تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۴۹۰۲۷۱
کبنا گزارش می‌دهد؛

دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چه در سر دارد؟ / از شفافیت رسانه‌ای تا مشارکت عمومی در تأمین امنیت / موسویان: دادستان نباید حضور صوری و صرف در جلسات داشته باشد/ تکیه بر گرایش سیاسی صرف، منجر به شکست خواهد شد / با مخلان نظم عمومی به‌شدت برخورد قانونی می‌شود و هیچ تعارفی هم نداریم / کم‌کاری و بی‌توجهی به قانون و وظایف را از دستگاه‌‌های اجرایی نمی‌پذیریم

۷
۰
دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد چه در سر دارد؟ / از شفافیت رسانه‌ای تا مشارکت عمومی در تأمین امنیت / موسویان: دادستان نباید حضور صوری و صرف در جلسات داشته باشد/ تکیه بر گرایش سیاسی صرف، منجر به شکست خواهد شد / با مخلان نظم عمومی به‌شدت برخورد قانونی می‌شود و هیچ تعارفی هم نداریم / کم‌کاری و بی‌توجهی به قانون و وظایف را از دستگاه‌‌های اجرایی نمی‌پذیریم
کبنا ؛دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رویکردی نو در پیش گرفته که یکی از اصول اساسی آن مشارکت مردمی در تأمین امنیت است؛ رویکردی که تاکنون در هر جا پیاده شده نتیجه‌بخش بوده است. 
به گزارش کبنا، (11 شهریورماه 1403) سید وحید موسویان به عنوان دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسماً معارفه شد. پیش از او سید علی ملک‌حسینی عهده‌دار این منصب بود که حالا به‌عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است. ملک‌حسینی رویکرد جدیدی را در مسائل قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد پیاده کرد. حالا نیز با حضور سید وحید موسویان انتظار می‌رود اتفاقات بهتری در این حوزه برای کهگیلویه و بویراحمد رقم بخورد.
آن‌گونه که از صحبت‌های دادستان جدید برمی‌آید او معتقد به استفاده از مشارکت مردمی در تأمین امنیت است؛ رویکردی که به نظر می‌رسد موجبات افزایش امنیت و احساس امنیت اجتماعی در استان را به دنبال خواهد داشت. موسویان در گفت‌وگو با کبنا نیوز به تشریح برخی از برنامه‌های خود پرداخت. یکی از موضوعات مورد نظر وی در راستای استفاده از مشارکت مردمی برای تأمین امنیت، استفاده از ظرفیت رسانه‌هاست. به‌طور مثال به‌تازگی نزاعی در منطقه دشتروم افتاد که با پادرمیانی معتمدین و ریش‌سفیدان جلوی یک نزاع‌ دسته‌جمعی بزرگ گرفته و چهار نفر هم بازداشت شد. امنیت و سلامت مردم برای ما خط قرمز است و قطعاً با مخلان نظم عمومی به‌شدت برخورد قانونی می‌شود و هیچ تعارفی هم نداریم.
موسویان عنوان کرد: ما باید از رسانه‌ها حمایت کنیم و برنامه‌ حمایت کامل از شفافیت رسانه‌ای در چارچوب قانون را داریم. این کار نماد مردم‌داری است و معتقدیم رسانه می‌تواند کمک کار ما باشد؛ چرا که بسیاری از مردم انتقادات و مطالبات خود را به رسانه‌ها می‌گویند ما به وسیله رسانه‌ها می‌توانیم پل ارتباطی با مردم برقرار کنیم.
وی افزود: حمایت از جریان آزاد اطلاعات و شفافیت در تمامی مسائل قضایی و اجتماعی در محدوده قوانین موضوعه و همچنین حمایت قانونی از رسانه‌های مستقل را در دستور کار داریم و در استفاده از رسانه‌ها تبعیضی قائل نمی‌شویم؛ فرقی نمی‌کند رویکرد رسانه چگونه باشد؛ چه اصلاح‌طلب، چه اصولگرا و یا مستقل، برای ما یکسان هستند. اصولاً معتقدیم که نباید بر اساس گرایش سیاسی رسانه‌ها را قضاوت کرد.
موسوی تأکید کرد: رسانه‌هایی که به حقوق عمومی می‌پردازند و به‌دنبال رفع مشکلات و مسائل جامعه هستند و به‌دنبال نفع شخصی نیستند و خرید و فروش خبر ندارد و اعمال سلیقه شخصی نمی‌کنند، مورد توجه ما هستند.
به نظر دادستان جدید مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، تبعیض بر اساس گرایش سیاسی در هر موضوعی منجر به شکست می‌شود. به گفته وی، نگاه صرف سیاسی، در نهایت نمی‌تواند موجب توسعه استان شود.
موسویان افزود: هیچ‌گاه مسائل شخصی را در امورات دخالت نمی‌هم و صرفاً قانون ملاک است و بر اساس همین قانون به‌دنبال منافع مردم هستیم. مشی سیاسی من توسعه‌گرا و پایبندی به اصول مسلم انقلاب اسلامی، پیروی عملی از دستورات و فرامین ولایت مطلقه فقیه که راه‌حل مشکلات است و سایر گرایش‌های سیاسی می‌توانند با عمل به فرامین ولایت‌فقیه عملکرد بهتری از خود به‌جا بگذارند. هیچگاه گرایش سیاسی‌ را در امورات دخالت نداده و نمی‌دهم. چرا که اگر در دام اصولگرایی یا اصلاح‌طلبی صرف بیفتیم دچار تعصب کورکورانه می‌شویم. متأسفانه گاهی اوقات وقتی یک گروه سیاسی اصولگرا یا اصلاح‌طلب قدرت را به دست می‌گیرند، گروه رقیب را حتی اگر شایسته نیز باشد حذف می‌کنند. حذف یک شخص یا گروه بر اساس منافع حزبی و گروهی، نمی‌تواند پیروزی و توسعه به دنبال داشته باشد.
وی در ادامه به مسأله برخی اخبار حاشیه‌دار پرداخت. در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تعدد رسانه‌ها بارها شاهد انتشار اخباری بوده‌ایم که به جز جریحه‌دار کردن افکار عمومی نتیجه دیگری نداشته‌اند. یکی از دلایل انتشار چنین اخباری تعداد زیاد رسانه‌ها در ترکیب با غیرحرفه‌ای بودن برخی صفحات خبری در فضای مجازی است.
