تاریخ انتشار
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : ۴۲۹۹۸۳
علیرضا اتابک فرماندار جدید گچساران در اولین روز کاری؛

فرماندار جدید گچساران:  بی‌اطلاع از وضعیت گچساران نیستم / جهت‌گیری سیاسی ندارم

۰
کبنا ؛علیرضا اتابک فرماندار گچساران در اولین روزکاری خود با حضور در گلزار شهدا با شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد و بعد از آن به دیدار امام جمعه شهر دوگنبدان رفت و همچنین با کارمندان فرمانداری گچساران نشست برگزار کرد.
به گزارش کبنا، علیرضا اتابک در اولین روزکاری خود با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه و نثار شاخه گلی با آرمان‌های شهدا والامقام هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کرد.
 فرماندار گچساران در آیین ادای احترام به مقام شامخ شهدا اظهار کرد: در آستانه یوم الله دهه مبارک فجر قرار گرفته‌ایم و امیدواریم که بتوانیم کارهای ماندگاری را به سرانجام برسانیم.
 اتابک با بیان اینکه شهیدان را سرلوحه زندگی و کار خود قرار دهیم، افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، امروز زمینه خدمت رسانی شایسته به تمامی مناطق کشور فراهم شده است.
 وی با آرزوی طول عمر برای مقام معظم رهبری گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه دشمنان فرمایشات رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهیم تا بتوانم از این تنگناها به خوبی عبور کنیم.
 
 اتابک: بی‌اطلاع از وضعیت گچساران نیستم

 علیرضا اتابک در اولین روز کاری خود در نشست با کارمندان فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهرستان گچساران دارای ظرفیت و پتانسیل خوبی است.
  وی با بیان اینکه بی‌اطلاع از وضعیت گچساران نیستم، گفت: اطلاعات کافی از وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی گچساران دارم.
فرماندارگچساران با اشاره به اینکه حفظ آرامش در جامعه از اولویت کاری من است، ابراز کرد: هیچ‌گونه جهت‌گیری سیاسی ندارم چرا که حفظ آرامش و امنیت در جامعه مهم است.
  اتابک در ادامه با تاکید بر حفظ حرمت فرمانداری عنوان کرد: حرمت حاکمیت فرمانداری رعایت و همچنین ارباب رجوع را باید حرمت شمرد.
 وی خاطرنشان کرد: به خرد جمعی اعتقاد کامل دارم.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
تحلیلی بر فضا گچساران و باشت
ایمان قویدل
اینروزها خیلی ها اسب خود را زین کرده اند تا کرسی گچساران و باشت را در بهارستان تهران نمایندگی کنند و فضا سرد آخرین زمستان قرن گرم گرم انتخاباتی شده است.
اعتبار نامه منتخب قانونی مردم علیرغم عبور از تمامی فیلتر های قانونی مراجع چهارگانه وزارت اطلاعات، قوه قضائیه ،اطلاعات سپاه و شورای نگهبان و حتی فیلترهای قانونی همین مجلس انقلابی ،مجددا در روند لج بازی های سیاسی و لر ستیزی برخی نمایندگان رد شد و غلامرضا تاجگردون نماینده مردم از حضور در مجلس محروم گردید.

اینکه بر عملکرد غلامرضا تاجگردون برخی ایرادات و انتقادات وارد است و در یک شرایط نرمال و عادلانه باید نقد شود هیچ تردیدی نیست. اما آنچه مهم است و اصل موضوع می باشد ، ظلمی است که اول بر مردم حوزه انتخابیه گچساران و باشت و حتی کل استان وارد شده و دوم بر خود ایشان و سپس تبعات این رد اعتبارنامه بر روند توسعه منطقه و ساختار سیاسی اجتماعی فرهنگی و اقتصادی شهرستان های باشت و گچساران است.

نکته اول :
عزل و یا جابجایی مدیران در سطح استان و شهرستان یک روال عادی و طبیعی هست و جای توهین و تخریب نیست، اما یک نکته که منجر به نگرانی عمیق و ( بی اعتمادی شدید مردم به دولت ) مردم و خیرخواهان انقلاب شده است و همه عقلا و دلسوزان توسعه استان بر آن متفق القول اند این نکات است؛

اینکه دقیقا از تاریخ ۱۸ تیر ۱۳۹۹ یعنی روز رد اعتبارنامه نماینده گچساران در مجلس فرایند ناجوامردانه حذف فرزندان گچساران و باشت در مناسب کلیدی استانی و شهرستانی عین بی عدالتی و بی انصافی هست .
بر همگان واضع است در اوج قدرت بلامنازع غلامرضا تاجگردون و تقسیم قدرت بین حوزه های انتخابیه رعایت عدالت و انصاف می شد. در تمام سطوح استانی و شهرستانی ....

