تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۴۵۶۴۹۳
در مراسمی؛

از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج تجلیل شد + تصاویر

۰
کبنا ؛
در مراسمی با حضور بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج، رئیس پارک علم و فناوری استان، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان، اعضای هیئت رئیسه و هیئت علمی دانشگاه و جمعی از دانشجویان در سالن شهید چمران دانشگاه یاسوج از پژوهشگران برتر ۱۴۰۱ تجلیل شد.
به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه یاسوج، در این مراسم دکتر بهادر کرمی ضمن خیرمقدم و تبریک به پژوهشگران برتر گفت: جلسه تجلیل از برگزیدگان و افتخارآفرینان دانشگاه است، این هفته هم سالروز شهادت و درگذشت دوتا از افتخارآفرینان، برگزیدگان و شخصیت‌هایی است که هر کدام در حوزه خاص خود مایه سرافرازی، درس و عبرت برای همه ما بود، شهادت سردار عزیز همه ما ملت ایران اسلامی و ملت مسلمان، سردار سلیمانی که از افتخارات و برگزیدگان خاص این کشور بود که عزیزترین سرمایه خودش را (که جانش بود) تقدیم کرد به دین، آئین مملکت و جامعه اسلامی و همچنین این هفته سالروز درگذشت استاد علم و فلسفه مرحوم آیت الله مصباح می‌باشد.
وی افزود: من معتقدم هیچ پژوهشی به هدف نمی‌نشیند و مسیر درستی انتخاب نمی‌کند و به جایی نمی‌رسد، عمقی و گسترده نخواهد بود مگر اینکه ابتدا ما پایه‌های آموزشی و یادگیری را تقویت کرده باشیم، اگر پژوهشی صورت می‌گیرد و به جایی می‌رسد، ایده‌ای طرح بشه و بعد به نتیجه می‌رسد و بعد ممکن است به فناوری و کاربرد هم تبدیل بشود، اگر آموزشی نباشد پژوهشی درکار نیست.
 رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه گفت: بسیاری از پژوهش‌ها که سطحی و در سطح و کیفیت پایین انجام می‎‌شوند که متاسفانه باید اذعان کنم که در کشور ما این اتفاق در حال افتادن هست و خیلی از پژوهش‌ها عمیق نیست به خاطر ضعف آموزش است، اگر بخواهم یک کار دقیق، علمی و ریشه‌ای انجام دهم باید اول تمام چارچوب‌های آن را از نظر علمی بلد باشم تا بتوانم کاری انجام بدهم.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: بالاخره همه حضار در جلسه در کنفرانس‌های بین‌المللی شرکت کرده‌اند و می‌بینند کار چقدر عمیق هست و سطح کار چقدر بالاست در دنیا، اگر اون کارها صورت می‌گیرد نتیجه، علت و ریشه آن در آگاهی‌های عمیق و محکمی است که وجود دارد البته متمرکز روی یک حوزه کاری کار کردن تاثیر دارد ولی واقعا آموزش موثر است.
وی همچنین گفت: تلاش کنید یک اثر مثبت از خود بجای بگذاریم که همیشه در مجالس و جاهای مختلف و در سطح جامعه به نیکی از آن کار یاد شود، اگر از شهید سلیمانی اسمی هست بخاطر افتخارات ایشان هست، اگر از مرحوم امیرکبیر نامی هست بخاطر آن افتخارات است، اگر از مرحوم آیت الله مصباح نامی هست بخاطر آن سماجت هاست، اگر از امام خمینی(ره) یاد می‌شود بخاطر تاثیر گذاری ایشان است، اگر از رهبر معظم انقلاب اسم می‌برند بخاطر هدایت و رهبری است که چندین سال در مقابل استکبار جهانی مملکت را به نحو احسن اداره کردند، اگر در طول تاریخ از رئیسعلی اسم بردند بخاطر افتخاری بود که آفرید و ما اعضای هیئت علمی هم کاری بکنیم که نامی از ما باشد؛ کشف یک دارو، ماشین، روش، راه حل انتظار نداشته باشید که بیرون از این کشور بیایند مشکلات کاری ما را انجام بدهند، افتخار باید برای ایرانی و ایرانی تبار باشد.
دکتر کرمی همچنین با اشاره‌ به اینکه نباید آموزش را فدای عناوین و رتبه‌ها کنیم گفت: دانشجوی ما و خانواده‌ای که فرزندش را فرستاده این دانشگاه انتظار دارد به آن خوب آموزش داده شود، من همین‌جا اعلام می‌کنم تدبیری است که وزیر علوم چاره اندیشی کرد.
 وی در ادامه نیز افزود: اساتید باسابقه‌ای که دروس پایه را حاضر شوند تدریس کنند، از یک ضریبی در حق‌الزحمه و پرداختی برخوردار شوند به نوعی مورد تشویق قرار گیرند، به شرطی که دروس دروس پایه باشد و استاد هم باسابقه و در رتبه بالای استادی و دانشیاری باشد.
رئیس دانشگاه یاسوج در پایان ضمن تبریک مجدد به پژوهشگران گفت: تبریک می‌گویم به همه پژوهشگرانی که بعنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند و این زنگ خطر را هم برای کلیت دانشگاه بصدا در می‌آورم که اگر حرکت نکنیم از دیگر دانشگاه‌ها عقب می مانیم.
گفتنی است در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه یاسوج با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

عجب
Iran, Islamic Republic of
خیلی برای ما تعحب اور است
7 برنامه بی‌سرانجام

7 برنامه بی‌سرانجام

بیش از هفت دهه تجربه برنامه‌ریزی ایران به توسعه کشور منجر نشده است. آن هم با وجود برخورداری ...
سيماي فقر در ايران

سيماي فقر در ايران

براساس جديدترين داده‌هاي وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعي، سرانه خط فقر براي سال 1401 به‌طور ...
تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

تیغ استیضاح این‌بار می‌بُرد یا امتیاز می‌گیرد؟

برای چندمین‌بار صحبت از برنامه مجلس برای استیضاح چند وزیر دولت مطرح شده است؛ این‌بار ...
1