تاریخ انتشار
جمعه ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۵۴۲۹۰
کبنا گزارش می‌دهد

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت / بهادری جهرمی: رفتار خشن از سوی هر فرد و گروهی، چه نیروی انتظامی و چه اغتشاشگران مردود است / باید محل درد را بشناسیم و با فساد و فرد فاسد برخورد کنیم / عذرخواهی سخنگوی دولت بابت کمبود دارو در کشور ( + فیلم و تصاویر )

۲
کبنا ؛بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع دانشجویان این دانشگاه سخنرانی کرد و گفت: من به عنوان سخنگوی دولت بخاطر کمبود دارو در این ایام اخیر در بیمارستان‌های کشور عذر خواهی می‌کنم.
به گزارش کبنا از مشهد، علی بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت در ادامه حضور خود در دانشگاه‌ها، به دعوت بسیج دانشجویی، امروز به دانشگاه فردوسی مشهد آمد و در نشستی با عنوان «به وقت پاسخ» به سوالات دانشجویان پاسخ داد.
شمار دانشجویان حاضر در جلسه به قدری زیاد بود که برگزار کنندگان جلسه به دلیل تکمیل فضای سالن مجبور به پخش زنده و همزمان سخنرانی در سالن ویدئو کنفرانس این دانشگاه نیز شدند.
در ابتدای جلسه یکی از دانشجویان در سخنانی با تاکید بر اینکه متاسفانه بستر مناسبی برای صحبت وجود ندارد، اعلام کرد: دانشجویان نه اغتشاش‌گر هستند نه ضد نظام. با آن دسته از دانشجویانی که چهره اصلی دانشجو را لگد مال کردند کاری نداریم.
این دانشجو با بیان اینکه حساب دانشجو نمایانی که داخل دانشگاه آمدند و فضای اعتراض را به ناکجا آباد بردند را از بقیه دانشجویان جدا کنید، اظهار داشت: به جای برخورد با دانشجو و نخبگان انقلابی با مسئولین فرهنگی که پول بیت المال را در جاهای دیگر مصرف کردند برخورد کنید تا دیگر شاهد مهاجرت نخبگان و اعتراض دانشجویان نباشیم.
در ادامه مراسم دانشجویانی پشت تریبون می‌آمدند و سووالات خود را از بهادری جهرمی سخنگوی هیئت دولت می‌پرسیدند و دغدغه های خود را مطرح می کردند. هر چند که از ابتدای جلسه برخی از دانشجویان با سر دادن شعارهایی به دنبال جنجالی کردن فضای جلسه بودند و همهمه آنان گاهی موجب می‌شد که صدای بهادری به گوش حاضران نرسد اما سخنگوی جوان دولت گاهی با تبسمی ادامه می‌داد و به سووالات پاسخ داد تا جایی که دانشجویان معترض نیز در برابر صداقت سخنگوی هیئت دولت، وی را مورد تشویق قرار دادند.
تعدادی از دانشجویان معترض بودند که سایر دانشجویان نیز با آنها گفت‌وگو می‌کردند.
فارس اینگونه روایت می‌کند که بهادری جهرمی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه مسئولان دیر به دانشگاه آمدند، گفت: اینکه گفته می شود ما دیر به فکر حضور در دانشگاه ها افتاده ایم و امروز از این بابت احساس نیاز کرده ایم که آمده ایم، باید یادآوری کنم که همان روز اول دولت در ۱۶ آذر ماه رئیس جمهور به دانشگاه صنعتی شریف رفت. ۱۶ دانشجو در آن دانشگاه به سخنرانی پرداختند. این حضور در دانشگاه ۶ مرتبه دیگر هم پیش از آغاز اعتراضات در دانشگاه های تهران، الزهرا(س)، علم و صنعت و... ادامه پیدا کرد. بنابراین دولت به صورت مستمر میان دانشگاه و مردم رفته و دیوارهای گذشته بین مردم و دولت از بین رفته است.
