تاریخ انتشار
پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۴۰۶۰۴
نشست شورای ترافیک شهرستان گچساران؛

انتقاد فرماندار از سرعت‌کاه‌های غیراستاندارد سطح شهر دوگنبدان: سرعت‌کاه یا تپه! / پیشنهاد سرپرست شهرداری

۳
کبنا ؛
نشست شورای ترافیک شهرستان گچساران به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد. 
به گزارش کبنا نیوز از گچساران، امروز پنج شنبه (۶ آبان ماه ۱۴۰۰)، در این نشست، فرماندار گچساران با بیان اینکه شورای ترافیک از مهمترین جلسات هر شهرستانی است گفت: مصوبه شورای ترافیک، لازم الاجرا و تخطی از آن جرم است، لذا مدیران نسبت به این این موضوع اهتمام داشته باشند.
علیرضا اتابک اظهار کرد: مکان یابی میوه فروشان میدان فردوسی و بلوار بعثت، نصب دوربین در پایانه مسافربری از جمله مصوبات جلسه پیشین است که باید انجام شود.
اتابک گفت: با خودروهای غیرسازماندهی شده ای که مسافر برون شهری جابجا می کنند، برخورد صورت گرفته و یا ساماندهی شوند.
فرماندار گچساران با بیان اینکه سرعت کاه های سطح شهر استاندارد نیست، گفت: در مصوبات جلسه شورای ترافیک پیشین، لزوم استانداردسازی سرعت کاه ها آمده، ولی اجرایی نشده است.
اتابک اظهار کرد: به جهت استانداردسازی، ارتفاع سرعت گیرها باید تغییر کند و همچنین آشکارسازی صورت گیرد تا سرعتکاه از جاده تفکیک شود، بخصوص در عبور و مرور افرادی که بومی شهرستان نیستند خطراتی ایجاد می کند.
اتابک در انتقاد به نصب سرعت گیرهای غیراستاندارد گفت: اینها سرعتکاه نیستند، باوجود بلندی که دارند دیوارکاه و تپه هستند، همه مردم بخاطر آسیب دیدن خودروها، نسبت به این سرعتکاه های غیراستاندارد شکایت دارند.
همچنین در این جلسه مطرح شد: بر اساس مصوبه پلیس راهور کشور، احداث سرعتگیر و سرعتکاه بیشتر از 2 و نیم سانتی متر غیرقانونی است، با این حال جهانبین رئیس پلیس راهور شهرستان گچساران نسبت به نبود فرهنگ رانندگی و ترافیکی، سرعت بالای خودروها و لزوم وجود سرعت گیرها تأکید کرد.
جهانبین رئیس پلیس راهور شهرستان گچساران نسبت به نقاط حادثه خیز سطح شهرستان هشدار داد و گفت: حول میدان نمازی، خیابان مالیات حد فاصل ادارات تا اداره برق، بلوار پناهپوری ، کوچه 11 کارکنان شمالی تقاطع بلوار تاجگردون، از جمله نقاطی است که تصادفات زیادی در این نواحی اتفاق می افتد.
سید مصیب موسوی سرپرست شهرداری دوگنبدان در خصوص فرهنگ ترافیکی و نصب دوربین در نقاط حادثه خیز گفت: در محل هایی که دوربین نصب شده معمولا کاهش جرائم، کاهش سرعت و کاهش حوادث را شاهد هستیم، از این رو، نصب دوربین در محل های حادثه خیز، و رصد این مناطق، بهتر از این است که بخواهیم سرعتکاه های غیراستاندارد دوباره نصب کنیم.
موسوی اظهار کرد: دوربین های ترمینال مسافربری آماده هستند و فقط باید جایابی و نصب شوند، همچنین مکان یابی میوه فروش های بلوار فردوسی، در همان محله انجام خواهد گرفت.
لازم به ذکر است در این نشست، عمده مصوبات جلسه قبل شورای ترافیک همچنان انجام نشده و در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. از جمله مصوبات و طرح های مورد بررسی در جلسه تعیین نرخ تاکسی روستاهای با فاصله بیش از 20 کیلومتر توسط راهداری، طرح ساماندهی «سه راهی اداره برق به سمت مجتمع ادارات»، حذف میدان سیمرغ جنب زندان و ساماندهی این مسیر، لزوم اخذ مجوز صنوف از شورای ترافیک بوده است.
نامناسب بودن، جایابی نامناسب و غیراستاندارد بودن سرعت‌کاه ها و سرعت گیرهای گچساران از جمله مشکلاتی است که مردم به شدت نسبت به آن گلایه مند هستند و گاها برخی از این سرعت‌کاه ها حادثه آفرین بوده اند و حتی موجب مرگ افراد شده اند. در جلسات قبل شورای ترافیک نیز هربار موضوع سرعت‌کاه ها مطرح شده، ولی نسبت به ساماندهی آنها تصمیم درستی گرفته نشده است.


