تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۴۷۱۵۷۶
کبنا گزارش می‌دهد

تحول بزرگ در حوزه تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد

۰
کبنا ؛ورزش و سلامت در اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در شرایط بهتری قرار گرفته است. بعد از اینکه مسئولیت تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان به فرشید کرمی سپرده شد، او توانست به لحاظ کیفیت و کمیت سبب ارتقا و رشد حوزه ورزش و سلامت در سطح استان کهگیبوی و بویراحمد شود. تحول در ایجاد زیرساخت‌های ورزش مدارس در قالب طرح شهید سلیمانی و در راستای طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش مصداق عینی و شاخصی برای رفع محرومیت و توجه ویژه دولت به مناطق محروم و کمتر برخوردار همچون کهگیلویه وبویراحمد است؛ ظرف یک سال ۸۰ هزارمترمربع به فضای ورزشی این استان اضافه شده است.
به گزارش کبنا، عدالت ورزشی در دولت در تمام مدارس کشور و در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی به ویژه در استان‌های کم برخوردار رنگ واقعیت به خود گرفته و‌امیدآفرینی را در سطح مدارس افزایش داده و فرصت پرورش نخبه‌ها را به بالاترین سطح فراهم ساخته است.
به گفته متولیان امر فضای مناسب ورزشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد از ابتدای انقلاب تاکنون تنها ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع بوده که طی یک سال اخیر به ۱۱۱ هزار متر مربع رسیده است یعنی رشدی بیش از یک و نیم برابری داشته است.
یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه ورزش دانش‌آموزی اجرای طرح شهید سلیمانی بوده که معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید در این خصوص ۶۰ طرح سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
فرشید کرمی در این رابطه اظهار داشت: در دولت سیزدهم با اضافه شدن ۸۰ هزار متر مربع به فضای ورزشی مدارس، مجموع فضای ورزشی مدارس این استان به ۱۱۱ هزار متر مربع رسیده است.
این میزان فضای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی در مدارس مختلف این استان بخصوص مناطق محروم اجرا شد.
وی یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم برای توسعه ورزش دانش‌آموزی را اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و بیان کرد: در این خصوص ۶۰ طرح، سهمیه کهگیلویه و بویراحمد بوده که اجرایی شد.
    