و تاجگردون در اوج قدرت ، حداکثر ۲۰ درصد مناسب مدیریتی استان را به نیروهای خود می داد و بقیه ۸۰ درصد در اختیار نیرو های حوزه های انتخابیه بویراحمد و کهگیلویه و حتی غیره بومی ها بود.
ولی از تاریخ ۱۸ تیر ۹۹ یک ساعت پس از حذف تاجگردون در سایه سکوت و بعضا پای کوبی آن نوع اصلاح طلبان؟! مدیر عامل آب منطقه استان،معاون پژوهش برنامه و بودجه استان،مدیر کل مدیریت بحران استان، معاون اداره کار استان ، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان، مدیر مالی و بودجه دانشگاه علوم پزشکی ،مدیر حراست سازمان برنامه و بودجه استان ، معاون طرح و برنامه شرکت آبفاضلاب استان ، و ...
یکی پس از دیگری عزل گردیدند. و توجهی به سهم حوزه انتخابیه گچساران و باشت نشد.
در دوره ۸ ساله نمایندگی تاجگردون برخی از اصلاح طلبان استان بیشترین حملات و انتقادات رسانه ای و سیاسی را با محور اینکه چرا تفکیک قوا رعایت نمی شود!! چرا نماینده گان در انتصابات و امور اجرایی دخالت می کنند ؟ گوش فلک را کر کرده بود.
اما گویا این شعار و محور انتقادات این گروه از اصلاح طلبان فقط مختص غلامرضا تاجگردون ،غلامحمد زارعی ،حاج آقا بزرگواری و عدل هاشمی پور .... بود و نه محمد موحد و مهدی روشنفکر ! که امروز اکثریت انتصابات با نظر مستقیم ایشان انجام می پذیرد.
و همین نکته که اظهر و من الشمس است کافی است تا جنس و مفهموم تخریب ها و انتقادات چندین ساله روشن بماند.


نکته دوم : تغییرات مدیریتی در خود شهرستان باشت و گچساران که مهمترین آنها عزل علی خانپایه فرماندار و نصب یکی از فرزندان دهدشت و
بقیه انتصاب ها عمدتا غیره سیاسی و با مکانیسیم و فرایند اداری و یا باز هم فشار مخالفین دولت انجام گرفته که البته برایند فشار های مخالفین دولت عزل خود فرماندار بود آنچه در مصاحبه معاون محترم سیاسی استاندار هم کاملا به کنایه گفته شد که .... فرماندار گذاشتیم که جانبداری از هیچ کاندیدایی نکند .... و دقیقا رمز معما همین است ... یعنی تمکین دولت به فشار های سید قدرت حسینی بحرینی در عزل خانپایه.
چیزی که طرفداران رسانه سید قدرت الله حسینی مهمترین حامی رد اعتبارنامه و متهم شماره یک رد اعتبارنامه منتخب مردم آنرا تاکتیک های تاجگردون برای آرایش بندی جدید انتخاباتی عنوان می کنند!!
یعنی سید قدرت حسینی و تیم رسانه اش اگر در این ۱۰ ماه گذشته سکوت کرده بودند شاید الان ۲۵ هزار رای داشتند و نه اینکه با تحلیل های آبکی و خبرپراکنی های غلط اینگونه خود را تخریب می کردند. و سطح رای پیشین خود را هم به چالش می کشیدند....
جالب ترین تحلیل آنان عزل مهندس خانپایه پس از استقبال طایفه بابکانی از دکتر حسینی ؟!
یعنی خود سید قدرت هم به این تحلیل خواهد خندید ...
یا تیتر زدنشان مثل : عزل مشکوک رئیس جهاد و یا بیمارستان بی بی حکیمه س
و نسبت دادن آنها به فرایند انتخاباتی تیم تاجگردون ...

