تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۴۳۷۵۰۰
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

اقدام جالب طبیعت دوست کهگیلویه و بویراحمد برای حفظ حیات وحش

۰
کبنا ؛
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: دوستدار طبیعت هم استانی پس از مشاهده یک قطعه پرنده هوبره که قادر به پرواز نبود تمامی هزینه های تیمارداری آن را پرداخت کرده و بعد از بهبود آن را به محیط زیست تحویل داد.
  به گزارش کبنا و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان صبح چهارشنبه 13 مرداد ماه 1400 در این خصوص گفت: طی تماس تلفنی امروز یک طبیعت دوست هم استانی، مبنی بر تحویل یک قطعه پرنده هوبره، مامورین یگان حفاظت و اداره حیات وحش استان به محل اعزام می شوند.
سید اسدالله هاشمی گفت: آنگونه که این دوستدار طبیعت بیان داشته است، حین طبیعت گردی در حاشیه دنا، به یک نفر برخورد می کند که  وی یک قطعه پرنده هوبره را که به دلیل نامعلومی دچار ضعف شده و قادر به پرواز نبوده است را به همراه دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این دوستدار طبیعت به دامپزشک مراجعه کرده و پس از پرداخت تمامی هزینه های تیمارداری و اطمینان از سلامتی، طی تماس تلفنی با محیط زیست ، صبح امروز پرنده را تحویل داد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر و همراهی خوب مردم طبیعت دوست استان گفت: با توجه به رشد جمعیت محیط زندگی حیات وحش، گستره طبیعی قبلی خود را ندارد و در نتیجه در بسیاری مواقع محل زندگی حیات وحش نزدیک محل زندگی انسان‌هاست و این امکان وجود دارد که حیات وحش در زمانهای زادآوری یا برای جست و جوی غذا از زادگاه خود خارج شده و در محیط‌های زندگی انسان‌ها سردرگم و یا گرفتار شوند.
سید اسدالله هاشمی با اشاره به اینکه مردم نقش مهمی در بازگردانی حیات وحش به محیط زیست طبیعی خود دارند گفت: گاه برخی پرندگان در اثر ضعف جسمانی یا آسیب دیدگی در برخی نقاط غیر از محل زندگی خود گرفتار می‌شوند، که خوشبختانه در اغلب مواقع مردم به عنوان همیاران محیط زیست نقش مهمی در اطلاع رسانی برای زنده گیری و بازگردانی حیات وحش به زندگی و محیط زیست خود دارند.
وی ضمن تشکر از اقدام این طبیعت دوست هم استانی تصریح کرد: پس از اطمینان از بهبودی کامل این پرنده در حاشیه دنا رها سازی خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1