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت
بابت کمبود دارو عذرخواهی می کنم
سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به گلایه دانشجویی در خصوص کمبود دارو گفت: من بابت کمبود دارو طی این روزها عذرخواهی می‌کنم. البته در این زمینه کوتاهی شده بود و مسئول مربوطه و معاون وزیر نیز برکنار و جابه‌جا شدند. همزمان رئیس‌جمهور نیز دستور داد با برخی مسئولان حوزه بهداشت و درمان که مسئول سیاست‌گذاری‌ها جهت تامین دارو بوده‌اند و شرکت‌های تولیدکننده برخورد صورت گرفت. ۳۰ درصد این شرکت‌ها زیرمجموعه وزارت کار بودند و قرار شد اگر تخلفی صورت گرفته، موضوعات بررسی شود.
در ادامه یکی از دانشجویان فضای دانشگاه را امنیتی خواند و از سخنگوی دولت خواست به خاطر مشکلات اقتصادی، اشتغال و...عذرخواهی کند.  که همزمان همه حاضران کف زدند، بهادری جهرمی در پاسخ گفت: چه فضای امنیتی قشنگی!  وقتی این آقا صحبت میکرد، من حس کردم، هیچ دختر و پسری حق رفتن به دانشگاه و ادامه تحصیل و اشتغال و پیشرفت را ندارد! واقعیت این است که سهم بسزایی از ادارات و دانشگاه ها را بانوان تحصیل کرده پر کرده اند، و در حال خدمت به جامعه هستند، آیا کسی هست این موفقیت زنان را نبیبند. دانشگاه فردوسی مشهد بیش از 20هزار دانشجو در مقاطع مختلف دارد که نصف بیشتر آنان بانوان هستند.
جهرمی در واکنش به هو کردن عده‌ای دانشجو هنگام تقدیر کردن یک دانشجو از دولت بابت کاهش مرگ و میر کرونا، اظهار داشت: دکتر جان به زودی می فهمی که فقط انتقاد دیده می‌شود و تعریف‌ها نه!
جهرمی سخنگوی دولت همچنین در واکنش نقض وعده انتخاباتی رئیسی برای عدم فیلتر اینستاگرام گفت: به وعده‌مان در ایام انتخابات در خصوص عدم فیلترینگ اینستاگرام عمل کردیم، نهادهای امنیتی اینستاگرام را برای اقدامات تروریستی بستند، این که خلاف وعده ما نیست.
وی در پاسخ به دانشجویی که در خصوص افزایش قیمت بنزین گفت: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین و گاز جهت تامین بودجه ندارد.
سخنگوی دولت در واکنش به سخنان یک دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد مبنی بر کشته شدن ۱۵۰۰ نفر در آبان ۹۸ گفت: این آمار رسمی و مورد تایید ما نیست. بنده آن زمان مسئولیتی نداشتم از دولت وقت بپرسید چرا به جای شنیدن سخن دانشجویان به شیوه دیگری عمل کرد.
پاسخ دانشجویان به برهم زنندگان نظم
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت

تعدادی از دانشجویان در این مراسم اقدام به برهم زدن نظم جلسه کردند و شعار مرگ بر دیکتاتور را سر دادند  که با واکنش سایر دانشجویان مواجه شد. دانشجویان با شعار «آزادی اندیشه با فحاشی نمی شه» مقابل جمع معدود بر هم زنندگان این جلسه ایستادند.
بهادری جهرمی در واکنش به سر دادن اینگونه شعارها، اظهارکرد: دیکتاتور کسی است که در سه روز ۳۰۰۰ ژاپنی را در هیروشیما کشته باشد؛ دیکتاتور کسی است که ۹۰۰ هزار نفر را در منطقه به قتل رسانده باشد؛ دیکتاتور کسی است که با ایجاد داعش ۶ میلیون خانواده را در سوریه آواره کرد؛ دیکتاتور کسی است که بیش از ۱۷ میلیون یمنی را در معرض خطر قرار داده است.
سخنگوی هیئت دولت در پاسخ به این دانشجویان گفت: همه ما با هم هستیم؛ همه با هم ایرانی هستیم و همه با هم ایران را شکل می‌دهیم. چه آن کسی که نشسته و چه آن کسی که ایستاده باشد.
