تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : ۴۹۰۰۳۳
کبنا گزارش می‌دهد؛

در بیمارستان شهید رجایی گچساران چه خبر است؟ / جان مردم قربانی مطامع عده‌ای قلیل شده است / کمبود تجهیزات و دارو بیداد می‌کند، اما سیاسیون اجازه تخلیه بار نمی‌دهند

۳۰
۲
در بیمارستان شهید رجایی گچساران چه خبر است؟ / جان مردم قربانی مطامع عده‌ای قلیل شده است / کمبود تجهیزات و دارو بیداد می‌کند، اما سیاسیون اجازه تخلیه بار نمی‌دهند
کبنا ؛در حالی که بیمارستان شهید رجایی گچساران با کمبود دارو و تجهیزات مواجه است، برخی از مسئولین بیمارستان از ورود دارو و تجهیزاتی که خریداری شده به بیمارستان جلوگیری می‌کنند تا به همین راحتی جان بیماران بازیچه مطامع سیاسی عده‌ای قلیل شود.
به گزارش کبنا، اخیراً یکی از بیماران کلیوی برای معالجه به بیمارستان شهید رجایی گچساران مراجعه می‌کند اما با پاسخ منفی بیمارستان مواجه می‌شود. گویا محلول دیالیز در این مرکز درمانی رو به اتمام است؛ بنابراین از پذیرش بیمار جدید خودداری می‌کنند. دیالیز در مبتلایان به نارسایی حاد کلیه وقتی سطح نیتروژن اوره در سرم خون به ۱۰۰–۷۰ میلیگرم در دسی‌لیتر می‌رسد، یا هنگامی که کلیرانس کراتینین به کمتر از ۲۰–۱۵ میلی‌لیتر در دقیقه کاهش می‌یابد، شروع می‌شود. دیالیز کلیه یک روش درمانی برای بیمارانی است که کلیه‌هایشان به طور کامل عمل نمی‌کند و سموم و فضولات بدن را از طریق دستگاه دفع می‌کند. دیالیز کلیه روشی مؤثر در مدیریت بیماران کلیوی است و به افراد زیادی کمک کرده تا عمر و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشند. علیرغم اهمیتی که این روش درمانی برای مبتلایان دارد، بر سر برخی مسائل غیرحرفه‌ای تجهیزات دیالیز در بیمارستان شهید رجایی رو به اتمام است و به همین راحتی با جان شهروندان بازی می‌شود.
بیمارستان شهید رجایی گچساران یکی از مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی استان کهکیلویه و بویر احمد است. سال‌هاست که دانشگاه علوم پزشکی با حواشی بسیاری روبه‌روست. گویا هر کسی در رأس این دانشگاه قرار گرفته، بیش از آن‌که در پی انجام وظیفه خود باشد، به دنبال معاملات سیاسی و غیرپزشکی است. گویا دانشگاه یک بنگاه معاملات سیاسی است. به همین راحتی سلامت مردم به مسائل سیاسی گره می‌خورد تا بیمارانی که می‌توان به زندگی‌شان کمی کیفیت بخشید از روند درمان خود خسته شده و راه دور و دراز سایر استان‌ها را به ماندن در محل زندگی خود ترجیح دهند.
کمبود دارو و تجهیزات، مسأله‌ای ملی است و تنها به استان کهگیلویه و بویراحمد مربوط نمی‌شود؛ این مسأله سالهاست که گریبان کشور را گرفته و حتی در برخی از داروهای اساسی نیز چنین کمبودهایی وجود دارد. اما تفاوت کهگیلویه و بویراحمد با سایر مناطق کشور در این است که در این‌جا علاوه بر مسائل ملی، زمینه‌های مداخله‌گر دیگری نیز وجود دارد که به این کمبود دارو دامن زده تا بیماران بیش از پیش از کمبود دارو و تجهیزات رنج ببرند.
