تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۸۸۷۷
کبنا گزارش می‌دهد

باران چگونه ضعف شهرداری یاسوج را آشکار کرد (+ فیلم و تصاویر)

۲
کبنا ؛رهاسازی زباله‌ها در شهر و حواشی یاسوج علاوه بر اینکه منظره زشتی از شهر بجای می‌گذارد، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و نفوذ شیرابه‌ها به زمین خطرات زیست محیطی ایجاد می‌کند.
به گزارش کبنا نیوز، سهل انگاری در مدیریت پسماند و زباله‌های شهری و روستایی مشکلات جدی برای شهر یاسوج ایجاد می‌کند، از جمله آنکه سلامت مردم را به خطر میاندازد.
عدم رعایت استاندار‌ها و پراکندگی زباله‌ها در سطح شهر، مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد، این در حالی است که جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است.
در زمان بارندگی نیز آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شده و خیابان‌ها سرازیر می‌شود، خیلی از زباله‌هایی که کنار جداول ریخته شده‌اند، همزمان با بارندگی‌ها وضعیت نامطلوبی را در شهر ایجاد می‌کنند.
    
دفن اصولی زباله انجام نمی‌گیرد و از طرفی کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج نیز که سرمایه این شهر محسوب می‌شود تعطیل شده است، این در حالی است که پیش از این، وزیر کشور نسبت به تفکیک زباله از مبدأ هشدار داده و گفته است: تفکیک زباله از مبدا یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود. وزیر کشور با بیان اینکه تمامی مراکز دفن زباله و پسماند‌ها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ماموریت داد این مسأله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد.
        
کبنا نیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مربوط به مدیریت بهران هست
باید جوابگو باشند
به شهر داری ربطی ندارد
Iran, Islamic Republic of
با کمال تاسف و تاثر فراوان شهریاسوج یه ویرانکده تبدیل شده مسئولین ناکارآمد زا برکنار کنید تا مردم بیشتر از این آسیب نبینند با این مدیریت ناکارآمد آینده یاسوج تبدیل به زباله دان می شود
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1