تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۳۷۴۲۵
در اعتراض به افزایش قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و ضرر به فضای کسب و کار؛

بازاریان دوگنبدان تجمع کردند / مالیات را ما می‌دهیم، سودش را تهرانی‌ها می‌برند؛ فروشگاه های زنجیره ای تعطیل شوند / فروشگاه‌های زنجیره‌ای سودی که برای کهگیلویه و بویراحمد ندارند به اقتصاد استان هم ضربه می‌زنند

۶
۳
کبنا ؛جمعی از بازاریان شهرستان گچساران هم در اعتراض به افزایش قارچ‌گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح این شهرستان تجمع کردند و خواستار برخورد قانونی مسئولان با این فروشگاه‌ها شدند.
به گزارش کبنا از گچساران، صبح امروز (یکشنبه 11 مرداد ماه 1400) کسبه و اهالی بازار شهرستان گچساران با حضور در جلوی فرمانداری گچساران در اعتراض به افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تجمع کردند و با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.
«نه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فرماندار گچساران؛ مانع از سرمایه‌سوزی و از هم گسیختگی نظام و بنیان خانواده شوید و ... محتویات پلاکارد و برگه‌هایی بود که معترضین به همراه داشتند.» معترضین خواستار جمع آوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح شهرستان گچساران شدند.
به گزارش کبنا، یکی از معترضان که لحنش تند بود، می‌گوید: این فروشگاه‌های زنجیره‌ای از کجا مجوز گرفته‌اند، مالیات را ما می‌دهیم اما اینها سودش را می‌برند. اداره صنعت، معدن و تجارت با این فروشگاه‌ها همکاری کرده و گرنه چطور اینقدر زیاد شده‌اند.
یکی از بازاریابانی که در جمع معترضان بود می‌گوید: ۹۰ درصد بازاریابان نسبت به افزایش این فروشگاه‌ها معترض هستند، این‌ها نه فقط به کسبه صدمه زده‌اند، نان خیلی از افراد را بریده‌اند، از درب منازل بازاریابی می‌کنند و مغازه‌های کوچک را ورشکسته کرده‌اند، حقوق ما الان به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده، با ۲ میلیونی که در می‌آوریم چه کاری باید بکنیم.
یکی دیگر از معترضان می‌گوید: من چند باب مغازه داشتم، خانه‌ام را فروخته‌ام، مغازه‌هایم را فروخته‌ام، ورشکسته شده‌ایم، حرف همه ما یکی است ، باید جلوی این فروشگاه‌های زنجیره‌ای گرفته شود و تعطیل شوند.



مسئول یکی از واحدهای صنفی کوچک بیان کرد: ما مغازه‌داران عمرمان را در این شهر سپری کردیم، مالیات‌ها را ما می‌دهیم، فروشگاه‌های زنجیره‌ای مالیات نمی‌دهند، اما آنها سود می‌برند.
به گزارش کبنا، روزهای اخیر هم واحدهای صنفی خرده فروش و سوپرمارکت‌های شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد جلوی استانداری تجمع کرده بودند.
 با این روند افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیش بینی می‌شود که واحدهای خرده فروش تعطیل شوند چراکه روند خرده فروشی را با دچار اختلال کرده‌اند. این وضعیت در حالی است که قدرت خرید مردم طی ۱۰ سال اخیر کمتر شده و شیوع کروناویروس نیز فشارهای زیادی را به بر صنوف وارد کرده است.
 صاحب یکی از این واحدهای صنفی می‌گفت: با افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج شاهد بیکاری و تعطیلی واحدهای خرده فروش و سوپر مارکت‌ها خواهیم بود که افزایش آسیب‌های اجتماعی و بیکاری را در پی دارد.
 وی بیان کرد: مجوز این همه فروشگاه زنجیره‌ای را چه دستگاهی می‌دهد و بر چه اساسی مجوز صادر می‌کنند مگر استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج چقدر جمعیت و ظرفیت دارد. شهر یاسوج تولیدی نیست بلکه مصرفی است و و گنجایش و ظرفیت این همه فروشگاه زنجیره‌ای را ندارد.
 یکی دیگر از صاحبان واحدهای صنفی خرده فروش تاکید کرد: این همه فروشگاه زنجیره‌ای چه سودی برای استان و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دارند؟ درآمدشان بصورت مستقیم از طریق کارت خوان‌های‌شان به حسابی در تهران واریز می‌شود و مالیاتی را هم در استان پرداخت نمی‌کنند و تنها پول و منابع استان را خارج می‌کنند.
 وی بیان کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای علاوه بر اینکه نفعی برای مردم ندارند، جیب مردم را می‌زنند و گوش آنها را هم می‌برند.
سالار حسین پور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این خصوص گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدون حساب و کتاب در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد در حال افزایش می‌باشند و این فروشگاه‌ها سند و پروانه ندارند و فاقد مجوز از استان هستند و تنها با مجوز مرکزی در حال فعالیت می‌باشند.
 وی اظهارکرد: دغدغه و خواسته‌های واحدهای صنفی خرد و رشد بی رویه و قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای به زودی در نشست اضطراری با حضور نماینده دادستان، تعزیرات حکومتی، سازمان صمت، اتاق اصناف، استانداری و سایر دستگاه‌های مربوطه بررسی، تصمیم گیری و تعیین تکلیف می‌شود.
 حسین پور با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای باید هدفمند و ضابطه مند شوند، تصریح کرد: این فروشگاه‌های اگر می‌خواهند در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد فعالیت کنند باید با شرایط و برنامه خاصی بطوریکه به واحدهای خرد آسیب نزنند، ادامه فعالیت دهند.
 محمدعلی غفاری، مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این رابطه گفته بود: رشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در استان محروم و فاقد تولید کهگیلویه و بویراحمد تمام شاخص‌های اقتصادی استان را منفی کرده است چراکه نه تنها سودی برای استان ندارند بلکه آسیب‌ها و ضرر زیادی را نیز به اقتصاد استان وارد کرده‌اند.
 وی افزود: امید ما به مالیات مشاغل خرد است که با راه اندازی قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در هر خیابانی سه چهار فروشگاه راه اندازی شده رقابت را از سایر کسبه و واحدهای خُرد فروش گرفته و منجر به تعطیلی و ورشکستگی آنها شده‌اند.
 غفاری اظهارکرد: دستگاه پُز فروشگاه‌های زنجیره‌ای به حساب‌هایشان در تهران واریز می‌شوند و هیچ گونه مالیاتی به استان کهگیلویه و بویراحمد پرداخت نمی‌کنند و سودی که برای استان ندارند، ضررهای زیادی هم به اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد می‌زنند.
 مدیرکل امور مالیاتی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تمام شاخص‌های استان کهگیلویه و بویراحمد منفی است اما وصول مالیات این استان را بیش از ۱۰۰ درصد افزایش دادند در حالی که فروشگاههای زنجیره‌ای درآمد بالا و چند میلیاردی دارند اما مالیات به استان نمی‌دهند.



