کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در مجلس شورای اسلامی؛

طرح سوال سیدناصر حسینی پور از وزیر نیرو و نفت: آیا وزیر نیرو تضمین می­‌دهد مشکلات گفته شده در خصوص سد چم­شیر پیش نیاید؟ / آقای اوجی چه تدابیری برای عدم نشت مواد نفتی به دریاچه سد اندیشیده شده؟

11 اسفند 1401 ساعت 11:56

سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت از وزرای نفت و نیرو در خصوص آغاز آبگیری سد چم­شیر و عواقب زیست محیطی احتمالی (در راستای اصل هشتاد و هشت قانون اساسی) طرح پرسش کرد.


سید ناصر حسینی‌پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های گچساران و باشت از وزرای نفت و نیرو در خصوص آغاز آبگیری سد چم­شیر و عواقب زیست محیطی احتمالی (در راستای اصل هشتاد و هشت قانون اساسی) طرح پرسش کرد.
به گزارش کبنا، سد گتوند که دریاچه آن با مخزنی چهار میلیارد و پانصد میلیون متر مکعبی دومین دریاچه مصنوعی بزرگ کشور پس از کرخه است و هزاران میلیارد تومان صرف تاسیس آن شده بود به دلیل وجود لایه­‌ها، گنبد‌ها و رگه‌های نمکی در اطراف محل آبگیری سد، آب آن شور شده است و ضمن هدر رفت سرمایه­‌گذاری‌های انجام شده، مشکلات عدیده زیست محیطی به وجود آمده و خسارات مضاعفی را به کشور تحمیل کرده است.اکنون در آستانه آبگیری سد چم­شیر و قرار گرفتن حدود چهل درصد از مخزن سد روی سازند گچساران این نگرانی وجود دارد که مطالعات انجام شده ناقص بوده و اتفاقی که برای سد گتوند افتاد برای چم شیر نیز تکرار شود.بنابراین تمامی مسئولان مربوطه باید پاسخگوی مردم و نمایندگان آنها باشند و تضمین‌های لازم و کافی در خصوص عدم تکرار فاجعه سد گتوند را  به مجلس شورای اسلامی ارائه دهند.
سوال از وزیر نفت
جناب آقای جواد اوجی وزیر محترم نفت-چه تدابیری برای عدم نشت مواد نفتی از چاه­ها و لوله­ های انتقال نفت به دریاچه سد اندیشیده شده و وزارتخانه متبوع تاکنون چه اقداماتی در این خصوص انجام داده است؟
سوال از وزیر نیرو
جناب آقای علی اکبر محرابیان وزیر محترم نیرو با توجه به نگرانی­‌های کارشناسان در خصوص احتمال وجود لایه­‌های نمکی در حوزه آبریز سد چم­شیر، احتمال نشت مواد نفتی و یا  حل شدن نامتعارف سایر املاح مضر در مخزن سد، آیا مطالعات میدانی در این خصوص به­ خوبی انجام شده است؟ ماحصل این مطالعات چیست؟ آیا وزیر تضمین می­‌دهد در آینده دور و نزدیک مشکلات گفته شده در خصوص سد چم­شیر پیش نیاید؟

 


کد مطلب: 459209

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/459209/2/طرح-سوال-سیدناصر-حسینی-پور-وزیر-نیرو-نفت-آیا-تضمین-می-دهد-مشکلات-گفته-شده-خصوص-سد-چم-شیر-پیش-نیاید-آقای-اوجی-تدابیری-عدم-نشت-مواد-نفتی-دریاچه-اندیشیده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1