تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۷
کد مطلب : ۴۶۰۸۳۸
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد:

انقلاب در آموزش و پرورش؛ از جمع‌آوری مدارس کانکسی تا برنامه‌ریزی برای جذب ۳ هزار میلیارد تومان

۷
۰
انقلاب در آموزش و پرورش؛ از جمع‌آوری مدارس کانکسی تا برنامه‌ریزی برای جذب ۳ هزار میلیارد تومان
کبنا ؛مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای رفع نیازهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
سید رضا حسینی نیک صبح امروز (یکشنبه 20 فروردین ماه 1402) در جلسه شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد که به ریاست سید جواد هاشمی‌مهر_ معاون سیاسی استانداری استان در ساختمان شماره یک استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد،
ابتدا گزارشی از اقدامات این اداره‌کل پرداخت و در ادامه اظهار داشت: 500 میلیارد تومان اداره‌کل نوسازی و مدارس جذب کرد و توانستیم در این مدت 92 فضای آموزشی و 33 چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای را آماده و در اختیار جامعه آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد دهیم. سرجمع 125 فضای آموزشی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
حسینی‌نیک در ادامه گفت: 33 پروژه در قالب طرح محرومیت‌زدایی در حال اجرا داریم و ساخت 72 مدرسه را در قالب طرح شهید پناهی با مشارکت بنیاد برکت عملیاتی شده است.
وی افزود: عملیات تعمیر 385 چشمه سرویس بهداشتی در 130 مدرسه در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد شروع شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: 70 میلیارد تومان انواع تجهیزات کلاس درس، آموزشی، کمک آموزشی، گرمایشی و سرمایشی خریداری شده است که در اختیار مدارس نیازمند قرار می‌گیرد.
وی اضافه کرد: همچنین در سال 1401 بیش از 100 هزار متر ایزوگام و 100 هزار متر آسفالت در سطح مدارس و مکان‌های آموزشی انجام گرفت.
حسینی‌نیک گفت: تصمیم داریم که در سال 1402 بر اساس برنامه‌ریزی و اولویت بندی‌های انجام گرفته مدارس کانکسی بالای 10 نفر دانش آموز را جمع آوری کنیم و مدارس ایمن و مجهز جایگزین را نهایتاً تا مهر 1402 تحویل خواهیم داد.
وی افزود: 50 مدرسه را تا هفته دولت به آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد تحویل خواهیم داد.
او همچنین گفت: ساماندهی مدارس سنگی و ناایمن را در قالب طرح شهید آرشام سرایه‌داران را داریم و در قالب طرح شهید عجمیان به دنبال بهاری و شاداب‌سازی فضاهای آموزشی مدارس هستیم که در این راستا، اضافه کردن تجهیزات نو، تعمیرات میز و صندلی، تعمیرات نرم‌افزارها و سخت‌افزارها مدنظر ما است.
این مسوول در ادامه گفت: برای برگزاری هر چه بهتر امتحانات در آموزش و پرورش استان، 20 دستگاه کپی خرید و بین مدارس تقسیم شد. 200 میلیون تومان جهت خرید 80 دستگاه رایانه به منطور برگزاری هر چه بهتر امتحانات تخصیص داده‌ایم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: شهرستان بویراحمد با مرکزیت شهر یاسوج بدلیل کمبود و بحران فضای آموزشی نیازمند هشت مجتمع آموزشی ۱۷۶ کلاسه است که اعتبارات مورد نیاز بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به وضعیت بحرانی فضای آموزشی در مرکز استان استان اشاره کرد و گفت: سرانه آموزشی در شهریاسوج، حدود سه متر مربع است، چرا که یاسوج شهری مهاجرپذیر و مشکلات عدیده‌ای در خصوص کمبود فضای آموزشی دارد.
حسینی نیک، نیاز‌های حاشیه شهر یاسوج را برشمرد و گفت: در حاشیه شهر یاسوج، محله‌های نظیر: «سرآبتاوه»، «بَلَهزار»، «مادَوَان»، «مِهریون»، که نیاز به ساخت مجتمع آموزشی (فضای مناسب آموزشی از قبل از ابتدایی تا قبل از دانشگاه)، داریم
وی تأکید کرد: علاوه بر حاشیه شهر یاسوج، به چهار مجتمع آموزشی در چهار طرف شهر یاسوج، نیاز داریم زیرا در حاشیه شهریاسوج، مدرسه‌ای است که در ۲ نوبت، یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز را پوشش می‌دهد.
شهرستان مارگون نیازمند یک مجتمع آموزشی ۲۲ کلاسه است
حسینی نیک به دیگر نیاز‌های آموزشی در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: شهرستان «مارگون» نیازمند یک مجتمع آموزشی ۲۲کلاس و اعتباری بالغ بر۶۰میلیارد تومان است.