سید حشمت الله صمیمی دوست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز از ممنوعیت ایجاد فروشگاه جدید زنجیره‌ای در استان خبر داد و اظهار داشت:  مجوزهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت کشوری صادر می‌شود و استان کهگیلویه و بویراحمد دخالتی در این قضیه ندارد، از طرفی به نظر می‌رسد ایجاد این فروشگاه‌ها به نحوی خرده فروشان را تحت تأثیر قرار داده است و نگرانی صنوف خرده فروش را در سطح استان شاهد هستیم بنابراین مصوب نمودیم تا اطلاع ثانوی فروشگاه‌های جدید زنجیره‌ای در استان ایجاد نشود. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای ادامه کار مقرر شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان موضوع را از طریق وزارت صمت پیگیری کند تا با حضور کارشناسانی از وزارت صمت و اتاق اصناف در تهران و یا استان نشستی در این زمینه برگزار شود.
وی اظهار کرد: ما به عنوان مجموعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نحوه کار این فروشگاه‌ها نگران هستیم چرا که در ابتدا این فروشگاه‌ها هیچگونه مالیات بر درآمد و یا مالیات بر ارزش افزوده به استان پرداخت نمی‌کنند و منابعی که دریافت می‌کنند در بانک‌های عامل استان نیست و این‌ها به صورت متمرکز در بانک‌های عامل تهران نسبت به این امر اقدام می‌کنند. 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: این یکی از ایرادات اساسی است و باتوجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد، استان کوچکی است و ما برای اشتغال، تولید و سرمایه گذاری نیاز به منابع داریم و به نحوی باید برنامه ریزی شود که این منابع در استان مصرف شود.



 صمیمی دوست بیان کرد: برای استان قابل قبول نخواهد بود که برای ایجاد ۲ شغل، ۲۰۰ شغل را از دست دهیم، برای ما قابل قبول نخواهد بود تمامی فروشگاه‌های خرد در استان کهگیلویه و بویراحمد  مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده به حساب استان واریز نمایند ولی فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای نقشی در توسعه استان نداشته باشند، برای ما قابل قبول نخواهد بود این فروشگاه‌ها ریالی در بانک‌های استان واریز نکنند و کل منابع استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب متمرکز در بانک‌های عامل در مرکز واریز شود برای استان قابل قبول نخواهد بود، مدیران مرکزی این فروشگاه‌ها بدون هماهنگی با مسئولان استان از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان نسبت به راه اندازی این مراکز اقدام کنند.
 وی ادامه داد: مسئولان فروشگاه‌ها باید پیش از استقرار این فروشگاه‌ها با مسئولان استان مذاکره کنند تا بعد از بررسی شرایط مجوزات صادر شود.
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تاریخ به بعد در صورت راه اندازی چنین فروشگاه‌هایی سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف موظف به برخورد هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Romania
متاسفم واقعیت تلخه و این روند تکنولوژیه
اگر تاکسی و اژانسها حریف اسنپ شدن شما هم میشید
بهتره فکر تغییر شغل باشید و با روند نجنگید
میدونم خیلی سخته و زندگیتون نابود میشه ولی بهتره فکر نو اوری و راههای دیگه باشید
اینها هم قدرت و نفوذشان زیاده هم مردم میرن سمتشون لذا کار تمامه
رضا
Iran, Islamic Republic of
بازار امروز رقابتیست سال هاهم شما بدون رقیب بودیدنمی توان غیرقانونی عمل کرد شغلتان راعوض کنیداگ نمی توانیدرقابت کنید
امید
Iran, Islamic Republic of
واقعا تظاهرات مسخره ای هست طرف میاد اعتراض میکنه چرا فلان فروشگاه ارزان میده!! خوب شما هم ارزان تر بده مشتری جذب کن!!
Iran, Islamic Republic of
بازار يعني رقابت.شما هم جمع بشيد فروشگاه زنجيره اي بزنيد.کاري کنيد که اونها ورشکسته بشن.
Iran, Islamic Republic of
پشت اینها قدرت و پول و مافیا هست.
میثم
" من چند باب مغازه داشتم، خانه‌ام را فروخته‌ام، مغازه‌هایم را فروخته‌ام " ، چون چند تا مغازه و خونه داشتی الان ناراحتی که مثل قدیم اینقد املاک و ثروت نداری؟ مرگ برای همسایه است؟
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1