تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۴۵۶۶۲۹
با حضور مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد؛

اولین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت در یاسوج / درخشان: مکتب سردار سلیمانی عالمگیر است / احمدزاده: حاج قاسم با شهادتش تمام نشده است / آیت‌الله حسینی: کسی که سردار سلیمانی را مورد هتک حرمت قرار دهد نه ایرانی است و نه اسلامی

۱
کبنا ؛
اولین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت (سردار شهید سلیمانی) در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی_ امام جمعه یاسوج_، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد_، جمعی از مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد، عشایر، روحانیت و اقشار مختلف مردم در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.
به گزارش کبنا، عصر امروز (پنجشنبه 15 دی‌ماه 1401) اولین کنگره فرهنگی و هنری اسطوره مقاومت (سردار شهید سلیمانی) در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید نصیر حسینی_ امام جمعه یاسوج_، سید علی احمدزاده_ استاندار کهگیلویه و بویراحمد_، سردار حمید خرمدل_ فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد_، جمعی از مسوولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد، عشایر، هنرمندان، روحانیت، سیاسیون، اقشار مختلف مردم در سالن حکیم جرجانی یاسوج برگزار شد.
در این کنگره برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی، اجرای موسیقی، نماهنگ و... برگزار شد.
نکته قابل توجه این بود که سه نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در این کنگره حاضر نبودند. عدم حضور نمایندگان مجلس در برنامه‌ها و مناسبت‌های استانی، اجتماعی و ملی برای خیلی‌ها سوال بود. البته محمد بهرامی شهردار اسبق یاسوج در این نشست حضور داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این کنگره از حضور مسئولین، فرهیختگان، نماینده ولی فقیه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، سردار خرمدل فرماندهی سپاه فتح، سردار مثنوی و دیگر حاضران در جمع قدردانی کرد.
امین درخشان گفت: از حضور نمادین عشایر سلحشور استان نیز تقدیر می‌کنم که نشان داده‌اند در راه اعتلای این سرزمین همیشه در صحنه هستند.

وی ادامه داد: این برنامه، اولین کنگره فرهنگی هنری اسطوره مقاومت است که با محوریت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و با همکاری سپاه فتح استان برگزار شده است.
درخشان در ادامه به نقش هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی در برگزاری این برنامه اشاره کرد و گفت: 200 نفر از هنرمندان در این برنامه شرکت، و تولید اثر کردند.
وی با بیان اینکه مکتب سردار سلیمانی، مکتبی جهانی و عالمگیر است گفت: تلاش شد در این برنامه با محوریت ایران قوی تولید اثر داشته باشیم.
مدیرکل ارشاد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لغو سفر وزیر ارشاد به استان گفت: قرار بود وزیر در این برنامه مهمان باشد، اما به دلیل شرایط جوی امکان سفر وزیر فراهم نشد. ولی دکتر اسماعیلی به زودی به استان سفر خواهد کرد.
در ادامه این برنامه، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: حاج قاسم به عنوان سردار مقاومت و کسی است که در جنگ با فرماندهی و رشادت‌طلبی آغاز کرد و این برگ از زندگی‌اش را با شهادت پایان داد. اما یک آغاز دیگری هم داشت؛ مکتب حاج قاسم.
وی ادامه داد: آغاز دیگری با نام سردار دل‌ها شروع شده ست؛ آغازی که پایان نخواهد داشت؛ آغازی که تا زمانی که شرافت، مردانگی و مروت و تا وقتی که دفاع از مظلوم یک ارزش است، باقیست.
احمدزاده با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری گفت: رهبر معظم انقلاب امسال درباره حاج قاسم جمله جدیدی داش، وی گفت: حاج قاسم دست یافتنی است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یعنی حاج قاسم با شهادتش تمام نشده است. یعنی اینکه پدران و مادران آماده باشید مثل حاج قاسم تربیت کنید و هنوز هم حاج قاسم‌ها باید تربیت شوند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج نیز در این نشست گفت: وقتی کسی به رهبری یک رهبر الهی به میدان می‌آید و می‌جنگد، مقام بسیار بالایی دارد.
آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه عدالت، معنویت، اخلاق و احترام به انسان‌ها ارزش است، گفت: در سایه حکومت الهی، این ارزش‌ها حاکم می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: برخی راه رسیدن به بهشت خدا را گم کردند و گاهی اوقات، جاهلانه نقطه مقابل خدا ایستادند و گاهی اوقات هم برخی عامدانه مقابل خدا می‌ایستند. آن کسی که در نقطه مقابل ارزش‌های الهی ایستاد خسارت می‌بیند.
وی در ادامه تأکید کرد: آن‌کس که به فرمان ولی خدا به مبارزه می‌رود، اگر کشته شود، شهید است. اما برخی تلاش می‌کنند جای جلاد و شهید را عوض کنند.
وی با بیان اینکه رهبری جریان‌ها مهم است، اگر رهبری این جبهه ولی فقیه شد، اگر کشته شود شهید است. اما اگر رهبری آن جبهه ترامپ، بی بی سی و صدای آمریکا شد، شهید محسوب نمی‌شود.
امام جمعه شهر یاسوج با اشاره جبه غرب گفت: از حلقوم اینها هیچوقت صدای حق را نشنیده‌ایم؛ آنچه از این‌ها شنیده‌ایم همه خیانت و خسارت است.

وی با بیان اینکه شهادت مقامی بود که خداوند برای حاج قاسم سلیمانی انتخاب کرد، گفت: جبهه مقابل سردار سلیمانی جبهه باطل است.
وی گفت: کسی که سردار سلیمانی را مورد هتک حرمت قرار دهد نه ایرانی است و نه اسلامی و از جهت ملی هر کسی  ذره‌ای عرق ملی داشته باشد، باید به این شخصیت الهی ادای احترام کند.
به گزارش کبنا، در حاشیه این کنگره کتاب «نماز در سه دین» و « قرآن سه بعدی» که به سه زبان کتابت شده بود، با حضور مسوولان رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1