کرمی ادامه داد: در فاز دوم سهمیه استان، احداث ۶۰ چمن مصنوعی و تجهیز سالن‌های ورزشی خواهد بود.
وی گفت: با اجرای این طرح‌ها ۵۰ هزار متر مربع دیگر به فضا‌های ورزشی این استان اضافه خواهد شد.
کرمی تعداد چمنهای مصنوعی نصب شده در مدارس در طرح شهید سلیمانی در فاز اول و دوم را ۸۷ چمن ذکر کرد.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از اداره کل نوسازی و توسعه مدارس کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در طرح مشارکت‌های نفت ۳۳ چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای در سال تحصیلی جاری در استان بهره‌برداری شد.
کرمی نصب ۱۲ چمن در یک ماه در سراسر استان را یک رکورد دانست و گفت: نصب یکهزارو ۲۰۰ صندلی تماشاگر در سالن پوریای ولی و تختی، نصب تور بزرگ پشت دروازه‌ها، نصب و راه‌اندازی رختکن‌های سالن با‌ام دی اف، آسفالت چهارهزارو ۲۰۰ متر مربع در مجموعه شهید صیاد شیرازی، راه‌اندازی سلف سرویس مجموعه زیبا‌سازی محوطه وسالن‌ها، خوابگاه مجهز به کولر، فرش موکت هر اتاق مجهز به تلویزیون یخچال جا کفشی پرده کشی را از دیگر اقدامات در حوزه توسعه فضای ورزشی مدارس استان بوده است.
وی اضافه کرد: مجموعه شهید صیاد شیرازی با توسعه زیرساخت‌ها به یک دهکده ورزشی تبدیل شده است به طوری که در جنوب کشور بی‌نظیر است.
کرمی تأکید کرد: در بین مجموعه‌های ورزشی استان، گل سرسبد آن‌ها مجموعه شهید صیاد شیرازی است که این مجموعه تنها جایی است که مسابقات استانی و کشوری را در آن میزبانی می‌کنیم.
وی بیان کرد: علاوه بر توسعه زیرساخت‌های آموزشی کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی درس تربیت بدنی و بهداشت ویژه معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت رتبه یک کشوری را کسب کرد.
کرمی اجرای طرح بومرنگ به عنوان تنها استان اجرا‌کننده، شنا در سه شهرستان بزرگ استان، طرح شهید طوقانی، قهرمانی تیم هندبال متوسطه اول در کشور، کسب ۲ مدال طلای دو ومی‌دانی، کسب نایب قهرمانی دومیدانی، کسب مدال طلای پرتاب نیزه دختران، کسب مقام سوم فوتسال فرهنگیان، نایب قهرمانی دختر ناشنوا، قهرمانی تنیس کشور از سوی همکار معلول و نایب قهرمانی شطرنج توسط دیگر همکار معلول استثنایی، قهرمانی فوتسال پسران در کشور، نایب قهرمانی دختران در آمادگی جسمانی کشور، قهرمانی تنیس روی میز آقایان، کسب مقام اول گروه سرود سفیران سلامت استان در کشور، نایب قهرمانی شطرنت آقایان کشور را از افتخارات ورزش دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان طی ۲ سال اخیر اعلام کرد.
وی برگزاری دوره کوهنوردی در کوه خامی با شرکت ۴۰۰نفر از معلمان تربیت بدنی ومراقبان سلامت، ‌ایستگاه سلامت، سفره سلامت و پیاده روی به مناسبت‌های گوناگون و برگزاری تمامی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان و فرهگیان استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، برگزاری اردو‌های مختلف جهت آمادگی کامل تیم‌ها و اعزام به مسابقات کشوری را از دیگر فعالیت‌های حوزه تربی‌بندی آموزش و پرورش استان ذکر کرد.
کرمی گفت: اقدام دولت در مردمی‌سازی فضای ورزشی مدارس نه تنها شعار نبود بلکه یک کار جهادی به شمار می‌رود که در آن تمامی دانش‌آموزان علاقمند به ورزش از این طرح بهره‌مند شدند و دیگر به مانند گذشته قشر خاصی به دنبال ورزش نخواهند رفت بلکه ورزش مدارس به جایی برای حضور دانش‌آموزان و قهرمان‌پروری تبدیل شده است.
وی از ستاری فرد معاونت تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش برای این‌ایده خوب و جدید در طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان برای پشتیبانی و حمایت همه جانبه تقدیر کرد.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اینگونه می‌گوید: 
- تحول بزرگی در بحث عمرانی و زیرساخت‌ها و فضا‌های ورزشی آموزش و پرورش استان همچنین برای اولین بار میزبانی مسابقات کشوری بی‌نظیر بوده و همه زیرساخت‌ها برای میزبانی‌های آینده، حتی مسابقات ادارات ورزش جوانان مهیا می‌باشد.
-نصب ۱۲ چمن رکورد کشوری در یک ماه در سراسر استان در (آبان ماه ۱۴۰۲) تعداد چمن‌های (طرح شهید سلیمانی) نصب شده و تاکنون ۸۷ چمن و نهضت نصب چمن و ایجاد فضای ورزشی ادامه دارد.
- سرانه فضای مناسب ورزشی ۳۲۸۰۰ متر مربع بوده که تا امروز (دی ماه ۱۴۰۲) و در یک سال اخیر به ۱۱۱۰۰۰ هزار متر مربع با اجرای طرح شهید سلیمانی افزایش داشته است.
- نصب صندلی‌های تماشاگران به تعداد ۱۲۰۰ صندلی در سالن پوریای ولی و تختی، نصب تور بزرگ پشت دروازه‌ها، نصب و راه‌اندازی رختکن‌های سالن با‌ام دی اف، آسفالت ۴۲۰۰ متر مربع در مجموعه شهید صیاد شیرازی، راه‌اندازی سلف سرویس مجموعه زیبا‌سازی محوطه وسالن‌ها، خوابگاه مجهز به کولر، فرش موکت هر اتاق مجهز به تلویزیون یخچال جا کفشی پرده کشی و... که مجموعه شهید صیاد شیرازی را به یک دهکده المپیک ورزشی تبدیل کرده است به طوری که در جنوب کشور کم نظیر می‌باشد.
- در بحث آموزشی برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی درس تربیت بدنی و بهداشت ویژه معلمان تربیت بدنی و مراقبین سلامت با حضور رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران به نحوی که استان در برگزاری دوره‌ها رتبه یک کشوری را کسب کرد.
- اجرای طرح بومرنگ به ویژه اینکه تنها استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا‌کننده این طرح در کشور بودیم.
- اجرای طرح شنا در سه شهرستان بزرگ استان اجرای طرح شهید طوقانی... قهرمانی تیم هندبال متوسطه اول در کشور، کسب دو مدال طلای دو ومی‌دانی، کسب نایب قهرمانی دومی‌دانی، وکسب مدال طلای پرتاب نیزه دختران، کسب مقام سوم فوتسال فرهنگیان، تیم فوتسال قهرمان کم توان، نایب قهرمانی دختر ناشنوا، قهرمانی تنیس کشور توسط همکار معلول ونایب قهرمانی شطرنج توسط دیگر همکار معلول استثنایی در مسابقات کشوری فوتسال پسران قهرمان کشور.
آمادگی جسمانی دختران نایب قهرمان کشور.
تنیس روی میز آقایان قهرمان کشور مقام اول گروه سرود سفیران سلامت استان در کشور.
شطرنج اقایان نایب قهرمان کشور، کوهنوردی در کوه خامی با شرکت ۴۰۰نفر معلمان تربیت بدنی ومراقبان سلامت در دو روز، برگزاری‌ایستگاه سلامت، سفره سلامت وپیاده روی به مناسبت‌های گوناگون.
-برگزاری تمامی مسابقات ورزشی دانش‌آموزان و فرهگیان استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ و برگزاری اردو‌های مختلف جهت آمادگی کامل تیم‌ها و اعزام به مسابقات کشوری.
استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
استخر دانش آموزی یاسوج واقع در بلوار قرنی به کارواش تبدیل شده کی باید پاسخگو باشد زمین چمن دانش آموزی در خیابان انقلاب بلا تکلیف است تبدیل به مخروبه شده
United Kingdom
آقا هنرستان تو مرکز کهگیلویه هیچگونه امکانات ورزشی از جمله زمین ندارند؟؟؟؟؟تا کی میخواهید شعار بدید؟
ورزشکار
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید دکتر کرمی متخصص
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
انصافا عالی هست مجموعه شهید صیاد شیرازی بسیار عالی شده چمن ها همه عالی دستمریزاد
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1