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سلام بیشترین تصادف دربلوار گلستان کوچه سوم اتفاق می‌افتد
Iran, Islamic Republic of
ماهی حداقل سه تصادف دربلوار گلستان رخ می دهد
Iran, Islamic Republic of
نصب سرعتکاه دربلوار گلستان الزامی است مسئولین اقدام کنید تا اتفاق جانی رخ نداده
Iran, Islamic Republic of
درود برسرهنگ جهانبین سرعتکاه باید باشد
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا سرعتکاهها باید بیشتر بشه مخصوصا در بلوار اصلی کارکنان چندین خانواده از همسایگان ما در این سالها داغدار شده آند به نظر من باید پل عابر پیاده در بلوار کارکنان ساخته بشه مخصوصا کوچه چهارم جنوبی که چندین تصادف منجر به فوتی داشته
مهدی موسوی نژاد
Iran, Islamic Republic of
درود
سرعت کاه استاندارد و نصب دوربین های کنترل سرعت در اکثر نقاط شهر الزامیست
شبها بلوار کارکنان دولت محل کورس بازی هاست و سلب آسایش مردم
روحلا
Iran, Islamic Republic of
بله کاملن درسته فرهنگ رانندگی دربعضی افراد بسیاربداست اما بانصب دوربین درهمه نقاط میشود کنترل کرد سرعت غیرمجازرو باجرایم سنگین اما این سرعتگیرها واقعا افتضاح هستن توشهر لطفا اقدام کنید مارانندگان تاکسی بیسیم هرماه باید چقدرهزینه لنت وخرابیها بعلت غیراستاندارد بودن جاده وسرعتگیرها وچاله های توجاده خرج ماشین کنیم مگه چقدردرآمدداریم؟ بااین گرونیها
پژمان ویسی پور
Iran, Islamic Republic of
مسولین عزیز که اصلا به فکر ورودی و خروجی شهر دوگنبدان نیستند!!!! واقعا خیلی زشته خروجی گچساران شیراز همه انبار ضایعات هست!!!!دو سالی یک بار به گچساران مسافرت میکنیم ورودی شهر که وارد میشیم کلا حالمون بد میشه!!!آقا شهردار شدی حقوق دریافت میکنید لطفاً سعی کنید وظیفه کاری خودتون رو درست انجام بدید!!!فرماندار شدی فقط جلسه پشت جلسه بدون نتیجه ما که گچساران زندگی نمی‌کنیم اما بابا شما مسولیت نگرفتید فقط جلسه بدون نتیجه!!!!هنوز در مورد فرودگاه دارن جلسه میذارن😀یک شهر کوچک صد هزار نفری رو نمی تونید اداره کنید!!!!
ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

ابتلای ترانه علیدوستی به یک بیماری با منشا نامشخص؟

مادر ترانه علیدوستی در صفحه‌ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به ...
مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

مشکل ۵۰ ساله بازنشستگان حل شد

با پیگیری سازمان بازرسی کل کشور، معضل چندین ساله بازنشستگان کشوری در خصوص تأخیر در برقراری ...
مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

مشکل تعطیلی پنجشنبه‌

اگر قدرت اقتصادی ما به شکلی بود که پول ملی ما «ریال» از ارز‌های مسلط بر بازار‌های بین ...
1