تاریخ انتشار
دوشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۲۹
کد مطلب : ۴۴۴۹۶۱
در نشست بانک‌های شهرستان لنده مطرح شد

فرماندار لنده: وظیفه‌ داریم که مردم را مأیوس نکنیم / بانک‌ها حرمت مردم را حفظ کنند / پرداخت تسهیلات حوزه مسکن و اشتغال ظرف ۱۵روز آینده / بررسی و پیش بینی زمین جهت نهضت ملی مسکن و ایجاد شهرک

۱
کبنا ؛نشست کمیته بانک‌های شهرستان لنده با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان و شهرستان، نماینده بنیاد علوی و مدیران بانکهای لنده امروز در فرمانداری برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز؛ در ابتدای این نشست که برای اولین بار در سطح شهرستان برگزار شد، امیر محمود بصیری رئیس کمیته امداد لنده گزارشی از عملکرد این نهاد در حوزه مسکن، اشتغال و پرداخت تسهیلات به مددجویان را ارائه کرد.
در ادامه مدیران بانک‌ها هر کدام به ارائه گزارش و عملکرد بانکی خود و مجموعه‌شان پرداختند.
نماینده بنیاد علوی در این نشست گفت: طبق توافق سه جانبه ای که با کمیته امداد و بنیاد مسکن انجام دادیم مقرر شد به مددجویانی که زمین دارای پروانه ساخت داشته باشند، بنیاد مسکن مبلغ صدمیلیون تومان وام بیست ساله‌ی پنج درصد، کمیته امداد سی و پنج میلیون بلا عوض و بنیاد علوی چهل و پنج میلیون بلا عوض پرداخت نمایند.
خسروی افزود: همچنین بنیاد علوی به کسانی که منزل مسکونی آنها دچار خسارتی یا تخریبی شده باشد پس از کارشناسی توسط مهندسین بنیاد به آنها وام ترمیم مسکن پرداخت خواهد شد.
نماینده بنیاد علوی در ادامه گفت: بنیاد علوی به کسانی که کارمند و حقوق بگیر نهادی نباشند و منزل مسکونی هم نداشته باشند حتی اگر مدد جوی کمیته امداد هم نباشند و زمین دارای پروانه ساخت داشته باشند، مبلغ دویست و چهل میلیون تومان وام جهت ساخت مسکن پرداخت خواهد شد و اگر کسانی هستند که این شرایط را دارند به بنیاد علوی مراجعه نمایند.
امام جمعه شهرستان لنده در این نشست ضمن تشکر از فرماندار جهت تشکیل این نشست و خیر مقدم خدمت مدیرکل کمیته امداد و مدیران بانک‌ها گفت: بانک‌ها باید سعی کنند خدمات به مردم و مشتریان را تسهیل کنند و حتی خدمات به مشتریان را توسعه دهند و به تمام مشتری‌های بانکی نگاه یکسانی داشته باشند.
حجت الاسلام محمودی اصل افزود: مردم منطقه ما و شهرستان لنده اکثراً قشر ضعیف و فقیر جامعه هستند و از شما مدیران بانک‌ها می‌خواهم که دست این مردم را مخصوصاً در حوزه مسکن بگیرید تا مبادا نیازمندی صاحب مسکن نباشد.
امام جمعه شهرستان لنده ادامه داد: در بحث بازپرداخت تسهیلات توسط مردم و مشتری‌ها میدانم که قصوراتی هست و به همان فقر و نداری مردم بر می‌گردد، ولی به هر صورت سعی می‌کنیم در مجالس و خطبه‌ها این موضوع را به مردم گوشزد کنیم.
در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویر احمد ضمن ابراز خوشحالی از حضور در شهرستان لنده و شرکت در این نشست گفت: هدف از کار ما و نهاد کمیته امداد این است که یک فرد نیازمند در جامعه یک مسکن و حتی یک شغلی برایش ایجاد شود.
 مبشری افزود: در بحث اشتغال سیاست کمیته امداد سیاست توانمند سازی است و اگر فردی توانمند بشه در جامعه دیگر نیازی نیست که به اجاره مسکن رو بیاورد.
مدیر کل کمیته امداد استان کهگیلویه و بویر احمد در پایان گفت: بیش از پنج هزار طرح اشتغال در استان ایجاد شد که لنده حدود دویست و پنجاه طرح اشتغال ایجاد کرد.
در پایان این نشست جلال دانش فرماندار لنده ضمن خوشامد گویی و تشکر از اعضای حاضر در جلسه گفت: بخشی از امید مردم به آینده همین بانک‌ها هستند و ما انتظار داریم که بانکها با مردم نهایت همکاری را داشته باشند.
دانش افزود: این جلسه باید خروجی داشته باشد و ما وظیفه داریم که مردم را مأیوس نکنیم که این مورد در راستای احترام به خون شهداست.
در ادامه فرماندار لنده به بعضی از بانکها که مردم از آنها گلایه داشتند تذکراتی را داد و به آنها گفت که سعی شود حرمت مردم حفظ و حق آنها پایمال نشود.
مصوبات جلسه که در پایان توسط فرماندار لنده قرائت شد به شرح زیر می‌باشد.
تسهیلات حوزه مسکن و اشتغال کمیته امداد و بهزیستی باید تا ۱۵ روز آینده تعیین تکلیف و پرداخت شود.
پیش بینی زمین جهت نهضت ملی مسکن و ایجاد شهرک.
تسهیلات کمیته امداد باید با نظارت به توانمند سازی افراد منجر شود.
تدبیری اندیشیده شود افراد نیازمندی که با پرداخت وام‌های ناچیز از کمیته امداد اخراج شدند برگردانده شوند.
وام‌های تکلیفی موظف به پرداختشان هستیم.
تصاویر تکمیلی در زیر آمده است.
----------------------------------------
خبرنگار: صابر عظیمی
 
نام شما

آدرس ايميل شما

فضیل
Romania
پسرعموی زن دستیار ویژه وزیر کشور که از کارمندی تا فرمانداری یک روز طول کشید
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1