تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۴۴۷۲۱۷
گزارش تصویری

تکریم و معارفه روسای آموزش و پرورش شهرستان لنده+تصاویر

۱
کبنا ؛مراسم تکریم و معارفه روسای اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده با حضور، معاون اداره کل آموزش و پرورش، امام جمعه شهرستان، فرماندار و مسئولین ادارات، خانواده شهدا و همراهی پرشور فرهنگیان برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این آیین امام جمعه شهرستان لنده اظهار داشت؛ نعمت ولایت امیرالمومنین(ع) یکی از نعماتی است که خداوند به ما شیعیان داده است. 
حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل گفت: آموزش و پرورش پایه و اساس هر جامعه ای است و اگر پیشرفتی در جامعه حاصل شود در نتیجه تلاش آموزش و پرورش است. 
وی افزود: تربیت نسلی پویا و توانمند در جامعه وظیفه آموزش و پرورش است که موفقیت های شهرستان لنده ذیل همین تلاش های معلمین صورت گرفت.
محمودی اصل گفت: ارتقای سطح علمی و توجه به معنویت برای اصلاح جامعه دو امر لازم و ضروری است که این مهم در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد. 
وی از حضور پرشور و فرهنگیان و سایر اقشار که امروز به پاس تلاش های معلمین در این آیین شرکت کردند تا از تلاش های مدیر سابق تشکر کنند و مدیر جدید با انگیزه از همراهی سایر همکاران شروع بکار نماید تشکر کرد.
امام جمعه شهرستان لنده خاطرنشان کرد: در این سالها همیشه بستر کارهای مشترک فرهنگی با دستگاه دیگر آماده بود از این رویه ی تعامل و همکاری تشکر کرد.
وی گفت:امیدواریم مدیر جدید نیز با بهره مندی از تجارب مدیران گذشته، بازنشستگان و فرهنگیان و نخبگان در مسیر آموزش سبک زندگی ایرانی و اسلامی  به جامعه ی هدف توجه ویژه نماید.

در ادامه این آیین فضیلت خواه، نماینده مدیران شهرستان لنده پشت تریبون رفت و اظهار داشت؛ آنچه باعث متعالی شدن جامعه است نقش بارز معلم است.
وی گفت؛ معلمین کسانی هستند که اندیشیدن را به جامعه می آموزند و این شالکه کار برای جهادی بودن در وصف دانش افزایی است.
نماینده مدیران شهرستان لنده گفت: معلمین جهادی ترین کسانی هستند و معلمی که در سخت ترین شرایط سیل نیز دوست ندارد کلاسش درسش تعطیل شود نمونه ی عینی کار جهادی است.
فضیلت در بخش دیگری از سخنان خود مدیر سابق "علی جاویدان را اخلاق گرا و نمونه ی بارز یک شخصیت اخلاقی توصیف کرد و گفت ایشان در نگاه مخالفین سیاسی نیز در این بخش موفق عمل کرد.
در ادامه دکتر جاویدان رئیس سابق اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت؛ نقش سازنده اصحاب رسانه در بیان عملکرد آموزش و پرورش در طول دوران مدیریتی بنده یک نقش تعاملی و سازنده بوده است.
علی جاودان گفت: اگر این پنج سال توفیقی حاصل شد نتیجه عنایات خاصه خداوند است و همراهی و همکاری تمامی مجموعه ی آموزش و پرورش است.
وی گفت: جابجایی در آموزش و پرورش یک امر بدیهی است که با تغییر دولت ها این مهم به هر نحوی باید شکل گیرد و بنده از روز تغییر دولت و مستقر شدن دولتی فعلی آماده ی رفتن بودم.
رییس سابق اداره آموزش و پرورش لنده گفت: پشتوانه برنامه هایمان در این سال ها پایبندی به اصول و ارزش ها بود و افتخار میکنم که از منطقه ای دور افتاده موفق شدم به این جایگاه برسم که این از مزایای نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: در تمام دوران تحصیلی تا دکترا در حوزه تخصصی آموزش و پرورش کار کردم  و در این تلاشم ایم بود معرفت و اخلاق در کار و رفتارم نمود داشته باشد.
جاودان گفت؛ آموزش و پرورش سیاسی انتخاب می شود ولی در ادامه باید در راستای کارآمدی و جوان گرایی و به دور از مباحث سیاسی حرکت شود که بنده سعی کردم با توجه به پیشرفت چشمگیر فناوری آموزش و پرورش و در راس مدیران این مجموعه بروز باشند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت؛ ۶۵ کلاس درس از پیشرفت ۴۰ تا ٨٠ درصدی در دست احداث هستند که  اگر همت شود و ظرف این سه چهار ماه تکمیل شوند قول میدهم تا سه دهه آینده نیازی به ایجاد فضای آموزشی جدید در شهرستان نداشته باشیم .
وی گفت؛ مدارسی را راه اندازی و به چرخه تولید آوردیم که بیش از ١۴سال در این شهرستان تعطیل بودند. وی گفت این مدارس در روستاهای دور و حتی صعب العبور راه اندازی شد.
جاویدان به راه اندازی موزه آموزش و پرورش لنده اشاره کرد و گفت؛ راه اندازی موزه فرهنگی در شهرستان لنده با هدف معرفی پشینه فرهنگ از جمله ی کارهای خوبی بود که کردیم تا یاد و نام پیشینیان ما زنده بماند.
جاودان گفت:خدمات صورت گرفته عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی است و هرکاری صورت گرفت به همت تک تک معلمین و همکارانم در حوزه آموزش و پرورش است.

