تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۸
کد مطلب : ۴۵۹۴۸۸
کبنا گزارش می‌دهد:

برگزاری اولین کنگره ملی شعر آفتاب ظهور / بازگشایی استودیو جهان‌آوا و مژده ایجاد اشتغال برای جوانان هنرمند استان

۱
۰
کبنا ؛اولین کنگره ملی شعر آفتاب ظهور و آیین بازگشایی استدیو جهان‌آوا روز سه‌شنبه(۱۶ / اسفندماه / ۱۴۰۱) در سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یاسوج و با حضور با مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده ولی فقیه و هیئت داوران برگزار شد.این برنامه به صورت شب شعر برگزار شد و شاعران برگزیده که از استان و خارج از استان در این برنامه دعوت شده بودند اشعار خود را قراعت کردند.
 امین درخشان_مدیرکل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کهگیلویه و بویراحخمد_ در این برنامه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در هرجایی که هنر دینی متجلی شود از آنجایی که هنر دینی ریشه در باورها، ارزش‌ها و عقاید عمیق همه ما دارد و زیبایی خود را بر پایه عشق و ایمان نشان می‌دهد همواره شاهد ظهور و بروز آثار و تولیدات خوب فرهنگی  و هنری در عرصه‌های مختلف بودیم که یکی از آنها مسئله شعر و شاعری است و شعرآیینی همواره در گذر تاریخ در نزد مردم و در جامعه انقلابی همیشه از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار بود و مورد پسند و رضایت مردم بوده که امروزه این تجلی عشق و ایمان را در کلام زیبا و پر مغز شاعران عزیز پیداست. ان‌شاالله توفیقی باشد که این برنامه سال آینده در مدل رقابتی و در گستره ملی برگزار شود تا بتوانیم در مسیر اعتلای هنر دینی و هنر انقلابی که یکی از مهم‌ترین رسالت‌ها و وظایف ماست گام‌های موثری را برداریم.
در پایان این برنامه استودیو جهان‌آوا پس از هفت سال تعطیلی بازگشایی و افتتاح شد.

وحید محمدخانی_ مدیر استودیو جهان‌آوا_ در گفت‌وگو با خبرنگار کبنا گفت: استودیو جهان آوا که جدیدا با این نام شناخته می‌شود، استودیویی حرفه‌ای برای صدابرداری است که در سال ۹۳ با تلاش و پیگیری دلسوزانه آقای سید همت هاشمی_ از فعالان سرشناس موسیقی استان_ و با حمایت آقای امین کمالوندی و با حضور دکتر پیروز ارجمند _مدیرکل سابق دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی_ افتتاح شد؛ اما بعد از مدتی به دلیل بی‌توجهی این امکانات به دست فراموشی سپرده شد و بلاتکلیف و بلا استفاده ماند.
محمدخانی افزود: امسال با پیشنهاد آقای هاشمی و حمایت امین درخشان_مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی_  از تیم جوان این استودیو، اقدام به تعمیر، بازسازی و تأمین اقلام مورد نیاز در کنار تجهیزات پیشرفته شد. 

وی با اشاره به امکانات استدیو گفت: در حال حاضر استودیو با زیر بنای اصلی بیست متر مربع که اتاق ضبط آن دارای زیربنایی بالغ بر هشت متر مربع است کاملا آگوستیک سازی شده و همچنین ساخت اتاق انتظار برای همراه و خرید تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری پیشرفته وضعیت مناسبی دارد. 
مدیر استدیو جهان‌آوا در ادامه گفت: استودیو جهان آوا که به صورت تخصصی برای صدابرداری استفاده می‌شود، آماده خدمت‌رسانی به همه هنرمندان و فرهیختگان در تمامی رشته‌های حوزه هنری و فرهنگی است.
وی افزود: در این استدیو آواز کلاسیک ایرانی، محلی و پاپ، نوازندگی تمام سازها، گویندگی، نریشن، تیزر، دوبله،  پادکست، شاهنامه‌خوانی، کتاب صوتی و تمامی کتب تولید در استان،قصه‌گویی، نمایش رادیویی، سرود، تواشیح، آواهای مذهبی و... ضبط، تولید و به بازار عرضه می‌شود. برای مثال در استان ما سالانه تعداد زیادی کتاب به چاپ می‌رسد که برای ضیط کتاب صوتی، به استان‌های همجوار مراجعه می‌کنند؛ اما یکی از اهداف استودیو جهان آوا ایجاد بانک گویندگان جوان استان است تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌ جوانان استان، ساخت کتب صوتی و شنیداری را در این استودیو انجام دهیم. 
وی در ادامه گفت: همچنین از اهداف دیگر از این مجموعه با همکاری و مشارکت دفتر موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به ساخت سالانه چندین آلبوم موسیقی فاخر است.

محمدخانی در تکمیل توضیحات درباره استودیو جهان‌آوا گفت: این استودیو به زودی در حوزه گویندگی و صداپیشگی با انتشار فراخوان گام نخست را در تأسیس بانک صدای استان برمی‌دارد و علاقه‌مندان می‌توانند با شماره  09220107441 ارتباط حاصل نمایند و در صورت تأیید توسط کارشناسان ما به بانک گویندگان استان بپیوندند که با ایجاد پل ارتباطی استودیوی جهان آوا با مراکز تولید محتوای الکترونیکی باعث ایجاد اشتغال و افزایش سطح کیفی تولید محتوای استان می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
په کو نریمانی؟؟
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1