تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : ۴۲۹۸۹۷
کبنا گزارش می‌دهد

متن و حاشیه‌های جالب تحلیف بایدن و خداحافظی ترامپ ( + فیلم و تصاویر )

۰
کبنا ؛جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مراسم تحلیف خود گفت، ما باید با خیزش نژادپرستی سفید پوستی و تروریسم داخلی مقابله کنیم.
  به گزارش کبنا، مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا با سخنرانی ایمی کلوبشار عضو دموکرات سنای آمریکا برگزار شد.
 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از ادای سوگند، در سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضران در مراسم تحلیف به ویژه سران مختلف کشور، اظهار داشت، امتی هستیم که برای وحدت بهتر تلاش می‌کنیم، ما ملت بزرگ و برگزیده‌ای هستیم، طی قرن‌های گذشته در بدی‌ها و خوبی‌ها و در جنگ و صلح، گام‌های بزرگی برداشته‌ایم، اما گام‌های دیگری هم وجود دارد که باید برداریم، باید به سرعت به پیش برویم، مسیر زیادی است که باید بپیماییم تا مخاطرات را پشت سر بگذاریم و از فرصت‌های ممتاز استفاده کنیم، باید آسیب‌ها را التیام بخشیم و در پی دستاورد باشیم. وی افزود: باید این جنگ غیرمدنی را پایان دهیم. تاریخ ما را از طریق حل بحران‌های انباشته قضاوت خواهد کرد. باید به جنگی که میان ما شکاف ایجاد کرده است پایان دهیم. ائتلاف‌های خود در جهان را اصلاح می‌کنیم.
   
تاکید بر مقابله با نژادپرستی
وی در ادامه افزود: ما باید با خیزش نژادپرستی سفید پوستی و تروریسم داخلی مقابله کنیم. بدون وحدت جایی برای صلح نیست. این لحظه‌ای تاریخی است. وی افزود: می‌توانیم طبقه متوسط را بار دیگر بسازیم و عدالت را برقرار کنیم و آمریکا را نیروی خیر جهان قرار دهیم. آمریکا در این زمستانِ خطرناک کارهای بسیاری برای انجام دادن و تعمیر کردن دارد. امروز برای گردهم آوردن ملتمان تلاش می‌کنیم، هر چند که با تندروی و خشم و ناامیدی روبرو هستیم.
    
رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود
جو بایدن در مراسم تحلیف خود گفت رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود و برای کسانی که به من رأی ندادند همان قدر تلاش می‌کنم که برای رأی دهندگان به خود تلاش می‌کنم.
وی افزود: از نو شروع می‌کنیم و از همین لحظه به یکدیگر احترام می‌گذاریم. وی خواستار شروعی دوباره پس از دوره‌ای تلخ و تفرقه شدید شد.
 جو بایدن درباره شیوع مرگبارترین مرحله ویروس کرونا هشدار داد
به گزارش کبنا، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از ادای سوگند، در سخنانی اظهار داشت، شرایط سختی را شاهد بوده‌ایم، بخشی از بدنه مردم مشکلاتی بیش از دیگران داشتند، غالباً در هر قرن، کشور ما و جهان شاهد بروز ویروسی است، این ویروس امسال جان بسیاری را گرفت، آمار کشتار ویروس در آمریکا بیش از کشتاری بود که آمریکا در جنگ جهانی دوم شاهد بود، بسیاری شغل‌هایشان را از دست دادند، هزاران مرکز تجاری تعطیل شد، عدالت باید برای همه باشد، رویای عدالت برای همه، از امروز به بعد نباید به تأخیر بیفتد. این روزها فریاد برای زندگی، فریادی ناامید کننده بود.
    
مراسم تحلیف جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا
 جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا با ادای سوگند ریاست جمهوری رسماً زمام امور را در این کشور به دست گرفت.
دوره ریاست جمهوری جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا، چهارشنبه شب به وقت تهران پس از ادای سوگند برگزار شد. 
   