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در ادامه دیدار با دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد، گفت: باید به اراده خود و استعداد‌های کشور اتکا کنیم و کلید حل مشکلات را بیرون از کشور و در دست خارجی‌ها نبینیم.
او افزود: در دولت‌های گذشته سفره مردم را به مذاکرات و کشور‌های بیگانه گره زده بودند و نتیجه اش شد اینکه مردم در فشار اقتصادی بسیار بدی قرار گرفتند، در ده سال گذشته تورمی بی سابقه بر کشور حاکم بود، تورمی که برای ۴ سال پیاپی به شدت بالا بود که تاثیر آن روی سفره مردم مشاهده می شد.
بهادری ادامه داد: با روی کار آمدن دولت تورم ۶۰ درصدی به تورم ۴۰ درصدی تبدیل شد، اما نشان از نشان در مسیر درمان قرار گرفتن بود.
وی بیان کرد: وقتی این تورم کاهش یافته یعنی مسیر درمان در حال طی شدن است رشد اقتصادی در ده سال گذشته به طور میانگین به صفر رسیده بود به خاطر تحریم‌های فلج کننده و سوءمدیریت دولت که در یک سال گذشته میانگین رشد اقتصادی به ۵ و نیم درصد رسیده است.
بهادری گفت: این رشد ۵ درصدی جبران رشد صفر درصدی ده ساله را نمی‌کند، اما باید تلاش کنیم و مسیری انقلابی را طی کنیم تا به رشد اقتصادی برسد.
بهادری جهرمی بیان کرد: در طول یکسال روی کار آمدن دولت، رئیس جمهور ۳۱ سفر استانی به جای جای کشور انجام داد و حرف تمام مردم را شنید در این یکسال قطار اقتصادی کشور را به ریلش برگرداندیم و سعی کردیم اقتصاد را از درون درمان کنیم.
او ادامه داد: دولت جدید در میان مردم و دانشگاه مستمر رفته و آمده، این دولت دیوار‌های بین دولت و مردم به خصوص دانشگاهیان را از بین برده است.
وی افزود: شعار دادن تنها درد را درمان نمی‌کند و باید رویه را درست کنیم.
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت

سخنگوی دولت افزود: روز‌های متعددی میان معترضان بودم و حرف‌های آن‌ها را شنیدم و باز هم خواهم شرایط باید جوری فراهم شود که تمام مسئولین بیاییند و گفتگو کنند.
بهادری گفت: این دولت وقتی فرهنگیان مطالبه اجرای قانون را داشتند، قانون رتبه بندی را اجرا کرد و مطالبه به حق فرهنگیان که یازده سال روی زمین مانده بود را پاسخ دادیم.
وی افزود: با هر کس که توهین می‌کند، هر کس جرم می‌کند همه ما با هم هم نظریم تا با آن‌ها برخورد شود، موارد تخلف را پیدا کنیم و با هر فردی فرقی نمی‌کند چه جایگاهی داشته باشد برخورد شود.
او گفت: در یک سال گذشته ده هزار تخت بیمارستانی معادل ۹ درصد کل تخت‌های بیمارستان کل کشور به بیمارستان‌ها اضافه شد.
بهادری جهرمی تاکید کرد: تخت‌های پی‌ای سی یو تا سال گذشته حدود ۵۰۰ تخت پی‌ای سی یو کودکان در بیمارستان‌ها وجود داشت که با همت دولت امسال حدود هزار تخت پی‌ای سی یو به بیمارستان‌ها اضافه شد.
وی افزود: سال گذشته بیش از ۵۰۰ محصول درمانی را به صورت خودکفا تولید کردیم که بی سابقه بود.
 
                
بهادری جهرمی گفت: من به عنوان سخنگوی دولت بخاطر کمبود دارو در این ایام اخیر در بیمارستانهای کشور عذر خواهی می کنم.

به گزارش کبنا، متن صحبت‌های سخنگوی دولت در دانشگاه فردوسی مشهد را در ادامه می‌خوانید.
