تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۲:۰۱
کد مطلب : ۴۳۳۷۲۹
تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

کارگران معترض کارخانه قند یاسوج: دنبال قرارداد برجام گونه نیستیم / مهدوی: با عاملان تعطیلی کارخانه چه برخوردی شد؟

۰
کبنا ؛کارگران کارخانه قند یاسوج همزمان با هفته و روز کارگر برای چندمین بار متعدد جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار حق و حقوق خودشان شدند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، صبح روز شنبه (12 اردیبهشت ماه 1400) کارگران کارخانه قند یاسوج در جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع کردند و خواستار حق و حقوق‌شان شدند.
اسفندیار طلایی نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج، در جمع کارگران معترض به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: «جامعه کارگری در کشور، همواره با چالش‌های بسیاری رو به رو بوده و با وجود پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات این قشر از جامعه، از سوی نمایندگان کارگری، اما همچنان مشکلات و گرفتاری‌های جامعه کارگری به قوت خود باقی است. اگر بخواهیم این مشکلات را دسته بندی نماییم، می‌توان آنها را در سه ضلع یک مثلث قرار داد که شامل امنیت شغلی، تأمین معیشت و تشکل یابی به معنی حرکت در جهت همبستگی می‌شود.»

وی افزود: «این مشکلات علاوه بر اینکه بر یکدیگر تأثیر دارند، بر دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز اثر می‌گذارند؛ چرا که، بیش از 54 درصد جمعیت کشور به جامعه کارگری تعلق دارد و وجود و بروز هر گونه مشکلی در اشتغال و معیشت این قشر، اشتغال و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.»
طلایی گفت: «از نظر حقیر اگر روزی بخواهند پژوهشی در زمینه مشکلات کارگری انجام دهند و تعریفی از چالش‌های کارگری بیان شود، نیازی به جست و جود در کتب، مقالات و اینترنت نیست و تنها کافی است سرنوشت کارخانه قند یاسوج را برای چند دقیقه ورق بزنند تا با مفاهیم دقیقی از جمله تراژدی، ترس، فساد، فقر، عدم امنیت شغلی و مظلومیت آشنا شد.»



نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج خطاب به مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: «شماها که از درد و غم چندین ساله کارگران و سهامداران کاملاً آگاهید و به این موضوع اذعان کنید، وقتی به بهانه خصوصی سازی، کارخانه‌ای که چون بچه‌ات بود و با آن بزرگ شدی به ثمن بخس جلوی چشمانت به مفاسد اقتصادی دادند! چه حسی دارد؟»
وی افزود: امید می‌رفت، پس از تحولات شرایط بهبود یابد، اما بر چسب اخراج بر پیشانیمان زدند و این حس تلخی بود!
طلایی همچنین گفت: «وقتی با دست خالی به خانه می‌روی و توان پاسخگویی به نیازهای روزانه زن و بچه‌ات را نداری، وقتی از نداری مجبور به گرفتن قرضی شده‌ای که نمی‌توانی آن را ادا کنی و مجبوری خود را از قرض دهنده پنهان کنی، وقتی از نداری و شرمساری بیماری روحی و قلبی گرفته‌ای و حتی دفترچه نداری که به پزشک مراجعه کنی، وقتی پسرت از تو تقاضای پولی تو جیبی می‌کند و شرمسار می‌شوی، وقتی دخترت صورتش را همچون پدر و مادر با سیلی سرخ می‌کند. حس بدی دارد که این سرنوشت این روزهای کارگران ما است.»
وی از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست تا حال و روز کارگران قند یاسوج را درک کند و از اعضای شورای تأمین استان خواست تا برای مشکلات کارگران چاره‌اندیشی کنند.
طلایی با بیان اینکه حضرت امام آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین جهان، کارگران را «ستون فقرات اقتصاد و تولید» می‌دانند، افزود: «رهبرا شرمنده‌ایم که ستون فقراتمان را نااهلان شکستند.»
وی اضافه کرد: «به فرموده رهبر انقلاب اسلامی، دلگرم شدن کارگران در جامعه، موجب سامان‌یافتن وضع اقتصادی است؛ اما متأسفانه نه تنها دلمان که دست و روح همه زندگیمان، روح سرد و بیچارگی را به دوش می‌کشد.»


 نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج در ادامه گفت: چند سالیست که کارگران کارخانه قند یاسوج به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها زندگی سختی دارند که البته با همت جوانان انقلابی، برخی مسئولان دلسوز و صدیق و البته حضور دلگرم کننده آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه این کارخانه به صاحب اصلی‌اش برگشت.
طلایی در ادامه از وعده‌های توخالی برخی مسئولان گله کرد و گفت: «پادشاهی در یک شب سرد زمستان از قصر خارج شد. هنگام بازگشت، سرباز پیری را دید که با لباسی اندک در سرما نگهبانی می‌داد. از او پرسید: آیا سردت نیست؟ نگهبان پیر گفت: چرا ای پادشاه، اما لباس گرم ندارم و مجبورم تحمل کنم. پادشاه گفت: من الان داخل قصر می‌روم و می‌گویم یکی از لباس‌های گرم مرا را برایت بیاورند. نگهبان ذوق زده شد و از پادشاه تشکر کرد. پادشاه اما به محض ورود به داخل قصر، وعده‌اش را فراموش کرد. صبح روز بعد جسد سرمازده پیرمرد را در حوالی قصر پیدا کردند، در حالی که در کنارش با خطی ناخوانا نوشته بود... ای پادشاه وعده لباس گرم تو، مرا از پای درآورد!» مسئولان محترم تا کی باید منتظر وعده‌های شماها باشیم.


وی افزود:  «سهامداران و کارگران اخراجی کارخانه قند یاسوج، از نسل انقلاب و از جنس مبارزه علیه باطل هستند و این روحیه را از پیر و معمار انقلاب، خمینی کبیر به ارث برده‌اند و به نسل‌هایشان به ارث خواهند گذاشت، پس بدانید و آگاه باشید که دنبال قرارداد برجام گونه نیستیم و نباشید، که برجامِ بی فرجام مغایر عقاید ما به پیروی از رهبر فرزانه انقلاب است و این مهم را همه بدانند
همه ما و جمیع مطالبه گران حق و حقیقت و مبارزان با مفاسد اقتصادی و مدافعان حرم و حامیان مظلومین جهان همگی آگاهانه در راه شرف زیستن، خدا زیستن، سرافراز زیستن و از آن خود بودن جان بکف بودن و برای ولایت بودن همه این رنج‌ها را تا افق دور به جان خریده‌ایم.»


شهرام مهدوی‌مطلق فعال رسانه‌ای کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در توئیتی نوشت: «رهبر انقلاب اسلامی فرمودند؛ کسانی که بخاطر منافع خود کارخانه‌ها را به تعطیلی کشاندند. بدانند که این خیانت به کشور و ضربه به تولید است. باید با این افراد برخورد شود.» با عاملان تعطیلی کارخانه قند یاسوج در بانک تجارت دقیقاً چه برخوردی شد؟ 4 سال سرگردانی کارگران را چه کسی پاسخگو است؟

 


به گزارش کبنا، در ابتدای برنامه تجمع کارگران کارخانه قند یاسوج جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، کارگران با شعارهای مرگ بر امریکا، مرگ بر آل سعود، الله اکبر، سربازان خامنه‌ای هستیم و... با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمدافروغ
Romania
درودبرمردخدا ومردان خدا که لحظه ای برای گرفتن حق کارگران بی سرپناه ازپای ننشست فقط خدابایداجروپاداشت راعطاکندطلایی جان هم جانی هم جانان
ثقصثص
Iran, Islamic Republic of
خودش با هاشونه بدبختا
Iran, Islamic Republic of
خواست بینیش پاک کنه کورش کرد.
حامی
Iran, Islamic Republic of
این بنده خداها رو فقط با وعده و وعید میذارنشون سرکار 😅 تا هست هیچکس نمیتونه کاری کنه 😂
Iran, Islamic Republic of
تو استان و کشور نمیتونه مشکلتون رو حل کنه به آمریکا و آل سعود چه ربطی داره🤣🤣🤣🤣
علی
United States
فقط بند اخر گزارش سر دادن شعار خخخخخ
Iran, Islamic Republic of
عده ای که دارن در راه اندازی این کارخانه تعلل میکنند همان کسانی هستند که با لابی گری این کارخانه را به یغما بردند و آلات دست رشوه خواری و رشوه گری شده اند شک نکنید میخوان دوباره با تعلل خود خود کارخانه رو به فرد متخلف برگردونند و نقشه های شیطانی دارند با یاری خدا و مسئولین امر روسیاه خواهید ماند
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1