تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۴۱۰۰۷۲
دیشموک کهگیلویه و بویراحمد مقصد همدلی و همکاری مسئولان و گروه‌های جهادی؛

جامه مخملی بر تن دردهای «مخمل» /زندگی به «مخمل» دیشموک لبخند زد

۰
کبنا ؛صدای «مخمل» و «مخمل‌»‌ها کوتاه بود، اما وقتی پای رسانه‌ها به زندگی مخمل و مخمل‌ها باز شد، قضیه کاملاً فرق کرد و اکنون همه آماده هستند که وعده‌هایشان را در خصوص مخمل عملی کنند. مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) به بخش دیشموک سفر کردند.
انتشار گزارشی با عنوان «روزگار سیاه مخمل» که سال‌هاست از نگاه مسؤولان دور مانده بود و حتی نهادهای حمایتی مربوطه در جریان اتفاقات زندگی‌اش نبودند توسط «مرضیه حسن‌پور» و باز نشر در رسانه‌ها باعث شد چند روزی مسؤولان به تکاپو بیفتند و هر کدام به نوعی خود را مسؤول رسیدگی به مشکلات پیرزن دردمند دانستند.
عده‌ای ژست مدیریت گرفته و با حضور در سرگچ روستای دورافتاده از بخش دیشموک از منزل وی بازدید کردند و عکس یادگاری هم گرفتند تا در فضای مجازی و رسانه‌ها نشان دهند نسبت به روزگار سیاه مخمل بی‌تفاوت نیستند و حالا آستین همت بالا زده و می‌خواهند به زندگی او روشنی بخشند.در حالی که می‌شد در اولین اقدام او را به شهر منتقل و اسکان دهند.
مسؤولان وعده و وعیدهای شفاهی دادند و این حرکت آنها مورد تحسین هم واقع شد؛ مدتی بعد اما کاربران شبکه‌های اجتماعی از مسؤلان خواستند «مخمل‌های» مشابه هم شناسایی و برای آن‌ها چاره‌اندیشی شود.
«بانومخمل»زنی که 30 سال پیش به علت بیماری روماتیسم زمین‌گیر شده و تنها مونسش دختر 40 ساله‌ای است که او هم از بد روزگار عقب‌مانده ذهنی است؛ چهار سال پیش شایعه فوت او مطرح و در سامانه ثبت‌احوال فوتی به ثبت رسید و به عنوان متوفی از سیستم نهاد حمایتی مربوطه هم خارج شد. سال‌هاست نه تنها از حمایت نهادها محروم بودند بلکه یارانه هم دریافت نمی‌کنند.
«مخمل نمازی» برای سیر مراحل درمان راهی بیمارستان امام خمینی دهدشت شد رئیس بیمارستان شخصا پیگیر کارهای درمان این پیرزن شد و یک هفته به صورت ویژه و کاملا رایگان در سه بخش بستری، عفونی و جراحی تحت درمان قرار گرفت.
و حالا با گذشت 10 روز از رسانه‌ای شدن سرگذشت تلخ این بانو و در سایه هیاهوی دیگران یک گروه جهادی از شهرستان باغ ملک در استان خوزستان گره‌گشای همه مشکلات این خانواده شد.
همت جوانان گروه جهادی سردار مدافع حرم شهید محمدرضا علیخانی باعث شد در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به کاغذبازی‌های اداری مشکل مسکن که نیاز اساسی این خانواده بود رفع و«ننه مخمل» را از گرفتاری‌های معیشتی نجات داد.
گروه جهادی سردار مدافع حرم شهید محمدرضا علیخانی روستای طلاور ، بخش صیدون، شهرستان باغملک نوشت: پس از ارسال کلیپی از بانویی بیمار به اسم مَخمل که اهل روستای سرگچ دیشموک بوده است و وضعیت زندگی آن  توسط یکی از بستگانش توصیف شد سعی کردیم با تمام وجود تلاش خود را برای تهیه کالاهای اساسی زندگی این خانواده قدم برداریم.
با همکاری و همدلی دوستان و همکاران برای این بانوی بیمار رنجور و مستضعف جمع آوری کمک‌ها را آغاز کرده‌ایم و با تمسک به سردار مدافع حرم شهید محمدرضا علیخانی در اندک زمان ممکن با استعانت از خداوند کالاهای اساسی مثل یخچال فریزر، اجاق گاز، بخاری، فرش، ۲۰عدد پتو و سایر مواد غذایی، مواد شوینده و بهداشتی مهیا شد و امروز با یک دستگاه خودرو نیسان در منزلی که به همت دوستان برای ایشان اجاره کرده‌ایم تحویل دادیم.
صفا حبیبی بخشدار دیشموک در این باره می‌گوید: از سوی این گروه جهادی یک باب منزل مسکونی در شهر دیشموک اجاره و خانواده «مخمل نمازی» در آن مستقر شدند.
حبیبی گفت: لوازم خانگی مورد نیاز این خانواده نیز توسط گروه جهادی تأمین شده است.
وی با بیان اینکه فرزندان وی در منزل اسکان پیدا کردند، افزود: مخمل که در بیمارستان دهدشت بستری است قرار بود روز گذشته مرخص شود و برای اسکان به منزل جدید منتقل شود.
حبیبی با اشاره به معلولیت دو فرزند این خانم گفت: مدیرکل بهزیستی و رئیس بهزیستی شهرستان و مدیرکل کمیته امداد در بازدید اعلام کردند تکلیف تحت پوشش قرار گرفتن دو فرزند معلول این پیرزن مشخص و بهزیستی برای آنها منزل احداث کند.

