تاریخ انتشار
شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : ۴۶۹۶۸۵
در گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد مطرح شد:

سخنان دادستان یاسوج در جمع ریش سفیدان و معتمدین: وضعیت نگران کننده شرب خمر در کهگیلویه و بویراحمد / بسیار از خودکشی ها بی ارتباط با بحث شرب خمر نیست / مقام اول تا سوم کهگیلویه و بویراحمد در جمعیت کیفری / از کنار بحث ربا ساده نگذریم

۱
کبنا ؛
گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد با هدف هم افزایی و تعامل بیش از پیش در موضوعات مختلف، در یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این گردهمایی با تشریح برخی از ناهنجاری‌های و آسیب‌های اجتماعی در استان گفت: برای کاهش این آسیب‌ها علاوه بر مسولان متولی، متنفذان و ریش سفیدان هم باید پای کار باشند.
آیت الله حسینی گفت: متنفذین و بزرگان اقوام وقتی در برنامه ای حضور دارند و بر علیه کسی حرفی زده شد باید دفاع کنند، آبروی مومن مهم است.
وی به رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در استان اشاره کرد و از ریش سفیدان خواست جلوی این آسیب اجتماعی را بگیرند.
آیت الله حسینی با پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی در طوایف گفت: در این شورا می‌توان مشکلات آن طایفه و منطقه را بررسی و برای رفع آن‌ها تلاش کرد.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این گردهمایی با بیان اینکه جایگاه ریش سفیدان در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ارزشمند و قابل قبولی است گفت: جمعیت کیفری استان ما علارغم سنت های اصیل استان، مقام اول تا سوم را داریم و این آمار خوبی نیست.
ملک حسینی با اشاره به وضعیت نگران کننده شرب خمر در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شرب خمر از بسیاری از گناهان دیگر بدتر است، چرا که شرب خمر باعث باز شدن دروازه گناهان دیگر می شود.
وی اظهار کرد: به گفته ائمه شرب خمر باعث می شود ذهن انسان ها قفل شود، چرا عده ای در همین کشور و همین استان ظلم اسرائیل به فلسطین را می بینند، ولی به اسرائیل حق می دهند، امروز وضعیت شرب خمر در استان وضعیت نگران کننده ای است، ما داریم مکان های تولید انبوه مشروب را در استان کشف و برخورد می کنیم.
وی بیان کرد: به هر جرمی رسیدگی می کنیم، بسیاری از جرم ها از جمله قتل، سرقت، تجاوز به عنف، به شرب خمر می رسیم.
دادستان یاسوج خاطرنشان کرد: در تالار عروسی جلوی چشم ما شرب خمر می شود دریغ از یک امر به معروف و نهی از منکر کوچک. زندگی های بسیاری که در محاکم دادگستری درگیر هستند، ریشه اش را در شرب خمر می بینیم
ملک حسینی افزود: بسیار از خودکشی ها که بخصوص در میان نوجوانان و جوانان اتفاق می افتد، بی ارتباط با بحث شرب خمر نیست.
دادستان مرکز استان با اشاره به بحث ربا تأکید کرد: متأسفانه در طوایف و خانواده ها به راحتی و ساده از کنار بحث ربا می گذرند.
وی گفت: بسیاری از محکومین مالی که الان گرفتار زندان هستند، می بینیم که ریشه در یک معامله ربوی داشته است، خواهشم این است که ساده از کنار این مسائل نگذریم، بیاییم در اصلاح این آسیب ها با هم رقابت کنند، نه در مسائل غیرمعقول دیگر.
ملک حسینی تصریح کرد: در بسیاری از پرونده‌های منجر به قتل که در دستگاه قضایی وجود دارد از اقدامات و تدابیر ارزشمند و راهبردی معتمدان استفاده می‌کنیم.
ملک حسینی با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی نظیر نزاع و استفاده غیرضرور از اسلحه گفت: به برکت تدابیر و پادرمیانی همین ریش سفیدان، هم اکنون بحث نزاع از اولویت دستگاه قضائی استان خارج شده است.
فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این گردهمایی گفت: دشمن با تبلیغات منفی به دنبال ایجاد اختلاف بین نسل هاست، اما ریش سفیدان نباید بگذارند این اتفاق رخ دهد.
سردار خرم دل با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم در بحث مسائل امنیتی در کشور را داراست افزود: اهمیت و جایگاه تأثیرگذاری ریش سفیدان در این موضوع خیلی مهم بوده است.
سردار خرم دل با بیان اینکه خیلی‌ها عنوان می‌کنند مسائل طایفه‌ای یک آسیب است، گفت: این طوایف دارای ظرفیت‌های خیلی خوب و بسیار تأثیرگذار هستند و در جایی که لازم باشد رسالت خود را انجام می‌دهند.
فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به جنگ شناختی دشمن که به دنبال عوض کردن جای حق و باطل است، افزود: اینجا شما ریش سفیدان می‌توانید خیلی تأثیرگذار باشید که به جوانان بگویید در ۵۰ سال پیش چه بودیم و الان در چه جایگاهی هستیم.
وی با بیان اینکه جوانان ما گذشته را درک نکردند، گفت: سن و سال آن‌ها اقتضا نمی‌کرد و الان وظیفه ریش سفیدان است که این مسائل را برای نوجوانان بازگو کنند.
سردار خرم دل گفت: هر جایی در هر دولتی یک سری مشکلاتی وجود دارد، اما به این معنی نیست که یک مجموعه مشکل دارد.
وی با اشاره به فضای انتخاباتی در استان گفت: طبق آخرین نظرسنجی، ۷۰ درصد مردم استان در انتخابات پیش رو شرکت می‌کنند.
مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه، تحقق یکی از مهمترین و ضرورترین نیاز‌های استان، شامل همدلی و انس اجتماعی است.
ستار هدایت خواه با بیان اینکه قبل از انقلاب در استان شاهد کینه توزی‌های بسیار زیادی بودیم، افزود: بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از این کینه توزی‌ها تبدیل به وحدت و آشتی شد.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین اقوام است ادامه داد: ما در اینجا جمع شدیم که شکر‌گذار این نعمت وحدت باشیم.
هدایتخواه اظهار کرد: در کنار عذاب‌های آسمانی، یکی از عذاب‌هایی که خداوند از آن یاد می‌کند عذاب تفرقه و تشتت است، لذا وحدت و انسجام و همدلی نعمت است و تفرقه عذاب است.
وی بیان کرد: یکی از عذاب‌های نافرمانی کردن جوامع، این است که آنان را به عذاب تفرقه مبتلا می‌شوند، لذا باید خیلی مراقبت کنیم.
هدایتخواه اظهار کرد: قرآن به عنوان اصل کلی یاد می‌کند که یکی از شیوه‌هایی که طاغوت در طول تاریخ داشته، همین موضوع دسته دسته کردن و گروه گروه کردن مردم است، قبیله و طایفه کردن مردم بوده است. در حالی که در قرآن گفته شده جدا کردن مردم از طریق طایفه و قبیله، برای این است که یکدیگر را بشناسید، نه برای تفرقه افکنی. بنابراین باید مراقبت کنیم.
وی گفت: طایفه گرایی که مبنای ان پایمال کردن حقوق دیگران باشد کاملاً مردود است، ولی ما یک نوع نگاه به طایفه داریم که مهم است، پیوند و صله رحم، رفع مشکل یکدیگر، قوم گرایی به این معنا درست است. تا قوم و خویش فقیر دارید جایز نیست که به فرد دیگری از طایفه دیگر کمک کند، اگر کسی واقعاً طایفه دوست است، سعی کند مشکل ازدواج جوانان طایفه‌اش را درست کند، اگر جوان بیکار دارند، معضل بیکاری را درست کنند، اگر کسی بیمار است، کمک کنند که درمان شود. این حرکت طایفه گرایی مثبت است، نه اتفاقاتی که در زمان انتخابات می‌افتد و اسم طایفه گرایی روی آن گذاشته می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

