هر حال مردم باید این مسائل را تا زمان واکسیناسیون عمومی رعایت کنند. خوشبختانه واکسن هم مرگ و میر را کم می‌کند و هم شدت بیماری را کاهش می‌دهد. بنابراین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا ریشه‌کنیِ بیماری فکر کنم در کل دنیا لازم است.
 کبنا نیوز: معمولاً در بین مردم گفته می‌شود که مصرف دمنوش، آب‌جوش، داروهای گیاهی و مواردی از این قبیل برای درمان کرونا مفید هستند. تا چه میزان این گفته‌ها درست هستند؟
این‌که از داروهای گیاهی استفاده کنیم یا روش‌های مکمل، چیزی است که در دنیا پذیرفته شده و قابل قبول است و در دنیا استفاده می‌شود و مؤثر هستند. به هر حال این‌ها را می‌شود استفاده کرد و تا اندازه‌ای مؤثر هستند. ولی به عنوان درمان قطعی نباید مورد استفاده قرار بگیرند.
کبنا نیوز: انتخابات 1400 را پیش‌رو داریم. بحث روی مشارکت هم خیلی زیاد است. به نظر شما چرا باید در این انتخابات مشارکت داشته باشیم؟
انتخابات یک حقوقِ اولیه‌ی مردم هست. در حدود صد سال گذشته انتخابات در ایران برگزار شده است. بعد از انقلاب مشروطه، تصمیماتِ مردم از طریق مجلس و نهادهای قانونیِ دیگر اعمال می‌کردند. بعد از انقلاب اسلامی هم یکی از مواردی که خوشبختانه وجود داشته جمهوریت نظام است. سلیقه‌های مختلفی که در بین مردم وجود دارند بتوانند کاندیدا داشته باشند که در انتخابات مشارکت کرده و افراد مورد نظرشان را انتخاب کنند. خوشبختانه در طول چهل سال گذشته روال بر همین بوده که جناح‌های مختلف، کاندیدا معرفی می‌کنند و مردم بر اساس سلیقه‌شان انتخاب می‌کنند. همه‌ی جامعه هم باید انتخاب مردم را بپذیرند. کسی هم که انتخاب می‌شود باید تابع قانون باشد و به شعارهایش پایبندی داشته باشد.
 کبنا نیوز: تعدادِ زیادی از نیروها از دانشگاه علوم پزشکی (بیمارستان شهید جلیل) در بدو مدیریت شما برکنار شدند و الأن هم نیروهایی گرفته شده‌اند. بنابراین این‌طور اذعان می‌شود که شما به خاطر برخی نمایندگان این نیروها را به کار گرفته‌اید. آیا چنین چیزی صحت دارد؟
متأسفانه مسأله‌ای که در این دوره‌ی مدیریت دانشگاه وجود داشته، مسأله‌ی نیروهای بیمارستان شهید جلیل بوده است. متأسفانه وقتی که ما آمدیم حکمِ قضایی صادر شده بود که کارشان تمدید نشود. دانشگاه هم موظّف به اجرای این حکمِ قضایی بود. دلیلش این بود مجوزی که وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی در سال 1396 به دانشگاه علوم پزشکی داده بود برای بیمارستانِ شهید جلیلِ یاسوج و 16 نفر از نیروهای بیمارستانِ بی‌بی حکیمه‌ی گچساران، در آن آمده بوده که باید با برگزاریِ رقابت، این نیروها انتخاب شوند. نهادهای قضایی هم بر این اساس، حکمِ عدمِ ادامه‌ی کارِ افراد را صادر کرده بود. ما نه در شکایت بر علیه این افراد و نه در تصمیم‌گیری قضایی دخالتی نداشتیم. بعد که حکم صادر شد، من در نامه‌ای که به آقای استاندار، آیت‌الله ملک‌حسینی، سازمان بازرسی و رئیس دادگستری نوشتم، مخالف اخراج این نیروها بودم و دلیلم هم این بود که می‌گفتم که اگر قرار از است ما از بیمارستان شهید جلیل نیرو جذب کنیم، بین همین افرادی که مشغول کار هستند امتحانی بگیریم و 140 نفری را که مورد نظر هستند جذب کنیم. یعنی من مخالفِ اخراجِ نیروهای شهید جلیل بودم. نامه‌هایش هم وجود دارند. منتها دستورات قضایی را کسی نمی‌تواند بگوید اجرا نمی‌کنم. ما رایزنیِ زیادی کردیم. مخصوصاً آیت‌الله ملک‌حسینی همکاری زیادی داشت که بالاخرع طوری مسأله حل شود. استاندار و خود آقای نگین‌تاجی هم مساعدت داشتند. ولی متأسفانه مسأله حل نشد.