ایرنا نوشت: سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: من به عنوان سخنگوی دولت به خاطر کمبود دارو بویژه آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها عذر خواهی می‌کنم؛ در حوزه آنتی‌بیوتیک کوتاهی و مسوول مربوطه در سطح معاون وزیر عزل و جابجا شد.
علی بهادری جهرمی روز پنجشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان پیرامون کمبود دارو افزود: همزمان رئیس جمهور دستور دادند در حوزه سیاستگذاری دولت در وزارت بهداشت و همچنین شرکت‌های تولید‌کننده دارو که بخشی از آن‌ها زیر مجموعه وزارت کار بودند، پیگیری و برخورد شود.
وی ادامه داد: وزارت اطلاعات نیز در خصوص این شرکت‌های دارویی ورود کرد و یادآور می‌شوم که این رفتار دولت مردمی در قبال کوتاهی‌ها در چهارچوب برخورد با مشاور وزیر و معاون وزیر تاکنون سابقه داشته است.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دشمن علاقه‌ای به درمان درد مردم ایران ندارد، افزود: زمانی که بناست این مشکلات و درد‌ها درمان شود، دشمن برافروخته می‌شود.
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت
بهادری جهرمی بیان کرد: دولت اکنون تمام تلاش خود را دارد که صدای این مردم شنیده شود و درمان درد آن‌ها باشد.
وی گفت: دولت مردمی در شرایط نامناسب اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور را تحویل گرفت، این شرایط قابل قبول نبود حتی برخی از مردم در آن انتخابات با هدف اعتراض، به صندوق رای پشت کردند.
سخنگوی دولت به تورم ممتد، بالا و کم سابقه سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: فشار اقتصادی در شهریور سال ۱۴۰۰ و همچنین چند سال قبل آن به مردم وارد شده بود، این وضعی که دولت تحویل گرفته بود بخشی به دلیل اعتماد غلط گذشتگان به بیرون مرز‌ها و البته برخی نتیجه تحریم‌هایی بوده است که دشمنان آن را فلج‌کننده نامیدند.
بهادری جهرمی با اشاره به گسترش فضای مجازی و پیامد‌های آن در کشور اضافه کرد: همزمان بواسطه کرونا تجمعات و ارتباطات چهره به چهره در کشور به حداقل خود رسیده بود، به جای آن ارتباطات مجازی در اوج خود قرار گرفته بود، ارتباطاتی با سوگیری‌ها از خارج کشور و به شکل نابرابر و جهت‌گیری شده پیش می‌رفت که در سه سال درگیری با کرونا این موضوع تشدید شد.
وی گفت: فشار کرونا و فضای مجازی تحت سیطره و برنامه‌ریزی دشمنان قرار گرفت و این شرایط فشار زیادی را به مردم و دولت وارد کرد.
بهادری افزود: دولت به همه نژاد‌ها و سلیقه‌ها اعتماد کرد و ریل‌گذاری بازگشت دولت به مردم را در پیش گرفت، به طوریکه دولت مردمی برای رفع مشکلات ملت ۳۱ سفر استانی را رقم زد.
کاهش تورم نتیجه اعتماد مردم به دولت
سخنگوی دولت در ادامه گفت: نتیجه اعتماد مردم نیز این بود که تورم ۶۰ درصدی ۱۴۰۰ به تورم ۴۰ درصدی کاهش یافت، هرچند ۴۰ درصد مطلوب نیست، اما مسیر درمان در حال طی شدن است.
وی اظهار داشت: رشد اقتصادی ۱۰ سال قبل به طور میانگین بواسطه سوء مدیریت‌ها و تحریم‌ها به صفر رسیده بود، اما تاکنون طی فصول مختلف فعالیت این دولت، در حال رسیدن به پنج درصد است. البته این رشد میانگین جبران تورم یک دهه صفر درصد را نمی‌کند، اما کشور در مسیر درمان قرار گرفته است.
بهادری جهرمی افزود: اکنون دشمن دید شرایط به نفع ما و به ضرر او در حال تغییر است، درصدد فتنه‌انگیزی بر آمد که با حمایت مردم در حال شکست خوردن است.
