تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۶
کد مطلب : ۴۰۸۶۹۱
وقتی سورنا ستاری تعجب می‌کند؛

سیل مهربانی کهگیلویه و بویراحمدی‌ها معاون رئیس جمهور را شرمنده کرد (+تصایر)

۱
کبنا ؛سیل مهربانی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون رئیس جمهور را شرمنده کرد، اگر در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان و حتی استان کهگیلویه و بویراحمد سیل آمد، اما مردم این استان دلی به وسعت اقیانوس‌ها دارند که روز گذشته 26 فروردین ماه 98، 31 کامیون و تریلی که شامل اقلام مورد نیاز مناطق سیل زده بود را به استان خوزستان اعزام کردند.
بنا بر این گزارش، عصر روز دوشنبه 26 فروردین ماه 98، 31 محموله کمک دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل‌زده اعزام شد.
سورنا ستاری در حاشیه این برنامه گفت: ابتدا به خاطر مهمان‌نوازی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تشکر می‌کنم، بنده وقتی به این استان می‌آییم واقعاً این مهمان‌نوازی فوق‌العاده‌ای که مردم دارند ما را شرمنده می‌کند.
ستازی افزود: این استان جز استان‌هایی است که در سیل امسال خسارات زیادی دیده و این نوع‌دوستی و همبستگی برای هرکسی بسیار جالب است، استانی که مردم آن‌ از لحاظ مالی دستشان تنگ‌ هست این حس نوع‌دوستی اتفاق خیلی بزرگی است.
وی بیان داشت: باید از مجموعه سپاه و هلال احمر تشکر کنیم که پای کار بودند و از زندگی شخصی‌شان می‌گذرند تا هموطنشان در آسایش و آرامش باشد.
علی‌محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در حالی که این استان در هفته اول فروردین ماه یک سیل بزرگ را تجربه کرد و در طغیان رودخانه‌ها خساراتی را دیده‌ است، اما نوع‌دوستی و سخاوت مردم کهگیلویه و بویراحمد بر کسی پوشیده نیست.
احمدی افزود: کهگیلویه و بویراحمد کاروان زیادی را به مناطق سیل‌زده اعزام کرد، امروز هم مرکز استان برای دومین بار کاروانی با 31 کامیون و کامیونت به ارزش 10 میلیارد ریال را به مناطق سیل‌زده استان‌های لرستان و خوزستان اعزام می‌کند و بعدازاین هم دیگر نیازهای سیل‌زدگان را بررسی خواهیم کرد و فاز بعدی هم مردم استان برای بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان پای کار خواهند آمد.
وی ادامه داد: امیدوارم این حس نوع‌دوستی و همدلی که بین ملت ایران در جای‌جای کشور هست تداوم داشته باشد و در کنار هم برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش کنیم.
آذر صفایی‌نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رویدادی که در بحران امسال بسیار اهمیت داشت جایگاه زنان و کودکان بود، خانواده‌ها در اولویت بودند.
صفایی‌نیا افزود: در بازدیدهایی که استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناطق سیل‌زده این استان داشت در هر بازدیدی خانواده‌ها را سرکشی می‌کرد و همچنین در ستاد بحران به مدیران کهگیلویه و بویراحمد تاکید می‌کرد که «خانواده، زنان و بچه‌ها در شرایط نامناسب و گل‌ولای هستند» در حوادث امسال توجه به زنان و کودکان بسیار مهم بود.
وی بیان داشت: در سیل تقریباً در فاز اول 107 روستا در شهرستان بویراحمد ارتباطشان قطع‌شده بود که سریعاً 40 روستا ارتباطش برقرار و 60 روستا دیگر با بالگرد بسته‌های بهداشتی برای بانوان و کودکان ارسال شد، یکی از ضرورت‌های اساسی در سیل، توجه به زنان و کودکان است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: استاندار کهگیلویه و بویراحمد جامعه عشایری را ریز به ریز رصد می‌کردند و باید گفت که امور عشایر استان در سیل خیلی خوب اقدام کرد و عشایرهای استان را مدیریت کردند؛ تلفات دام طبیعی بود و به لطف خداوند تلفات جانی نداشتیم، همچنین مدیریت بحران شبانه روز با تمام وجود پای کار بودند.
