تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۴۳۲۵۳۷
در اعتراض به تبعیض در پرداختی حقوق و مزایا انجام گرفت

تجمع کارگران و کارمندان شهرداری چرام / توهین شهردار به کارگر ( + فیلم و تصاویر )

۲
کبنا ؛تعدادی از کارگران و کارمندان شهرداری چرام در اعتراض به تبعیض در پرداختی حقوق و مزایا و اضافه کاری توسط شهردار چرام؛ تجمع کردند.
 به گزارش کبنا از چرام؛ امروز ظهر سه شنبه (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) تعدادی از کارگران و کارمندان شهرداری چرام در اعتراض به تبعیض در پرداختی حقوق و مزایا و اضافه کاری توسط شهردار چرام؛ تجمع کردند.
  
 در این تجمع اعتراضی که قرار بود پیش از آن با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و کارگران معترض نشستی در محل شهرداری برگزار شود و هماهنگی‌ها انجام شده بود اما شهردار چرام در محل کار حاضر نبود و ظاهراً در مرخصی به سر می‌برد.
 یکی از کارگران شهرداری چرام که در کارخانه آسفالت مشغول کار هست در گفت وگوبا کبنا نیوز با اشاره به اینکه بصورت ۲۴ ساعته یک روز در میان مشغول کار هستم و تمام تعطیلات در طول سال سرکارم بدون هیچ گونه امکانات رفاهی ولی شهردارچرام در محاسبه اضافه کار و پرداختی به همان میزانی که هم اداره کار تعیین کرده و قانون می‌گوید هم تبعیض و سرپیچی کرده است.
 وی بیان کرد طبق قانون کار باید ۸ ساعت سر کار باشیم اما ۲۴ ساعت ما در محل کار حاضر هستیم وحق ما را هم نداد.
 کارگر کارخانه آسفالت که به شدت از دست بعضی از اعضای شورای شهر ناراحت بود بیان کرد: تعدادی که نمی‌خواهند در شورا ثبت نام کنند و همیشه همراه شهردار بودن نخواستند صدای کارگران را بشنوند و اگر بخواهم بگویم تنها آقای بشارت عضو شورای شهر هست که همیشه صدای کارگران را و دردل های آن‌ها را می‌شنود و دفاع می‌کند اما وی هم تنهاست.
 وی به ذکر نکته‌ای در خصوص قیررایگان اشاره کرد و سؤال کرد که قیر رایگان چرام که از طرف دولت داده شد کجا هزینه شد؟؟
این کارگر شهرداری کارخانه آسفالت چرام گفت: قیر چرام در شهر ایذه خالی می‌شود و برای آنها دو رسید می‌نویسند و بعضی جاها ردی از خودشان برجا نمی‌گذارند.
 یکی دیگر از کارگران شهرداری چرام در گفت و گویی در خصوص اعتراض کارگران و تبعیض شهردار چرام در پرداختی‌ها گفت: در سال قریب ۶۰ الی ۷۰ روز تعطیلی رسمی داریم وجمعه ها هم که باید ۴۰ درصد اضافه کار بزند اما متاسفانه تعطیلات که در محل کار بودیم که نداد بلکه اضافه کار واقعی هم پرداخت نکرد.
 وی که نگهبان شب کارخانه هست بیان کرد که نگهبان‌ها به تنهایی در معرض خطر هستن و قانون نگهبانی شب دو نفر هست که در چرام وکارخانه های شهرداری چرام یک نفر هست.
 وی با اشاره به تبعیض در پرداختی‌ها گفت آنکه در داخل اتاقش در شهرداری جدول حل می‌کند و در فضای مجازی مشغول است از که کارگر خدماتی و سایر افراد وکارمندان بیشتر دریافتی داشته و پرداختی و اسناد مشخص هست.
 اما حکایت تبعیض علی نوری شهردار چرام در پرداختی مزایا به توهین وبدرفتاری با کارگران زحمتکش خدماتی در عید نوروز رسیده که یکی از آنها در گفت وگو با کبنا با اظهار نگرانی از رفتار شهردار چرام با وی بیان کرد: برای پیگیری مزایا و نحوه پرداخت به شهرداری رفتم و از شهردار در مورد تبعیض و کمی پرداخت سؤال کردم که بابی احترامی و توهین و گفتن کلمه «بیشعور» دستم را گرفت و می‌خواست از پله‌های شهرداری چرام بیندازم پایین که متاسفانه هیچ کس پاسخگوی رفتارهای شهردار نیست.
 وی افزود: ۱۵ سال است که در شهرداری سابقه کار دارم و در فضای سبز و عمرانی و خدماتی همه کار انجام می‌دهم اما شهردار چرام حق ما را نداد و در پرداخت تبعیض انجام داد.
 به گزارش کبنا؛ در این تجمع اعتراضی که در محل شهرداری چرام انجام گرفت؛ رئیس شورای شهر چرام و دو تن از اعضای شورای شهر حاضر شدند و به سخنان کارگران گوش دادند و قرار بود که در جلسه با شهردار این مشکل را پیگیری کنند ولی شهردار در محل کار حاضر نبود و مقرر شد که در جلسه‌ای دیگر در روزهای آینده با حضور کارگران معترض موارد بررسی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

گمنام
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در عین حال که نیاز است که مطالبات قانونی کارگران شهرداری پرداخت بشه اما واقعا شهردار خوبی داریم و جهت پیشرفت شهرمان نیازه که همه با هم اتحاد داشته باشیم
ضمنا شهردار هم خیلی زحمت میکشه برای این شهر و انصاف ایجاب میکنه که نیمه پر لیوان را هم ببینیم اعتبار مالی شهرداری لابد کم است پس چاره در همدلی و همکاری است .....
خداوند همه ما را عاقبت بخیر کنه....
مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
فایل های مرتبط
1