کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دبیرکل بنیاد حفاظت از محیط زیست:

احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد

28 بهمن 1399 ساعت 21:40

دبیرکل بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد.


دبیرکل بنیاد حفاظت از محیط زیست و حیات وحش ایران گفت: احداث تونل در جاده دنا برای همیشه متوقف شد.
 سیدیوسف مرادی فعال محیط زیست و دبیرکل بنیاد حمایت از محیط زیست و حیات وحش ایران در گفت‌وگو با کبنا نیوز اعلام کرد: در جلسه امروز فراکسیون محیط زیست همه ابعاد و تاریخچه مکاتبات جاده یاسوج به سی سخت بررسی و در نهایت توافق شد که طرح احداث تونل در جاده یاسوج به سی سخت متوقف شود.
مرادی افزود: در این جلسه مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست شامل معاون پارلمانی سازمان و مدیرکل ارزیابی سازمان محیط زیست و همچنین مدیرکل پارلمانی وزارت راه و شهرسازی و آقای نیک اقبال مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و بنده به عنوان نماینده فعالان محیط زیست با ریاست خانم رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.
 این فعال محیط زیست افزود: در این جلسه استدلالات همه طرف‌های این موضوع مطرح و در انتها تصمیم بر این شد که با توجه به مغایرت این طرح با اصل ۵۰ قانون اساسی و همچنین خسارت جبران ناپذیر به ذخیره گاه ثبت شده جهانی و پارک ملی دنا، انجام تونل در این مسیر لغو شده و مسیر جایگزین در جاده پیشنهاد داده شود.
مرادی افزود: جناب آقای نیک اقبال مدیرکل محترم راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین مدیرکل پارلمانی وزارت راه دلایل خود در جهت احداث تونل را ذکر کردند که با مخالفت صریح معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور معاون رییس جمهور در خصوص دنا روبرو شد.
همچنین خانم رفیعی ریاست فراکسیون محیط زیست از جلسات خود با معاون اول رییس جمهور و همچنین وزیر راه در خصوص این جاده خبر داده و جزییاتی از این مذاکرات و نظر مثبت جهانگیری و وزیر راه در خصوص حفاظت از محیط زیست دنا را مطرح کردند.
    
سید یوسف مرادی همچنین افزود: در جلسه مطرح شد که معاونت محترم استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد طی جلسه‌ای درخواست شمارش مجدد درختانی که با احداث تونل قطع می‌شوند را داده بوده که امروز صبح با حضور نمایندگان استانداری، اداره راه، محیط زیست و منابع طبیعی مجدداً درختان جاده شمارش و آمار جدید نشان داد که آمار سازمان محیط زیست دقیق و صحیح بوده است.
 مرادی افزود: در این جلسه مشروح نظرات دوستان فعال در حوزه محیط زیست را در خصوص خسارات جبران ناپذیر احداث تونل اعلام داشته و نامه‌های متعدد هشدار محیط زیست و لغو مجوزهای مشروط سابق و دلایل آن را برشمردم.
همچنین در این جلسه به ریاست محترم فراکسیون محیط زیست پیشنهاد دادم که می‌بایست با توجه به آیین نامه حقوق عامه در این جلسه نماینده قوه قضاییه و دادستان به عنوان مدعی العموم حضور داشته باشند که موافقت شد در جلسه بعد که بررسی راههای جایگزین است از این عزیزان هم دعوت شود. 
مرادی افزود: در آخر توافق شد کلیه عملیات اجرایی احداث تونل در این مسیر به طور کامل متوقف شود.

  


کد مطلب: 430874

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/interview/430874/احداث-تونل-جاده-دنا-همیشه-متوقف

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1