در مورد بقیه‌ی بیمارستان‌ها چنین مجوزی وجود نداشت. این مجوزها مربوط به قبل از سال 1396 هستند و نیازی به امتحان نیست. در سال 99 در ستاد دانشگاه ما حدود 30 نیرو جذب کردیم. کسانی که چهار پنج سال در بیمارستان‌ها، در خودِ ستاد دانشگاه و به صورت روزمرد کار کرده بودند، عمدتاً این‌ها بودند که جذب کردیم. از 30 نفری که جذب کردیم، حدود 10 تا 15 نفر از وزارت‌خانه نامه آورده بودند. تعدادی هم سال‌های قبل به دانشگاه زمین داده بودند و دانشگاه تعهد داده بود آن‌ها را جذب کند. تعدادی هم افراد بی‌کسی بودند که چند سال در بیمارستان‌ها کار کرده بودند، افرادی بدون پارتی بودند، ما این‌ها را جذب کردیم. حالا اگر کسی فکر کند که پارتی‌بازی شده، ما سعی کردیم جلوی قانون‌شکنی را بگیریم و تا اندازه‌ای که عدالت حکم می‌کند جذب شوند. حالا شاید مواردی وجود داشته باشد که سعی کرده‌ایم بیمارستان‌ها و رئیس شبکه‌ها نظر دهند. در جذب نیروها، ضوابطی وجود داشته. طبیعتاً اگر نیرویی از طریق نماینده جذب شده، از طریق وزارت‌خانه نامه برایش گرفته آورده، یعنی این‌که ما مستقیماً برای نماینده، نیرویی را جذب کنیم وجود نداشته است.
 کبنا نیوز: در دوران ریاست شما، نسبت به گذشته چه میزان اعتبار جذب شده است؟
وقتی که ما دانشگاه را تحویل گرفتیم، نزدیکِ 180 میلیارد ترازِ ما منفی بوده، الآن تراز منفیِ ما نزدیک 40 میلیارد است. این عملکرد مالی دانشگاه است. قسمت زیادی از آن را ما از وزارت و رایزنی‌هایی که انجام دادیم است و یک قسمتی هم درآمدزایی شده است. منتها با توجه به وجود ویروس کرونا، درآمد بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کم شده است.
 کبنا نیوز: مدتی است که تغییر و تحولاتِ سریعی در دانشگاه اتفاق می‌افتد. این تغییر و تحولات، حواشی‌ای برای دانشگاه به وجود آورده است. لطفاً توضیحاتی که در این خصوص لازم است را بدهید؟
تغییر و تحولاتی که در دانشگاه وجود دارد عمدتاً با توجه به این‌که اختیاراتی که وزیر محترم به رئیس دانشگاه داده بر اساس این‌که ما موظف هستیم خدمات مطلوب و باکیفیت به مردم ارائه دهیم، دانشگاه، بهداشت، آموزش و حوزه‌های مختلف را ارتقاء دهیم، هر جایی که ما فکر کردیم اشکال داریم این اشکال‌ها را برطرف کردیم. خوشبختانه نیروهایی که انتخاب کردیم نیروهایی هستند که پای کارند. نتیجه‌ی تغییر و تحولات را ما در حوزه‌های مختلف می‌بینیم. شاخص‌هایی که داریم نشان دهنده‌ی این هستند که تغییر و تحولات در جهتِ منافعِ مردم بوده است. بر اساس شایسته‌سالاری و تجربه و خدمت‌گذاری به مردم، این تغییر و تحولات انجام شده است. در طی چهار پنج ماه گذشته هم حداقل تغییر و تحولات اتفاق افتاده است. البته به جز معاون درمان که به خاطر مشکلاتی که وجود داشت و خیلی از آن هم مشکلِ خانوادگی بود استعفا داد. نیاز به تغییر و تحول هم احساس نمی‌شود. ان شاء الله که رضایت خداوند متعال و رضایت مردم را داشته باشیم.
