تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۴۷۷۰۰
مدیرکل امور عشایر استان گفت؛

بازگشایی ۴۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

۰
کبنا ؛مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان با اعتبار هشتاد میلیارد ریال بازگشایی شد.
به گزارش کبنا نیوز، فضل الله آذرفر امروز شنبه (17 اردیبهشت 1401) اظهار کرد: راه های عشایری غالبا بر اثر بارش های شدید و سیلاب ها خراب می شوند.
آذرفر بیان کرد: به منظور دسترسی مناسب اهالی عشایر و انتقال محصولات تولیدی و رفاه عشایرنشینان بازگشایی راه های عشایری انجام  می‌گیرد.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچ رو و نیمه کوچ رو است و ۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.
عملیات بازگشایی ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
 رئیس اداره امور عشایری کهگیلویه گفت: عملیات بازگشایی جاده های عشایری شهرستان کهگیلویه با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد.
پاکباز افزود: از ۵۰۰ کیلومتر برای بازگشایی از جاده‌های عشایری  شهرستان حدود ۳۰۰ کیلومتر در بخش دیشموک و بقیه در بخش‌های مرکزی و چاروسا است.
پاکباز افزود: عملیات اجرایی طرح بازگشایی جاده های عشایری در بخش دیشموک آغاز شد که با تکمیل آن طرح  بازگشایی جاده های عشایری در بخش های مرکزی و چاروسا شروع می شود.
وی به دیگر خدمات اداره امور عشایر به مردم در مناطق عشایری اشاره کرد و ادامه داد:  علاوه بر بازگشایی جاده‌های عشایری  خدمات دیگری از جمله  بهسازی چشمه‌های عشایری، واگذاری لوله انتقال آب، ساخت استخر‌های ذخیره آب، ساخت سرویس بهداشتی، واگذاری صحفه های خورشیدی، توزیع نهاده‌های دامی و آرد در مناطق عشایری  ارائه می شود.
بخشدار دیشموک هم جمعیت عشایر این بخش را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این طرح جاده های مناطق عشایری از جمله  جاده های دلی کما، سبزمیر، برفکون، سرتنگ لیراب و جاده عشایری کوه سیاه به درغک بازگشایی می‌شود.
صفا حبیبی فر به دیگر نیاز‌های مهم  مردم در مناطق عشایر بخش دیشموک اشاره کرد و افزود: مهمترین درخواست مردم در مناطق عشایری این بخش  بهسازی چشمه‌ها و نصب صحفه های خورشیدی است که برای پیگیری این درخواست ها ضروری است مسئولان استانی و شهرستانی چاره اندیشی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1