وی با بیان اینکه صدور مجوز‌های کسب و کار در حال تسهیل شدن است، گفت: امضا‌های طلایی دستگاه‌ها و مسوولان حذف شده است و حساب‌ها و بودجه را دولت از طریق سایت‌ها در معرض دید مردم قرار می‌دهد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: اگر این مغایرت و درد‌ها رفع شود، دیگر دشمن توانایی استمرار این سیاه نمایی و امکان سوء استفاده و بهره‌برداری از شرایط را نخواهد داشت، بدین دلیل دشمن از این تغییرات ناراضی است.
بهادری جهرمی همچنین گفت: اینکه دانشجو با شجاعت و بدون ترس در این تریبون سخن می‌گوید باعث افتخار است، همچنان که پلیس ما با ماشین زیر گرفته می‌شود و جوان ۲۱ ساله ما وحشیانه تکه تکه می‌شود بدون ترس و شجاعت عمل کرده است.
سخنگوی دولت افزود: این که گفتند دولت برای یک میلیون مسکن عذر خواهی کند بنده می‌گویم، دولتی که هشت سال تولید مسکن را بست و بحران امروز مسکن در حوزه اجاره و ساخت را ایجاد کرد باید پاسخگو باشد و باید برای این بحران‌آفرینی جواب دهد.
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت
دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد
سخنگوی دولت با اشاره به برخی اظهار نظر‌ها برای گران شدن بنزین، گفت: دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد، در مجلس شورای اسلامی پیشنهاداتی برای افزایش قیمت گاز، سوخت پتروشیمی و مسکن داده شده که دولت این افزایش قیمت را نپذیرفته است.
بهادری جهرمی خاطر نشان کرد: با مسوولان باید به گونه‌ای رفتار کنید تا آن‌ها برای پاسخگویی و حضور در دانشگاه ترغیب شوند و باید با رفتارمان و شکل گفتگو در دانشگاه الگویی برای بیان نظرات باشیم.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت ادامه داد: لازمه تحول و پیشرفت تغییر و تحول از درون است، متأسفانه بعضی برخلاف این گزاره، تصور کرده‌اند که این تغییر ممکن است از بیرون حاصل شود.
وی افزود: نوع نگاه این بود که به جای اعتماد به جوانان کشور، کلید حل مشکلات را در بیرون جستجو کنیم، در حالیکه مشکلات کنونی بواسطه همین نگاه گذشتگان بوده است.
اینستاگرام به دلیل اقدامات تروریستی به طور موقت فیلتر شده است
جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با حضور سخنکوی دولت

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به پرسش دانشجویی پیرامون فیلتر اینستاگرام گفت: در خصوص فیلتر اینستاگرام، مقامات امنیتی ذی صلاح بواسطه مباحث امنیتی به صورت مقطعی این پیام‌رسان را فیلتر کردند. اینستاگرام اقدام تروریستی انجام داد و مسوولان امنیتی برای حفظ حقوق مردم مجبور به اقدامات متقابل شدند.
بهادری جهرمی در ادامه بیان کرد: افتخار می‌کنم در دانشگاه‌های ما آزادی بیان است و شرایطی هست که مسوولان به وظیفه خود در قبال مردم و دانشجویان عمل می‌کنند.
سخنگوی دولت ادامه داد: در این دولت بواسطه فاصله‌ای که از نیاز سفره مردم و درآمد‌ها وجود داشت، حقوق کارکنان و بازنشستگان بین ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یافت تا این شکاف به آرامی کاهش یابد.
بهادری جهرمی افزود: برای رفع مشکل مسکن که طی سال‌های قبل ایجاد شده بود، قرار شد زمین مسکن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود.
وی گفت: مطالبه ۱۱ ساله فرهنگیان در این دولت اجرا و قانون رتبه‌بندی معلمان نیز در دولت سیزدهم اجرا شد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت همچنین افزود: رفتار خشن از سوی هر فرد و گروهی، چه نیروی انتظامی و چه اغتشاشگران مردود است و همه باید بیاییم و تخلفات را گزارش کنیم، مصادیق را بازگو و با تخلف برخورد کنیم، باید محل درد را بشناسیم و با فساد و فرد فاسد برخورد کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
فایل های مرتبط
1