تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۴۴۵۹۷۴
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به کاکان سفر کرد

نسخه مسئول ارشد کهگیلویه و بویراحمد برای منطقه کاکان/ سرمایه‌گذاران احداث سردخانه ویژه حمایت می‌شوند

۰
کبنا ؛سید علی احمدزاده در ادامه بازدید از مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (جمعه 27 اسفند ماه 1400) به منطقه کاکان در شهرستان بویراحمد سفر کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این برنامه به دیدار خانواده شهیدان بزرگوار" شهنواز بازیار" در روستای قلندری"،  محمدعلی و غلام مصلحی" در روستای غضنفرخانی،"شهید مسعود طاهری" و " جهانبخش فریدونی"  رفت.
وی سپس در بازدید از روستاهای این منطقه به بررسی مشکلات پرداخت که نبود اینترنت اصلی‌ترین مشکل مردم بود، استاندار پس از شنیدن صحبت‌های مردم قول داد تا ابتدای تیرماه ۱۴۰۱ این مشکل رفع شود.
بازدید از گلزار شهدای کاکان دیگر برنامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود که با مشکلاتی از جمله نبود سقف و سایه‌بان مواجه بود، استاندار کهگیلویه و بویراحمد دو میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفت،ضمن اینکه مقرر شد مدیرکل بنیاد شهید مشکلات گلزارها را احصاء و برای تخصیص اعتبار جهت ساماندهی به استاندار گزارش دهند.
وی سپس در روستای خُنگ منطقه قلندری به صورت رو در رو با مردم و باغداران صحبت کرد و در جریان مشکلات کشاورزان و باغداران این منطقه از استان کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفت.
مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد سپس در مراسم جشن نیمه شعبان حضور پیدا کرد و با تبریک این روز خجسته به مردم منطقه کاکان از کلنگ‌زنی پروژه فیبرنوری خبر داد و گفت: فیبرنوری در این منطقه دو برابر گچساران و بویراحمد امکان توسعه دارد که تا اردیبهشت سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکل پوشش تلویزیونی در سطح استان گفت: ۲۰ میلیارد تومان در اختیار صدا و سیمای مرکز استان قرار گرفته که تا شهریور تمامی مناطق استان تحت پوشش تلویزیونی قرار گیرند.
وی در ادامه سخنان خود در جشن نیمه شعبان در منطقه کاکان به قابلیت‌های بی‌نظیر گردشگری در این منطقه اشاره و عنوان کرد: کاکان منطقه خاص گردشگری استان است و از عید نوروز تا فصل پاییز گردشگری این منطقه رونق دارد، ضمن اینکه وجود پیست اسکی کاکان موجب شده تا علاقمندان به ورزش‌های زمستانی این منطقه را برای ورزش و تفریح انتخاب کنند لذا کارهای بیشتری در حوزه گردشگری این منطقه باید انجام شود.
وی با اشاره به اختصاص تسهیلات برای ایجاد اشتغال در منطقه گفت: از کسانی که بخواهند در منطقه اشتغال ایجاد کنند حمایت خواهم کرد، چرا که نیاز است به اندازه استعدادهای این منطقه به آن توجه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با  بیان اینکه باغداری کاکان به ویژه در تولید سیب زبانزد است، گفت: حدود دو هزار هکتار از اراضی کاکان به باغداری اختصاص یافته است باغداران مشکلاتی از جمله نبود سردخانه دارند که از کسانی که بخواهند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند ویژه حمایت می‌کنیم.
وی خطاب به فرماندار بویراحمد  و سایر مدیران همراه گفت: هر چه سریع‌تر ورود کنید و هر نقطه از این منطقه نیازمند توسعه است معرفی کنید تا تسهیلات اختصاص دهیم، چند هزار میلیارد تومان اعتبار در اختیار استان قرار گرفته که از جوانان می‌خواهم برای ایجاد اشتغال به ما مراجعه کنند و به فکر اشتغال کم‌درآمد دولتی نباشند.
وی بیان کرد: خوشبختانه جاده‌های روستایی این منطقه مشکل حادی ندارند تنها جاده‌های روستای غضنفرخانی نیازمند زیرسازی و آسفالت است که مدیرکل راهداری این مورد را در برنامه‌های کاری خود قرار دهد.
وی همچنین به دیدار با وزیر نفت اشاره کرد و گفت: درخواست دادیم که مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای موزه دفاع مقدس و همچنین ۵۰ میلیارد تومان برای ساماندهی حاشیه رودخانه بشار اختصاص داده شود، ضمن اینکه وزیر نیرو به همراه وزیر نفت قول مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان را دادند.
احمدزاده همچنین در آیین  نمادین کلنگ‌زنی سالن ورزشی در دهستان کاکان به نمایندگی از  ۵۰ پروژه ورزشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت کرد و ضمن تشکر از پیگیری‌های مدیرکل آموزش و پرورش استان در توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی مدارس استان گفت: فرهنگیان و دانش آموزان ما شایسته بهترین‌ها هستند و باید تلاش شود برای سلامتی آنان و توجه به امر ورزش در مدارس بهترین فضاها احداث و در اختیار آنان قرار گیرد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در ادامه از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی جهت توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی در استان خبر داد و گفت: ۱۰ میلیارد تومان نیز با پیگیری‌های نماینده بویراحمد و دنا و مارگون اختصاص یافته که سرجمع ۶۰ میلیارد تومان جهت توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی در اختیار آموزش وپرورش قرار خواهد گرفت.
 احمدزاده همچنین از پاسگاه انتظامی کاکان بازدید و مبلغی برای فضاسازی و زیباسازی این منطقه اختصاص داد‌.
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1