زمینه‌های مداخله‌گری همچون سلیقه‌های شخصی و سیاسی و گروهی موجب شده در روزهای آینده محلول دیالیز بیمارستان شهید رجایی گچساران تمام شود و بیماران دیگر نتوانند مثل گذشته روند درمان دیالیز را در این مرکز درمانی پیگیری کنند. حالا چه کسی پاسخگوی بیمارانی است که در صورت عدم تجهیزات ممکن است جانشان را از دست بدهند؟
مسأله کمبود دارو و تجهیزات در این بیمارستان چندان پیچیده نیست؛ گویا دخالت سلایق شخصی و گروهی مبنی بر اینکه «من از فلان شرکت دارویی خوشم نمی‌آید چون با رقیب سیاسی من دوست است»، باعث چنین سوءمدیریت‌هایی شده است. به همین راحتی یک یا چندین مسئول که از یک نفر خوششان نمی‌آید، سلامت عده زیادی از شهروندان را به خطر می‌اندازند؛ بله منطق سلامت در این استان به سیاست گره خورده و با جان و مال مردم به همین راحتی معامله می‌شود.
کمبود دارو و تجهیزات تنها به محلول دیالیز محدود نمی‌شود؛ حتی خود دارو نیز چندان کمبود ندارد؛ مسأله اصلی بیمارستان شهید رجایی تجهیزات است. حدود 80 درصد تجهیزات مورد نیاز بیماران در این بیمارستان در خارج از بیمارستان تأمین می‌شود؛ این چه بیمارستان و با چه مدیریتی است که این‌چنین بیماران و مراجعه‌کنندگان را به بیرون ارجاع می‌دهد؟ سوپرمارکت‌ها هم تقریباً تمامی مواد مورد نیاز یک خریدار را دارند و معمولاً ارجاع به یک بقالی و یا سوپرمارکت می‌تواند تمام مایحتاج یک فرد در یک حوزه خاص را تأمین کند. اما با این حال بیمارستانی با این بزرگی به دلیل زد و بندها و تعاملات سیاسی نامتعارف، بیماران را اینچنین به درد سر انداخته است.
داستان این است که دانشگاه علوم پزشکی بدهی زیادی به شرکت‌های دارویی دارد و تا حالا نتوانسته بدهی‌های خود را پرداخت کند. اما بیمارستان شهید رجایی با یکی از شرکت‌های دارویی که آن هم از مجموعه درمانی استان طلب دارد، همکاری می‌کند. این شرکت علیرغم طلبی که دارد حاضر می‌شود با دریافت بخشی از هزینه، دارو و تجهیزات مورد نیاز را برای بیمارستان شهید رجایی تهیه کند. صورت جلسه و تمام مواد قانونی رعایت می‌شود، پول پرداخت می‌گردد و دارو نیز ارسال می‌شود. اما حراست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج از ورود دارو و بارگیری آن در بیمارستان ممانعت به عمل می‌آورد.
گویا حراست دانشگاه به یکی از نیروهای سیاسی استان وابسته است و همین وابستگی باعث شده او از همکاری با یک شرکت دارویی خاص ممانعت کند. به نظر می رسد، در جنگ بین دو نیروی سیاسی، این بیماران هستند که باید قربانی شوند.
جالب اینجاست که حالا دارو و تجهیزات خریداری شده و پول نیز پرداخت شده است، اما حراست دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج به بهانه‌های واهی سیاسی مانع از آن می‌شود دارو و تجهیزات وارد بیمارستان شود. اگر حراست از یک نیروی سیاسی خوشش نمی‌آید، دلیل نمی‌شود سلامت مردم را گروگان بگیرد.
فرایند خرید، تهیه و ارسال دارو و تجهیزات تا زمانی که به بیمارستان برسد و تخلیه شود حدود یک ماه زمان می‌برد. حال چنانچه بخواهند دوباره دارو بفرستند باید یک ماه دیگر این بیمارات معطل بمانند. معلوم نیست این چه منطقی است و برخی از این مسئولین از کجا حمایت می‌شوند که این‌چنین بیرحمانه می‌تازند و بدون کمترین توجه به سلامت مردم، همه را قربانی مطامع سیاسی خود می‌کنند؟ از رئیس دانشگاه علوم پزشکی انتظار می‌رود در کمترین زمان ممکن این مشکل را حل کند تا بیش از این با جان مردم بازی نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلابی
Iran, Islamic Republic of
سلام
والاجان مردم تنهاااااوتنهاااابی اهمیت هست
چرااین شرکت بخوادخدمتت کنه به مردم میان جلوشومیگیرن
واقعاااابایدبرخوردبشه باکسی که نمیذارن داروواردبیمارستان بشه
الله اکبر
Iran, Islamic Republic of
خدابه دادابرسه اگه واقعیت داشته باشه
بایدمجموعه دانشگاه روسریع تغییربدن باجون مردم بازی کردن معنی نداره
Iran, Islamic Republic of
سلام
حراست آقای امیری رشته تاسیسات دارد. از دارو کجا خبر دارد. دولت بی سرصاحب
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
ای برادر شاید خودت را ذینفع معامله دارو باشی مگر مدیر حراست رشته تحصیلی خاصی دارد پس بیان کنید مدیر حراست فردی متدین وبا جرات می‌خواهد که جلوی فساد رابگیرد که حراست علوم پزشکی این شایستگی را دارد
کارمند
Iran, Islamic Republic of
حراست زورش می‌رسه.