آیت‌ افشارمهر مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد که به منطقه دیشموک سفر کرده بود، اهم برنامه‌های سازمان بهزیستی استان در سطح بخش دیشموک را تشریح کرد.
مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برنامه‌های انجام شده در بخش دیشموک گفت: تسهیلات دانش‌آموزی، دانشجویی، مسکن، کمک هزینه ازدواج و خدمات و کمک‌های توانبخشی به فرزندان مددجویان به تعداد 788 خانوار با جمعیت 2550 نفر که نیمی از آنها معلول و نیمی زنان سرپرست خانواده هستند را در دیشموک ارائه داده‌ایم.
وی افزود: تعداد 9 مهدکودک در سطح بخش دیشموک فعالیت می‌کنند که به بیش از 400 کودک خدمات آموزشی و یک وعده غذای گرم به ارزش 50 میلیون تومان در سال ارائه می‌دهند.
افشارمهر از ارائه خدمات مشاوره‌ای طی تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش خبر داد و گفت: جهت آگاهسازی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی خدمات مشاوره ای در سطح مدارس بخش دیشموک اجرا می شود.
وی به برنامه های پیش رو در سال 98 در بخش دیشموک اشاره کرد و گفت: در سال جاری برنامه‌هایی همچون آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج و آموزش پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از معلولیت‌ها را از طریق بخش‌های دولتی و خصوصی در این بخش اجرا می کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان مهم ترین اولویت سازمان را اشتغالزایی در بخش دیشموک عنوان کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش را با راهنمایی و آموزش حرفه‌آموزی، مهارت آموزی رشته های فنی و حرفه ای هدایت کرده تا در این زمینه توانمند شوند و زمینه اشتغال پایدار را کسب کنند.
وی همچنین ارائه وامهای کم بهره به مددجویان تحت پوشش بهزیستی را زمینه ای برای کسب در آمد تلقی کرد و گفت: مددجویان تحت پوشش می توانند با مراجعه به نمایندگی بهزیستی بخش دیشموک متقاضی دریافت وام های کم بهره در سامانه کارا شوند.
وی افزود: همچنین مصوب گردید خودرو به به همراه یک ساختمان در اختیار نمایندگی بهزیستی قرار داده شود.
افشارمهر در باره سفرش به دیشموک و دیدارش با خانواده مخمل هم توضیح داد و گفت: پیرو هماهنگی قبلی با حضور فرد «خیری» جهت کمک به خانواده مخمل نمازی به دیشموک عزیمت کردیم که با رایزنی‌های بهزیستی توسط یکی از خیرین لوازم ضروری زندگی از جمله؛ یخچال فریزر، اجاق گاز، پنکه، کولر آبی، موکت، فرش، ۲۰تخته پتو، و مقداری مواد غذایی تهیه گردید و در خانه‌ای در شهر دیشموک که توسط خیرین به مدت یکسال اجاره گردید به خانواده مخمل نمازی تحویل داده شد.
وی گفت: بعد از آن با حضور در جلسه شورای اداری بخش دیشموک درباره خدمات ارائه شده به جامعه هدف در این بخش از جمله اشتغال، مسکن، و بحث آسیب‌های اجتماعی  و همچنین کمک‌های ارائه شده به خانواده مخمل نمازی گزارشی ارائه شد.
و امید است «ننه مخمل» باعث شده باشد مشکلات روستای سرگچ از چشم مسؤولان دور نماند؛ رسیدگی به جاده سرگچ که راه تردد را برای ساکنان این روستا سخت کرده است و حتما در بازدید فرماندار و دیگر مسؤولان هم به چشم آمده است ضروری است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1