تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۰:۰۱
کد مطلب : ۴۳۳۰۶۱
در دیدار با مسئولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران مطرح شد

روشنفکر: شفاف مسائل طرح تولیدی بیو اتانول سوختی باشت را برای مردم بگویید

۰
کبنا ؛نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون حضور سازمان‌های توسعه‌ایو هلدینگ‌های دولتی امکان توسعه سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد.
 به گزارش کبنا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، مهدی روشنفکر در نشست با مسئولان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با هدف بررسی آخرین وضیت اجرایی طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت و بررسی فرصت‌های سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بدون حضور سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو و هلدینگ‌های دولتی و نیمه دولتی امکان توسعه سرمایه گذاری در این استان وجود ندارد، زیرا سرمایه گذار توانمند بومی نداریم.
 وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 10 درصد آب‌های روان، 20 درصد نفت و گاز، 20 درصد جنگل‌های زاگرس، دو هزار و 400 گونه گیاهی و دارویی، طبیعت زیبا و معادن مختلف شرایط مطلوبی برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف دارد که به دلیل نبود سرمایه گذار توانمند بومی و تمایل نداشتن سرمایه گذاران غیر بومی تاکنون به نحو مطلوبی مورد بهره برداری و در واقع نقش آفرینی در اقتصاد و اشتغال استان قرار نگرفته‌اند.
 نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در این استان توان مالی برای سرمایه گذاری را ندارند و در این راستا راهی جز ورود سازمان‌های توسعه‌ای از جمله ایدرو و ایمیدرو، هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری بانک‌ها، برخی نهادها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌ها نداریم.
 روشنفکر با تاکید بر اینکه مسئولان استانی برای همکاری با سرمایه گذاران آمادگی کامل دارند و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود، ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف مهم ایدرو سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتر برخوردار بوده که انتظار می‌رود به استان کهگیلویه و بویراحمد با محرومیت تاریخی برجای مانده از رژیم گذشته نگاه ویژه داشته باشند.
 وی خواستار تسریع در روند اجرایی طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت با سرمایه گذاری ایدرو شد و خاطرنشان کرد: نباید بیش از این مردم را منتظر بگذارید و به صورت مستمر به صورت شفاف مسائل را با مردم در میان بگذارید.
 معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو نیز در این نشست گفت: بدون شک در هفته‌های آینده کارشناسان این سازمان به استان کهگیلویه و بویراحمد با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری سفر می‌کنند و در این زمینه آمادکی سرمایه گذاری مشارکتی با بخش خصوصی را داریم.
محسن صالحی‌نیا یادآور شد: طرح تولید بیو اتانول سوختی در باشت تاکنون 16 میلیارد تومان هزینه داشته و باید برای تکمیل آن یک هزار میلیارد تومان هزینه شود که بزودی با اخذ مبلغی از بودجه و اختصاص مبلغی از سوی سازمان ایدرو تسریع می‌یابد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

خانقلی
Iran, Islamic Republic of
ان شالله آبادی بویراحمد........باشت وکیل وصی نمیخواد،همش دوماه دیگه وکیل خودش رو میفرسته مجلس
Iran, Islamic Republic of
تو شهر خودت موندی بودجه تو تلفیق بودی هیچ رشدی نداشته
Iran, Islamic Republic of
روشنفکر خودش را باتاجگردون مقایسه میکند ودرکارهای تخصصی بخواد ازش ایراد بگیرد تازه داره چند کلمه ای مانند هلدبنگ رایاد میگیره
Romania
تاج که مهره سوخته شد وتو هم آب بریز آنجایی که میسوزه.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
جای بسی تعجب است که 42 سال است که در ایران انقلاب است و کشورهای دیگه برای زیستن در کره مریخ دارند برنامه ریزی می کنند و نماینده محترم بویراحمد می فرماید رژیم سابق باعث فقر و عقب ماندگی و محرومیت این استان است
والا بخدا کشورهایی مثل کره جنوبی و ژاپن و چین در حدود 20 یا 30 سال است که برنامه ریزی کردند و اینجوری پیشرفت کردند
بدبختی ما از مدیران نالایق و بی کفایت در طول این 40 سال است نه رژیم گذشته
والا رژیم گذشته دیگه تمام شد
کاش بجای هزینه در دیگر کشورها کمی هم بفکر مردم ایران بودند
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگر گفتی بیواتانول چنه چقد بودجه لازم داره ؟؟؟؟؟خخخخ
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1