از اقوام .جناب آقای جاودانسیرت ریس دانشگاه می باشد.
Iran, Islamic Republic of
/ مدیر امور دارویی هم نقش دارد . چونکه خودش داروخانه دارد و با شرکت‌های دارویی خارج از استان در ارتباط است و همیشه با ما گرمسیری ها بد بود
Iran, Islamic Republic of
شرکت های دارویی استان سلام
باید بدونی که مسئولان با شرکت‌های دارویی خارج از استان بهتر راه میاند
سهم دارند بقول خودشان خمس و زکات شان را می گیرند
محمد
Iran, Islamic Republic of
جاودانسیرت و امیری حراست
استان را با جناح بازی نابود کردند
جججج
Iran, Islamic Republic of
کمبوددارو به خاطرضعت مدیریت دانشگاه وحراست است.
Iran, Islamic Republic of
حراست چرا باید در دانشگاه دو تا پست داشته‌ باشد
Iran, Islamic Republic of
دنیا و دانشگاه علوم پزشکی استان /
حراست اصلا حروف الفبای دارو را بلده ./ حراستی که مدرک دانشگاهیش تاسیساته و بخواد
در مورد بیمارستان گچساران تصمیم بگیرد با فاتحه دانشگاه را خواند.
Iran, Islamic Republic of
سلام واحترام دانشگاه علوم پزشکی شده قط الرجال چرابایددوپست سازمانی به یک نفر بدن ،مدیربازرسیوحراست دانشگاه آقای دکترجاودان سیرت لطفا چرادارین این کاررامی کنیددیگه آدم تودانشگاه نیسته آقای دکترجاودان سیرت لطفا پاسخ بدید
دکتر
Iran, Islamic Republic of
کسی شایسته باشد مدیریت چندین پست رادارد
رضا
Iran, Islamic Republic of
سلام از مسیولان بیمارستان هم قبل از نوشتن این متن سوال میپرسیدید. ظاهرا شرکت دیگری این مواد را به قیمت ارزانتر و بهتر به بیمارستان میدهد و دارند برسی میکنند
Iran, Islamic Republic of
سلام وعرض ادب خدمت مسئولین محترم کجای دنیا دیدین که حراست دانشگاه بخوادجلوی داروهاروبگیره خدابه داد مردم برسه
امیری یاسوج
Belgium
با سلام متاسفانه وقتی از یک نیرو کاملا ضعیف در دو پست کلیدی دانشگاه استفاده شود انتظار بیشتر نمی‌رود. فردی که سوابق خوبی نداشته فقط تصاحب پستی آن هم با رایزنی سیاسی و قوم خویشگری رئیس دانشگاه داشته است. جان مردم باید سهل باشد. چرا تخلفاتی در دانشگاه که اثرات سو دارد پیگیری نمیشود گه به شخص حراست ارجاع شده. مگه این هم پروژه های فنی و عمرانی است که به باد فنا رفته.
امیری
Iran, Islamic Republic of
به شخصه لعنت میفرستم به خودم با عملکردش
رضایی
Iran, Islamic Republic of
آخ و بخت مردم این استان با این رئیس دانشگاه و انتخابش (حراست دانشگاه و بازرسی دانشگاه )
کارمند دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه جاودان سیرت و دکتر حسین فرزانه رئیس حراست مرکزی وزارت بهداشت.
گچساران
United States
حراست مگه سر پیازه و یا تهه پیاز که بخواد جلوی دارو به بیمارستان گچساران را بگیرد اگر کوچکترین اتفاقی بیفتد باید جوابگو باشد
United States
مشکل از جاودانسیرته
فامیلگرایی
Iran, Islamic Republic of
نسبت رئیس دانشگاه با حراست و بازرسی مثل نسبت نوشابه و ساندویچ است/. حسنک کجایی بیا گاومون زایید
United States
اینا میدونن که نفس های آخر را می‌کشند مجبورا دست به هر کاری بزنن/ دارند با جون مردم بازی می‌کنند. اینا با آمریکا چه فرقی می‌کنند که موقع کرونا جلوی دارو را گرفتند.
