تاریخ انتشار
شنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۳
کد مطلب : ۴۹۰۴۱۴
کبنا بررسی کرد؛

در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟ / داستان نقل و انتقالات غیرشفاف از نهادهای عمومی غیردولتی به دانشگاه / سازمان بازرسی ورود کند

۱۵
۰
در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است؟ / داستان نقل و انتقالات غیرشفاف از نهادهای عمومی غیردولتی به دانشگاه / سازمان بازرسی ورود کند
کبنا ؛علیرغم این‌که رئیس جمهور دستور داده بود تا اطلاع ثانوی از نقل و انتقالات جلوگیری شود، عده‌ای در پی آن هستند در فرصت محدودی که پیش رو دارند از نهادهای عمومی غیردولتی به دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد انتقالی بگیرند.
به گزارش کبنا، در روزهای پایانی دولت سیزدهم بسیاری از نیروهای سیاسی که فضای دولت چهاردهم را محدود می‌دیدند در پی جا کردن خود در برخی از دستگاه‌ها برآمدند که پس از روی کار آمدن دولت پزشکیان، جایگاه جدیدی کسب کنند. در پی چنین فعل و انفعالاتی بود که مسعود پزشکیان دستور داد تا زمان استقرار دولت هیچ نقل و انتقال و عزل و نصبی صورت نگیرد.
اما بسیاری از افراد بدون توجه به دستور رئیس جمهور جدید، مأمور به خدمت و انتقالی گرفتند و به نهادهایی رفتند که عمومی اما غیردولتی هستند تا پس از تغییر دولت نیز رئیس جمهور و مجموعه دولت نتوانند آن را تغییر دهد.
حالا این رویه در کهگیلویه و بویراحمد با برخی تفاوت‌ها در حال اتفاق افتادن است. برخی از افراد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی طرفدار نامزدهای رقیب بودند و در عین اینکه در دولت حضور داشتند از محمدباقر قالیباف و سعید جلیلی حمایت می‌کردند، حالا در پی آن هستند که در این فرصت محدود از نهادهای عمومی غیردولتی به دولت انتقالی بگیرند. در میان، دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان را جایگاهی مناسب برای خود یافته‌اند.
روشن است که در فضای روشن و شفاف انتقالی و مأمور به خدمت اگر بر اساس طی شرایط و ضوابط قانونی باشد، هیچ اشکالی ندارد. اتفاقاً انتقالی و مأمور به خدمت، فرصتی است که دولت فراهم کرده تا از ظرفیت نیروهای دولتی در ادارات و دستگاه‌های مختلف استفاده شود. اما مسأله زمانی بغرنج می‌شود که عده‌ای بخواهند بدون طی ضوابط مرسوم و در فضایی غبارآلود خود را وارد دستگاه‌های دولتی کنند. این نقل و انتقالات بدون آن‌که کمترین منفعتی برای نهادهای دولتی داشته باشد، تنها تحمیل اضافه بار مالی بر دوش دولت است.
دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد که پس از ریاست روح‌الله دانش‌پایه به فردی باسابقه کم رسید، در وضعیت بسیار نامطلوبی از نظر مدیریتی قرار دارد. حالا نیز در حال تبدیل شدن به جایگاهی برای مخالفین دولت چهاردهم است. در حالی که ریاست حسین توکل با حرف و حدیث‌های بسیاری همراه است، حالا نیروهایی قرار است در این دانشگاه مشغول به خدمت شوند که با دولت جدید زاویه دارند و بدون طی ضوابط مرسوم می‌خواهند به این دانشگاه انتقالی بگیرند.
باید پرسید مگر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد چه خبر است که تبدیل به چنین بستری شده است؟ البته پیش از این نیز یکی از نیروهای سیاسی استان در پی آن بود یکی از نزدیکان خود را در دانشگاه مشغول به کار کند، اما همان زمان سازمان بازرسی استان ورود و از جذب او جلوگیری به عمل آورد. آن روزها آن فرد نورچشمی در بوشهر مشغول به کار شد.
اما حالا که آب‌ها از آسیاب افتاده، دوباره به فکر افتاده‌اند که او را از بوشهر به کهگیلویه و بویراحمد بیاورند و به اصطلاح دستش را در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد بند کنند.
به همین راحتی می‌خواهند تمام رویه‌های مرسوم را دور بزنند. واضح است که این داستان تنها به همین چند مورد ختم نمی‌شود. بنابراین باید پرسید چرا باید در این استان همیشه شاهد چنین تخلفاتی باشیم؟ مگر چه شرایطی حاکم است که بستر را برای چنین تخلفاتی فراهم کرده است؟ از سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی استان انتظار می‌رود به این موضوع ورود کرده و در راستای دستور رئیس جمهور از این نقل و انتقالات و مأمور به خدمت‌ها جلوگیری کنند.