مراسم تحلیف جو بایدن در حالی در میان تدابیر شدید امنیتی برگزار شد که دونالد ترامپ غایب بزرگ این مراسم بود.
در مراسم امروز بایدن و کاملاً هریس به عنوان معاون او سوگند خوردند.
بیل و هیلاری کلینتون، باراک اوباما، نانسی پلوسی، جورج بوش و همسرش لورا، مایک پنس معاون دونالد ترامپ از حاضران مراسم تحلیف جو بایدن بودند. لیدی گاگا خواننده آمریکایی برای اجرای سرود ملی این کشور در مراسم تحلیف رئیس‌جمهوری حضور یافت.
 جو بایدن که در انتخابات ۱۳ آبان ماه امسال به عنوان نامزد حزب دموکرات بیش از ۸۱ میلیون رأی مردمی را به دست آورد، توانست در انتخابات گزینشگران ایالتی هم ۳۰۶ رأی را از آن خود کند و رقیب خود یعنی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه در این انتخابات را با بیش از ۷۴ میلیون رأی مردمی و ۲۳۲ رأی گزینشگران ایالتی پشت سر بگذارد.
    
ترامپ کاخ سفید را ترک کرد
   

 دونالد ترامپ بدون شرکت در مراسم تحلیف بایدن، کاخ سفید را ترک کرد.
 بالگرد رئیس جمهوری آمریکا دقایقی پیش در مقابل کاخ سفید فرود آمد و دونالد ترامپ که دوره ریاست جمهوری‌اش به پایان رسیده به همراه همسرش ملانیا ترامپ کاخ سفید را ترک کرد.
دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا ترامپ کاخ سفید را ترک کرد تا به پایگاه هوایی اندروز برود. مایک پنس، معاون رئیس جمهور در مراسم خداحافظی دونالد ترامپ حضور نداشت.
 جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا قرار است روز چهارشنبه با ادای سوگند ریاست جمهوری رسماً زمام امور را در این کشور به دست گیرد.
 مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون حضور دونالد ترامپ که در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ نوامبر) از او شکست خورد برگزار خواهد شد.
 رئیس جمهور جدید آمریکا دو هفته پس از یورش هواداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره این کشور کار خود را آغاز خواهد کرد.
 
 حاشیه‌هایی از رفتن ترامپ از کاخ سفید

   
دونالد ترامپ پس از خروج از کاخ سفید با بالگرد مارین وان به فرودگاه واشنگتن رفت و به هوادارانش گفت که روزی دوباره بازخواهد گشت.
صبح چهارشنبه به وقت واشنگتن، دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کرد و بدون اینکه تصمیمی برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن داشته باشد، قرار است به عنوان آخرین پرواز با ایرفورس-۱ واشنگتن را به مقصد اقامتگاه خود در ایالت فلوریدا ترک کند.
 ترامپ ساعتی پیش در حیاط کاخ سفید، سوار بالگرد مارین وان شد تا به فرودگاه واشنگتن برود.
 قبل از سوار شدن ترامپ به بالگرد، کارکنان کاخ سفید چند جعبه که به نظر می‌رسید حاوی اثاثیه و وسایل مربوط به او باشد، به داخل بالگرد منتقل کردند.
 ترامپ قبل از سوار شدن به بالگرد، همراه با همسرش ملانیا، چند کلمه با خبرنگاران گفتگو کرد.
 وی همچنین عصر چهارشنبه به وقت تهران در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در فرودگاه نظامی مریلند بازهم حاضر نشد انتخاب جو بایدن را تبریک بگوید، اما گفت: ما را به یاد داشته باشید، روزی و به نحوی از آنجا باز خواهیم گشت.
  ترامپ پیش از ترک واشنگتن دی سی که به معنای پایان یافتن دوره ریاست جمهوری او خواهد بود در فرودگاه اندروز و قبل از سوار شدن به هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری برای آخرین بار به مقصد فلوریدا، از آنچه دستاوردهای دولت خود خواند دفاع کرد و گفت که دولت آینده موفق خواهد بود، زیرا ما زیرساخت‌ها و پایه‌های موفقیت آن را فراهم کرده‌ایم.
 ترامپ بازهم در سخنانی تحریک آمیز خطاب به هوادارانش گفت که همیشه برای شما خواهیم جنگید.
 وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۷۵ میلیون رأی آوردیم که برای یک رئیس جمهوری مستقر بی سابقه بود، افزود: ما سه هزار قاضی فدرال و سه قاضی دیوان عالی را منصوب کردیم، ما کارهای زیادی انجام دادیم.
 ترامپ تاکید کرد: من همیشه برای شما خواهم جنگید و صدایتان را خواهم شنید.
 ملانیا ترامپ همسر رئیس جمهور آمریکا هم در سخنانی کوتاه از مردم آمریکا تشکر کرد.
   