حرف رک
Iran, Islamic Republic of
کاش منم پست داشتم وگرنه به بهانه ماموریت تو شهرستانها میرفتم شیراز درس میخوندم و مدرک میگرفتم. البته حق ماموریتم را هم میگرفتم با ماشین اداری استیجاری هم میرفتم. حیف پست ندارم
کارمند
Iran, Islamic Republic of
خدایی دست معاون غذا و دارو و همکارانش را همین حراست بسته البته بازرسی دانشگاه. وگرنه معاون غذا و دارو و همکارانش خیلی پای کارن و نگرانند.
فساد ستیز
Iran, Islamic Republic of
در مورد خبر ذکر شده حراست دانشگاه به خاطر رانتی که توسط یک شرکت پخش دارویی در استان ایجاد شده و باعث ضرر و زیان زیادی به دانشگاه شده ورود کرده و جلوی فساد بیشتر را گرفته ، کبنا نیوز اول در مورد خبری که میزنین تحقیق کنید بعد پول بگیرین خبر کذب بزنید .
هیئت علما
Belgium
حق مردم همینه. مردمی که نمی تونن از حقشون دفاع کنن باید از این بدتر به سرشون بیاد. از صب تا شب ما میگیم ای مردم / بخاطر یک روز مدیریت بیشتر، داره با جان شما و فرزندان تون بازی میکنه ولی گوش بدهکار نیست. تازه همین مردم متعصب ، میان ازش دفاع می کنن بدون اینکه از سلامت سر در بیارن. و فقط به خاطر فامیل بازی و سیاسی بازی از ایشون دفاع می کنن. استانداری/قای جاودان سیرت هم باید مدیرش باشه...
مطلع
Iran, Islamic Republic of
کل ایم مطالب چرت محضه و جناب کمایی، دروغها و شایعه سازیهای شما فقط تشویش اذهان است و بس..
همین کبنا و شما جناب کمایی، خودت هم جوسازیهات بخاطر اینه که از فلام مدیر و مسئول در دانشگاه خوشت نمیاد و به عمد و جانبدارانه با خبرهای کذبت اونو تخریب میکنی و از طرفی با خط گرفتن از فلان مدیر دانشگاه مثلا مدیر بهداشت استان به قصد حمایت از او معارضینش رو با سیاهنمایی و شایعه سازی خراب میکنی. اتفاقا خود تو همین سیاستی رو که از یکی خوشت میاد فارغ از خدماتش تخریب میکنی و دیگری رو با چشم پوشی از خطاها و نقاط ضعفش حمایت میکنی حالا همین سیاست رذیلانه خودت رو به دیگران نسبت میدی؟
این دروغهات در مورد ریاست و حراست دانشگاه رو به زودی باید در نهادهای نظارتی و دادگاه پاسخ بدی اونوقت خوشحال خواهیم بود وقتی صحت اخبار کذب شما در محاکم نظارتی و دادگستری در رسانه های استانی به سمع و نظر مردم برسه تا چهره پلید شما جناب کمایی بیش از پیش برای خوانندگان آشکار بشه.
اینم سانسور کن تا روز صفر
تقویم پور
Iran, Islamic Republic of
برادر خبر گزار مطالب خود را با مستند ودلیل بیان کنید بدون دلیل حراست مانع جلوگیری دارو به بیمارستان نمی‌شود لطفا اینجور قضاوت وبیان بی مدرک حل راهکار نمباشد
...
Iran, Islamic Republic of
شاید حراست میخاد جلوی دزدی ها را بگیرد. هوچی گری نکنید
سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

سفره‌هاي جداگانه وام عشقي!

اگر براي رياست سازمان بورس فراخوان داده شود. شخصيتي متخصص و متشخص و دانا و با تجربه انتخاب ...
رانت مومنانه

رانت مومنانه

روزنامه سازندگی نوشت: «عشقی»‌ها همیشه در تاریخ ایران سرشناس بوده‌اند. از سیدمحمدرضا کردستانی ...
1