تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۶
کد مطلب : ۴۲۴۴۶۰
با ورود قاطعانه دستگاه قضا؛

چشم طمع‌کاران در رود بشار یاسوج کور شد ( + تصاویر )

۰
کبنا ؛جنگل‌ها، منابع طبیعی و اراضی ملی یکی از مزیت‌های منحصراً به فرد استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود که در دوره‌های مختلف، هر کسی که دستش رسیده بخشی از آن را به نفع خود تصرف کرده، همزمان با آغاز مدیریت حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان و سید علی ملک حسینی داستان یاسوج، فصل جدیدی برای مبارزه با متخلفین در اراضی ملی آغاز شد و در یک اقدام قاطعانه و قانونی 15 هزار متر مربع از اراضی ملی از دست سودجویان پس گرفته شد.
به گزارش کبنا، به منظور کوتاه نمودن دست سودجویانی که به حریم رودخانه بشار و عرصه‌های منابع طبیعی تجاوز کرده بودند، رفع تصرف از مسیر رودخانه بشار در یاسوج آغاز شد.
طبیعت زیبا و چشم نواز رودخانه بشار از روستای دهنوی یاسوج، سبب شده که افرادی چشم طمع به این زیبایی‌ها طبیعت داشه باشند و اقدام به تصرف حاشیه رودخانه و عرصه‌های منابع طبیعی آن نمایند.
 تخریب و تصرف حریم رودخانه و جنگل از چشمان تیزبین دستگاه قضایی استان پنهان نماند تا اینکه دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان چندی پیش در نشستی خبر از رفع تصرف از این بستر و حاشیه رودخانه بشار در این منطقه را داد.
امروز عملیات اجرای آزاد سازی با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون دادستان و نیروهای انتظامی و ادارات منابع طبیعی و آب منطقه‌ای آغاز شد.
 سید علی ملک حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه برخورد قضایی و قانونی با متصرفان به انفال در استان ادامه خواهد یافت، افزود: رفع تصرف از اراضی ملی و منابع طبیعی در بستر رودخانه‌ها و حریم راهها در همه نقاط استان انجام خواهد شد.
ملک حسینی به میزان گفت: رفع تصرف در نقاطی از استان که تصرفی در حوزه منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها و حریم راهها صورت گرفته، با اولویت بندی انجام خواهد شد.
 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: دستگاه قضا با قاطعیت با متخلفین و متجاوزان به منابع ملی برخورد می‌کند.
در این برنامه عبدالحسین تمدن معاون دادستان عمومی و انقلاب یاسوج که حین اجرای عملیات حضور داشت و نظارت می‌کرد، گفت: شورای حفظ حقوق بیت المال، رفع تصرف از اراضی ملی در حوزه‌های مختلف را شروع کرده است.
 تمدن افزود: قبل از انجام هرگونه تصرف، موضوع تصرف کاملاً کارشناسی می‌شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه در این عملیات 45 هزار مترمربع از حریم رودخانه، راه و منابع طبیعی آزاد سازی می‌شود، اظهار کرد: 3 هکتار از این مقدار واقع در بستر و حریم رودخانه بشار و 15 هزار مترمربع نیز به صورت غیرمجاز در کنار طرح‌های مجوز دار تصرف شده است.
 وی با بیان اینکه محیط زیست و منابع طبیعی متعلق به همه نسل بشر امروز و آینده خواهد بود و به متصرفان این عرصه‌ها هشدار داد و تصریح کرد: ادارات متولی آب، منابع طبیعی به موجب قانون می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تصرف در حوزه‌ی کاری خود، بدون نیاز به حکم قضایی نسبت به رفع تصرف اقدام نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سید
Iran, Islamic Republic of
تو که این همه نغمه بلدی بخونی یبارم به شهرستان دنا سفر کن نغمه سرا ببین تو منابع طبیعی چقد خرابی بار اومده چقد ساخت و ساز در جایی که اراضی منابع طبیعی بوجود اومده برو توشبلیز ببین چکار کردن ماحصل آن نالایق بودن نیروهای منابع طبیعیه کار کیه رفتی ببینی چکار کردن لطف بروووووو
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1