 کبنا نیوز: یک بحثی وجود دارد مبنی بر این‌که برادرِ شما نقش اصلی را در دانشگاه ایفا می‌کند. می‌توانید درباره‌ی آن توضیح دهید؟
  

ما چهار پنج مشاور در دانشگاه داریم. سه مشاور دیگر هم داریم. طبیعتاً ما در مسائلی که می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم، در حوزه‌هایی که مربوط به این مشاوران هست، از آن‌ها مشورت می‌گیریم. ولی این‌که ما تحت تأثیر یک فرد باشیم، همان‌طور که تحت تأثیرِ محیطِ خارج از دانشگاه قرار نمی‌گیریم، در دانشگاه هر کسی می‌تواند نظر دهد، امّا تصمیم‌گیرنده‌ی دانشگاه، رئیس دانشگاه است. اگر کسان دیگری برای دانشگاه تصمیم بگیرند، نشان‌دهنده‌ی ضعفِ مدیریتِ دانشگاه است. مشاوران دانشگاه کسانی هستند که می‌توانند در تصمیم‌گیریِ دانشگاه نقش داشته باشند. امّا این نقش نقشی نیست که تعیین‌کننده باشد. این هشت مشاور نظر می‌دهند و در نهایت، تصمیم‌گیرند، رئیس دانشگاه و هیئت رئیسه‌ی دانشگاه است.
 کبنا نیوز: برادر شما چه نقشی در دانشگاه دارند؟
ایشان هیئت علمی دانشگاه و یکی از مشاورین هستند.
 کبنا نیوز: یعنی بردار شما نقش اصلی را برای شما بازی نمی‌کند؟
من اجازه نمی‌دهم هچکس در زندگی، نقش اصلی را برای من ایفا کند. در همه‌ی عملکردم، چه از گذشته، چه حال و چه در آینده، کسی برای من تصمیم‌گیری نکرده و نخواهد کرد. مشورت از خانواده، افراد دیگر، همکاران و از غیرهیئت علمی می‌گیرم. ولی کسی به جای من تصمیم‌گیری نمی‌کند. من همه‌ی صحبت‌ها را می‌شنوم ولی تصمیم نهایی را خودم می‌گیرم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شما نمونه ای از مدیریت فامیلی بوجود آووردی جناب یزدان‌پناه
شما مدیریت رو زیر سوال بردی
Iran, Islamic Republic of
تمام حرفاش دستوری بودن مشخصه اگه خودش مصاحبه خودشو بخونه بخدا شاید خنده اش بگیره
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
واضح هس کارکرد برادر شما
محسن
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرماییدیزدتن پناه پیمانکاراورژانس دهدشت ویزدان پناه پیمانکارماشین آلات استیجاری شبکه بهداشت دهدشت چه نسبتی با شما دارند
Iran, Islamic Republic of
کار از این حرفا گذشته
Iran, Islamic Republic of
چقد جااالب، باورمون شد. واقعن مردمو چی فرض کردی؟
Iran, Islamic Republic of
اقا جمع برنامهات مگه مملکت قانون نداره که تو تصمیم گیری کنی تو خودت ماندی دیگه تمام شدی برای عبد پست واگذار کن
کارمند علوم پزشکی
Iran, Islamic Republic of
خداروگواه میگیرم دوران مدیریت مثل یه کابوسی هست که ان شالله بزودی تمام میشه،چه بی عدالتی ها که تو این مدت انجام داده،.ان شالله که بزودی تمام این بی عدالتی ها،
Iran, Islamic Republic of
سلام چه جالب كبنانيوز و مصاحبه با رييس دانشگاه علوم پزشكي؟!
