تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۴۵۹۲۰۹
در مجلس شورای اسلامی؛

طرح سوال سیدناصر حسینی پور از وزیر نیرو و نفت: آیا وزیر نیرو تضمین می­‌دهد مشکلات گفته شده در خصوص سد چم­شیر پیش نیاید؟ / آقای اوجی چه تدابیری برای عدم نشت مواد نفتی به دریاچه سد اندیشیده شده؟

۰
کبنا ؛سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت از وزرای نفت و نیرو در خصوص آغاز آبگیری سد چم­شیر و عواقب زیست محیطی احتمالی (در راستای اصل هشتاد و هشت قانون اساسی) طرح پرسش کرد.
به گزارش کبنا، سد گتوند که دریاچه آن با مخزنی چهار میلیارد و پانصد میلیون متر مکعبی دومین دریاچه مصنوعی بزرگ کشور پس از کرخه است و هزاران میلیارد تومان صرف تاسیس آن شده بود به دلیل وجود لایه­‌ها، گنبد‌ها و رگه‌های نمکی در اطراف محل آبگیری سد، آب آن شور شده است و ضمن هدر رفت سرمایه­‌گذاری‌های انجام شده، مشکلات عدیده زیست محیطی به وجود آمده و خسارات مضاعفی را به کشور تحمیل کرده است.اکنون در آستانه آبگیری سد چم­شیر و قرار گرفتن حدود چهل درصد از مخزن سد روی سازند گچساران این نگرانی وجود دارد که مطالعات انجام شده ناقص بوده و اتفاقی که برای سد گتوند افتاد برای چم شیر نیز تکرار شود.بنابراین تمامی مسئولان مربوطه باید پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها باشند و تضمین‌های لازم و کافی در خصوص عدم تکرار فاجعه سد گتوند را  به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
سوال از وزیر نفت
جناب آقای جواد اوجی وزیر محترم نفت-چه تدابیری برای عدم نشت مواد نفتی از چاه­ها و لوله­ های انتقال نفت به دریاچه سد اندیشیده شده و وزارتخانه متبوع تاکنون چه اقداماتی در این خصوص انجام داده است؟
سوال از وزیر نیرو
جناب آقای علی اکبر محرابیان وزیر محترم نیرو با توجه به نگرانی­‌های کارشناسان در خصوص احتمال وجود لایه­‌های نمکی در حوزه آبریز سد چم­شیر، احتمال نشت مواد نفتی و یا  حل شدن نامتعارف سایر املاح مضر در مخزن سد، آیا مطالعات میدانی در این خصوص به­ خوبی انجام شده است؟ ماحصل این مطالعات چیست؟ آیا وزیر تضمین می­‌دهد در آینده دور و نزدیک مشکلات گفته شده در خصوص سد چم­شیر پیش نیاید؟

 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
حسینی پور بچسب به انتصاب نیرو هات و استخدامای غیر قانونی این موارد بسپر به اهل فن،
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1