تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۲
کد مطلب : ۴۱۹۶۳۵
غلام‌حسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

تخریب عرصه‌های منابع طبیعی آبشار یاسوج کذب است / رسانه‌ها خبر خلاف منتشر نکنند، چرا که حق الناس را تضییع می‌کنند

۰
کبنا ؛مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ گونه تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه آبشار یاسوج صورت نگرفته و نشر خبری در این باره دروغ محض بوده است.
به گزارش کبنا، غلام‌حسین حکمتیان اصل مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با کبنا با اشاره به بازدیدش با همراهی معاون دادستان یاسوج، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری، کاظمی مدیرکل امور شهری و شهرداری‌ها، شهرداری یاسوج از منطقه آبشار یاسوج گفت: در فضای مجازی خبری مبنی بر تخریب و تصرف عرصه‌های منابع طبیعی در منطقه آبشار یاسوج منتشر شد که امروز با همراهی مسئولان از این منطقه بازدید کردیم و متوجه شدیم که هیچ گونه تخریب و تصرفی در عرصه‌های منابع طبیعی صورت نگرفته بود و نشر این خبر کذب و دروغ محض بوده است.
حکمتیان اصل در ادامه افزود: از اصحاب رسانه انتظار می‌رود به وظایف خود درست عمل کنند و صحت و سقم یک مسئله را به درستی جویا شوند که این مسئله حق الناس است و در راستای حقوق شهروندی باید شفاف سازی صورت می‌گرفت و این کار اخلاقی نبوده و در این شرایطی که مردم درگیر ویروس کرونا هستند، نباید با این گونه اخبار باعث تشویش اذهان عمومی شویم.

 محلول پاشی ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط در منطقه زیلایی بویراحمد
  غلام‌حسین حکمتیان‌اصل در ادامه صحبت‌های خود از محلول‌پاشی جنگل‌های بلوط خبر داد و گفت: مبارزه با آفات جوان‌خوار درختان بلوط در بخشی از جنگل‌های بلوط حوزه زیلای شهرستان بویراحمد به صورت محلول پاشی انجام شد.
 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: عملیات نقشه‌برداری و شناسایی مناطق آلوده به این آفات در منطقه جنگلی درختان بلوط انجام شد و ۲۰۰ هکتاری از این جنگل‌ها به وسیله پهباد و تراکتور با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی محلول‌پاشی شد.
 وی با بیان اینکه پروانه جوانه‌خوار درختان جنگلی بر اثر خشکسالی تغیرات اقلیمی هوا بوجود آمده و جنگلهای بلوط این استان را تحت تأثیر قرار داد، افزود: پروانه جوانه خوار، با تغذیه از جوانه‌ها و برگ‌های تازه سبز شده درختان بلوط، باعث ضعیف شدن آنها و بروز خسارت‌های زیاد در عرصه‌های جنگلی می‌شود.
حکمتیان‌اصل تصریح کرد: آفت جوانه‌خوار بلوط اواسط فروردین از برگ درختان جنگلی تغذیه می‌کند و در نهایت به شفیره و پروانه تبدیل می‌شود و تخم ریزی می‌کند. این آفت به درختان کنار بلوط‌ها مانند زالزالک، بنه و بادام حمله و آنها را نیز آلوده می‌کند.
  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در مرحله اول سال ۱۳۹۹ حوزه پوله زیلای از شهرستان بویراحمد وحوزه موگرمون شهرستان لنده محلول پاشی شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما

امین
Iran, Islamic Republic of
محمود آباد قرستان جدیدی که اولاد معصومی ها درست کردند چقدر این طبیعت زیبا هر روز زیر تایر انواع ماشین له می شود و خرابی طبیعت پشت خرابی دل هر طبیعت دوستی به درد می آید.
روستایی
Iran, Islamic Republic of
نابودی طبیعت وندانم کاری وبی مسئولیتی منابع طبیعی برهیچ کس پوشیده نیست فقط چشم بازکن وببین بلوط درورطه نابودیست وراهکارشما فقط جریمه است اون هم برای بعضیا
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1