حسین
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
Iran, Islamic Republic of
سلام خسته نباشی کبنا جان چقد شفاف جواب داد دکتر عزیز!!!!!! زمان همه چیز را مشخص میکنه.
مردم قضاوت کنن
Iran, Islamic Republic of
ایشون تمام نواقصات خودش و بستگانشه گرفت خدا ازتون نگذره کسی که بدون داشتن کوچکترین نقش همه کاره شدید
پرسنل
Iran, Islamic Republic of
خواستم فقط یه سوال بپرسم چرا کارگران خدماتی شرکتی گچساران دو ماه قبل از عید تا حال به حقوق دومیلیون وپانصد تومان هنوز پولی بابت حقوقشون دریافت نکرده اند وان طور که شنیدیم هر روز بابت حقوقشون به مدیریت شبکه بهداشتشون مراجعه میکنند ولی مدیریت در جواب میگه من دارم پیگیری میکنم مگه پیگیری نون میشه برای خانواده هاشون.کارگری که در این شرایط سخت کرنایی هر روز دستش به کیسه زباله ومیز وصندلی وتخت های الوده هست قشری که با دو میلیون حقون روزشون را به شب میرسونن .عدالت کجاست . حقوق هر کارشناس شده ده تا پانزده میلیون ولی کارگر خدماتی شرکتی دو میلیون وچندی اون هم چهار ماه هیچ پولی بهش پرداخت نشده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
صادق نیستی
شهرام
Iran, Islamic Republic of
یزدان پناه خیلی ضعیف عمل میکنه اینم همه میدونن همه قدرت تودست برادرش وجای همه تصمیم میگیره اونم تصمیمای اشتباه که همه روزیرسوال میبره
سعید
Iran, Islamic Republic of
وضعیت دانشگاه علوم پزشکی هیچوقت تا این حد آشفته نبوده، شایسته سالاری خیلی وقته در این دانشگاه از یاد رفته اقایون نمایندگان خواهش میکنیم در رفع این مشکل همت کنید
سید
Iran, Islamic Republic of
ضعیف ترین مدیر استانی و البته پرحاشیه دارترین
Iran, Islamic Republic of
نابود کردیت سیستم رو با پارتی بازیهاتون
محمد
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه وقتی دوستان بویراحمد پایین پست گرفتن..
Iran, Islamic Republic of
سایه ای افکند از ابر سیاه
بر سر مادولت ی
نا امیدی است جمله از شب تا سحر
کی چنین مرسوم بود این ای پسر
United States
متاسفانه یک مدتی است مدیریت استانی دست شماها افتاده است .در همیشه روی یک پاشنه نمیچرخه
United States
سازمان بازرسی چرا و5هد نمیکنه
دکتر نوید فلسفی
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر شما از ضعیفترین و ناکارامدترین مدیران بهداشت و درمان بودین که متاسفانه سالها باید بگذره تا ویرانه شما ترمیم پیدا کنه ..نمونه بارزش برادر من جناب دکتر عمار فلسفی از جراحان استان و از نخبه گان کشوری که بخاطر فامیل بازی و رابطه بازی و همچنین حرف شنوی خونه نشین کردین .

ظلم پایدار نمیمونه و امثال شما
لودابی
Iran, Islamic Republic of
کل لوداب وسفلی مخالف ریاست آقای یزدان پناه هستن.هر فرد دیگری رو بزارن صددرصد بهتر از یزدان پناه هست.
