تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۳۰۱۲۲
کبنا گزارش می دهد

آخرین وضعیت کرونا در گچساران/ فرماندار جدید، مدیر گچسارانی را تحسین کرد+تصاویر

۰
کبنا ؛ستاد مبارزه باویروس کرونا با حضور علیرضا اتابک فرماندار گچساران و اعضای ستاد در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز:رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا، اظهار کرد: از ازمان شیوع ویروس کرونا تا کنون نظارت و بازرسی از بازار و صنوف مختلف  به صورت مستمر انجام می‌شود.
رضا شریفی افزود : نظارت و بازرسی از بازار در قالب ۳۵گشت مشترک  با مشارکت اداره تعزیرات، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی و ادراه صمت انجام می‌گیرد.
شریفی عنوان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون 17 هزار و 897 مورد بازرسی از بازارو صنوف مختلف به عمل آمده است.
وی بیان کرد: در این مدت 442 واحد صنف متخلف  به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی پلمب و 307 واحد صنفی متخلف منجر به ثبت تخلف و معرفی آنها به تعزیرات حکومتی گچساران برای اعمال قانون ارجاع داده شد.
شریفی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون  بالغ بر 95درصد از بازاریان و پروتکل بهداشتی را رعایت می کنند.
در ادامه فرماندار گچساران با بیان اینکه  اکنون با موضوعی به عنوان سلامت مردم مواجه هستیم، افزود:خوشبختانه آمار ابتلا در روستاها کم است چرا که تجمعات در این گونه مکان‌ها کم است.
علیرضا اتابک با تاکید بر شناسایی نقاط تجمعات در جهت مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا افزود:متاسفانه بیشترین تجمعات در مراسمات عزاداری است.
اتابک ابراز کرد: تجمعات عزاداری، عروسی و دورهمی خانوادگی از  عوامل شیوع و انتشار این بیماری هستند.
وی عنوان کرد: یکی دیگر از عوامل شیوع و گسترش کرونا مطب ‌های پزشکی و دندانپزشکی و بانک‌ها است  بود که با توجه به مصوبه ستاد قبلی کرونا بانک ها برای چند روزی تعطیل شدند.
اتابک با اشاره به اینکه با شیوع کرونا یک سبک جدید از زندگی را آغاز کرده ایم، تصریح کرد: خوشبختانه در این موضوع به یک آگاهی رسیده‌ایم که باید جلوی ترددهای غیرضروری گرفته شود.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تجمعات، روغن را باید در بین عامل‌های خرد توزیع شود تا تجمع صورت نگیرد.
اتابک در ادامه عنوان کرد: در روستاها ،شورای سلامت هر روستایی که بیمار کرونایی در آن نباشد به عنوان روستای پاک معرفی و تامین اعتبار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: روستاهای پرجمعیتی وجود دارد که نیاز به رصد و پایش مستمر دارد و نباید بگذاریم که کرونا به روستاها سرایت کند.
 معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست اظهار داشت: اظهار کرد: از آغاز طرح محله محور شهید سلیمانی تا کنون روند مراجعه به بیمارستان‌ها، فوتی و ابتلا به ویروس کرونا در این شهرستان کاهش یافته است.
عباس باشتی افزود: در طرح شهید سلیمانی یک هزار و 82مورد تست رپیدتست (تست سریع)انجام گرفته که تعداد 255 مورد مثبت بوده است.
باشتی اضافه کرد: با اجرای طرح محله محور شهید سلیمانی  در آذرماه پنج کمیته اعم از مراقبتی، حمایتی، نظارتی، آموزش و اطلاع رسانی تشکیل شد.
وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت شهرستان زرد است و در تلاش هستیم در زمینه بیماریابی در محلات کم‌برخوردارو مناطق روستایی که در معرض آسیب هستند پایش و رصد خانوارها به صورت مستمر انجام گیرد.
باشتی عنوان کرد: از زمان شیوع ویرویس کرونا تاکنون 11 هزار190 مورد تست کرونا از افراد  با علائم مشکوک گرفته شده است که از مجموع این تعداد نمونه گیری یک هزار و 82 مورد در طرح شهید قاسم سلیمانی بوده است.
وی با اشاره به اینکه تیم‌های 2 نفره در قالب رصد و پایش خانوارها تشکیل شده است، گفت:  تیم‌های رصد با شناسایی افراد دارای علائم بیماری کرونا آنها را به پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی معرفی می‌کنند و در آنجا  رپیدتست از افراد مراجعه کننده دارای علائم گرفته می‌شود.
معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران اذعان کرد: با اجرای طرح محله محور یک هزار 800 رپیدتست از استان در 3 مرحله دریافت شده است
باشتی با بیان اینکه 27 خانه بهداشت و 13 پایگاه سلامت در این طرح مشارکت دارند، خاطرنشان کرد: در طرح شهید سلیمانی یک هزار و 82مورد تست رپیدتست  انجام گرفته که تعداد 255 مورد مثبت بوده است.
در ادامه رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان گچساران اظهار کرد: مددجویان  کمیته امداد امام خمینی(ره) در ایام کرونا همانند بقیه افراد جامعه دچار مشکلاتی شدند.
محمد خادمی افزود: اما خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان گچساران  توانست این موضوع را بخوبی مدیریت کند تا جایی که مدد جویان کمترین آسیب را در ایام کرونا ببینند.
خادمی عنوان کرد: توزیع بسته های معیشتی و پکیج اقلام بهداشتی و.... در بین مددجویان از جمله فعالیت های کمیته امداد گچساران بود.
وی تصریح کرد: پیگیری از وضعیت مددجویان کمیته امداد که دچار ویروس کرونا شده بودند از دیگر فعالیت های این اداره بود.
خادمی گفت: متاسفانه 3 نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.
بعداز صحبت های رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران فرماندار گچساران اظهار کرد: صحبت های رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) من را خوشحال کرد، عملکرد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) قابل تحسین است.
علیرضا اتابک افزود: افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) افراد مستضعف و فقیر هستند اما ما شاهد این هستیم مددجویان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی کمترین آمار فوتی را داشته اند که واقعا خبر خوشحال کننده ای می باشد  که جا دارد از پیگیری ها و زحمات مدیریت و کارکنان این اداره تشکر و قدردانی بکنیم.

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1