لوداب
Iran, Islamic Republic of
لوداب سرنوشت ساز همیشه خدمات استاد هدایت خواه را به یاد دارد
آب مناطق انارک گردنگاه ابمورد و چین و ..
گاز لوداب
جاده های روستایی گلال و ابمورد و گردنگاه
آسفالت و زیر سازی که نهضتی بود
یادمان نمی رود جاده پاتاوه دهدشت در زمان شما بیشترین پیشرفت رو داشت و سالهای پایانی از تونل ها رد شدیم
کارخانه سیمان مارگون و پیشرفت های زیر ساختی زیلایی و دلیرچ و .. فراموش نمی شود
بزرگ بزرگ است
رضا
Romania
همین ریش سفیدانی که دعوت کردین .بهشون بگید از خانواده های خودشون شروع کنن به اموختن اداب و فرهنگ سازی درست تا این شهر درست بشه
آذرخش
Iran, Islamic Republic of
آقای هدایتخواه بیخود توپ رو تو زمین این و آن ننداز. بخدا قسم هیچکس به انداز ه شما در این شهرستان چند دستگی نبوده. خداوند رو شاکرم که تورو از همون راهی خواهد زد و رسوا مردم خواهی شد که شده ای
Iran, Islamic Republic of
کدام یک از این افرادی که تحت عنوان معتمد و ریش سفید تو این جلسه نشسته اند برای یکم بار هم که شده برای حل یک مسیله اجتماعی اقدام کرده اند
مرد نیک روزگار
Iran, Islamic Republic of
سلام
ریش سیفدی که چندان نبود
اگه هم باشه بیشتر به فکر قند و چربی و......مشکلات خودشون هستند....
Iran, Islamic Republic of
ستارهدایتخواه وعدالت ..
محمد ولایی
Iran, Islamic Republic of
وقتی بدهکاری ویا عمل چند ده میلیونی در شیراز داری وبانکها حتی ده میلیون وام نمی دهند:::: مجبوری پول ربا بگیری : اول رفع بیکاری:::: جوانی با هزار فقر قبول میشود اما درمصاحبه بخاطر جذب سفارشات ردش میکنند دوم فکری بحال گرانی انهم درعمل:::: سوم بگذارید رسانه ها ندای مردم را هم بیان کنند::::
Iran, Islamic Republic of
تو مدارس دارن بدترین ناهنجاری ها را انجام میدن...دخترا دیگه چاقو میکشن.پسرا مواد فروش و مشروب فروش.معلم ها را تنها رها کردین.وضع معیشتشان که نابود است...منزلتشان هم نابود ...بیایید وسط میدان نه همایش ..رسالت مدیران در برابر اموزش و پرورش چست
توهین و فحاشی به معلمان در مدارس استان عادی شده
خود دانید از من به عنوان یک معلم گفتن بود.
Iran, Islamic Republic of
بیشتر این افراد.....کمالی نشر بده
سید غفار
Iran, Islamic Republic of
شرب خمر این جوانان به دلیل فرار از مشکلات میباشد مشکلات هم ناشی از بی ارزش شدن پول ملی و بیکاری جوانان میباشد.
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1