تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۲۱
کد مطلب : ۴۲۷۲۴۷
ترامپ خواستار توقف شمارش آرا شده است، بایدن می‌گوید: همه آراء باید شمارش شود

( تصاویر ) تجمع‌ و اعتراض انتخاباتی در آمریکا

۰
کبنا ؛
هم‌زمان با شمارش آرا دونالد ترامپ مدعی پیروزی خود و تقلب در انتخابات شده و جو بایدن گفته است که در مسیر پیروزی است. آراء چند ایالت کلیدی می‌تواند سرنوشت این انتخابات را مشخص کند. اعلام نتایج این ایالات ممکن است چند روز به طول بکشد. ترامپ جدیداً گفته شمارش را متوقف کنید. رئیس جمهور فعلی آمریکا در پیامی در توئیتر خواستار توقف شمارش آرا شد. دقایقی پس از توئیت ترامپ درباره توقف شمارش آرا، «کاملا هریس» معاون بایدن در پیامی در توئیتر تاکید کرد که تک تک آرا باید شمرده شوند. ترامپ در پیامی دیگری توئیتر نوشت که هر رایی پس از روز انتخابات آمده باشد مورد شمارش قرار نمی‌گیرد! توییتر بلافاصله این توییت را از دید مخفی کرد و به آن برچسب گمراه کننده زد. این پنجمین توییت ترامپ است که توییتر در چند روز گذشته آن را مخفی کرده است.
تجمع‌های انتخاباتی در آمریکا
پس از نزدیک شدن جو بایدن به پیروزی طرفداران ترامپ برای توقف شمارش آرای پُستی، در برابر مرکز شمارش آراء در آریزونا و میشیگان تجمع کردند و طبق برخی گزارش‌ه، تلاش کردند به زور وارد این مراکز شوند اما پلیس مانع آنها شد.
اداره انتخابات آریزونا اما اعلام کرد کار نیروهای این اداره برای شمارش آراء همچنان ادامه دارد و آنها تا زمان پایان شمارش به کارشان ادامه خواهند داد.
از سوی دیگر درخواست ترامپ برای توقف شمارش آرا و ادعای تقلب از طرف او شماری از مردم آمریکا چهارشنبه شب (بامداد پنجشنبه به وقت تهران) در شهرهای پورتلند، فیلادلفیا، شیکاگو و نیویورک به خیابان‌ها آمدند. معترضان خواستار شمارش تمام آراء انتخابات شدند و علیه نژادپرستی در آمریکا شعار دادند.
آخرین نتایج آراء الکترال:

جو بایدن و کامالا هریس: ۲۶۴ الکترال؛ فقط ۶ رای نیاز دارند.
دونالد ترامپ و مایک پنس: ۲۱۴ الکترال؛ فقط ۵۶ رای نیاز دارند.
هر نامزد ۲۷۰ الکترال را از آن خود کند، پیروز است.  
آخرین نتایج آراء مردم:
 بایدن تا کنون ۷۲ میلیون و  ۱۶۲ هزار و ۷۲ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۵۰.۴ درصد آراء است و ترامپ، ۶۸ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۵۴۸ رأی مردمی به دست آورده که معادل ۴۸ درصد آراء است.
 
 
آخرین نتایج آراء کنگره:
مجلس نمایندگان؛ دموکرات ۲۰۴ رای؛ جمهوری خواه ۱۹۰ رای
مجلس سنا؛ دموکرات ۴۸ رای؛ جمهوری خواه ۴۸ رای
به گزارش کبنا و به نقل رویترز، در حالی که بایدن به 270 آرای الکترال نزدیک می‌شود، ترامپ به دنبال توقف شمارش آرا و شکایت است.
حامیان مسلح ترامپ، مرکز رای گیری در آریزونا را به تعطیلی کشاندند
نشریه دیلی میل در حساب توئیتری خود نوشت: بدنبال محاصره یک مرکز رای گیری در آریزونا توسط حامیان مسلح ترامپ، این مرکز مجبور به تعطیلی شد.
تجمع هواداران ترامپ و بایدن در مقابل یک مرکز شمارش آراء در فیلادلفیا
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر، پس از متوقف شدن روند شمارش آرا در شهر فیلادلفیا بر اساس حکم دادگاه ایالت پنسیلوانیا، شماری از هواداران دونالد ترامپ و جو بایدن در مقابل یک مرکز شمارش آراء در این شهر تجمع کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1