حقیقت ماجرا آن است که ؛ تیم رسانه ای سید قدرت حسینی بیشترین فشار ها را ( در کنار گروه مخفی ایشان در پرونده سازی برای مدیران منتسب به تاجگردون) انجام میدهند و وقتی که به نتیجه رسیدند بلافاصله سخنگوی مظلومیت ! مدیر عزل شده می شوند .... به خیال آنکه مدیر عزل شده را شکار کنند و در این بین هم شاید آدم های پست طلب پیدا شود که به دام می افتد.
اما عزل فرماندار خانپایه حکایت جالبی دارد. علی خانپایه برادر شهید که حتی یکبار این را عنوان نکرد و سو استفاده از نام ایشان نکرد به اذن خیلی از مسئولین نظارتی و حتی مخالفین سیاسی دولت و ...یکی از پاک ترین و سالم ترین فرماندارن و مدیران استانی بوده
ولی خانپایه یک مشکل داشت و آن اینکه اهل زد و بند و معامله با مخالفین دولت نبود و این موضوع در انتخابات ۲ اسفند ۹۸ و هم در نوع ندیریت مقتدر خود در گچساران به عمل نشان داد.
مهندس علی خانپایه از تبار بزرگمردانی است که برای نجات عزت و جان یک سرباز ، در کوه سیاه ، ۷۲ تن از مردان غیور ایل بابکانی جان دادند و در واقع در نبرد با امنیه های حکومت پهلوی شهید شدند تا از یک سرباز دفاع کنند . لذا بابکانی و خانپایه ها ، اهل معامله و کوتاه آمدن نبودند و زیر بار نمی روند . اما اینکه پس از استقبال بابکانی از سید قدرت!!! ، تاجگردون خانپایه را عزل کرد.... اینقدر باز این تحلیل آبکی و سطحی است که باز خود سید قدرت حسینی، هم به آن خواهد خندید .
و قطعا خود مهندس خانپایه میداند که چرا عزل شد و چه کسانی بیشتر فشار ها را برای عزلش به وزارت کشور و استاندار وارد کردند و امروز چه کسانی برای عزلش پایکوبی نمودند

و قطعا آرای ایل بابکانی در خرداد ۱۴۰۰، نشان خواهد داد که چه کسانی فرزند پاکدست شان را عزل کرده است.
سوم انتصاب فرماندار کهگیلویه ای به عنوان سرپرست فرمانداری گچساران قبل از پرداختن به سوابق و ویژه گی های خاص علیرضا اتابک (در مطلب بعدی ) چیز جدیدی نیست کما اینکه روزگاری، دکتر قادر لاهوتی هم فرماندار گچساران و یا مهندس مرتضی جلال منش نیز بخشدار مرکزی گچساران بودند رفتارها و منش های خوبی به یادگار گذاشتند ، اما نکته اینجاست که آن روز قادر لاهوتی و مرتضی جلال منش به درخواست تاجگردون و یا تاجگردونی ها در این شهر حکومت کردند اما امروز علیرغم اینهمه نخبه و مدیر خوشنام و با تجربه گچسارانی اینگونه عزت و شعور مردم یک حوزه انتخابیه را نشانه رفتن و مثل شبیخون گچساران را "ده کوره ای" حساب کردن ؛ بنوعی توهین به شعور و خدشه دار کردن اقتدار و عزت مردمان این حوزه انتخابیه است . اگر خانپایه ماموریتش تمام است ! مگر ماموریت دارا کریمی فرماندار جدید کهگیلویه نیز تمام نیست؟ مگر ایشان دو ماه دیگر بازنشسته نیستند ؟
مردم گچساران معنی و پیام این نوع رفتارها را خوب می فهمند و پاسخ منطقی و مسالمت آمیز این تحقیر تاریخی را در انتخابات ریاست جمهوری و میان دوره ای ۱۴۰۰ خواهند داد.
اما برخی کاسبکاران اینگونه برخورد ها قطعا سهمی از خوشنامی نخواهند داشت.

ایمان قویدل
مسعود
Iran, Islamic Republic of
کلا شما دولت که عوض میشه شما هم عوض می شید شما که اصلاح طلب بودید
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید خدمت مهندس خوانپایه
عیب واشکال اصلی مهندس این بودکه خیلی مطیع جوسیاسی حاکم بودوکاملا دراختیا آقایان...بود
پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...

واکنش دولت بایدن به حمله ۷ اکتبر حماس ۳ هدف عمده را دنبال می‌کرد. اولا، واشنگتن به دنبال ...
هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

هر اقدام اسرائیل با اقدام متقابل ایران رو به رو می‌شود

ایران دیگر می‌داند که با چه ابزار‌های می‌تواند حملات بیشتری را صورت داده و بخشی از موشک‌های ...
چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

چرا ابهامات پیرامون کاظم صدیقی تمامی ندارد

ماجرای کاظم صدیقی تمامی ندارد و رسانه‌ها هم ول کن ماجرا نیستند. متأسفانه در خصوص این ...
1