Iran, Islamic Republic of
لطفن در مصاحبه بعدی نظرشون در مورد حمایت ندای وحدت از رییسی رو بپرسید😉😅
Iran, Islamic Republic of
خوب قطعا که همه رابطه بازی وفامیل بازی که تاکنون در هیچ جای استان اتفاق نیفتاده بود در زمان مدیریت جنابعالی اتفاق افتاده و جنابعالی خود تصمیم گیری می کنی در پیشگاه خدا تو باید جواب نباشی نیروهای شرکتی مظلوم را اخراج کردین در پیشگاه خدا مسئول هستید .
گچساران
Iran, Islamic Republic of
خوب درباره نیروهای خدماتی که به عنوان مدیران کلینیک شفای گچساران انتخاب شدن هم توضیح بده... آیا این تخلف نیست؟
کاشف
Iran, Islamic Republic of
اگر بقیه مدیران دانشگاه مثل دکتر طیب زادگان هستند باید فاتحه دانشگاه را خواند .
حامد
Iran, Islamic Republic of
در هیچ برهه ای از تاریخ اینقدر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه بهم ریخته نبود .کلا بی خیال امورات شده اند . بیمارستان که ریئس ندارد و مدیر شبکه هم که ساعت 9 به بعد یک سری به شبکه می زند و می رود و بقیه کار هم فی امان الله.
Iran, Islamic Republic of
آقای یزدانپناه نظر سنجی نمایید تا بدانید که :پادیز در بیمارستان امام سجاد (ع)باید عزل شود
مطلع
Iran, Islamic Republic of
از بین نیروهای اخراجی بیمارستان جلیل، نیروهایی که هم طایفه خودت و نماینده ات بود برگشت به کار زدی نمونه اش بچه ...
جوانان انقلابی
Iran, Islamic Republic of
اقای یزدانپناه
آیا قحط الرجاله که/دوتا از مشاوران شما باشه که از قضا بر خلاف حرفهای شما تصمیم گیرنده اصلی همینها هستند... چرا باید مدیر آموزشی دانشگاه رو چند ماه پیش تغییر بدین . منشا همه تصمیم گیری شماست رو بعنوان مدیر آموزشی دانشگاه معرفی کنی در حالی که نه تخصص ایشان نه سواد ایشان و مدیریت ایشان هیچگونه ربطی به پست مدیریت آموزشی نداره... آقای یزدانپناه میشه بفرمایید چرا در هر بخشی از دانشگاه کادری تخلف میکنه که از قضا بنوعی به شما منتسب هست و از بجای عزل اونها از اونها دفاع میکنید همچنانکه از دو متخلف در بیمارستان جلیل دفاع کرده مانع برکناری آنها شدید در حالی که یکی از آنها که پزشک عمومی بودند و در این شرایط جنگی کرونا نزدیک به یکسال از خدمت به بیماران و بیمارستان آگاهانه و با/یکردند تا بوسیله تحقیق نیروهای گمنام امام زمان تخلف ایشان محرز گردید و این عمل ایشان مصداق فرار از جنگ بود و خدا میداند چه تعداد انسانهایی که بواسطه این عمل قبیح آن فرد تلف شدند اما شما بواسطه مشاورانتان با قدرت از آن فرد دفاع نمودید در حالی که خود به عملکرد او اگاه بودید...
آقای یزدانپناه، شما دانشگاه رو که متولی سلامت جسم و روان مردم هستحیاط خلوت خانواده و فامیل خود کرده اید و تقریبا تمامی پیمانهای ساخت و ساز دانشگاه در استان رو به بستگان واگذار کرده اید و همینجا از نیروهای بازرسی و امنیتی استان تقاضا میشه در این زمینه بررسی و نتیجه رو به مراجع ذیصلاح گزارش کنند..
انشااله بزودی نه تنها از سکان مدیریت کنار خواهی رفتد
یا حق
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

نظامی‌ها پشتيبان كدام كانديدا؟

ممکن است در برهه‌هایی از زمان نزدیکی نظر بدنه نیروهای نظامی و فرماندهان کم و زیاد شده ...
فایل های مرتبط
1