در این آیین جمالی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان پشت تریبون رفت و به ایراد سخن پرداخت  و گفت: با تغییر دولت ها تغییرات در هر مجموعه ی طبیعی است و این جا در آموزش و پرورش نیز امروز شاهد تغییر مدیریتی هستیم.
وی با اشاره به اینکه پس از آنکه در شورای معاونین تصمیم گرفته شد در آموزش و پرورش لنده تغییر ایجاد کنیم بنده با آقای جاویدان تماس گرفتم که پسا این تماس رفتاری از سوی ایشان در فضای مجازی دیدم که شایسته تقدیر است.
جمالی درج تصویر مشترک آقای آهنجان و آقای جاویدان در صفحه شخصی ایشان را نمونه ی بارز یک کار اخلاقی خوب توصیف و از این رفتار مدیر سابق آموزش و پرورش لنده تقدیر کرد.
معاون آموزش و پرورش استان در ادامه نیز به رفتار دیگر مدیر سابق در آیین تودیع که ایشان از خانواده و همسرش تشکر داشت، تقدیر کرد.
معاون آموزش و پرورش استان در ادامه به مسیر حرکت و رویه ی کار آموزش و پرورش اشاره و گفت؛ در آموزش و پرورش توجه به اصول و ارزش های دینی و انقلابی یک امر مهم است که قطعا با توجه به روحیات مدیر جدید در این بخش  آموزش و پرورش شهرستان لنده موفق عمل میکند.