بخش مارگون که قبلاً جزء شهرستان بویراحمد محسوب می‌شد به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیأت دولت در دی ماه ۹۸ به شهرستان ارتقا یافت کمبود امکانات رفاهی، بهداشتی، خدماتی و زیرساخت‌های لازم از جمله مشکلات و چالش‌های شهرستان مارگون است.
شهرستان مارگون با جمعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله‌ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همچنین بر نیازمندی مجتمع‌های آموزشی در شهرک‌های جدید در گچساران ودهدشت اشاره کرد و گفت: این مجتمع‌های ۴۴ کلاسه اعتباری بالغ بر ۱۲۰میلیارد تومان نیاز دارند.
حسینی نیک افزود: برخی از پرژه‌های آموزشی در دست اجرا داریم که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن‌ها، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است.
وی پیش‌تر گفته بود: ۱۳۰ مدرسه نیمه تمام؛ که از دهه قبل ساخت و ساز شروع شده وهنوز تکمیل نشده است، در سطح استان وجود دارد که اولویت نوسازی مدارس، تکمیل و تحویل مدارس بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی ساماندهی مدارس سنگی ناایمن استان را از دیگر اولویت‌ها بر شمرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای این بخش بالغ بر یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان است.
حسینی نیک پیش‌تر گفته بود: از نظر مدارس سنگی ناایمن، اولین استان کشور هستیم و همچنین بر اساس مدارس کانکسی، جزء ۱۰ استان اول کشور هستیم.
وی افزود: ۷۶۶ مدرسه ناایمن در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که شامل مدارس سنگی، کانکسی، مدارس آجری بالای ۲۵ سال هستند که بحران مکان‌های آموزشی ما، اول در شهر بویراحمد است دوم در مناطقی که مدرسه ناایمن بالای ۱۰ نفر دانش‌آموز دارد.
وی اخرین نیاز‌های آموزشی استان را هوشمند‌سازی مدارس برشمرد و گفت: برای رفع این نیاز‌ها، به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که مجموع کل اعتبارات مورد نیاز آموزشی استان در سفر دوم رئیس جمهوری سه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد.
 استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۶ هزار نفر جمعیت، هشت شهرستان و۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه و حدود ۱۷۲ هزار دانش‌آموز و بزرگسال و در بیش از ۳۰۱۸باب آموزشگاه زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد دانش‌آموز، ۱۲هزار در پیش دبستانی و مهدکودک استان حضور دارند. از کل دانش‌آموزان استان، ۴۹ درصد از آن‌ها را دختران و ۵۱ درصد را پسران تشکیل می‌دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تامرادی کبیر
Iran, Islamic Republic of
آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیازمند مدیرکل قوی و کارآمد است بساط مدیران طایفه گرا و چاپلوس باید قبل از سفر ایت الله رییسی جمع شود
Iran, Islamic Republic of
با این ها میخواهند تحول ایجاد کنند برای استان؟😂
مطلع
Iran, Islamic Republic of
این آقا از روزی که اومده فقط همین حرف را میزنه که بویراحمد نیاز به چند مجتمع داره
خو مدیری یا علی شروع کن
Iran, Islamic Republic of
باید بودجه بدن..نکنه توقع داری از جیبش خرج کل استان رو بده😅😂😂
علی
Iran, Islamic Republic of
مدیرکل محترم چرا از تجهیزات فرسوده هنرستانهای استان صحبت نکردی .😭😭😭😭
ن خ
Iran, Islamic Republic of
همش شعاره ...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس حسینی مرد خدا کسی که بدون از تعصبات قومی وحزبی فقط وفقط به فکر خدمت کردن هست خداوند همیشه یار ویاور ایشان باشه مجموعه نوسازی مدارس واداره کل آموزش وپرورش همیشه پای کار هستن درود خدا بر این عزیزان
ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

ویدیو / پویانفر، مداح: اگر کسی احساس می‌کند جای اشتباهی نشسته است خودش کنار رود

انتقادات پویانفر مداح در سحرگاه ۲۱ماه رمضان: امیدوارم امر به معروف در سطوح بالا انجام ...
زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

زنان و دخترانی که با حجاب‌های گوناگون به مراسم «احیا» رفتند/ عکس

اعتماد نوشت: برخی از کاربران شبکه‌های فضای مجازی با انتشار تصاویری از مراسم شب احیا ماه ...
میرکاظمی رفت

میرکاظمی رفت

خداحافظی مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه و بودجه قطعی شده است؛ بااین‌حال، احتمال جابه‌جایی ...
1