کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدیرکل امور عشایر استان گفت؛

بازگشایی ۴۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

17 ارديبهشت 1401 ساعت 10:46

مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان با اعتبار هشتاد میلیارد ریال بازگشایی شد.


مدیرکل امور عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰۰۰ کیلومتر راه عشایری در سطح استان با اعتبار هشتاد میلیارد ریال بازگشایی شد.
به گزارش کبنانیوز، فضل الله آذرفر امروز شنبه (17 اردیبهشت 1401) اظهار کرد: راه های عشایری غالبا بر اثر بارش های شدید و سیلاب ها خراب می شوند.
آذرفر بیان کرد: به منظور دسترسی مناسب اهالی عشایر و انتقال محصولات تولیدی و رفاه عشایرنشینان بازگشایی راه های عشایری انجام  می‌گیرد.
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۲ هزار خانوار کوچ رو و نیمه کوچ رو است و ۱۲ درصد از جمعیت استان ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد را عشایر تشکیل می دهند.
عملیات بازگشایی ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های عشایری در شهرستان کهگیلویه آغاز شد.
 رئیس اداره امور عشایری کهگیلویه گفت: عملیات بازگشایی جاده های عشایری شهرستان کهگیلویه با اعتباری بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به پیمانکار واگذار شد.
پاکباز افزود: از ۵۰۰ کیلومتر برای بازگشایی از جاده‌های عشایری  شهرستان حدود ۳۰۰ کیلومتر در بخش دیشموک و بقیه در بخش‌های مرکزی و چاروسا است.
پاکباز افزود: عملیات اجرایی طرح بازگشایی جاده های عشایری در بخش دیشموک آغاز شد که با تکمیل آن طرح  بازگشایی جاده های عشایری در بخش های مرکزی و چاروسا شروع می شود.
وی به دیگر خدمات اداره امور عشایر به مردم در مناطق عشایری اشاره کرد و ادامه داد:  علاوه بر بازگشایی جاده‌های عشایری  خدمات دیگری از جمله  بهسازی چشمه‌های عشایری، واگذاری لوله انتقال آب، ساخت استخر‌های ذخیره آب، ساخت سرویس بهداشتی، واگذاری صحفه های خورشیدی، توزیع نهاده‌های دامی و آرد در مناطق عشایری  ارائه می شود.
بخشدار دیشموک هم جمعیت عشایر این بخش را حدود چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت: در این طرح جاده های مناطق عشایری از جمله  جاده های دلی کما، سبزمیر، برفکون، سرتنگ لیراب و جاده عشایری کوه سیاه به درغک بازگشایی می‌شود.
صفا حبیبی فر به دیگر نیاز‌های مهم  مردم در مناطق عشایر بخش دیشموک اشاره کرد و افزود: مهمترین درخواست مردم در مناطق عشایری این بخش  بهسازی چشمه‌ها و نصب صحفه های خورشیدی است که برای پیگیری این درخواست ها ضروری است مسئولان استانی و شهرستانی چاره اندیشی کنند.


کد مطلب: 447700

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/gallery/447700/2/بازگشایی-۴۰۰۰-کیلومتر-راه-عشایری-سطح-استان-کهگیلویه-بویراحمد-تصاویر

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1