وی افزود: استاندار و مجموعه‌اش مناطق سیل‌زده را رصد می‌کردند وقتی‌که استاندار و معاونت ایشان پای کار هستند ما دیگر نمی‌توانیم بی تفاوت بنشینیم و اقدامی نکنیم وقتی تلاش و زحمات را می‌بینیم ما هم سر پا می‌ایستیم.
صفایی‌نیا اظهار داشت: حاصل اولین و مهم‌ترین دستاورد این بحران و مدیریت آن، هماهنگی و همدلی بین بخشی همه دستگاه‌های اجرایی بود و حتی دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌های دیگر هم کنارشان می‌ایستند.
وی اضافه کرد: این عزم یکپارچه بودنمان بود که سیل به خیر گذشت ازآنجایی‌که در زیرساخت‌ها خسارات زیادی به وجود آمد و این واقعاً طبیعی بود، اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در توسعه این بخش‌ها از طرف هیئت دولت به شدت در حال پیگیری هستند و حتماً کمک‌های عمرانی می‌رسد و حتی به تعبیر استاندار «شکر خداوند که تلفات جانی نداشتیم این ضایعه غیرقابل جبران هست.» و البته بقیه خسارات باتدبیری که دارند حتماً برطرف می‌شود.
حمید خرم‌دل فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: تیم های اعزامی کهگیلویه و بویراحمد در استان‌های لرستان و خوزستان مستقر هستند که در استان لرستان روزانه بیش از 5 هزار پرس غذای گرم و در استان خوزستان حدود 7 هزار پرس غذا توزیع می‌شود.
خرم‌دل افزود: هفته گذشته حدود 34 کامیون کمپرسی به سوسنگرد و هویزه فرستادیم و 15 کامیون اجناس به مناطق سیل‌زده ارسال شد، امروز هم سومین محموله را به مناطق سیل‌زده اعزام می‌کنیم که 31 کامیون توسط دستگاه‌های اجرایی استان به مناطق سیل‌زده اعزام می‌شود، محموله بعدی هم لوازم ضروری منزل در استان جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده فرستاده می‌شود.
جعفر گوهرگانی معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به صورت پراکنده محموله کمک‌های مردمی به مناطق سیل‌زده ارسال کرده که دستگاه‌های اجرایی استان در قالب یک کاروان محموله‌های خود را به مناطق سیل‌زده کشور ارسال می‌کنند.
گوهرگانی افزود: 70 نفر از نیروهای استان در مناطق سیل‌زده مستقر هستند که این محموله را بین افراد سیل‌زده توزیع می‌کنند تا آمار دقیقی از کمک‌های مردمی داشته باشیم.
وی بیان داشت: 37 کامیون، کامیونت و وانت بار دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌های بویراحمد و دنا است که بیشتر این بسته‌ها لوازم بهداشتی، خوراک و آب معدنی هست که بین استان خوزستان و لرستان توزیع می‌شود.
نادیا صداقت فرماندار دنا نیز گفت: با توجه به وقوع سیل در چندین استان کشور و اعلام کمک به سیل‌زدگان، در شهرستان دنا هم کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.
صداقت افزود: ستادهای بسیاری در شهرستان دنا اعلام آمادگی کردند که از جمله کمک‌هایی در قالب هم نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری شد، کمک‌های غیر نقدی که از جمله آب معدنی، پوشاک و مواد خوراکی بود که در قالب 5 کامیون جمع‌آوری و بارگیری شدند و به مناطق سیل‌زده اعزام شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!

حسین مرعشی می گوید: حتماً قالیباف بهتر از نبویان یا رسایی می‌تواند مجلس را اداره کند،...
آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

آینده خاورمیانه در گرو پیروز بزرگ نبرد پنهان پسرعموهای منطقه

جنگ اوکراین و درگیری 5 ماهه اسرائیل و حماس تمام معادلات منطقه و جهان را تغییر داده است....
تیشه به ریشه پول ملی

تیشه به ریشه پول ملی

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس از لایحه‌‌‌ای موسوم به «حجاب و عفاف» رونمایی کرده است که ...
1