پایگاه خبری کبنا نیوز آمادگی درج جوابیه رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد را دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
شرافت در کار و انصاف در بیان دو گزینه ای است که «کبنا دروغ» در انعکاس اطلاعات رسانه ای از آن بی بهره بوده است.
کارمند دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
کجاش دروغه؟
یه بیا دانشگاه و از امور اداری بپرس ببین چه خبره؟
البته از یه کارپرداز با سابقه 5 سال بیش از این انتظاری نیست
Iran, Islamic Republic of
کبنا نیوز که معروف هست به کذاب نیوز
حسین ادهمی
Iran, Islamic Republic of
دقیقا باید نظارت شود.ما نخبگان بزرگی داریم در ایران که می‌توانند، جهان را محتاج ایران کنند ،فقط لازم است دست دزدان را بگیریم.تا اطلاعات غلط به به دست افرادی که دنبال منافع شخصی هستند نرسد./.برای ساختن یک ساختمان باید از بالا تمیز کرد وتمام مصالح را به ساختمان پایین هدایت کرد تا دوبار ه کاری نشود.سپاس از سایت خوب شما.
ر
Iran, Islamic Republic of
کذب ننویس
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
وقتی رییس دانشگاه از یه دانشگاهی مثل پیام نور باشه که هیچ سنخیتی با فنی و حرفه ای نداره اوضاع این دانشگاه روز به روز بدتر میشه . آنقدر تو دانشگاه وجود داره که معلوم نیس بازرسی به کدوم رسیدگی کنه . استخدام نیروهای شرکتی بدون مجوز الی ماشالله.... در همین مدت که ممنوع شده بود
A_vari
Iran, Islamic Republic of
ما که سه تا مدرک دانشگاهی دارم با معدل بالا باید کارگری کار کنم فقط متاسفم که درس خوندم
طرفدار کبنا
Iran, Islamic Republic of
مسئولین محترم کبنا؛ انتظار بیشتری از شماها میرود ، چرا این قدر تنگ نظرانه به مسائل نگاه میکنید، در این استان فلک زده چه امتیازی داریم که مردم ما بخواهند از آن استفاده کنند ، اگر فرد یا افرادی بدون ظابطه جابجا یا مشغول به کار شوند از هر طیفی که باشند وظیفه من و شماست که آنها را یاری کنیم ، چون که در این استان محروم کمتر فرصتی جهت استفاده گیر هم استانی های ما میاد رسانه های استان ما از جمله کبنا ذره بین به دست اون اداره این اداره که ببینند کی جابجا میشه یا کدوم مدیر نیرو جذب کرده ، اتفاقا مدیری که توان جذب نیرو را داره میبایست تشویق کرد به هر حال نیروی جذب شده هم استانی ماست یکی از نیروهای بیکار جامعه کم شده ، بازرسی به چه چیزی ورود کند ؟ مثل عشقی برای خودش وام چندمیلیاردی نوشته ؟ خواهشا با افق دید بیشتری به مسائل نگاه کنید .
Iran, Islamic Republic of
برادر روح الله دانش پایه دانشگاه/
دانشگاهی
Iran, Islamic Republic of
متنی بسیار ضعیف ، پر از ایراد ، سرشار از تناقض ، داده های کاملا اشتباه ، پر از حقد و کینه !
آخه چرا مطالب نادرست رو منتشر می کنید ؟
امان از بی تقوایی ، امان از بی انصافی !!
مسلم
Iran, Islamic Republic of
اگر کبنا نیوز کذب می گوید مسئولان فنی و حرفه ای پاسخ دهند و شفاف سازی کنند ، کار خیلی راحتیه که
مهارت
United States
دانشگاه فنی و حرفه ای از بالا مشکل از اینجا نیست.
فقط دنبال عکس و فیلم گرفتن و ارائه ی گزارش کارهای نکرده هستند.
اشنا
United States
آخ و بخت عسکر
عمادی
United States
دانشگاه فنی چیش درسته که این درست باشه خانه از پایبست ویران است حالا باید با چراغ قوه دنبال دانش پایه گشت
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
ما که از کبنا به جز کینه چیزی نمیبینیم،رسانه کینه نیوز
رسانه ای که مخالف هست بچه استان جذب بشه،رسانه ای که افتاده دنبال مدیرانی که نیرو جذب میکنند.
تمام شهر ها افتخار میکنند که جوانان جذب میشوند،اینجا مدیری از ترس رسانه ها نمیتونه کسی رو به کار بگیره
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1