کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا گزارش می‌دهد

باران چگونه ضعف شهرداری یاسوج را آشکار کرد (+ فیلم و تصاویر)

13 آبان 1402 ساعت 20:57

رهاسازی زباله ها در شهر و حواشی یاسوج علاوه بر اینکه منظره زشتی از شهر بجای می گذارد، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و نفوذ شیرابه ها به زمین خطرات زیست محیطی ایجاد می کند.


رهاسازی زباله‌ها در شهر و حواشی یاسوج علاوه بر اینکه منظره زشتی از شهر بجای می‌گذارد، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و نفوذ شیرابه‌ها به زمین خطرات زیست محیطی ایجاد می‌کند.
به گزارش کبنانیوز، سهل انگاری در مدیریت پسماند و زباله‌های شهری و روستایی مشکلات جدی برای شهر یاسوج ایجاد می‌کند، از جمله آنکه سلامت مردم را به خطر میاندازد.
عدم رعایت استاندار‌ها و پراکندگی زباله‌ها در سطح شهر، مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد، این در حالی است که جمع‌آوری و دفن بهداشتی زباله‌ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است.
در زمان بارندگی نیز آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شده و خیابان‌ها سرازیر می‌شود، خیلی از زباله‌هایی که کنار جداول ریخته شده‌اند، همزمان با بارندگی‌ها وضعیت نامطلوبی را در شهر ایجاد می‌کنند.
    
دفن اصولی زباله انجام نمی‌گیرد و از طرفی کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج نیز که سرمایه این شهر محسوب می‌شود تعطیل شده است، این در حالی است که پیش از این، وزیر کشور نسبت به تفکیک زباله از مبدأ هشدار داده و گفته است: تفکیک زباله از مبدا یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود. وزیر کشور با بیان اینکه تمامی مراکز دفن زباله و پسماند‌ها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند، به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ماموریت داد این مسأله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد.
        
کبنانیوز آمادگی درج پاسخ مسوولان مربوطه را دارد.


کد مطلب: 468877

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/468877/2/باران-چگونه-ضعف-شهرداری-یاسوج-آشکار-فیلم-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1