سوگند جو بایدن
جو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل جان رابرتس رئیس دیوان عالی آمریکا ادا کرد. بایدن گفت: من رسماً سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم. مراسم تحلیف چهل و ششمین رئیس جمهوری ایالات متحده تحت تدابیر شدید امنیتی و بدون حضور دونالد ترامپ که در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ نوامبر) از او شکست خورد برگزار خواهد شد.
      
ادای سوگند کامالا هریس به عنوان معاون جو بایدن
 در مراسم تحلیف جو بایدن چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا که در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار شد کامالا هریس مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین‌تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد.
    
 آخرین سخنرانی ترامپ: روزی باز خواهیم گشت
 رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا «آنچه که انجام دادم، باور نکردنی و شگفت انگیز بود»، مدعی شد: اقتصاد امروز آمریکا مثل یک سفینه فضایی بالا رفته است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه به وقت تهران در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در فرودگاه نظامی مریلند بازهم حاضر نشد انتخاب «جوبایدن» را تبریک بگوید اما گفت: ما را به یاد داشته باشید، روزی و بنحوی از انحا باز خواهیم گشت.
 دونالد ترامپ پیش از ترک واشنگتن دی سی که به معنای پایان یافتن دوره ریاست جمهوری او خواهد بود در فرودگاه اندروز و قبل از سوار شدن به هواپیمای اختصاصی رئیس جمهوری برای آخرین بار به مقصد فلوریدا، از آنچه دستاوردهای دولت خود خواند دفاع کرد و گفت که دولت آینده موفق خواهد بود زیرا ما زیرساخت‌ها و پایه‌های موفقیت آن را فراهم کرده‌ایم.
ترامپ بازهم در سخنانی تحریک آمیز خطاب به هوادارانش گفت که همیشه برای شما خواهیم جنگید.
 وی با بیان اینکه ما نزدیک به ۷۵ میلیون رأی آوردیم که برای یک رئیس جمهوری مستقر بی سابقه بود، افزود: ما سه هزار قاضی فدرال و سه قاضی دیوان عالی را منصوب کردیم، ما کارهای زیادی انجام دادیم.
 رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر ویروس کرونا را یک «ویروس چینی» نامید که «خانواده‌های زیادی از آن رنج برده‌اند» و مدعی شد که ساخت واکسن‌ها در مدتی کم یک «معجزه پزشکی» بود.
  
 ترامپ تاکید کرد: من همیشه برای شما خواهم جنگید و صدایتان را خواهم شنید.
 رئیس جمهوری آمریکا با این ادعا «آنچه که انجام دادم، باور نکردنی و شگفت انگیز بود»، مدعی شد: اقتصاد امروز آمریکا مثل یک سفینه فضایی بالا رفته است. 
«ملانیا ترامپ» همسر رئیس جمهوری آمریکا هم در سخنانی کوتاه از مردم آمریکا تشکر کرد.
 دونالد ترامپ پس از چهار سال دوره جنجالی در عرصه داخلی و خارجی، واشنگتن را با ۲ بار استیضاح و باخت در انتخابات ۱۳ آبان ماه به مقصد فلوریدا و اقامتگاه شخصی خود ترک کرد.
 قرار است تا ساعتی دیگر جو بایدن با ادای سوگند، به طور رسمی قدرت را به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا در دست گیرد.
  
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1