دادستان جدید استان با اشاره به برخی از خبرها گفت: برای من به عنوان یک شهروند بسیار ناراحت‌کننده است که گاهی اخباری در جامعه منتشر می‌شود که شخصیت حقوقی و حقیقی افراد زیر سؤال می‌رود.
موسویان ادامه داد: آسیب‌های زیادی چنین خبرهایی می‌توانند به دنبال داشته باشند. این صرفاً یکی از این موارد است که ما به آن اشاره داشتیم. من معتقدم شخصیت یک مسلمان بسیار مهم است و باید در اولویت باشد و خدای ناکرده با برخی اخبار به شخصیت افراد آسیب نزنیم. به هیچ عنوان نباید تحت تأثیر کسی خبری منتشر کرد و یا از انتشار یک خبر جلوگیری به عمل آورد. ملاک باید حقیقت و مصلحت عمومی باشد.
وی در ادامه عنوان کرد: شیوه ما مردم داری است. ما زمانی که بورسیه دانشگاه قضایی شدیم و در این منصب قرار گرفتیم، از بورسیه محرومیت استان استفاده کردیم. به همین خاطر هیچ‌گاه نباید فراموش کنیم که در مقابل این سهمیه محرومیت، باید پاسخگو باشیم و به مردم خدمت کنیم.
موسویان تنها مسائل امنیتی را مد نظر ندارد و معتقد است برای تأمین امنیت شهروندان، باید رویکرد جدیدی مد نظر قرار داد. از گفته‌های او چنین برمی‌آید که نگاهی کل‌گرا و سیستماتیک به پدیده تأمین امنیت دارد. چرا که معتقد است باید تمامی دستگاه‌ها، چه امنیتی و چه غیرامنیتی به وظیفه خود به درستی عمل کنند تا احساس امنیت فراهم شود.
وی در همین راستا گفت: اطلاع دارم که برخی از دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد با کمبود منابع مالی مواجه هستند. این دستگاه‌ها چطور می‌توانند حقوق عامه مردم را تأمین و رعایت کنند؟ بحث ما این است که ما نباید صرفاً در نشست‌های شورای تأمین بدون اثر خاصی حضور پیدا کنیم بلکه باید حتی از استاندار نیز مطالبه کنیم تا چنین مشکلاتی پیش نیاید و حقی از مردم ضایع نشود. البته ذکر این نکته لازم است که  برخی از دستگاه‌ها در انجام وظایف قانونی خود ضعف دارند و کارکرد خوبی ندارند و توپ را در میدان دادستانی می‌اندازند که به‌ هیچ‌عنوان همچنین حرفی را از مدیران دستگاه‌های اجرایی نمی‌پذیریم و بر اساس قانون برخورد می‌شود. مدیران باید به وظایف خود عمل کنند و در راستای رفع مشکلات و دغدغه‌ها و مطالبات به‌حق مردم گام بردارند.
وی ادامه داد: زمان زیادی تا مهرماه نمانده است. معمولاً در این فصل شاهد افزایش ترافیک و سوانح رانندگی هستیم. اما از حالا باید تمهیدی بیندیشیم که با حضور شورای شهر، شهرداری و پلیس راه کار کارشناسی صورت گیرد که ترافیک دچار گره نشود؛ حالا این کار می‌تواند طرح زوج و فرد باشد، یا یک طرفه کردن معابر؛ هر چه هست باید کاری انجام شود که شهر اول مهر قفل نشود.
یکی از موضوعاتی که بسیار روی آن تأکید می‌شود نگاه نو به مسأله امنیت است؛ واضح است که نیروهای نظامی به تنهایی نمی‌توانند امنیت کامل را تأمین نمایند. نمی‌توان انتظار داشت بدون مشارکت اجتماعی مردم، امنیت بسیار بالایی تأمین شود. بر اساس همین رویکرد، دادستان جدید استان معتقد است باید به دنبال کشف علمی جرائم بود و از روش‌های جدیدی استفاده کرد. او به عنوان مثال می‌گوید: می‌توان فروشگاه‌های بزرگ را مکلف کرد که هزینه نصب دوربین در مناطق مختلف شهری را پرداخت کنند تا به راحتی پیشگیری از جرم صورت گیرد و در صورت ارتکاب جرم نیز پیدا کردن مجرمین به راحتی بیشتری پیش برود.
موسویان مخالف بگیر و ببندهایی است که بدون برنامه انجام شود. او معتقد است در جایی مثل آبشار بارها شاهد بسته شدن باغ‌ها و مراکز تفریحی بوده‌ایم اما نتیجه‌ای در بر نداشته است. به نظر وی باید آبشار ساماندهی شود، اما به کمک و با مشارکت خود مردم. خود مردم باید همکاری کنند تا این وضعیت نابهنجار که گاهاً دیده می‌شود کاهش باید. وگرنه اینکه ما ورود کنیم و باغی را ببندیم کاری بی‌اثر است.
یکی دیگر از نمودهای مشارکت مردمی در تأمین امنیت، استفاده از ظرفیت ریش‌سفیدان است. موسویان می‌گوید: ورودی پرونده‌ها بسیار زیاد است و با تعداد کم قاضی نمی‌توان به راحتی و در زمانی اندک آنها را حل و فصل کرد. اما اگر ریش‌سفیدان همکاری کنند و مصالحه وجود داشته باشد، این پرونده‌ها با سهولت بیشتری حل و فصل می‌شوند.
وی در پایان گفت: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس، نخبگان، دانشگاهیان، نهادهای انقلابی، جامعه اطلاعاتی، معتمدین و ریش‌سفیدان و اصناف، جهت اجرای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع و اجرای طرح مشارکت مردم در تأمین امنیت و احیای حقوق عامه موضوع مهمی است که به آن توجه ویژه خواهیم داشت.
با رویکردی که دادستان جدید مد نظر دارد، در آینده با مشارکت عمومی بخش‌های مختلف استان، شاهد تأمین امنیت بیشتر و در نتیجه افزایش احساس امنیت عمومی خواهیم بود. رویکرد مشارکت اجتماعی در بسیاری از مناطقی که پیاده شده نتیجه داده و امیدواریم بر همین اساس در کهگیلویه و بویراحمد نیز نتیجه‌بخش باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما

شهروند
Iran, Islamic Republic of
وقتی آموزش و پرورش جای مدرسه روکه بانک آینده کلنگ زنی کردبرن کارواش داخل زمین راه اندازی کنندچه انتظاری بایدداشت
Iran, Islamic Republic of
آقای دادستان بعنوان مدعی العموم بعنوان کسی که اقرار کرده از بورسیه محرومیت استان به این جایگاه رسیده ای به وضعییت نابسامان آموزش و پرورش ورود کنید و آموزش و پرورش را از این منجلاب نجات دهید
Iran, Islamic Republic of
از داستان محترم استان درخواست داریم به پرونده پرستار مضروب بیمارستان جلیل رسیدگی شود
امیدواریم که اعمال نفوذ نشود تا عواقبی برای جامعه نداشته باشد
وبا رای قاطع با متخلف واراذل واوباش برخورد شود تا منبعد شاهد بی‌نظمی واسیب به کادر درمانی نباشیم
کارمند
Iran, Islamic Republic of
جناب موسویان شخصیتی سلیم النفس و متعهد و تشکیلاتی هستن
بشدت دلسوز و مردمدار هستن
امیدواریم در حوزه حقوق عامه بویژه ترک فعل مدیران که بر گرده مستضعفین سنگینی میکند ورود اساسی و مطالبه گر داشته باشند
یزدان پناه
Iran, Islamic Republic of
شخصیتی پاک دست و وارسته و مردم‌دار هستند
آرزوی موفقیت
علی
Romania
فقط مصلحت نابود کننده هست بقیه مطااب خوب بود
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم هر چه زودتر دادستان گچساران تغییر کنه !

چون هیچ منشی با برنامه های شما نداره !!!
مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

مسئله‌شناسی قیمت‌گذاری بنزین

می‌دانیم دو جریان فکری، در اداره امور اقتصادی جامعه پیوسته در سطح جهانی رقابت می‌کنند؛...
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1