در ادامه این آیین  فرماندار شهرستان لنده گفت: آموزش و پرورش یک جایگاه مهمی است که باید به طورویژه به آن توجه کرد.
جلال دانش  تاکید کرد؛ تبریک در مراسمات تودیع و معارفه زمانی قابلیت تبریک دارد که کوله باری از خدمت را به مردم داشته باشیم.
وی در ادامه گفت:ضمیر نوجوان همانند زمین ناکشته ای است که هر بذری را بکاریم در کمترین زمان می توانیم محصول خوبی در حوزه اخلاق، معارف قرآنی، علم اندوزی را خواهیم داشت.
فرماندار شهرستان لنده گفت: دو نگاه در آموزش هست که نگاه به اندیشه های غربی و نگاه به جهان بینی توحیدی و تربیت اسلامی مورد توجه است که مکاتیب مهمی را در بر خواهد گرفت.
وی گفت:  گفتمان غربی و شخصیت های آنان در بیان مرگ خدا بیان کننده نفی ارزش های انسانی است و امور تربیتی باید در آموزش و پرورش زنده شود.
دانش گفت: هجمه های دشمنان در حوزه های رسانه و فضای مجازی نباید باعث نادیده گرفتن نگاه های قرآنی در آموزش وپرورش باشد.
فرماندار شهرستان لنده گفت:باید به دنبال سبک زندگی ایرانی و اسلامی باشیم و اگر سند٢٠٣٠به دنبال نفی اصول و ارزش ها است ما باید به دنبال ترییت محسن فخری زاده ها و شهیدسلیمانی ها باشیم.
وی گفت:اگر این تربیت مبتنی بر تربیت غربی ها باشد باید کارهای جهادی دولت را تعطیل کنیم و باید انقلابی عمل کنیم و در بین مردم باشیم.
دانش گفت: مشکلات مردم را باید احصاء کرد و در آموزش و پرورش باید به دنبال تربیت نیروهای انقلابی باشیم.
وی تاکید کرد:تقی زاده های زیادی به دنبال نفی اصول و ارزش های انقلاب هستند که تقویت امور تربیتی می تواند نقشه های شوم دشمنان داخلی و خارجی را در آموزش وپرورش زنده کند.
وی گفت:فضای آموزشی در شهرستان لنده باید تقویت شوند که با توصیه های رییس بنیاد مستضعفان وستاد اجرایی باید دنبال شوند.
وی گفت:بیش از ۶٣درصد راه های شهرستان لنده خاکی هستند که این فاجعه است و در سفر مدیرکل ارتباطات و فناوری استان به شهرستان بیش از ١٣میلیارد تومان اعتبار جدید برای توسعه شبکه ارتباطی لنده اعتبار در نظر گرفته شده است.
دانش تاکید کرد: آموزش و پرورش باید به دنبال تربیت نسلی پویا و انقلابی در جامعه باشد.
در پایان بخش آیین امروز مدیر جدید آموزش و پرورش لنده به ایراد سخن پرداخت و گفت: آموزش و پرروش ما نیازمند تغییرات اساسی است تا بتواند در راه تحقق سند راهبردی تحول بنیادین گام بردارد.
وی گفت:متأسّفانه در سال های گذشته به دلیل بیماری منحوس کرونا مباحث پرورشی کمتر مورد توجه قرار گرفته است که باید این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس جدید آموزش و پرورش شهرستان لنده گفت:توجه به تعالیم دینی و ارزش ها می تواند باعث تحولات اساسی در آموزش و پرورش باشد و این نیازی است که قطعا به آن توجه ویژه خواهیم داشت.
آهنین جان گفت: از انجام هر گونه کار نمایشی پرهیز خواهیم کرد و به صورت جهادی کار خواهم کرد و آمدم تا آموزش و پرورش را تحول زا کنم و در این راه و کمک به رفع مشکلات در این حوزه از ظرفیت گروه های جهادی شهرستان استفاده خواهم کرد.
وی گفت: برای تعالی آموزش و پرورش از همه گرایشات سیاسی استفاده خواهم کرد و از قوم گرایی و طایفه گرایی پرهیز خواهیم کرد و ضمن احترام به ایل و تبارم در حصار قوم گرایی خود را مبحوس نخواهم کرد.
اهنین جان گفت: بیاییم برای پیشرفت شهرمان در کنارهم باشیم و برای تعالی اندیشه های دینی و علمی در شهرمان تلاش کنیم.
آهنجان در این بخش از سخنان خود خطاب به مسئول بنیاد علوی و اشاره به وضعیت گرم و سیستم ضعیف، سرمایشی و گرمایشی و همچنین سیستم ضیعف صوتی تصویری تنها سالن آموزش و پرورش کرد و از بنیاد علوی کمک خواست تا این سالن تجهیز شود.
وی بخش پایانی سخنان خود را حسن اعتماد مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین ایشان، همراهی و همکاری فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسولین دفاتر نمیانده در دهدشت و تهران، نماینده ولی فقیه در استان و مسئول دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان تشکر و قدردانی کرد.
لازم به توضیح است این آیین همراه بود با چندین رفتار جالب و قابل تقدیر از سوی مدیر سابق و مدیر جدید که مورد توجه همه حضار از جمله ی معاونین اداره کل آموزش و پرورش قرار گرفت که در پی این رفتارها هر دو مدیر مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.
مدیر سابق از همسر و خانواده خویش تقدیر کرد و همسر خود را به جایگاه دعوت و در حضور مردم از ایشان و همه تلاش های پنج ساله ی خانم زارعی که خود نیز از جامعه ی فرهنگیان است با اهدای گل تقدیر کرد و در ادامه و حین تقدیم حکم انتصاب مدیر جدید، آهنجان اقدام به بوسیدن دست پدر شهید رضایی کرد تا به جامعه این پیام را بدهد که ما هر چه داریم از برکت خون شهدای عزیزمان است.

خبرنگار/ صابر عظیمی
نام شما

آدرس ايميل شما

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1